Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Če razmišljate o prijavi na razpise za pridobitev evropskih sredstev, morate vedeti, po katerih kriterijih projekte ocenjuje komisija. Pomembno je, da znate predstaviti dodano vrednost vašega projekta in da dobro poznate področje, na katerega se podajate.
Program EUrealtor bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator je namenjen podajanju praktičnega znanja in mentorstvu podjetniških ekip, ki se nameravajo potegovati za evropska sredstva. Izmed 40 ekip, ki so se na program prijavile, je bilo izbranih 14. Delavnice so že v polnem teku, ekipe nabirajo znanja, ki jim bodo pomagale pri tem, da bodo njihove prijave naredile kar največji vtis na komisijo.

V sredo, 28. novembra, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekala uvodna delavnica, na kateri so se predstavile izbrane ekipe. Izbrani mentorji, ki imajo že dolgoletne izkušnje pri usmerjanju start-upov in pri prijavah na evropske razpise, pa so z udeleženci delili osnovna znanja v zvezi s tovrstnimi prijavami. Povzetek predavanj delimo tudi z vami.

Ljudi morate znati prepričati le v nekaj minutah

Eden izmed mentorjev, ki bodo podjetniškim ekipam pomagali pri oblikovanju učinkovitih prijav, je Lojze Bertoncelj. Ima 20 let izkušenj iz mentorstva start-upom. Pomagal je več kot 100 podjetniškim ekipam, da so podjetniško idejo spravile v prakso. Je tudi član nacionalne komisije za start:up leta in serijski inovator novih poslovnih modelov v večjih sistemih.

Povedal je, da je bistvenega pomena, da zna posameznik oziroma podjetniška ekipa le v nekaj minutah povedati, s čim se ukvarja. Pri tem je treba izpostaviti prednosti, ki jih bo imel/a stranka / investitor / poslovni partner od tega sodelovanja.

Ko so v igri evropska sredstva, so merila drugačna, kot če gre za nacionalne razpise. V tem primeru mora biti projekt tak, da bi se potencialno lahko implementiral na ravni celotne Evrope oziroma da bi prek njega lahko Evropska unija povečala svoje konkurenčne prednosti.

Udeležencem je povedal, da je bistvo tovrstnih delavnic v povezovanju, izmenjavi znanj in v poslovnem sodelovanju tudi v prihodnje. Navzoče je pozval, naj se učijo od tistih, ki nasprotujejo njihovi poslovni ideji. Kritike so lahko uporabno izhodišče za izboljšanje projekta.

Evropska unija ni dobrodelna ustanova

Predavala je tudi Kristina Kočet Hudrap iz podjetja TIKO PRO. Gre za podjetje, ki drugim pomaga pri pridobivanju povratnih in nepovratnih sredstev iz EU skladov.

Ga. Kristina je poudarila, da je treba pri prijavi na evropske razpise razmišljati širše. Treba je poznati celotno sliko, kaj se z neko panogo dogaja pri nas in v tujini. Vedeti je treba, da za vsak produkt oziroma storitev vedno obstaja konkurenca. Če ne gre za enako storitev, pa je na trgu gotovo prisoten substitut, prek katerega lahko uporabnik zadovoljuje določeno potrebo.

Kriteriji, glede na katere se ocenjuje prijavljene projekte, so naslednji:

  • Inovativnost
  • Tržni potencial
  • Industrijsko oblikovanje
  • Širši učinek
  • Krožno gospodarstvo
  • Usposobljenost ekipe
  • Partnerstva
  • Načrtovanje projekta
  • Dodatno: lokacija

Po izkušnjah so prijave ekip na projekte neuspešne zaradi enega ali več od naslednjih razlogov:

  • Poslovna ideja ni dodelana (problem pri kar 90 % projektov);
  • Ideja ni dovolj inovativna, nezadostno poznavanje konkurenčnih podjetij;
  • Pomanjkanje časa in komunikacija;
  • Partnerstva niso dovolj dobro strukturirana;
  • Vnaprej je treba znati realno oceniti, kolikšne stroške bomo imeli z izpeljavo celotnega projekta.

Treba se je zavedati, da Evropska unija ni dobrodelna ustanova. Sredstva podeli tistim projektom, za katere smatra, da bodo prinašali učinke, od katerih bo imela korist. Projekt mora biti donosen.

Udeleženci programa EUrelator

Udeleženci programa EUrelator

SME Instrumenti za mikro, majhna in srednje velika podjetja

SME Instrument 2018-2020 je namenjen dodeljevanju nepovratnih evropskih sredstev mikro, majhnim in srednje velikim podjetjem. Obstajajo tri faze instrumenta. Podlaga za to je stopnja, na kateri se nahaja projekt (stopnja razvoja projekta – TRL). Stopenj je 9. Pri tem 9 pomeni, da je izdelek že na trgu, 7 pa, da je izdelan prototip.

Prva faza SME je namenjena študiji izvedljivosti, pripravi poslovnega načrta. V tej fazi lahko ekipa pridobi največ 50.000 evrov sredstev. Za drugo fazo je namenjenih 0,5 – 2,5 milijona evrov. V njenem sklopu pride do izpeljave celotnega projekta. Izdelek oziroma storitev pride v končni fazi na trg. Tretja faza zagotavlja nefinančno podporo dejavnostim, povezanim z uvajanjem na trg. V njenem sklopu se ekipi zagotovi, da pride do novih partnerjev.

Včasih so bila evropska sredstva razporejena po posameznih panogah; določen znesek za vsako izmed njih. Zdaj ni več tako, ampak vse panoge tekmujejo med seboj. Pri prijavi je pomembno, da ekipa čim bolj jedrnato pove, za kaj gre. Iz opisa mora biti razvidno, zakaj je projekt boljši od konkurenčnih. Odgovoriti je treba na vprašanje, kakšna je dodana vrednost projekta.

Opredeliti je treba, kdo so stranke, ki se bodo najverjetneje zanimale za izdelek. Kakšne so prednosti zanje, če se odločijo za izdelke?

Prijavnica mora biti napisana v angleškem jeziku. Obsegati mora naslednje dele: odličnost, učinki in implementacija.

Odličnost

V tem delu se odgovarja na vprašanja tipa:

  • Zakaj se je ekipa odločila za to rešitev?
  • Katere probleme se z njo rešuje?
  • Kakšna je širša slika problema, trendi v panogi?
  • Kdo je potencialni uporabnik?
  • Na kakšen način se bo reševalo probleme?

Učinki

  • V čem je ideja drugačna?
  • Kakšen je njen širši ekonomski učinek na mednarodno konkurenčnost Evrope?
  • Je trg zrel za to rešitev?
  • Zakaj je pomembno, da izdelek / storitev doseže trg prav zdaj?
  • Če se je produkt že testiralo na trgu, se pove, kakšne so bile povratne informacije.
  • So bile narejene kakšne študije izvedljivosti?
  • Kaj potrebuje ekipa, da bo izdelek lahko dala na trg?
  • Kako velik je trg, na katerega se vstopa?
  • Ali obstajajo kakšne omejitve za vstop na trg?

Implementacija

V sklopu implementacije je treba razjasniti, katere so glavne osebe, ki delajo na projektu. Kakšne so njihove vloge? Zakaj je nek partner pomemben, da se projekt realizira in razvije?

Pridobljeno znanje bo ekipam prišlo prav tudi pri nadaljnjem poslovanju

Udeleženci programa EUrelator so tako dobili številne uporabne informacije, ki jim ne bodo prišle prav zgolj pri prijavah na razpise za pridobitev evropska sredstva. Koristile jim bodo tudi pri nadaljnjem poslovanju.

Tako je 4. 12. v Tehnološkem parku Ljubljana potekalo nadaljevanje delavnice, pri čemer so udeleženci pridobili znanje, kako inovirati. Delavnice bodo sicer potekale še 12. in 19. decembra v Tehnološkem parku. Zadnja delavnica pa bo izvedena v Mariboru. Udeleženci bodo lahko v sklopu programa koristili tudi brezplačne mentorske programe.

Program EUrelator poteka v okviru projekta Accelerator, ki ga sofinancira program Interreg Podonavje. Program EUrelator izvajata Tehnološki park Ljubljana in IRP – Tovarna Podjemov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna dejavnost na kmetiji kot možnost dodatnega zaslužka

Dopolnilna kmetijska dejavnost predstavlja vir dodatnega zaslužka in omogoča boljšo rabo proizvodnih zmogljivosti. Kot sekundarna dejavnost prispeva k boljši izrabi pridelkov iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti. Preberite več >>

Minimalna plača v Sloveniji od 1. januarja 886,63 evrov

Minimalna plača v Sloveniji od 1. januarja 886,63 evrov

Z januarjem je v veljavo stopil nov Zakon o minimalni plači, ki določa pravico do minimalne plače, njeno višino in način spreminjanja. Za delo s polnim delovnim časom določa minimalno bruto plačo 886,63 evrov na zaposlenega. Preberite več >>

Napake, ki ubijajo startupe

Napake, ki ubijajo startupe

Vsak podjetnik, ki začenja svojo poslovno pot, je popolnoma prepričan v svojo idejo in uspeh. To je sicer po eni strani dobro, v svojo idejo morate biti prepričani, vam bodo rekli strokovnjaki, a pogledati morate širše. Katere so ovire in napake, ki lahko ubijejo vašo idejo in vaš startup? Preberite več >>

Si težko zapomnite imena?

Si težko zapomnite imena?

Do kakšne neprijetne situacije vas lahko pripelje pozabljanje imen! Vsak dan, ko se spoznavate z ljudmi, je na preizkušnji tudi vaš spomin. Če si težko zapomnite imena, potem so spodnje metode za treniranje prav nalašč za vas. Preberite več >>

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

V prispevku smo razdelali možnosti, ki so dane na voljo podjetniku, ki želi registrirati mednarodno blagovno znamko. Predstavili smo dva različna postopka in prednosti ter slabosti, ki izhajajo iz njiju. Za katero pot naj se torej podjetnik odloči in kateri postopek je zanj najugodnejši, je razloženo v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje