Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Če razmišljate o prijavi na razpise za pridobitev evropskih sredstev, morate vedeti, po katerih kriterijih projekte ocenjuje komisija. Pomembno je, da znate predstaviti dodano vrednost vašega projekta in da dobro poznate področje, na katerega se podajate.
Program EUrealtor bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator je namenjen podajanju praktičnega znanja in mentorstvu podjetniških ekip, ki se nameravajo potegovati za evropska sredstva. Izmed 40 ekip, ki so se na program prijavile, je bilo izbranih 14. Delavnice so že v polnem teku, ekipe nabirajo znanja, ki jim bodo pomagale pri tem, da bodo njihove prijave naredile kar največji vtis na komisijo.

V sredo, 28. novembra, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekala uvodna delavnica, na kateri so se predstavile izbrane ekipe. Izbrani mentorji, ki imajo že dolgoletne izkušnje pri usmerjanju start-upov in pri prijavah na evropske razpise, pa so z udeleženci delili osnovna znanja v zvezi s tovrstnimi prijavami. Povzetek predavanj delimo tudi z vami.

Ljudi morate znati prepričati le v nekaj minutah

Eden izmed mentorjev, ki bodo podjetniškim ekipam pomagali pri oblikovanju učinkovitih prijav, je Lojze Bertoncelj. Ima 20 let izkušenj iz mentorstva start-upom. Pomagal je več kot 100 podjetniškim ekipam, da so podjetniško idejo spravile v prakso. Je tudi član nacionalne komisije za start:up leta in serijski inovator novih poslovnih modelov v večjih sistemih.

Povedal je, da je bistvenega pomena, da zna posameznik oziroma podjetniška ekipa le v nekaj minutah povedati, s čim se ukvarja. Pri tem je treba izpostaviti prednosti, ki jih bo imel/a stranka / investitor / poslovni partner od tega sodelovanja.

Ko so v igri evropska sredstva, so merila drugačna, kot če gre za nacionalne razpise. V tem primeru mora biti projekt tak, da bi se potencialno lahko implementiral na ravni celotne Evrope oziroma da bi prek njega lahko Evropska unija povečala svoje konkurenčne prednosti.

Udeležencem je povedal, da je bistvo tovrstnih delavnic v povezovanju, izmenjavi znanj in v poslovnem sodelovanju tudi v prihodnje. Navzoče je pozval, naj se učijo od tistih, ki nasprotujejo njihovi poslovni ideji. Kritike so lahko uporabno izhodišče za izboljšanje projekta.

Evropska unija ni dobrodelna ustanova

Predavala je tudi Kristina Kočet Hudrap iz podjetja TIKO PRO. Gre za podjetje, ki drugim pomaga pri pridobivanju povratnih in nepovratnih sredstev iz EU skladov.

Ga. Kristina je poudarila, da je treba pri prijavi na evropske razpise razmišljati širše. Treba je poznati celotno sliko, kaj se z neko panogo dogaja pri nas in v tujini. Vedeti je treba, da za vsak produkt oziroma storitev vedno obstaja konkurenca. Če ne gre za enako storitev, pa je na trgu gotovo prisoten substitut, prek katerega lahko uporabnik zadovoljuje določeno potrebo.

Kriteriji, glede na katere se ocenjuje prijavljene projekte, so naslednji:

  • Inovativnost
  • Tržni potencial
  • Industrijsko oblikovanje
  • Širši učinek
  • Krožno gospodarstvo
  • Usposobljenost ekipe
  • Partnerstva
  • Načrtovanje projekta
  • Dodatno: lokacija

Po izkušnjah so prijave ekip na projekte neuspešne zaradi enega ali več od naslednjih razlogov:

  • Poslovna ideja ni dodelana (problem pri kar 90 % projektov);
  • Ideja ni dovolj inovativna, nezadostno poznavanje konkurenčnih podjetij;
  • Pomanjkanje časa in komunikacija;
  • Partnerstva niso dovolj dobro strukturirana;
  • Vnaprej je treba znati realno oceniti, kolikšne stroške bomo imeli z izpeljavo celotnega projekta.

Treba se je zavedati, da Evropska unija ni dobrodelna ustanova. Sredstva podeli tistim projektom, za katere smatra, da bodo prinašali učinke, od katerih bo imela korist. Projekt mora biti donosen.

Udeleženci programa EUrelator

Udeleženci programa EUrelator

SME Instrumenti za mikro, majhna in srednje velika podjetja

SME Instrument 2018-2020 je namenjen dodeljevanju nepovratnih evropskih sredstev mikro, majhnim in srednje velikim podjetjem. Obstajajo tri faze instrumenta. Podlaga za to je stopnja, na kateri se nahaja projekt (stopnja razvoja projekta – TRL). Stopenj je 9. Pri tem 9 pomeni, da je izdelek že na trgu, 7 pa, da je izdelan prototip.

Prva faza SME je namenjena študiji izvedljivosti, pripravi poslovnega načrta. V tej fazi lahko ekipa pridobi največ 50.000 evrov sredstev. Za drugo fazo je namenjenih 0,5 – 2,5 milijona evrov. V njenem sklopu pride do izpeljave celotnega projekta. Izdelek oziroma storitev pride v končni fazi na trg. Tretja faza zagotavlja nefinančno podporo dejavnostim, povezanim z uvajanjem na trg. V njenem sklopu se ekipi zagotovi, da pride do novih partnerjev.

Včasih so bila evropska sredstva razporejena po posameznih panogah; določen znesek za vsako izmed njih. Zdaj ni več tako, ampak vse panoge tekmujejo med seboj. Pri prijavi je pomembno, da ekipa čim bolj jedrnato pove, za kaj gre. Iz opisa mora biti razvidno, zakaj je projekt boljši od konkurenčnih. Odgovoriti je treba na vprašanje, kakšna je dodana vrednost projekta.

Opredeliti je treba, kdo so stranke, ki se bodo najverjetneje zanimale za izdelek. Kakšne so prednosti zanje, če se odločijo za izdelke?

Prijavnica mora biti napisana v angleškem jeziku. Obsegati mora naslednje dele: odličnost, učinki in implementacija.

Odličnost

V tem delu se odgovarja na vprašanja tipa:

  • Zakaj se je ekipa odločila za to rešitev?
  • Katere probleme se z njo rešuje?
  • Kakšna je širša slika problema, trendi v panogi?
  • Kdo je potencialni uporabnik?
  • Na kakšen način se bo reševalo probleme?

Učinki

  • V čem je ideja drugačna?
  • Kakšen je njen širši ekonomski učinek na mednarodno konkurenčnost Evrope?
  • Je trg zrel za to rešitev?
  • Zakaj je pomembno, da izdelek / storitev doseže trg prav zdaj?
  • Če se je produkt že testiralo na trgu, se pove, kakšne so bile povratne informacije.
  • So bile narejene kakšne študije izvedljivosti?
  • Kaj potrebuje ekipa, da bo izdelek lahko dala na trg?
  • Kako velik je trg, na katerega se vstopa?
  • Ali obstajajo kakšne omejitve za vstop na trg?

Implementacija

V sklopu implementacije je treba razjasniti, katere so glavne osebe, ki delajo na projektu. Kakšne so njihove vloge? Zakaj je nek partner pomemben, da se projekt realizira in razvije?

Pridobljeno znanje bo ekipam prišlo prav tudi pri nadaljnjem poslovanju

Udeleženci programa EUrelator so tako dobili številne uporabne informacije, ki jim ne bodo prišle prav zgolj pri prijavah na razpise za pridobitev evropska sredstva. Koristile jim bodo tudi pri nadaljnjem poslovanju.

Tako je 4. 12. v Tehnološkem parku Ljubljana potekalo nadaljevanje delavnice, pri čemer so udeleženci pridobili znanje, kako inovirati. Delavnice bodo sicer potekale še 12. in 19. decembra v Tehnološkem parku. Zadnja delavnica pa bo izvedena v Mariboru. Udeleženci bodo lahko v sklopu programa koristili tudi brezplačne mentorske programe.

Program EUrelator poteka v okviru projekta Accelerator, ki ga sofinancira program Interreg Podonavje. Program EUrelator izvajata Tehnološki park Ljubljana in IRP – Tovarna Podjemov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>


Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Preberite več >>

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Preberite več >>

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Preberite več >>

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Preberite več >>

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Preberite več >>

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Pred kratkim je minilo tri mesece od začetka uporabe novele zakona o evidencah delovnega časa zaposlenih v podjetjih. Po treh mesecih uporabe je ministrstvo že lani napovedalo, da bo uvedlo morebitne izboljšave novele zakona. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Obvezno prijavite dohodke, prejete preko spletnih platform

Obvezno prijavite dohodke, prejete preko spletnih platform

Finančna uprava bo v letu 2024 prejela podatke o dohodkih, ki so bili ustvarjeni s poslovanjem preko spletnih platform v preteklem letu 2023. Zakonska podlaga temelji na direktivi DAC7, ki je bila v okviru Evropske unije sprejeta v letu 2021. Preberite več >>

Ne pozabite na novi obvezni zdravstveni prispevek

Ne pozabite na novi obvezni zdravstveni prispevek

Od januarja 2024 dalje bodo zavezanci za obračun obveznih prispevkov za zdravstveno zavarovanje prvič obračunali tudi novi obvezni zdravstveni prispevek (OZP). Določen je v fiksnem mesečnem znesku 35 evrov. Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje