Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Če razmišljate o prijavi na razpise za pridobitev evropskih sredstev, morate vedeti, po katerih kriterijih projekte ocenjuje komisija. Pomembno je, da znate predstaviti dodano vrednost vašega projekta in da dobro poznate področje, na katerega se podajate.
Program EUrealtor bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator je namenjen podajanju praktičnega znanja in mentorstvu podjetniških ekip, ki se nameravajo potegovati za evropska sredstva. Izmed 40 ekip, ki so se na program prijavile, je bilo izbranih 14. Delavnice so že v polnem teku, ekipe nabirajo znanja, ki jim bodo pomagale pri tem, da bodo njihove prijave naredile kar največji vtis na komisijo.

V sredo, 28. novembra, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekala uvodna delavnica, na kateri so se predstavile izbrane ekipe. Izbrani mentorji, ki imajo že dolgoletne izkušnje pri usmerjanju start-upov in pri prijavah na evropske razpise, pa so z udeleženci delili osnovna znanja v zvezi s tovrstnimi prijavami. Povzetek predavanj delimo tudi z vami.

Ljudi morate znati prepričati le v nekaj minutah

Eden izmed mentorjev, ki bodo podjetniškim ekipam pomagali pri oblikovanju učinkovitih prijav, je Lojze Bertoncelj. Ima 20 let izkušenj iz mentorstva start-upom. Pomagal je več kot 100 podjetniškim ekipam, da so podjetniško idejo spravile v prakso. Je tudi član nacionalne komisije za start:up leta in serijski inovator novih poslovnih modelov v večjih sistemih.

Povedal je, da je bistvenega pomena, da zna posameznik oziroma podjetniška ekipa le v nekaj minutah povedati, s čim se ukvarja. Pri tem je treba izpostaviti prednosti, ki jih bo imel/a stranka / investitor / poslovni partner od tega sodelovanja.

Ko so v igri evropska sredstva, so merila drugačna, kot če gre za nacionalne razpise. V tem primeru mora biti projekt tak, da bi se potencialno lahko implementiral na ravni celotne Evrope oziroma da bi prek njega lahko Evropska unija povečala svoje konkurenčne prednosti.

Udeležencem je povedal, da je bistvo tovrstnih delavnic v povezovanju, izmenjavi znanj in v poslovnem sodelovanju tudi v prihodnje. Navzoče je pozval, naj se učijo od tistih, ki nasprotujejo njihovi poslovni ideji. Kritike so lahko uporabno izhodišče za izboljšanje projekta.

Evropska unija ni dobrodelna ustanova

Predavala je tudi Kristina Kočet Hudrap iz podjetja TIKO PRO. Gre za podjetje, ki drugim pomaga pri pridobivanju povratnih in nepovratnih sredstev iz EU skladov.

Ga. Kristina je poudarila, da je treba pri prijavi na evropske razpise razmišljati širše. Treba je poznati celotno sliko, kaj se z neko panogo dogaja pri nas in v tujini. Vedeti je treba, da za vsak produkt oziroma storitev vedno obstaja konkurenca. Če ne gre za enako storitev, pa je na trgu gotovo prisoten substitut, prek katerega lahko uporabnik zadovoljuje določeno potrebo.

Kriteriji, glede na katere se ocenjuje prijavljene projekte, so naslednji:

  • Inovativnost
  • Tržni potencial
  • Industrijsko oblikovanje
  • Širši učinek
  • Krožno gospodarstvo
  • Usposobljenost ekipe
  • Partnerstva
  • Načrtovanje projekta
  • Dodatno: lokacija

Po izkušnjah so prijave ekip na projekte neuspešne zaradi enega ali več od naslednjih razlogov:

  • Poslovna ideja ni dodelana (problem pri kar 90 % projektov);
  • Ideja ni dovolj inovativna, nezadostno poznavanje konkurenčnih podjetij;
  • Pomanjkanje časa in komunikacija;
  • Partnerstva niso dovolj dobro strukturirana;
  • Vnaprej je treba znati realno oceniti, kolikšne stroške bomo imeli z izpeljavo celotnega projekta.

Treba se je zavedati, da Evropska unija ni dobrodelna ustanova. Sredstva podeli tistim projektom, za katere smatra, da bodo prinašali učinke, od katerih bo imela korist. Projekt mora biti donosen.

Udeleženci programa EUrelator

Udeleženci programa EUrelator

SME Instrumenti za mikro, majhna in srednje velika podjetja

SME Instrument 2018-2020 je namenjen dodeljevanju nepovratnih evropskih sredstev mikro, majhnim in srednje velikim podjetjem. Obstajajo tri faze instrumenta. Podlaga za to je stopnja, na kateri se nahaja projekt (stopnja razvoja projekta – TRL). Stopenj je 9. Pri tem 9 pomeni, da je izdelek že na trgu, 7 pa, da je izdelan prototip.

Prva faza SME je namenjena študiji izvedljivosti, pripravi poslovnega načrta. V tej fazi lahko ekipa pridobi največ 50.000 evrov sredstev. Za drugo fazo je namenjenih 0,5 – 2,5 milijona evrov. V njenem sklopu pride do izpeljave celotnega projekta. Izdelek oziroma storitev pride v končni fazi na trg. Tretja faza zagotavlja nefinančno podporo dejavnostim, povezanim z uvajanjem na trg. V njenem sklopu se ekipi zagotovi, da pride do novih partnerjev.

Včasih so bila evropska sredstva razporejena po posameznih panogah; določen znesek za vsako izmed njih. Zdaj ni več tako, ampak vse panoge tekmujejo med seboj. Pri prijavi je pomembno, da ekipa čim bolj jedrnato pove, za kaj gre. Iz opisa mora biti razvidno, zakaj je projekt boljši od konkurenčnih. Odgovoriti je treba na vprašanje, kakšna je dodana vrednost projekta.

Opredeliti je treba, kdo so stranke, ki se bodo najverjetneje zanimale za izdelek. Kakšne so prednosti zanje, če se odločijo za izdelke?

Prijavnica mora biti napisana v angleškem jeziku. Obsegati mora naslednje dele: odličnost, učinki in implementacija.

Odličnost

V tem delu se odgovarja na vprašanja tipa:

  • Zakaj se je ekipa odločila za to rešitev?
  • Katere probleme se z njo rešuje?
  • Kakšna je širša slika problema, trendi v panogi?
  • Kdo je potencialni uporabnik?
  • Na kakšen način se bo reševalo probleme?

Učinki

  • V čem je ideja drugačna?
  • Kakšen je njen širši ekonomski učinek na mednarodno konkurenčnost Evrope?
  • Je trg zrel za to rešitev?
  • Zakaj je pomembno, da izdelek / storitev doseže trg prav zdaj?
  • Če se je produkt že testiralo na trgu, se pove, kakšne so bile povratne informacije.
  • So bile narejene kakšne študije izvedljivosti?
  • Kaj potrebuje ekipa, da bo izdelek lahko dala na trg?
  • Kako velik je trg, na katerega se vstopa?
  • Ali obstajajo kakšne omejitve za vstop na trg?

Implementacija

V sklopu implementacije je treba razjasniti, katere so glavne osebe, ki delajo na projektu. Kakšne so njihove vloge? Zakaj je nek partner pomemben, da se projekt realizira in razvije?

Pridobljeno znanje bo ekipam prišlo prav tudi pri nadaljnjem poslovanju

Udeleženci programa EUrelator so tako dobili številne uporabne informacije, ki jim ne bodo prišle prav zgolj pri prijavah na razpise za pridobitev evropska sredstva. Koristile jim bodo tudi pri nadaljnjem poslovanju.

Tako je 4. 12. v Tehnološkem parku Ljubljana potekalo nadaljevanje delavnice, pri čemer so udeleženci pridobili znanje, kako inovirati. Delavnice bodo sicer potekale še 12. in 19. decembra v Tehnološkem parku. Zadnja delavnica pa bo izvedena v Mariboru. Udeleženci bodo lahko v sklopu programa koristili tudi brezplačne mentorske programe.

Program EUrelator poteka v okviru projekta Accelerator, ki ga sofinancira program Interreg Podonavje. Program EUrelator izvajata Tehnološki park Ljubljana in IRP – Tovarna Podjemov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Kljub temu, da v podjetniškem svetu še vedno prevladujejo moški, delež podjetnic vse bolj narašča. V ZDA so preučevali, kolikšna je povprečna starost podjetnic, s katerimi izzivi se najpogosteje srečujejo, v katerih panogah delujejo in v kolikšni meri so zadovoljne s svojo izbiro. Preberite več >>

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Mikro in mala podjetja, ki prejmejo sredstva na javnem razpisu, se prevečkrat prepozno zavejo, kako obsežen in dolgotrajen je postopek projektnega poročanja. Zaradi napačnih poročil zato mnogi ne uspejo počrpati vseh sredstev, ki so jim bila dodeljena. Preberite več >>

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Podjetje Evegreen, ki se ukvarja z izdelavo biorazgradljivih lončkov in proizvodnjo bioplastike, se je pred kratkim udeležilo sejma Chinaplas 2019 na Kitajskem. Nedolgo nazaj pa so za 100 % biorazgradljiv lonček prejeli zlato priznanje s strani Savinjsko-Šaleške gospodarske zbornice. Preberite več >>

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Na dvodnevnem kongresu podjetnikov v Portorožu, ki je potekal ob koncu prejšnjega tedna, je bil tradicionalno razglašen tudi Slovenski podjetnik leta 2019. Naziv je pripadel Marjanu Batagelju, večinskemu lastniku družbe Postojnska jama d.d. Preberite več >>

Letošnji regres bo višji!

Letošnji regres bo višji!

Poslanci so končno potrdili razbremenitev regresa za letni dopust. Noveli Zakona o dohodnini in Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju omogočata, da bo delavcem po prvomajskih praznikih tako lahko izplačan višji regres. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Oznake: , , , ,