Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Če razmišljate o prijavi na razpise za pridobitev evropskih sredstev, morate vedeti, po katerih kriterijih projekte ocenjuje komisija. Pomembno je, da znate predstaviti dodano vrednost vašega projekta in da dobro poznate področje, na katerega se podajate.
Program EUrealtor bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator bo udeležencem pomagal pri uspešnejših prijavah na razpise za evropska sredstva (Vir: Tehnološki park Ljubljana)

Program EUrelator je namenjen podajanju praktičnega znanja in mentorstvu podjetniških ekip, ki se nameravajo potegovati za evropska sredstva. Izmed 40 ekip, ki so se na program prijavile, je bilo izbranih 14. Delavnice so že v polnem teku, ekipe nabirajo znanja, ki jim bodo pomagale pri tem, da bodo njihove prijave naredile kar največji vtis na komisijo.

V sredo, 28. novembra, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekala uvodna delavnica, na kateri so se predstavile izbrane ekipe. Izbrani mentorji, ki imajo že dolgoletne izkušnje pri usmerjanju start-upov in pri prijavah na evropske razpise, pa so z udeleženci delili osnovna znanja v zvezi s tovrstnimi prijavami. Povzetek predavanj delimo tudi z vami.

Ljudi morate znati prepričati le v nekaj minutah

Eden izmed mentorjev, ki bodo podjetniškim ekipam pomagali pri oblikovanju učinkovitih prijav, je Lojze Bertoncelj. Ima 20 let izkušenj iz mentorstva start-upom. Pomagal je več kot 100 podjetniškim ekipam, da so podjetniško idejo spravile v prakso. Je tudi član nacionalne komisije za start:up leta in serijski inovator novih poslovnih modelov v večjih sistemih.

Povedal je, da je bistvenega pomena, da zna posameznik oziroma podjetniška ekipa le v nekaj minutah povedati, s čim se ukvarja. Pri tem je treba izpostaviti prednosti, ki jih bo imel/a stranka / investitor / poslovni partner od tega sodelovanja.

Ko so v igri evropska sredstva, so merila drugačna, kot če gre za nacionalne razpise. V tem primeru mora biti projekt tak, da bi se potencialno lahko implementiral na ravni celotne Evrope oziroma da bi prek njega lahko Evropska unija povečala svoje konkurenčne prednosti.

Udeležencem je povedal, da je bistvo tovrstnih delavnic v povezovanju, izmenjavi znanj in v poslovnem sodelovanju tudi v prihodnje. Navzoče je pozval, naj se učijo od tistih, ki nasprotujejo njihovi poslovni ideji. Kritike so lahko uporabno izhodišče za izboljšanje projekta.

Evropska unija ni dobrodelna ustanova

Predavala je tudi Kristina Kočet Hudrap iz podjetja TIKO PRO. Gre za podjetje, ki drugim pomaga pri pridobivanju povratnih in nepovratnih sredstev iz EU skladov.

Ga. Kristina je poudarila, da je treba pri prijavi na evropske razpise razmišljati širše. Treba je poznati celotno sliko, kaj se z neko panogo dogaja pri nas in v tujini. Vedeti je treba, da za vsak produkt oziroma storitev vedno obstaja konkurenca. Če ne gre za enako storitev, pa je na trgu gotovo prisoten substitut, prek katerega lahko uporabnik zadovoljuje določeno potrebo.

Kriteriji, glede na katere se ocenjuje prijavljene projekte, so naslednji:

  • Inovativnost
  • Tržni potencial
  • Industrijsko oblikovanje
  • Širši učinek
  • Krožno gospodarstvo
  • Usposobljenost ekipe
  • Partnerstva
  • Načrtovanje projekta
  • Dodatno: lokacija

Po izkušnjah so prijave ekip na projekte neuspešne zaradi enega ali več od naslednjih razlogov:

  • Poslovna ideja ni dodelana (problem pri kar 90 % projektov);
  • Ideja ni dovolj inovativna, nezadostno poznavanje konkurenčnih podjetij;
  • Pomanjkanje časa in komunikacija;
  • Partnerstva niso dovolj dobro strukturirana;
  • Vnaprej je treba znati realno oceniti, kolikšne stroške bomo imeli z izpeljavo celotnega projekta.

Treba se je zavedati, da Evropska unija ni dobrodelna ustanova. Sredstva podeli tistim projektom, za katere smatra, da bodo prinašali učinke, od katerih bo imela korist. Projekt mora biti donosen.

Udeleženci programa EUrelator

Udeleženci programa EUrelator

SME Instrumenti za mikro, majhna in srednje velika podjetja

SME Instrument 2018-2020 je namenjen dodeljevanju nepovratnih evropskih sredstev mikro, majhnim in srednje velikim podjetjem. Obstajajo tri faze instrumenta. Podlaga za to je stopnja, na kateri se nahaja projekt (stopnja razvoja projekta – TRL). Stopenj je 9. Pri tem 9 pomeni, da je izdelek že na trgu, 7 pa, da je izdelan prototip.

Prva faza SME je namenjena študiji izvedljivosti, pripravi poslovnega načrta. V tej fazi lahko ekipa pridobi največ 50.000 evrov sredstev. Za drugo fazo je namenjenih 0,5 – 2,5 milijona evrov. V njenem sklopu pride do izpeljave celotnega projekta. Izdelek oziroma storitev pride v končni fazi na trg. Tretja faza zagotavlja nefinančno podporo dejavnostim, povezanim z uvajanjem na trg. V njenem sklopu se ekipi zagotovi, da pride do novih partnerjev.

Včasih so bila evropska sredstva razporejena po posameznih panogah; določen znesek za vsako izmed njih. Zdaj ni več tako, ampak vse panoge tekmujejo med seboj. Pri prijavi je pomembno, da ekipa čim bolj jedrnato pove, za kaj gre. Iz opisa mora biti razvidno, zakaj je projekt boljši od konkurenčnih. Odgovoriti je treba na vprašanje, kakšna je dodana vrednost projekta.

Opredeliti je treba, kdo so stranke, ki se bodo najverjetneje zanimale za izdelek. Kakšne so prednosti zanje, če se odločijo za izdelke?

Prijavnica mora biti napisana v angleškem jeziku. Obsegati mora naslednje dele: odličnost, učinki in implementacija.

Odličnost

V tem delu se odgovarja na vprašanja tipa:

  • Zakaj se je ekipa odločila za to rešitev?
  • Katere probleme se z njo rešuje?
  • Kakšna je širša slika problema, trendi v panogi?
  • Kdo je potencialni uporabnik?
  • Na kakšen način se bo reševalo probleme?

Učinki

  • V čem je ideja drugačna?
  • Kakšen je njen širši ekonomski učinek na mednarodno konkurenčnost Evrope?
  • Je trg zrel za to rešitev?
  • Zakaj je pomembno, da izdelek / storitev doseže trg prav zdaj?
  • Če se je produkt že testiralo na trgu, se pove, kakšne so bile povratne informacije.
  • So bile narejene kakšne študije izvedljivosti?
  • Kaj potrebuje ekipa, da bo izdelek lahko dala na trg?
  • Kako velik je trg, na katerega se vstopa?
  • Ali obstajajo kakšne omejitve za vstop na trg?

Implementacija

V sklopu implementacije je treba razjasniti, katere so glavne osebe, ki delajo na projektu. Kakšne so njihove vloge? Zakaj je nek partner pomemben, da se projekt realizira in razvije?

Pridobljeno znanje bo ekipam prišlo prav tudi pri nadaljnjem poslovanju

Udeleženci programa EUrelator so tako dobili številne uporabne informacije, ki jim ne bodo prišle prav zgolj pri prijavah na razpise za pridobitev evropska sredstva. Koristile jim bodo tudi pri nadaljnjem poslovanju.

Tako je 4. 12. v Tehnološkem parku Ljubljana potekalo nadaljevanje delavnice, pri čemer so udeleženci pridobili znanje, kako inovirati. Delavnice bodo sicer potekale še 12. in 19. decembra v Tehnološkem parku. Zadnja delavnica pa bo izvedena v Mariboru. Udeleženci bodo lahko v sklopu programa koristili tudi brezplačne mentorske programe.

Program EUrelator poteka v okviru projekta Accelerator, ki ga sofinancira program Interreg Podonavje. Program EUrelator izvajata Tehnološki park Ljubljana in IRP – Tovarna Podjemov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Tudi v času karantene! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Kaj nam prinašajo predlogi tretjega svežnja protikorona zakonodaje?

Kaj nam prinašajo predlogi tretjega svežnja protikorona zakonodaje?

Po tem, ko je vlada 15. maja preklicala epidemijo koronavirusa, je na torkovi seji že obravnavala in potrdila predloge tretjega paketa protikorona zakonodaje, ki naj bi pričel veljati po 31. maju. Zaenkrat gre sicer le za predloge, kar pomeni, da so do sprejetja v državnem zboru možne še spremembe. Preberite več >>

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Številke delavcev, ki trenutno ne delajo zaradi posledic epidemije koronavirusa so visoke. Takšnim delavcem morajo delodajalci ob izpolnitvi zakonoskih pogojev izplačevati nadomestila plač,  kar pa lahko predstavlja veliko breme v že tako precej negotovi in neugodni poslovni situaciji. Preberite več >>

Pozor! Le še dva dneva za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov

Pozor! Le še dva dneva za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov

Bliža se rok za oddajo izjave za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov za samozaposlene, kmete, družbenike in verske uslužbence. Za oprostitev marčevskih (od 13. marca naprej) in aprilskih prispevkov morajo upravičenci izjavo vložiti do konca aprila, za oprostitev majskih prispevkov pa je rok za predložitev izjave 31. maj 2020. Preberite več >>

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Vlada je na včerajšnji seji sprejela Predlog novele Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo ter Predlog zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19. Tako imenovana protikorona paket 1 in protikorona paket 2 bosta predložena v obravnavo in sprejetje Državnemu zboru, po nujnem postopku. Preberite več >>

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Vlada bo z obravnavo popravkov in dopolnitev trenutno veljavne protikorona zakonodaje pričela 21. aprila, njihovo sprejetje pa lahko pričakujemo do konca prihodnjega tedna. Kateri so torej najpomembnejši sklopi, ki jih drugi sveženj ukrepov obravnava in na kakšen način širi krog upravičencev do pomoči? Preberite več >>

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

V aplikaciji eDavki je že omogočen dostop do izjave, s katero bodo samozaposleni uveljavili pravico do mesečnega temeljnega dohodka. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje