Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo v slovenski prostor

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo v slovenski prostor

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni.
Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo v slovenski prostor

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo v slovenski prostor

Črno zrno se osredotoča le na eno državo pridelovalko kavo: Kolumbijo. Cilj podjetja je ljubiteljem kave predstaviti pestro paleto arom in okusov, ki odražajo geografske raznolikosti države in njenih prebivalcev.

Skodelica t .i. specialty kave je rezultat predanega dela množice posameznikov, ki v okviru množične prodaje kave pogosto ostanejo skriti. Črno zrno pa gradi neposredne vezi s pridelovalci kave, kar jim zagotavlja pošteno plačilo, podjetju pa odlično kavno zrnje, brez katerega ne more nastati vrhunska skodelica kave.

Za nadaljevanje celotnega procesa na najvišji ravni skrbi slovenska pražarna STOW, ki skozi praženje poudarja profil posamezne vrste kave in zagotavlja vedno svežo kavo. Preizkusite in kupite jo lahko v kavarni Črno zrno na Gornjem trgu v Ljubljani ali kupite v spletni trgovini in preizkusite doma.

S trenutno tričlansko ekipo, ki jo sestavljajo Alexander, Tina in Tomaž, smo se pogovarjali o ideji o uvažanju in praženju kolumbijske kave ter njihovem načinu poslovanja, pogledali pa smo tudi v prihodnost.

Kolumbijec v Sloveniji = kolumbijska kava v slovenskih skodelicah

Znamka in zamisel za Črno zrno sta zgrajena okrog Alexandra Niña Ruiza, Kolumbijca, ki s presledki že 10 let živi v Sloveniji, vmes pa je nekaj časa delal in živel v Bogoti, svojem rojstnem mestu. »Tam je začel tudi sam odkrivati svet vrhunskih (specialty) kav, ki jih sicer Kolumbijci že dolgo pridelujejo, jih pa sami tudi (ponovno) odkrivajo šele v zadnjih letih,« pripovedujejo sogovorniki.

Črno zrno Alexander

Alexander Niño Ruiz. (Vir slike: Črno zrno)

V tričlanski ekipi naloge niso strogo razdeljene. Člani ekipe poudarjajo: »Pridelava kave je postopek, ki vključuje zelo veliko ljudi (za razliko od npr. vina, kjer se vse od rastline do steklenice odvije na enem mestu). V svetu specialty kave je pomembno, da se vzdržuje visoka raven na vsakem od korakov postopka oziroma v vseh rokah, ki pri procesu sodelujejo.« Osnovna ekipa pa združuje oba skrajna konca te verige.

Ob tem sledijo tudi osnovnemu vodilu oziroma vrednoti: »Želimo si narediti vidne tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni: same pridelovalce ter nenazadnje tudi pražarje in bariste, saj so za končno izkušnjo vsi izjemno pomembni.«

»Gre za t. i. product-oriented način poslovanja, pri katerem je v središču prepoznavanje kakovosti prehranskega izdelka in prenašanje tega zavedanja na končnega uporabnika,« nadaljujejo člani ekipe.

Vrhunska kava je lahko tudi prvovrstna kulinarična izkušnja

Blagovna znamka Črno zrno se od drugih ponudnikov vrhunske kave razlikuje v tem, da vključuje le omejen geografski segment, saj v podjetju ponujajo le kolumbijske kave iz majhnih nasadov. »Želimo si predstaviti izjemno regionalno raznolikost, ki jo na področju kave lahko ponuja ena država,« opisujejo razloge za takšno usmerjenost sogovorniki.

Njihova posebnost je tudi, da imajo z vsemi pridelovalci kave vzpostavljen neposreden odnos in z njimi ne sodelujejo prek zadrug, kar je sicer tipično za pravično trgovino (angl. fair-trade). Gre za t. i. neposredno trgovino (angl. direct trade), za katero je značilna osredotočenost na trajnostni razvoj.

Projekt Črno zrno lahko spoznate tudi v spodnjem posnetku.

Cilj in izziv projekta Črno zrno, ki ga podjetje financira iz lastnih sredstev, ni zgolj prodaja kave, »temveč učenje ljudi, kako vrhunsko kavo, ki je dobro pripravljena, tudi ceniti v smislu prvovrstne kulinarične izkušnje«.

Odziv kavopivcev je izjemno dober, pri tem pa člani ekipe poudarjajo, da so pred njimi pot specialty kavam utirali že drugi posamezniki in podjetja. »Na tem mestu bi omenili kavarno in pražarno STOW, ki praži tudi naše kave, ter vsem dobro poznanega, neutrudnega promotorja dobre kave Tineta Čokla,« dodajajo člani ekipe.

Bodo v prihodnosti tudi v vrhunskih restavracijah stregli vrhunsko kavo?

Kave Črno zrno lahko kupite v kavarni in trgovinici na Gornjem trgu v Ljubljani in preko spleta. Člani ekipe so se za lastno prodajo odločili predvsem zaradi želje po čim manjšem številu posrednikov. »Vrednost te kave je že opisana čim krajša in popolnoma transparentna pot od nasada do skodelice,« kar pa je z vsakim dodatnim členom v verigi težje dosegljivo.

Črno zrno kavarna

Utrinek iz kavarne in trgovine Črno zrno na Gornjem trgu v Ljubljani. (Vir slike: Črno zrno)

Člani ekipe si želijo, da bi bila kava Črno zrno v prihodnosti čim bolj prisotna v slovenskih gospodinjstvih. »Prav tako nestrpno čakamo trenutek, ko bodo tudi v vrhunskih restavracijah stregli vrhunsko kavo (in se jim ne bo več treba opravičevati za kavo, ki jo strežejo),« malce hudomušno dodajajo.

Svoje poti tako ne vidijo kot poslovne poti, temveč kot »pot poglabljanja znanja in predanosti eni temi in enemu izdelku«. Brez strasti in iskrenega zanimanja za vse, kar je povezano s kavo, bi zagotovo že obupali, iskreno dodajajo za konec.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki