
Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo v slovenski prostor
Črno zrno se osredotoča le na eno državo pridelovalko kavo: Kolumbijo. Cilj podjetja je ljubiteljem kave predstaviti pestro paleto arom in okusov, ki odražajo geografske raznolikosti države in njenih prebivalcev.
Skodelica t .i. specialty kave je rezultat predanega dela množice posameznikov, ki v okviru množične prodaje kave pogosto ostanejo skriti. Črno zrno pa gradi neposredne vezi s pridelovalci kave, kar jim zagotavlja pošteno plačilo, podjetju pa odlično kavno zrnje, brez katerega ne more nastati vrhunska skodelica kave.
Za nadaljevanje celotnega procesa na najvišji ravni skrbi slovenska pražarna STOW, ki skozi praženje poudarja profil posamezne vrste kave in zagotavlja vedno svežo kavo. Preizkusite in kupite jo lahko v kavarni Črno zrno na Gornjem trgu v Ljubljani ali kupite v spletni trgovini in preizkusite doma.
S trenutno tričlansko ekipo, ki jo sestavljajo Alexander, Tina in Tomaž, smo se pogovarjali o ideji o uvažanju in praženju kolumbijske kave ter njihovem načinu poslovanja, pogledali pa smo tudi v prihodnost.
Kolumbijec v Sloveniji = kolumbijska kava v slovenskih skodelicah
Znamka in zamisel za Črno zrno sta zgrajena okrog Alexandra Niña Ruiza, Kolumbijca, ki s presledki že 10 let živi v Sloveniji, vmes pa je nekaj časa delal in živel v Bogoti, svojem rojstnem mestu. »Tam je začel tudi sam odkrivati svet vrhunskih (specialty) kav, ki jih sicer Kolumbijci že dolgo pridelujejo, jih pa sami tudi (ponovno) odkrivajo šele v zadnjih letih,« pripovedujejo sogovorniki.

Alexander Niño Ruiz. (Vir slike: Črno zrno)
V tričlanski ekipi naloge niso strogo razdeljene. Člani ekipe poudarjajo: »Pridelava kave je postopek, ki vključuje zelo veliko ljudi (za razliko od npr. vina, kjer se vse od rastline do steklenice odvije na enem mestu). V svetu specialty kave je pomembno, da se vzdržuje visoka raven na vsakem od korakov postopka oziroma v vseh rokah, ki pri procesu sodelujejo.« Osnovna ekipa pa združuje oba skrajna konca te verige.
Ob tem sledijo tudi osnovnemu vodilu oziroma vrednoti: »Želimo si narediti vidne tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni: same pridelovalce ter nenazadnje tudi pražarje in bariste, saj so za končno izkušnjo vsi izjemno pomembni.«
»Gre za t. i. product-oriented način poslovanja, pri katerem je v središču prepoznavanje kakovosti prehranskega izdelka in prenašanje tega zavedanja na končnega uporabnika,« nadaljujejo člani ekipe.
Vrhunska kava je lahko tudi prvovrstna kulinarična izkušnja
Blagovna znamka Črno zrno se od drugih ponudnikov vrhunske kave razlikuje v tem, da vključuje le omejen geografski segment, saj v podjetju ponujajo le kolumbijske kave iz majhnih nasadov. »Želimo si predstaviti izjemno regionalno raznolikost, ki jo na področju kave lahko ponuja ena država,« opisujejo razloge za takšno usmerjenost sogovorniki.
Njihova posebnost je tudi, da imajo z vsemi pridelovalci kave vzpostavljen neposreden odnos in z njimi ne sodelujejo prek zadrug, kar je sicer tipično za pravično trgovino (angl. fair-trade). Gre za t. i. neposredno trgovino (angl. direct trade), za katero je značilna osredotočenost na trajnostni razvoj.
Projekt Črno zrno lahko spoznate tudi v spodnjem posnetku.
Cilj in izziv projekta Črno zrno, ki ga podjetje financira iz lastnih sredstev, ni zgolj prodaja kave, »temveč učenje ljudi, kako vrhunsko kavo, ki je dobro pripravljena, tudi ceniti v smislu prvovrstne kulinarične izkušnje«.
Odziv kavopivcev je izjemno dober, pri tem pa člani ekipe poudarjajo, da so pred njimi pot specialty kavam utirali že drugi posamezniki in podjetja. »Na tem mestu bi omenili kavarno in pražarno STOW, ki praži tudi naše kave, ter vsem dobro poznanega, neutrudnega promotorja dobre kave Tineta Čokla,« dodajajo člani ekipe.
Bodo v prihodnosti tudi v vrhunskih restavracijah stregli vrhunsko kavo?
Kave Črno zrno lahko kupite v kavarni in trgovinici na Gornjem trgu v Ljubljani in preko spleta. Člani ekipe so se za lastno prodajo odločili predvsem zaradi želje po čim manjšem številu posrednikov. »Vrednost te kave je že opisana čim krajša in popolnoma transparentna pot od nasada do skodelice,« kar pa je z vsakim dodatnim členom v verigi težje dosegljivo.

Utrinek iz kavarne in trgovine Črno zrno na Gornjem trgu v Ljubljani. (Vir slike: Črno zrno)
Člani ekipe si želijo, da bi bila kava Črno zrno v prihodnosti čim bolj prisotna v slovenskih gospodinjstvih. »Prav tako nestrpno čakamo trenutek, ko bodo tudi v vrhunskih restavracijah stregli vrhunsko kavo (in se jim ne bo več treba opravičevati za kavo, ki jo strežejo),« malce hudomušno dodajajo.
Svoje poti tako ne vidijo kot poslovne poti, temveč kot »pot poglabljanja znanja in predanosti eni temi in enemu izdelku«. Brez strasti in iskrenega zanimanja za vse, kar je povezano s kavo, bi zagotovo že obupali, iskreno dodajajo za konec.