Učinkovito načrtovanje dela od doma (Vir: Pixabay)

Učinkovito načrtovanje dela od doma (Vir: Pixabay)

Delo od doma je vse bolj pogosta praksa – kako ga optimalno načrtovati?

Delo od doma je zelo priljubljen način opravljanja dela. Vseeno pa ni pisano na kožo vsem. Na tem področju obstaja veliko pasti, ki pa se jim lahko izognemo z učinkovito organizacijo.
Učinkovito načrtovanje dela od doma (Vir: Pixabay)

Učinkovito načrtovanje dela od doma (Vir: Pixabay)

Čedalje več podjetij svojim zaposlenim ponuja možnost opravljanja dela od doma vsaj kakšen dan v tednu. Tak način dela se marsikomu zdi sanjski; izognete se vožnji v jutranji in popoldanski konici, lahko delate kar v pižami in imate več fleksibilnosti pri razporejanju delovnih ur, kar s sabo prinaša občutke svobode. Prednosti pa niso le na strani zaposlenih. Vodstvo ima na račun oddaljenega dela nižje stroške poslovanja. Kako torej načrtovati tovrstno delo, da boste pri tem kar se da uspešni?

ZDR-1 določa, da ima delavec, ki delo opravlja od doma enake pravice, kot delavec, ki delo opravlja v prostorih delodajalca. Preberite več v članku TUKAJ >>

Uredite si delovni kotiček

Doma si uredite prostor, ki bo namenjen zgolj opravljanju dela. Če imate večje stanovanje, določite sobo, ki bo namenjena delovnim obveznostim. Če te možnosti nimate, si ustvarite nek manjši delovni kotiček. Na tak način boste mentalno lažje preklopili med prostim in delovnim časom. Domačim dajte jasno vedeti, naj vas v tem času ne motijo. Zaprite vrata, izključite televizijo, dajte mobitel na tiho. Tako boste zmanjšali stopnjo motečih dejavnikov.

Načrtujte delovni dan

Ko delo opravljate od doma, nimate nikogar, ki bi vas stalno nadziral. Ni določena ura začetka in konca dela. Kljub temu, da to zveni kot olajšanje, pa lahko v praksi predstavlja težave. Načrt si morate postaviti sami, potem pa se ga morate držati. Vsako jutro si postavite jasen razpon, znotraj katerega boste opravili današnje obveznosti. Postavite si uro, ko boste z obveznostmi zaključili. Načrtujte en daljši in več krajših odmorov.

Roki in delovne obveznosti

Sproti imejte pregled nad tem, do kdaj morate kaj narediti. Pri tem si lahko pomagate s številnimi brezplačnimi spletnimi orodji, urniki in koledarji. Na tak način boste imeli stalni pregled nad tem, kaj vse morate narediti ta mesec. Najprej načrtujte opravljanje najnujnejših stvari, nato se lotite bolj postranskih.

Zamenjajte lokacijo

Oddaljeno delo ne pomeni nujno dela od doma. Konstantno delo od doma vam lahko sčasoma postane monotono, to pa bo zmanjšalo vašo delovno produktivnost. Zato je dobro, da na vsake toliko zamenjate lokacijo. Pojdite v bližnjo kavarno, v park ali pa se odločite za coworking. Sprememba okolja in obkroženost z ljudmi bosta dobro vplivala na vaše počutje.

Ostanite povezani s sodelavci

Redna komunikacija s sodelavci pozitivno vpliva na občutke pripadnosti podjetju. Prav tako je pomembno, da ste na tekočem z aktualnim dogajanjem v podjetju. Marsikdo, ki delo opravlja od doma, se lahko čez čas počuti izoliranega. Prav zato je ključnega pomena, da ste v stalnih stikih s sodelavci.

Na internetu so na voljo številne aplikacije, ki vam omogočajo pisno izmenjavo informacij ter govorno in video komunikacijo. Redna tedenska srečanja s sodelavci prek virtualne konference so lahko odlična ideja. Še bolje pa je, če na vsake toliko druženja načrtujete tudi v živo. Tako se bodo krepile vezi med vami.

Izognite se motečim dejavnikom, odmori naj bodo namenjeni rekreaciji

Nič ni narobe, če se vsake toliko med delom lotite gospodinjskih opravil, če opravite kakšen zasebni klic in podobno. V tem je konec koncev tudi prednost opravljanja dela od doma. Vendar naj bo to bolj izjema kot pravilo. Preden se lotite katere od teh dejavnosti, si določite maksimalen čas, ki ga boste posvetili temu. Krajši odmori med delom naj bodo namenjeni razgibavanju. Lahko greste tudi na krajši sprehod. Tako boste poskrbeli za svoje zdravje in povečali delovno učinkovitost.

Delo od doma ni za vsakogar. Poznate coworking?

V Sloveniji je poleg klasične pisarne že več let mogoče najeti tudi skupne pisarne oziroma tako imenovani coworking. Po številu lokacij prednjači Ljubljana, coworking pisarne pa najdemo tudi v ostalih slovenskih mestih in krajih. Pri tovrstnem načinu gre več kot zgolj pisarno.

3 ključni faktorji pri izbiri coworking ponudnika

MP coworking vam omogoča cenovno ugoden najem pisarniških prostorov (foto: Zavod mladi podjetnik)

Poudarek je namreč tudi na ostalih dejavnikih, kot je izobraževanje, druženje in povezovanje. Pri iskanju ustreznega prostora za coworking priporočamo, da se poleg same lokacije in infrastrukture osredotoči tudi na druge kriterije. Od izobraževanj, “sostanovalcev” in ostalih storitev, ki jih lahko prejmete v okviru coworkinga, do možnosti dostopa z javnim prevozom in (brezplačnega) parkiranja avtomobila, bližine restavracij, trgovin in ostalih ponudnikov, ki jih dnevno potrebuješ.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Pred kratkim je minilo tri mesece od začetka uporabe novele zakona o evidencah delovnega časa zaposlenih v podjetjih. Po treh mesecih uporabe je ministrstvo že lani napovedalo, da bo uvedlo morebitne izboljšave novele zakona. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki