Delodajalci: Odmero letnega dopusta morate poslati do 31.3.

Letni dopust je pravica, ki po Zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1) pripada vsakemu delavcu, pridobi pa jo s sklenitvijo delovnega razmerja. Koliko dni dopusta bo delavec prejel, pa je odvisno tudi od njegovih osebnih okoliščin.
odmera dopusta

Delodajalec mora do 31. marca vsakemu delavcu izročiti pisno odmero letnega dopusta. (Vir slike: Pixabay)

Po ZDR-1 ima vsaka oseba v delovnem razmerju (ne glede na to ali je zaposlena za določen ali nedoločen čas) pravico do letnega dopusta, ki ne sme biti krajši kot štiri tedne. Delavcu toliko dopusta pripada ne glede na to, ali je zaposlen za polni delovni čas ali delovni čas krajši od polnega.

Minimalno število dni dopusta je sicer vezano na konkretni primer vsakega delavca. To pomeni, da se bo število dni dopusta lahko razlikovalo glede na različni delovni čas. Kot dan letnega dopusta se šteje vsak delovni dan, ki je po razporeditvi delovnega časa pri delodajalcu za posameznega delavca določen kot delovni dan. To pomeni, da bo delavcu, ki dela 5 dni na teden, 8 ur na dan, pripadalo najmanj 20 delovnih dni dopusta. Delavec, ki dela 6 dni v tednu, pa bo lahko izkoristil najmanj 24 delovnih dni dopusta. V primeru neenakomerno razporejenega delovnega časa in različnega števila delovnih dni na teden, se upošteva povprečje števila dni na teden, glede na celotno koledarsko leto.

V dopust delavca se ne vštevajo prazniki in dela prosti dnevi, bolniška odsotnost in drugi primeri opravičene odsotnosti z dela.

Posebne okoliščine

Spoštovanje najnižje meje, ki jo postavlja zakon je torej obvezno, delavcu pa lahko pripadajo tudi dodatni dnevi dopusta, glede na njegove osebne okoliščine. Več dopusta bo tako pripadlo:

  • starejšim delavcem, invalidom, delavcem z najmanj 60 odstotno telesno okvaro in delavcem, ki negujejo otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo – pravica do najmanj treh dodatnih dni letnega dopusta;
  • delavcem z otroki – po en dodaten dan letnega dopusta delavcu pripada za vsakega otroka, ki še ni dopolnil 15 let starosti.

Dodatne dni dopusta priznavajo tudi nekatere kolektivne pogodbe, lahko pa jih določa tudi sama pogodba o zaposlitvi ali interni akti delodajalca. Običajno so v takšnih primerih določeni še dodatni kriteriji za odmero dopusta. Upošteva se predvsem zahtevnost delovnega mesta, delovno dobo delavca, socialne in zdravstvene razmere itd.

Celotni ali krajši dopust

Delavec, ki je zaposlen vseh dvanajst mesecev bo lahko izkoristil celoten letni dopust. Če delavec sklene delovno razmerje ali mu to preneha med koledarskim letom, bo temu primerno manjše tudi število dni dopusta. Delavcu bo v tem primeru pripadlo sorazmerno število dni dopusta, torej 1/12 dopusta za vsak mesec zaposlitve.

Če delavec med letom zamenja zaposlitev (sklene pogodbo o zaposlitvi z drugim delodajalcem), mu je vsak delodajalec dolžan zagotoviti izrabo sorazmernega dela letnega dopusta, glede na trajanje zaposlitve delavca pri posameznem delodajalcu. Seveda pa se stranki lahko dogovorita tudi drugače.

Izraba dopusta

ZDR-1 ureja tudi pravila glede koriščenja letnega dopusta, ki ga delavec izrablja po predhodnem dogovoru z delodajalcem. Dopust je mogoče porabiti v več delih, en del pa mora trajati najmanj dva tedna. Delavec mora v koledarskem letu porabiti najmanj dva tedna dopusta, neporabljen dopust pa lahko prenese v naslednje leto. V tem primeru ga mora izkoristiti najkasneje do konca junija naslednjega leta.

V primerih, ko delavec dopusta ni izrabil zaradi bolniške odsotnost, porodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka, ima pravico tak dopust porabiti do 31. decembra naslednjega leta.

Odmera dopusta

Delodajalec mora po določbah ZDR-1 delavca vsako leto obvestiti o njegovem dopustu. Najkasneje do 31. marca mora delavcu v pisni obliki vročiti odločbo o odmeri letnega dopusta, iz katere je razvidno število dni osnovnega dopusta ter število dodatnih dni, ki mu pripadajo. Pred oddajo odmere naj delodajalec preveri tudi kolektivno pogodbo za njegovo dejavnost, ki bi lahko določala morebitne dodatne dneve dopusta. Odmera letnega dopusta nato predstavlja tudi osnovo za izplačilo regresa. Pravica do regresa je namreč vezana na pravico dopusta in ne na dejansko izrabo dopusta.

V primeru, da delodajalec svoje obveznosti glede odmere dopusta ne izpolni, ga lahko doleti kazen. Višina globe se bo razlikovala glede na število vseh zaposlenih pri konkretnemu delodajalcu – za manjše delodajalce bo znašala od 200 do 1000 evrov, za večje pa od 750 do 2000 evrov.

Vir: ZDR-1

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: , , , , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje