Erasmus izmenjava dala idejo za posel
»Medtem ko so drugi študentje poleti delali, smo se mi odločili, da naredimo nekaj svojega,« se spominja 28-letni Borut Markelj (Vir slike: Klemen Smrtnik).
»Ko smo se vrnili, smo začeli idejo realizirati. Medtem ko so drugi študentje poleti delali, smo se mi odločili, da naredimo nekaj svojega,« se spominja 28-letni Borut Markelj. Podoben sistem je v Sloveniji takrat že obstajal, a je pozneje propadel (danes pa sta dva, a po besedah Marklja je njun tržni delež okoli 10-odstoten), zato so zavihali rokave.
Od pic, mehiške in kitajske hrane pa do eksotike
Ustvarili so platformo, na kateri se uporabnik registrira, pri tem pa se verifikacija izvede na mobilnem telefonu, nato pa lahko izbira med 75 restavracijami po Sloveniji, samo v Ljubljani jih je na voljo 37. »Glavni ponudniki so picerije, restavracije z mehiško hrano, zelo priljubljene so tudi kitajske specialitete. V ponudbi pa imamo tudi nekaj eksotičnih ponudnikov, ki ponujajo na primer japonsko, indijsko in nepalsko kuhinjo, zadnje čase so zelo popularni burgerji,« z naročilom pa se prek programa sproži alarm pri izbranem ponudniku. »Restavracije naročilo sprejmejo ali pa ga zavrnejo v primeru nepopolnega naročila, sporočijo tudi predviden čas dostave,« omenjeni program pa ekipa naloži na računalnik, medtem ko uporabniki lahko naročajo tudi prek mobilnih telefonov.
Ponudniki lahko vsak čas izstopijo iz sistema
»Pri naročanju prek telefona s strani restavracij pogosto slišimo, da bo malce za počakati za oddajo naročila, tu pa ni potrebno čakati. Za obe strani je lažje. Stranka v miru pogleda ponudbo, ponudniki pa lahko v vmesnem času postorijo še druge stvari,« razloži. Njihova prednost je zlasti skrajšan čas prejemanja naročila, ki vseeno temelji na standardiziranem načinu naročanja, obenem pa nudijo nov prodajni kanal, ki ima več kot 45 tisoč registriranih uporabnikov. Stranke, vpete v sistem ehrana, lahko kljub temu ohranijo prvotni sistem naročanja prek telefona, zanje začetnega finančnega tveganja ali vložka ni. »Zaračunamo samo na podlagi uspešno naročene jedi. V kolikor niso zadovoljni, lahko kadarkoli izstopijo iz našega sistema, kar se do danes še ni zgodilo,« pravi sogovornik.
Največ naročil je v času kosil in v večernem času, opaža štiričlanska ekipa (Vir slike: Klemen Smrtnik).
Sistem, ki privablja zlasti mlade, zanimiv tudi za podjetja
Trenutno so prisotni v večjih slovenskih mestih, v Ljubljani, Kranju, Celju, Mariboru in Kopru: »Želimo pa se razširiti tudi v druga večja mesta, ki imajo nad 10 tisoč prebivalcev. Ta storitev dobi zaradi možnosti izbire v tem primeru še večji potencial.« Največ naročil – dnevno nekaj tisoč – je v času kosil in v večernem času, ciljna publika pa so mladi, dovzetni za takšne novosti in študentje, saj je mogoča tudi dostava prek študentskih bonov. »Sistem je zanimiv tudi za podjetja, kjer se več zaposlenih hkrati dogovori za naročilo, ki ga izvedejo prek enega računa. To je primerno za ljudi, ki sedijo v isti pisarni in si v miru ogledajo ponudbo,« dodaja.
Podjetje je živa stvar
Projekt, ki se je začel v obdobju študija, je bil prvotno drugače zastavljen. »Mislili smo, da bomo postavili le stran. Zmotili smo se. Ko odpreš podjetje, se je potrebno z njim ukvarjati, to je živa stvar,« pripoveduje Markelj, ki se je po končanem študiju na Fakulteti za elektrotehniko zaposlil v podjetju Hella Saturnus, pred štirimi meseci pa dal odpoved in se povsem posvetil platformi ehrana.
»Žiga Lesjak na Fakulteti za elektrotehniko opravlja doktorat,« dva od treh ustanoviteljev (tretji ustanovitelj je Jernej Janežič) pa sta trenutno zaposlena. Že ta teden se bo štiričlanska ekipa, ki jo sestavlja še »zagnani« študent Anže Noč, povečala še za enega člana oziroma članico, saj ekipi, ki ima ogromno tehničnega znanja, primanjkuje predvsem časa za učinkovito trženje in marketing.
Za letos ekipa načrtuje okoli 90 tisoč evrov prometa (Vir slike: Klemen Smrtnik).
»V prihodnosti se nameravamo ukvarjati tudi z optimizacijo logistike na področju dostave. Izredno zanimivo se nam zdi področje dostave z droni, kjer smo aktivno začeli spremljati razvoj na tem področju in preverjati aplikativne možnosti,« razkriva sogovornik. Vsaka članica Evropske unije določa svoja pravila za manjša brezpilotna letala, ki pa v Sloveniji še niso dodelana: »Zakonodaja na tem področju se bo pred realizacijo zagotovo morala urediti, saj bi s tovrstnimi preleti ob neupoštevanjem vseh varnostnih standardov lahko ogrožali prebivalce.«
Eksponentna rast skozi vsa leta
»Tudi za letos imamo velika pričakovanja. Skozi vsa leta imamo eksponentno rast,« leta 2012 so imeli 11 tisoč evrov prometa, leto pozneje 22 tisoč, leta 2014 44 tisoč, za letos pa načrtujejo okoli 90 tisoč evrov prometa. »Naš največji strošek oglaševanja so Google Adwords in Facebook Ads,« veliko vlagajo tudi v offline oglaševanje. »Naše promotorke na terenu se bodo letos udeležile študentske arene,« dodaja.
»Prepričani smo bili, da nam bo uspelo.«
Ekipa, ki trenutno najema prostore v ljubljanski Šiški, vsem mladim podjetnikom svetuje, da vztrajajte: »Ne obupajte takoj. Na začetku smo preverili, ali podobna platforma že obstaja. Nek podoben servis je že deloval, zato smo skoraj izgubili voljo, mislili smo, da nam ne bo uspelo, ker nas je nekdo že prehitel. A ta servis je propadel že tri leta nazaj. Mislili smo, da lahko uspeš samo, če si edini in prvi na trgu.« Predvsem pa so pomembni jasni cilji in zaupanje med sodelavci.