Erasmus izmenjava dala idejo za posel

Leta 2011, ko je bil Borut Markelj skupaj z Žigom Lesjakom v Munchnu na Erasmus izmenjavi, so s prijatelji pogosto uporabljali priljubljeno stran za online naročanje hrane, ki združuje več ponudnikov hkrati. Pomislili so, zakaj je ne bi predstavili tudi v Sloveniji. Ustvarili so platformo ehrana.
Erasmus izmenjava dala idejo za posel

»Medtem ko so drugi študentje poleti delali, smo se mi odločili, da naredimo nekaj svojega,« se spominja 28-letni Borut Markelj (Vir slike: Klemen Smrtnik).

»Ko smo se vrnili, smo začeli idejo realizirati. Medtem ko so drugi študentje poleti delali, smo se mi odločili, da naredimo nekaj svojega,« se spominja 28-letni Borut Markelj. Podoben sistem je v Sloveniji takrat že obstajal, a je pozneje propadel (danes pa sta dva, a po besedah Marklja je njun tržni delež okoli 10-odstoten), zato so zavihali rokave.

Od pic, mehiške in kitajske hrane pa do eksotike

Ustvarili so platformo, na kateri se uporabnik registrira, pri tem pa se verifikacija izvede na mobilnem telefonu, nato pa lahko izbira med 75 restavracijami po Sloveniji, samo v Ljubljani jih je na voljo 37. »Glavni ponudniki so picerije, restavracije z mehiško hrano, zelo priljubljene so tudi kitajske specialitete. V ponudbi pa imamo tudi nekaj eksotičnih ponudnikov, ki ponujajo na primer japonsko, indijsko in nepalsko kuhinjo, zadnje čase so zelo popularni burgerji,« z naročilom pa se prek programa sproži alarm pri izbranem ponudniku. »Restavracije naročilo sprejmejo ali pa ga zavrnejo v primeru nepopolnega naročila, sporočijo tudi predviden čas dostave,« omenjeni program pa ekipa naloži na računalnik, medtem ko uporabniki lahko naročajo tudi prek mobilnih telefonov.

Ponudniki lahko vsak čas izstopijo iz sistema

»Pri naročanju prek telefona s strani restavracij pogosto slišimo, da bo malce za počakati za oddajo naročila, tu pa ni potrebno čakati. Za obe strani je lažje. Stranka v miru pogleda ponudbo, ponudniki pa lahko v vmesnem času postorijo še druge stvari,« razloži. Njihova prednost je zlasti skrajšan čas prejemanja naročila, ki vseeno temelji na standardiziranem načinu naročanja, obenem pa nudijo nov prodajni kanal, ki ima več kot 45 tisoč registriranih uporabnikov. Stranke, vpete v sistem ehrana, lahko kljub temu ohranijo prvotni sistem naročanja prek telefona, zanje začetnega finančnega tveganja ali vložka ni. »Zaračunamo samo na podlagi uspešno naročene jedi. V kolikor niso zadovoljni, lahko kadarkoli izstopijo iz našega sistema, kar se do danes še ni zgodilo,« pravi sogovornik.

Največ naročil je v času kosil in v večernem času, opaža štiričlanska ekipa (Vir slike: Klemen Smrtnik).

Sistem, ki privablja zlasti mlade, zanimiv tudi za podjetja

Trenutno so prisotni v večjih slovenskih mestih, v Ljubljani, Kranju, Celju, Mariboru in Kopru: »Želimo pa se razširiti tudi v druga večja mesta, ki imajo nad 10 tisoč prebivalcev. Ta storitev dobi zaradi možnosti izbire v tem primeru še večji potencial.« Največ naročil – dnevno nekaj tisoč – je v času kosil in v večernem času, ciljna publika pa so mladi, dovzetni za takšne novosti in študentje, saj je mogoča tudi dostava prek študentskih bonov. »Sistem je zanimiv tudi za podjetja, kjer se več zaposlenih hkrati dogovori za naročilo, ki ga izvedejo prek enega računa. To je primerno za ljudi, ki sedijo v isti pisarni in si v miru ogledajo ponudbo,« dodaja.

Podjetje je živa stvar

Projekt, ki se je začel v obdobju študija, je bil prvotno drugače zastavljen. »Mislili smo, da bomo postavili le stran. Zmotili smo se. Ko odpreš podjetje, se je potrebno z njim ukvarjati, to je živa stvar,« pripoveduje Markelj, ki se je po končanem študiju na Fakulteti za elektrotehniko zaposlil v podjetju Hella Saturnus, pred štirimi meseci pa dal odpoved in se povsem posvetil platformi ehrana.

»Žiga Lesjak na Fakulteti za elektrotehniko opravlja doktorat,« dva od treh ustanoviteljev (tretji ustanovitelj je Jernej Janežič) pa sta trenutno zaposlena. Že ta teden se bo štiričlanska ekipa, ki jo sestavlja še »zagnani« študent Anže Noč, povečala še za enega člana oziroma članico, saj ekipi, ki ima ogromno tehničnega znanja, primanjkuje predvsem časa za učinkovito trženje in marketing.

Za letos ekipa načrtuje okoli 90 tisoč evrov prometa (Vir slike: Klemen Smrtnik).

»V prihodnosti se nameravamo ukvarjati tudi z optimizacijo logistike na področju dostave. Izredno zanimivo se nam zdi področje dostave z droni, kjer smo aktivno začeli spremljati razvoj na tem področju in preverjati aplikativne možnosti,« razkriva sogovornik. Vsaka članica Evropske unije določa svoja pravila za manjša brezpilotna letala, ki pa v Sloveniji še niso dodelana: »Zakonodaja na tem področju se bo pred realizacijo zagotovo morala urediti, saj bi s tovrstnimi preleti ob neupoštevanjem vseh varnostnih standardov lahko ogrožali prebivalce

Eksponentna rast skozi vsa leta

»Tudi za letos imamo velika pričakovanja. Skozi vsa leta imamo eksponentno rast,« leta 2012 so imeli 11 tisoč evrov prometa, leto pozneje 22 tisoč, leta 2014 44 tisoč, za letos pa načrtujejo okoli 90 tisoč evrov prometa. »Naš največji strošek oglaševanja so Google Adwords in Facebook Ads,« veliko vlagajo tudi v offline oglaševanje. »Naše promotorke na terenu se bodo letos udeležile študentske arene,« dodaja.

»Prepričani smo bili, da nam bo uspelo.«

Ekipa, ki trenutno najema prostore v ljubljanski Šiški, vsem mladim podjetnikom svetuje, da vztrajajte: »Ne obupajte takoj. Na začetku smo preverili, ali podobna platforma že obstaja. Nek podoben servis je že deloval, zato smo skoraj izgubili voljo, mislili smo, da nam ne bo uspelo, ker nas je nekdo že prehitel. A ta servis je propadel že tri leta nazaj. Mislili smo, da lahko uspeš samo, če si edini in prvi na trgu.« Predvsem pa so pomembni jasni cilji in zaupanje med sodelavci.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenski izdelovalci igrač bodo lažje prišli do nasvetov

Slovenski izdelovalci igrač bodo lažje prišli do nasvetov

Izdelovalci igrač se v Sloveniji soočajo s številnimi preglavicami - od komplicirane zakonodaje, do visokih stroškov promocije in težavnega povezovanja s tujimi partnerji. Pri Inštitutu za razvoj igrač se trudijo, da bi z inovativnimi in visokokakovostnimi storitvami pripomogli pri reševanju težav. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Slovenski projekt "I AM PANDA" začenja svojo pot na Kickstarterju. S svojo humanitarno in ekološko noto želita mlada slovenska podjetnika Klemen Puh in Rok Setnikar v svet krutega kapitalizma vnesti vsaj malo sočutja. Preberite več >>

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Mlado podjetje Evegreen iz Mislinje želi nadomestiti plastiko z biorazgradljivimi materiali, izdelanimi iz odpadne hrane. Za svoje delo so prejeli veliko pohval in številne nagrade, vse bolj prepoznavni pa so tudi v tujini. Preberite več >>

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Iz Omana je prišla novica, da je inovativno slovensko podjetje Protocamel s tamakajšnjimi partnerji sklenilo pomemben posel. Z linijo visokokakovostnih prehranskih aditivov bo oskrbovalo rejce dirkalnih kamel. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje