Feelif – naprava, ki slepim omogoča, da digitalno spregledajo

Feelif ponuja slepim in slabovidnim uporabnikom nov način doživljanja digitalnega sveta. Gre za veččutno napravo, ki informacije podaja v obliki vibracij, zvoka in slike.
Fotografiranje z napravo Feelif (Vir: Feelif)

Fotografiranje z napravo Feelif (Vir: Feelif)

Živimo v časih, ko imajo informacije, sploh v digitalni obliki, precejšnjo vrednost. Je pa za nekatere ranljivejše skupine dostop do njih oviran. Mednje spadajo tudi slepe in slabovidne osebe, ki slik na računalnikih in pametnih telefonih ne morejo videti. To pa jim predstavlja še dodatno stigmo v družbi.

Leta 2013 se je Željko Khermayer, direktor podjetja Feelif, po ogledu dokumentarnega filma o tej tematiki odločil, da naredi nekaj za to, da bi slepim pomagal pri večji vključenosti v digitalni svet. Osnovna ideja je bila izdelati informacijski sistem za slepe in slabovidne, prek katerega bi uporabniki lahko razvili digitalni vid. Tako je dve leti kasneje prišlo do ustanovitve podjetja Feelif. Prišlo je do razvoja naprave, ki uporabnikom ponuja nov način doživljanja digitalnega sveta.

O tem, kako se je produkt razvijal od lansiranja do danes, katere funkcionalnosti ponuja, kako je izum zaživel tudi kot eksponat v Čebelarskem muzeju Radovljica in izzivih na poslovni poti, sva se pogovarjali s Katarino Pavšek, ki je PR in izdelovalka vsebin za Feelif.

Feelif omogoča slepim in slabovidnim celostno doživljanje digitalnega sveta

Feelif naprava je lahko pametni telefon ali tablica, ki uporablja inovativno tehnologijo, s katero lahko slepi in slabovidni čutijo oblike, slike ali fotografije na zaslonu na dotik. To jim omogoča boljši dostop do digitalnih vsebin. Slepa oz. slabovidna oseba s pomočjo vibracij, zvoka, slike in glasu s prstom drsi po reliefni mreži ter tako sledi določeni obliki na zaslonu. Vibracije sporočajo, kje se vsebina nahaja, zvok smer gibanja, glas poda pomembne podatke, taktilna mreža pa zagotavlja odlično orientacijo na sicer ravnem zaslonu.

Za svoje delovanje uporablja operacijski sistem Android, vanjo je možno vstaviti SIM kartico. Napravo je možno uporabljati na enak način kot klasično tablico oziroma pametni telefon, saj omogoča tudi možnost klicev.

Feelif se lahko uporablja tako v izobraževalne namene kot tudi zgolj za zabavo. Na voljo so številne aplikacije; aplikacija za učenje grafičnih funkcij, aplikacija za čutenje oblik in druge. Prek nje se da učiti brajico (t.i. Braillovo pisavo). Nanjo lahko riše in slepa oseba bo narisano podobo lahko občutila in prepoznala. Naprava omogoča igranje iger kot so 4 v vrsto, potapljanje ladjic, šah in številne druge. Vse igre je možno igrati s soigralcem ali z računalnikom. Feelif aplikaciji omogočata tudi fotografiranja in zaznavanje fotografij, ki so bile posnete.

Razvoj naprave od lansiranja do danes

Izgled in funkcionalnosti naprave so se skozi leta spreminjali. Tako je bila naknadno razvita gostejša mrežica za naprednejše uporabnike v smislu velikosti pik in razdalje med njimi.

Prišlo je tudi do spremembe programske opreme.

»Program smo dodelali do te mere, da se ga lahko naloži v obliki aplikacije. Veliko smo delali na razvoju vsebin. Če je bil program na začetku osnovan na tem, da so slepi in slabovidni lahko občutili oblike, smo naknadno dodali še igre, matematične vsebine in možnost učenja brajice. Kasneje smo dodali opcijo, da lahko slepa oseba z napravo fotografira in tudi občuti posneto fotografijo. Na koncu smo izdelali še poseben program, s katerim lahko videče osebe same ustvarjajo vsebine za slepe in slabovidne. To je bila najpomembnejša dopolnitev, ki učiteljem in staršem slepih in slabovidnih otrok omogoča izdelavo vsebin, ki jih take osebe potrebujejo.«

Igranje iger s Feelif za slepe in slabovidne (Vir: Feelif)

Igranje iger s Feelif za slepe in slabovidne (Vir: Feelif)

Fotografiranje s Feelifom

Katarina Pavšek je razložila, kako lahko slepi in slabovidni z napravo s pomočjo umetne inteligence posnamejo fotografijo in posnete fotografije pregledujejo v galeriji slik.

»Slepa oseba lahko s Feelifom samostojno fotografira. V prostor usmeri kamero, aplikacija pa ji pri tem govori, kaj vidi pred sabo. Prek zvočnega signala sporoči, če gre za stol, računalnik, osebo itd. Potem lahko slepa oseba izmed stvari, ki jih je prepoznala, izbere eno in jo s pomočjo zvoka centrira na sredino ekrana. Nato jo fotografira. Fotografija se odpre v galeriji slik. Tam jo lahko slepa oseba otipa in pridobi druge informacije o tem objektu. Pri tem lahko otipa barve – temnejše barve vibrirajo močneje od svetlejših – ali pa obliko tako, da sledi liniji – vsaka smer ima svoj zvok.«

Feelif je na voljo v šestih jezikih

Naprava Feelif je trenutno na voljo v 6 jezikih; v slovenščini, angleščini, nemščini, francoščini, turščini in švedščini. V kratkem pa bo prevedena tudi v italijanščino in kitajščino (v mandarinščino in katonščino). Izdelek se v največji meri prodaja prek spletne trgovine. Včasih pa pride tudi do kakšnega naročila s strani javnih institucij.

»V Avstriji, na Švedskem, na Norveškem in v Turčiji imamo distributerje, v Ameriki se Feelif nahaja v enem izmed muzejev, v Nemčiji pa smo prisotni na SightCity v Frankfurtu. Sicer pa smo Freelif prodali že na različne konce Evrope in sveta; npr. na Poljsko, Tajvan in Kitajsko

Sredstva za razvoj podjetja

Podjetje Feelif se je razvilo kot spin-off krovnega podjetja 4Web, iz katerega je ekipa v začetku črpala sredstva. Za zagon podjetja se je uporabilo predvsem lastna sredstva. Pri razvoju so jim bila sicer v pomoč tudi evropska sredstva iz Evropskega sklada za regionalni razvoj ter nagrade. Startup je tudi prejemnik konvertibilnega posojila SK75, v lanskem letu pa je prejel tudi podporo investitorja.

Učenje geografije prek zvoka in vibracij (Vir: Feelif)

Učenje geografije prek zvoka in vibracij (Vir: Feelif)

Panjska končnica v Čebelarskem muzeju Radovljica

Feelif se je povezal tudi s Čebelarskim muzejem v Radovljici in po njihovem naročilu izdelal digitalno tipno sliko FeelBook, ki prikazuje panjsko končnico – motiv: lovčev pogreb. Gre torej za prvi razstavni eksponat na svetu, prek katerega lahko slepi in slabovidni doživijo veččutno izkušnjo, pri čemer so popolnoma samostojni. Predstavitev eksponata je potekala 15. oktobra letos ob dnevu bele palice.

»Na dogodek so med drugim prišli tudi iz Društva slepih in slabovidnih Kranj, zadevo preizkusiti in bili nad njo zelo navdušeni. Niso bili navdušeni le slepi, ampak tudi drugi obiskovalci. Prišli so tudi nekateri turisti. To je res zelo interaktivni izdelek, ki se odziva z vibracijami, glasom in realističnimi zvoki. Opiše motiv, da uporabnik ve, kako izgleda. Ob dvokratnem kliku nanj pa sliši še dodatno obrazložitev. Tudi smešni zvoki so zraven, da je vse skupaj bolj zabavno

Ekipa si sicer prizadeva za to, da bi bili taki eksponati prisotni tudi v drugih slovenskih muzejih. V te namene se že dogovarjajo z zainteresiranimi muzeji pa tudi z Ministrstvom za kulturo, ki financira večji del muzejskih dejavnosti.

Drugo leto bo v Dubaju potekala svetovna razstava EXPO 2020. Cilj Feelifa je, da bi se lahko predstavili tudi tam in sicer da bi predstavili digitalizirane slike slovenskih krajev, ki bi jih slepi in slabovidni lahko občutili.

Največji izziv je predstaviti izdelek ljudem

»Izzivi so vedno prisotni. Največji izziv je razložiti ljudem, kaj je Feelif. To je namreč čisto nova tehnologija, ki je ljudje še ne poznajo. Zato smo se odločili, da lansiramo novo digitalno igro, ki se imenuje Feelif’s World in je uporabnikom Android naprav v obliki aplikacije na voljo brezplačno. Igra da vpogled v to, kako lahko slepa oseba digitalno spregleda. V njej se je treba umikati predmetom. Vsaka vibracija predstavlja eno od smeri in nanje je treba znati pravilno odreagirati. To je hkrati prvi stik s Feelifom za tiste, ki ga še ne poznajo, da lahko vidijo, kako deluje.«

Katarina Pavšek je med izzivi izpostavila še finance in tehnične izzive, ki so se pojavljali pri razvoju naprave.

»Tudi iskanje kadra je izziv. Trenutno iščemo dobre programerje in novega prodajnika za mednarodni trg. Iščemo nove ljudi, da bi se lahko širili.«

Sodelovanje z Zvezo slepih

Feelif sodeluje tudi z Zvezo slepih, ki organizira različne dogodke, ki so namenjeni tej populaciji ljudi. V lanskem letu so tako s skupnimi močmi pripravili igro iskanje Božičkovega zaklada. Pri tem so slepi uporabljali zemljevid na Feelifu in tako v naravi iskali predmet.

»Z Zvezo slepih pripravljamo tudi skupni projekt. Skušamo priti na listo tehničnih pripomočkov kot samostojni produkt.«

Učenje matematičnih funkcij za slepe in slabovidne (Vir: Feelif)

Učenje matematičnih funkcij za slepe in slabovidne (Vir: Feelif)

V načrtu je tudi digitalizacija učne vsebine

V podjetju Feelif imajo tudi jasne načrte za prihodnost. Med drugim nameravajo vzpostaviti odprto Feelif platformo. Šlo bi za prvo platformo na svetu, ki bi združevala vse, ki so na kakršenkoli način povezani s slepoto in slabovidnostjo.

»Na njej bomo slepim omogočili dostop do kvalitetnih vsebin. Omogočili bomo tudi hitrejše deljenje novih spoznanj in dobrih praks, ustvarjalcem vsebin pa bomo dali enostaven dostop do trga slepih. Poleg tega bomo postavili standarde, kako ustvarjati kvalitetne digitalne taktilne vsebine, ter izdelali orodja, ki bodo ustvarjalcem olajšala delo. Naš cilj je tudi digitalizacija učnih vsebin, najprej matematike. Eden izmed načrtov je tudi ta, da izdelamo tablico z boljšimi vibratorji.«

Feelif je prejemnik številnih nagrad

Feelif je v zadnjih letih prejel veliko nagrad. Med drugim so v letošnjem letu na World Summit Awords prejeli naziv »najboljša digitalna rešitev na svetu v kategoriji Inkluzija & Opolnomočenje«. V letu 2017 je bil na tekmovanju European Social Innovation Competition 2017 razglašen za najboljšo socialno inovacijo v Evropi. Prav tako je bil Feelif leta 2016 izbran za enega izmed 150 najboljših inovacij, ki bodo spremenile svet na bolje. Kampanja je potekala pod okriljem UNESCO-a.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Gašper Korinšek: »Stremimo k temu, da so naše naprave z vsako generacijo boljše.«

Visionect je slovensko visokotehnološko podjetje, ki zaposluje že več kot 70 ljudi. Gre za vodilnega razvijalca programske in strojne opreme za digitalne prikazovalnike z izjemno nizko porabo. Njihove rešitve uporabljajo tudi Disney, Tesla, Amazon in NASA. Preberite več >>

Borut Borštnik: »Če želimo več hardware startupov, bo treba v proces vključiti podjetja in univerze.«

Borut Borštnik: »Če želimo več hardware startupov, bo treba v proces vključiti podjetja in univerze.«

Borut Borštnik, direktor Zavoda mladi podjetnik, so.p., je delil svoja opažanja glede slovenskih hardware startupov. Poleg tega je predstavil program HardwareSTART, ki ga Zavod mladi podjetnik, so.p., izvaja v sodelovanju s Katapultom in DEWESoftom. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje