
Mlada podjetnica Kim Urbas je zelo ponosna na svojo Flashquo (foto: Simon Maljevac)
Ljubljančanka Kim Urbas, ki se z grafičnim oblikovanjem ukvarja že dlje časa, se je pred tremi leti odločila za samostojno podjetniško pot. Z delom v agencijah si je nabrala dovolj znanja in izkušenj za naslednji korak, s katerim se je osvobodila spon in dala svojim idejam prosto pot.
“Zdelo se mi je, da sem začela stagnirati. Imam svojo vizijo, ki jo lahko udejanim z lastnim podjetjem. Ko sem začela sebe “živeti”, so tudi projekti zaživeli v povsem novi luči. Spoznala sem, da je to pravi način. Grafika zame ni samo oblikovanje nekega logotipa. Z vključevanjem vseh čutil želim dati ljudem posebno uporabniško izkušnjo. Grafično oblikovanje je samo majhen delček procesa, ki ga ustvarjam,” se je o ideji svoje podjetniške poti, ki jo utemeljuje s sloganom “Grafično oblikovanje z drugačno uporabniško izkušnjo”, razgovorila ambiciozna Kim Urbas.

Trenutno je na trgu osem standardnih dizajnov Flashque v dveh velikostih (foto: FB Flashqua)
Po številnih projektih za naročnike, je po spletu naključij prišla do ideje za svoj prvi samostojen produkt. Enemu izmed prijateljev so po operaciji zdravniki naročili, da mora konzumirati precej več vode. K temu ga je želela spodbuditi s posebno flaško. Ker je na trgu ni našla, se je odločila, da jo kreira sama in nastala je Flashqua.
Steklenička s personaliziranim dizajnom
Gre za stekleničko iz borosilikatnega stekla, ki je obstojnejši od navadnega, zdravju prijazen in ne vsrka vonja in barve. Prav zaradi tega stekla je primerna tako za vrele kot ledene napitke. Po besedah kreatorke je Flashqua nastala v želji po drugačni uporabniški izkušnji pitja vode iz popolnoma ročno izdelane stekleničke, s personaliziranim dizajnom s peskanjem.

“Vsaka Flashqua je unikat. Od začetka do konca je izdelana ročno,” opozarja Kim Urbas (foto: FB Flashqua)
“Vsaka Flashqua je unikat. Od začetka do konca je izdelana ročno. Na stekleničko iz pihanega stekla zrišem dizajn, jo ročno speskam, sperem, posušim in zapakiram. Njena posebnost je, da je oblikovana popolnoma po želji uporabnika,” je pojasnila Kim Urbas. Za prvo stekleničko je potrebovala zgolj dober mesec dni. “Ko se lotim neke zadeve, se ji popolnoma posvetim. V tistem obdobju so bili vsi drugi projekti na stranskem tiru.”
S Flashquo reklamirati čisto vodo
Flashqua je na trgu že dva meseca. Prvi odzivi so bili pozitivni, kar je dalo projektu dodaten zagon. Trenutno obstaja osem standardnih dizajnov v dveh velikostih, ki se jim po želji kupcev lahko dodaja ime, napis, grafika,… Primerna je za vsakogar, Kim Urbas pa v glavnem cilja na darilni program in poslovna darila ter prodajo turistom, saj meni, da v Sloveniji primanjkuje kakovostnih suvenirjev. S prodajo Flashque želi opozoriti, da imamo v Sloveniji čisto vodo, ki si jo lahko tako domačini kot turisti praktično na vsakem korako natočijo v njeno flaško.

Flashqua je lahlo tudi modni dodatek (foto: Simon Maljevac)
Nova spletna stran in spletna trgovina
Prodaja je dosedaj v glavnem potekala preko Facebook trgovine, ravno v teh dneh pa na socialnih omrežjih poteka promocija nove spletne strani in odprtja spletne trgovine, kar bo še dodatno olajšalo naročila potencialnim kupcem. Potekajo tudi pogovori o prodaji v fizičnih trgovinah v centru Ljubljane, kjer bi do nje lahko prišli tudi turisti.
“Šele z uporabo bodo kupci spoznali, da ne gre zgolj za navadno stekleničko za vodo. Lahko je tudi modni dodatek tako za ženske kot za moške, za kar lahko poskrbim s posebnimi okrasnimi rokavčki, ki se podajo k najljubši torbici ali čevljem. Vsak dan se pojavi kakšna nova ideja, za kaj bi lahko Flashquo uporabila. Eden izmed kupcev mi je sporočil, da jo uporablja za shranjevanje šampona, saj se je lepo zlila z dizajnom njegove kopalnice. Obenem je naročil dodatno flaško za shranjevanje zelišč v kuhinji,” dodaja Kim Urbas.
Bo Flashqua našla investitorje?
Financiranje projekta zaenkrat popolnoma sloni na njenem finančnem vložku. Sedaj je napočil čas za pogovore z morebitnimi investitorji. Nadeja se, da bi njeno idejo podprla lokalna turistična skupnost v Ljubljani in na Bledu, kjer bi s Flashquo popestrili turistično ponudbo. Odprta je za sodelovanje s privatnimi investitorji. Razmišljala je tudi o Kickstarter kampanji, ki pa trenutno ni realna opcija.

Bo Flashqua našla svojo pot tudi do turistov? (foto: Simon Maljevac)
Zaveda se, da bo v primeru večjega “booma” potrebovala dodatno pomoč. Pripravljena je tudi na ta korak in se ga veseli. “Starša sta samostojna podjetnika in že od malih nog sem bila na nek način vpletena v svet podjetništva. Ko sem se tega lotila sama, sem spoznala, da me to osrečuje in uresničuje. Energije imam več kot dovolj in dobro krmarim med številnimi projekti, saj grafičnega oblikovanja ne smem zanemariti.”
Pri podjetniških razpisih preveč omejitev
Mlada podjetnica pogreša aktivnejšo vlogo države pri razvoju podjetniškega okolja. “Na voljo je kar nekaj delavnic, predavanj ter takšnih in drugačnih orodij, kjer lahko dobiš informacije za učinkovitejše poslovanje. V zadnjem obdobju pa na žalost ugotavljam, da smo mladi podjetniki precej omejeni pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Že res, da so na voljo številni razpisi, a je pri teh preveč omejitev, tako da je težko priti do finančne podpore.”