Brigita Oblak, ustanoviteljica podjetja Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

Brigita Oblak, ustanoviteljica podjetja Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo.
Brigita Oblak, ustanoviteljica podjetja Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

Brigita Oblak, ustanoviteljica podjetja Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

Brigita Oblak, magistra gozdarstva, je svojo ljubezen do narave izrazila prek izdelave negovalne naravne kozmetike s pridihom gozda, ki se na trgu pojavlja pod blagovno znamko Forrest of life. Besedna zveza ima dva pomena: “forest” in “for the rest of your life“, s čimer ljudi nagovarja, da je naravna kozmetika najboljša izbira za dolgoročno rabo.

Brigita je svoje znanje iz izdelave naravne kozmetike sprva pridobivala ljubiteljsko, potem pa se je odločila, da hobi prenese v posel. Zaupala nam je, kako so potekali prvi koraki v podjetništvo, s katerimi izzivi se srečuje na samostojni poti in kako se je lotila marketinga.

Glede na to, da si sicer po izobrazbi magistra gozdarstva, kako si prišla na idejo, da se podaš na podjetniško pot na področju izdelave naravne kozmetike?

Brigita: Vedno sem si želela delati nekaj v povezavi z gozdom. Prvotni načrti so bili sicer drugačni, vendar nisem dobila službe na svojem področju. Zelo rada se ukvarjam z različnimi stvarmi. Izdelovanje kozmetike je bil sprva moj hobi. Kar nekaj časa sem se poglabljala v to.

Naredila sem tudi 70-urni tečaj. Prebrala sem kar nekaj literature in formulirala številne recepte. Izdelki, ki sem jih naredila, so bili všeč meni in mojim prijateljem. Zato sem se odločila, da se bom s tem začela bolj resno ukvarjati. Se pravi; z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda.

Kakšnih izobraževanj s tega področja si se udeležila?

Brigita: Tečaja formuliranja naravne kozmetike. Pri tem nismo dobili napisanih receptur, kako se izdela določen produkt. Šli smo od začetka; se spoznali z anatomijo kože, se naučili vsega, kar je treba vedeti, preden se sploh lotiš izdelave kozmetike. Spoznali smo se z rastlinskimi olji, masli in kemijsko sestavo posameznih sestavin. Spoznali smo zakonitosti formuliranja izdelkov; katere sestavine se lahko kombinira med sabo, za kateri tip kože kaj uporabiti, za kakšne težave je kaj. Katera eterična olja ja, katera ne in kakšni so njihovi učinki.

Moja naravna kozmetika namreč ni le negovalna, ampak tudi sprostitvena. To dosežem z eteričnimi olji iz gozda, ki so precej skrbno izbrana glede na vonj in njihov vpliv.

Eden izmed izdelkov v sklopu blagovne znamke kozmetike Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

Eden izmed izdelkov v sklopu blagovne znamke kozmetike Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

V čem je posebnost kozmetike, ki jo ti izdeluješ, pred tisto od drugih ponudnikov na trgu?

Brigita: Pri drugih kozmetičnih izdelkih je poudarek na negi; za kateri tip kože se uporablja katero kremo. Tudi pri izdelavi moje kozmetike upoštevam ta vidik. Je pa posebnost v tem, da je zraven še sprostitveni učinek, kar se mi zdi v današnjih časih zelo pomembno, saj je veliko ljudi pod stresom. Da vsaj malo omilimo njegove negativne učinke.

Če že nimamo časa iti v gozd, da s temi izdelki vsaj za nekaj minut prikličemo gozd v našo kopalnico.

Kakšna mora biti po tvojem mnenju kozmetika, da zanjo lahko rečemo, da je kakovostna?

Brigita: Najbolj pomembno je, da so naravne sestavine prisotne v čim večjem deležu. Tudi če je le nekaj sestavin – le da so te naravne in da ni nobenih dodatkov. Naravna masla in olja se na koži najbolje obnašajo. Koža vzame tisto, kar potrebuje.

Konvencionalna kozmetika je precej agresivna, pri naravni kozmetiki pa se sestavine zelo prilagajajo koži in to se mi zdi ključnega pomena.

Na samostojno podjetniško pot si se podala pred nekaj meseci. Kakšne so tvoje dosedanje izkušnje s podjetništvom?

Brigita: Pred odprtjem podjetja sem se udeležila predavanj v sklopu programa Mladi podjetnik, od katerih sem veliko odnesla in so mi bila zelo všeč.

Točno tako je, kot so nam povedali; Na začetku si 100-odstotno prepričan, da imaš najboljšo idejo na svetu in da bodo stranke takoj pokupile tvoje izdelke. Potem te postavijo na realna tla, da to ne gre tako. Začetki so bili težji, kot sem mislila. Se pa s tem sreča vsak, ki se prvič znajde v podjetništvu.

Lahko imaš najboljši produkt na svetu, vendar te morajo ljudje najprej spoznati. Izdelke moraš znati predstaviti na pravilen način, povedati tiste stvari, ki so res pomembne. Meni osebno marketing predstavlja največjo oviro. Začetki so zato težki, ampak z vsakim dnem je lažje.

Na začetku stranke dobivaš postopoma. Vsaka nova stranka ti da zagon. Dobiš bolj realno sliko. Začneš si postavljati bolj realne cilje, kaj bi vsak mesec rad dosegel, kaj bi spremenil. Vedno si moraš postavljati cilje in jih tudi dosegati. Ne smeš čakati, da se bodo stvari zgodile same od sebe.

Serum za bujnejšo rats trepalnic (Vir: osebni arhiv)

Serum za bujnejšo rast trepalnic (Vir: osebni arhiv)

Si se, če odštejemo marketing, srečala še s kakšnimi preprekami pred začetkom poslovanja in kasneje?

Brigita: Preden začneš, moraš pridobiti veliko informacij. Na začetku vsi ti papirji, računovodkinja, poslovni prostor, davčna blagajna, spletna stran, spletna prodaja in tisoč drugih stvari. Za kozmetične izdelke potrebuješ ogromno certifikatov, dovoljenj in specifikacijskih listin. Vse to je bil zame precejšen izziv.

Ko začneš s poslovanjem, pa se pojavijo težave, ki jih nisi pričakoval. Sprva sem mislila, da je prodaja nekaj najlažjega. Sem hčerka trgovke, celo otroštvo sem bila v trgovini. Rekla sem si: to bo meni šlo. Ampak ni tako enostavno.

Stalno se moraš učiti. Na tistih področjih, kjer si šibkejši, moraš delati več. Se pa vse da. Sicer ti določene stvari nikoli ne bodo v veselje, ampak se sčasoma izboljšaš v tem in je lažje.

Če bi lahko ves čas izdelovala kozmetiko, bi bil to zame sanjski poklic. Vendar je to po mojih izkušnjah le 10 % vsega delovnega časa.

Kako si se lotila marketinga v dosedanjem času? Katera metoda se je izkazala kot najboljša?

Brigita: Poskusila sem marsikaj. Najprej prek družabnih omrežij Facebook in Instagram. Izdelke sem predstavljala tudi na stojnicah. Bila sem na sejmu Narava zdravje. To je bil moj prvi javni nastop. Svojo stojnico sem imela tudi v Qlandiah Nova Gorica, Novo mesto, Kranj in Krško. Zelo dobra izkušnja je bila tudi udeležba na božičnemu sejmu.

Najti moraš način, da pritegneš ljudi. Opazovala sem mimoidoče, na kakšen način se odzivajo. Ugotovila sem, kaj moram drugič popraviti. Pri takih stvareh se sproti učiš, kakšen pristop je najbolj učinkovit.

Finančna sredstva za zagon si torej dobila prek programa Mladi podjetnik?

Brigita: Ja, vendar je bil to le del investicije. Treba je bilo vložiti še enkrat toliko. Je bila pa ta finančna podpora zelo dobrodošla. S tem zneskom sem lahko kupila sestavine za izdelavo kozmetike in postavila spletno stran.

Veliko pa so mi pomenila tudi predavanja. Zanimiva so bila predvsem nam, ki smo čisti začetniki v podjetništvu. Dobila sem super mentorico, ki me še zdaj kdaj pokliče, čeprav ji ne bi bilo več treba. Svetuje mi in mi pošlje kakšne informacije, ki bi bile lahko uporabne zame.

Brigita Oblak, ustanoviteljica podjetja Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

Brigita Oblak, ustanoviteljica podjetja Forrest of life (Vir: osebni arhiv)

Kakšni so bili odzivi tistih ljudi, ki so poskusili tvoje izdelke?

Brigita: Tisti, ki so poskusili, so bili vsi zelo zadovoljni. Na naših koncih imam že nekaj stalnih strank. Največ povpraševanja je po balzamu za ustnice in po kremi za noge.

Neka gospa, stara dobrih 60 let, ima probleme z ekstremno suho kožo na rokah. Celo življenje je iskala kremo za roke, ki bi rešila to težavo. Poskusila je tudi že vsaj 10 krem iz lekarne. Rekla je, da tako dobre kreme, kot je ta, še ni imela. Vsebuje čebelji vosek, ki naredi film čez roke. Ni občutka masti, ampak roke niso več suhe.

Dobivam samo pozitivne povratne informacije, kar mi da dober občutek in nov zagon za delo.

Glede na to, da si mami 2-letnega fantka – kako materinstvo usklajuješ s podjetništvom? Misliš, da je ženskam iz tega vidika v podjetništvu težje?

Brigita: Na splošno je ženskam na poslovnem področju nekoliko težje kot moškim. Ženska je tista, ki gre na porodniško, ki rodi. Kljub temu da moški lahko pomaga, so stvari, ki jih v zvezi z otrokom lahko naredi samo ženska. Nismo ravno v prednosti, kar se tega tiče.

Se pa da vse usklajevati. Včasih me dan ali več dni ni. Po drugi strani pa si lahko med tednom  vzamem kakšen prosti dan. Veliko naredim, ko gre otrok spat in zjutraj, preden vstane. Ko je lepo vreme, greva ven. Tako lahko v največji meri izkoristim čas z njim, kar se mi zdi prednost podjetništva; da si vsaj do določene mere lahko sam prilagajaš urnik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki