
Globalizacija: priložnost za slovenska podjetja (Vir slike: Pixabay.com)
V zadnjih letih sta razvoj informatike in tehnologij ter liberalizacija svetovnega gospodarskega prostora z odpravljanjem različnih ovir in nastankom svetovnih poslovnih mrež pospešila procese in dala globalizaciji nove razvojne spodbude.
Globalizacija predstavlja močno soodvisnost in povezanost vseh udeležencev v svetovnem gospodarskem prostoru. V poslovanju se pojem globalizacija uporablja za aktivnosti, ki se izvajajo na globalni ravni, ne le v posameznih državah. Globalizacija zajema različne trge in podjetja, ki se soočajo z globalno konkurenco, na drugi strani pa globalizacija označuje funkcionalno integracijo geografsko razpršenih aktivnosti.
Globalizacija je postopno združevanje sveta, saj je ta postal eno samo veliko tržišče
Širitev in razvoj informacijskih tehnologij ter interneta je omogočila olajšan pretok blaga, storitev, kapitala, tehnologij in delovne sile. Je zgodovinski proces, ki v ožjem smislu vključuje trgovinske in finančne tokove, v širšem smislu pa gibanje ljudi in znanja. Z globalizacijo nastajajo tako nove poslovne priložnosti kot tudi nove pasti, tako za ponudnike, kot tudi povpraševalce.
Slovenski poslovni prostor je sorazmerno zelo majhen. Podjetja, ki se želijo razvijati in obstati na trgu, morajo svoje poslovanje razširiti preko državnih meja. Globalizacija za podjetja pomeni spremembe, ko morajo začeti razmišljati širše, globalno. To je za slovenska podjetja zelo zahtevna naloga.
Za podjetja globalizacija pomeni osvajanje tujih trgov
Vstop na tuje trge mora biti skrbno načrtovan in voden. Značilnosti pravnega, ekonomskega in kulturnega okolja vplivajo na vsebine in zapletajo sklepanje in izpeljavo poslov, pospešujejo ali pa otežujejo konkurenčnost poslov, vplivajo na število in različnost trgov prodaje ali pa trgov nabave, predvsem pa povzročajo stalna tveganja. Globalizacija omogoča prodajo in izvoz dobrin, ki presegajo domače potrebe, omogoča pa tudi nabavo surovin in izdelkov, katere se podjetju doma ne splača ali pa jih ne more proizvesti (Vir slike: Izvozno okno)
Države, ki spadajo med svetovne ekonomske velesile, imajo različen količnik uvoza blaga na prebivalca, tako visok kot nizek količnik pa lahko kaže na možnosti vstopa na ta trg.
Globalne družbe se morajo odločiti, na katerih trgih bodo poslovale, na kakšne načine bodo vstopale v posle, kako bodo prilagodile svoj izdelek in storitev pogojem vsakega posamičnega trga, kako bodo na teh trgih določile ceno izdelkom in storitvam, kako bodo na teh trgih vodile posel, ljudi in tehnologijo. Na tujih trgih globalne družbe prihajajo v stik z različnimi kulturami, jeziki, različnimi valutami, katerih vrednosti lahko nihajo, ter različnimi pravnimi in političnimi sistemi. Klub temu si lahko podjetja izborijo svoj prostor na nekaterih trgih, posebno na tistih, ki se hitro razvijajo.