Gotovina ali kartica? Kaj pa mobilni telefon?

Ste že kdaj opazili, da v celem dnevu ničesar niste plačali z gotovino? Parkirnino ste plačali z mobilnim telefonom, v trgovini ste račun poravnali s kartico, doma pa ste plačali položnice prek spletne banke. Gotovina je v zatonu, širi pa se plačevanje z mobilnimi aplikacijami.
Gotovina ali kartica? Kaj pa mobilni telefon?

Brezgotovinsko plačevanje počasi izriva gotovino. Pri tem veliko vlogo igrajo mobilne aplikacije za plačevanje. (Vir slike: Picjumbo)

Zakaj je gotovina neučinkovita

Pomislite, kaj vse morate storiti, da pridete do gotovine. Tudi če izločite dejansko služenje denarja, morate še vedno stopiti do banke ali bankomata, da dvignete želeni znesek. Seveda so bankomati danes dostopni na vsakem koraku, vendar vas pri dvigu praviloma čakajo dodatni stroški, če ne uporabljate bankomatov svoje banke.

Plačevanje z gotovino je prav tako zamudno. Pri skoraj vsakem plačilu prejmete drobiž, kar podaljša proces transakcije in ustvari daljše vrste, še posebej če je kupec pred vami prepričan, da se v njegovih žepih skriva tistih nekaj zadnjih centov. Plačevanje z gotovino prav tako povečuje možnosti napak pri izračunu, tako da lahko prejmete preveč ali premalo drobiža.

Tudi drobiž je neroden. Nihče ne hodi rad po svetu z denarnico, žepi ali torbico polno težkih kovancev. Konec koncev drobiž spravimo v hranilnike ali ga izgubimo v avtomobilskih sedežih, kjer se na njem nabira prah namesto obresti.

Trenutni status gotovine

Seveda tako ni presenetljivo, da je plačevanje z gotovino vedno manj pogosto. Leta 2015 so pri Business Insiderju opravili anketo med pripadniki generacije milenijcev (starih od 18 do 34 let). Rezultati ankete so pokazali, da je kar 40 odstotkov vprašanih pripravljenih opustiti gotovino. Če se spomnimo, da so mladi ljudje tudi najbolj navajeni na uporabo mobilnih tehnologij in tako verjetno bolj pogosto uporabljajo mobilne aplikacije za plačevanje, ta odstotek ni tako presenetljiv, kot se zdi na prvi pogled. Za razvijalce mobilnih aplikacij za plačevanje pa ta podatek predstavlja dobre obete za prihodnost, saj nakazuje na hitro rastoči trend brezgotovinskega plačevanja.

Omenjeni trend se bo zagotovo še nadaljeval, saj je v Združenih državah Amerike že okoli polovica transakcij opravljena brezgotovinsko, torej s kreditno kartico, mobilno aplikacijo ali na kakšen drug način. Prav v ZDA pa načrtujejo izdajo novih dolarskih bankovcev; v državah, kjer uporabljamo evro, pa že nekaj časa lahko plačujemo s posodobljenimi bankovci, ki jih je težje ponarediti.

Po drugi strani pa si nekatere države prizadevajo, da bi postale popolnoma brezgotovinske. Pri tem igra vodilno vlogo Švedska, kjer načrtujejo, da bodo v celoti prenehali uporabljati gotovino v naslednjih petih letih. Že danes pa sta v tej državi le dva odstotka transakcij opravljena z gotovino. Tudi ostale skandinavske države sledijo brezgotovinskemu trendu: Danska naj bi postala brezgotovinska država do leta 2030, Norveška pa nekaj let za tem.

Zakaj so tudi kartice s čipi neučinkovite

Večina nas pogosto uporablja plačilne ali kreditne kartice s čipi. Te so sicer bolj varne od tistih z magnetnim trakom, vendar pa je plačevanje z njimi še vedno dokaj zamudno. Glede brezstičnih kartic, ki so se v zadnjem času začele pojavljati tudi pri nas, pa imamo uporabniki še vedno precej zadržkov v povezavi z njihovo varnostjo.

Prav zaradi teh omejitev vedno več naprednih potrošnikov za plačevanje uporablja mobilne aplikacije, kot sta Google Wallet in Apple Pay, ki omogočajo hitro in preprosto plačevanje.

Mobilno plačevanje prinaša prednosti tako za potrošnike kot za podjetja

Ena najbolj privlačnih značilnost mobilnih aplikacij za plačevanje so dodatne ugodnosti, ki jih ponujajo uporabnikom. Različna podjetja strankam ponujajo nagrade ali popuste, ki jih lahko izkoristijo le prek aplikacije; tako jih spodbudijo, da svoje nakupe plačujejo z aplikacijo namesto z gotovino ali kartico. Tako podjetja spodbujajo večkratno plačevanje z aplikacijami, hkrati pa pridobijo ogromne količine podatkov o potrošnikih, ki jih ne bi mogli zbrati na podlagi gotovinskega plačevanja.

Analiza omenjenih podatkov o uporabnikih lahko prinese koristne ugotovitve za podjetja – na njihovi podlagi lahko bolje razumejo potrebe in obnašanje posameznih strank in tako oblikujejo individualizirano in personalizirano uporabniško izkušnjo, ki bo zadovoljila opažene želje. Na podlagi analize lahko podjetja spremljajo, kdo kupuje kaj in kdaj, kar lahko izkoristijo za izjemno natančno in prilagojeno ciljno oglaševanje. Prav tako so lahko podjetja pozorna na uporabnike, ki so po določenem času prenehali uporabljati aplikacijo – takšne uporabnike lahko spodbudijo k ponovni aktivnosti z dodatnimi ugodnostmi, popusti in nagradami ter tako preprečijo njihov odhod h konkurenci. Uporabniška izkušnja je eden največjih nosilcev uspeha podjetij v današnjem času – individualizirana ponudba lahko tako zagotovi izjemne dobičke.

Nekatere mobilne aplikacije se lahko povezujejo tudi z družabnimi omrežji, kar za podjetja predstavlja novo polje priložnosti. Prek družabnih omrežij lahko podjetja sledijo posameznim strankam in opazujejo njihovo pripadnost blagovni znamki. Po drugi strani pa lahko spremljajo tudi pozitivne in negativne odzive večjih ciljnih skupin ter na podlagi ugotovitev izboljšajo uporabniško izkušnjo.

Mobilne aplikacije za plačevanje pa prinašajo še dodatne prednosti. Povečujejo učinkovitost poslovanja, saj je plačevanje z njimi hitrejše od plačevanja z gotovino ali karticami. Tako lahko na primer v trgovini izdelke kupi več potrošnikov, ki so hkrati bolj zadovoljni z izkušnjo, saj so vrste vedno krajše.

Prav tako aplikacije pomagajo pri vračanju izdelkov, saj se podjetjem ne bo več treba ukvarjati z jeznimi kupci, ki so izgubili račun za izdelek, ki ga želijo vrniti oziroma zamenjati – vsi računi so shranjeni v aplikaciji sami in do njih lahko tako podjetja kot potrošniki dostopajo kjerkoli in kadarkoli. Mobilno shranjevanje računov je koristno tudi za potrošnike same, saj lahko tako preprosto spremljajo in analizirajo svoje izdatke.

Če povzamemo, čeprav nekatera podjetja že razvijajo mobilne aplikacije za plačevanje, naša družba v bližnji prihodnosti še ne bo postala popolnoma brezgotovinska. Vendar pa napredek na področju mobilnega plačevanja vsekakor predstavlja priložnost za povečanje prihodkov podjetij in izboljšanje uporabniške izkušnje.

Vir: Small Business Trends

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2018?

Kdo so finalisti izbora Mladi podjetnik leta 2018?

V petek, 15. junija, se bo v okviru brezplačne konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! odvil tudi finalni del izbora Mladi podjetnik leta 2018. V NLB Centru inovativnega podjetništva bo pred komisijo in udeleženci konference pet ekip stopilo na oder in predstavilo svoje podjetje, načrte in poizkusilo komisijo prepričati, da so najbolj primerni za osvojitev laskavega naziva. Kdo so, predstavljamo v sledečih vrsticah. Preberite več >>

Sandi Češko izbran za Podjetnika leta 2018

Sandi Češko izbran za Podjetnika leta 2018

Na kongresu podjetnikov v Portorožu je naziv Podjetnik leta 2018 prejel Sandi Češko iz podjetja Studio Moderna, ki uspešno posluje v kar 21 državah širom sveta. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

V okviru konference PODIM v Mariboru so bili širši javnosti predstavljeni rezultati raziskave Global Entrepreneurship Monitor. Ti kažejo, da je kar dobra polovica Slovencev prepričana v svoje podjetniške sposobnosti. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje