
Halsey Minor: “Nihče ne reši problema, če je plačan na uro.” (Vir slike: theepochtimes.com)
Če ste spregledali prvi del prispevka, ga lahko najdete tukaj:
Neverjetna zgodba ustanovitelja podjetja CNET >>
Temno obdobje
Kot si lahko predstavljate, je Minor s svojim poslovnim delovanjem obogatel. Salesforce je vstopil na delniški trg leta 2014. CBS je kupil CNET za 1,8 milijarde dolarjev. Kljub temu pa se je tudi Minor soočal z notranjimi demoni.
Minor pravi, da ni nikoli srečal svojega očeta: »Iskal sem ga leta 1998, ko sem bil na naslovnici revije Forbes.« Odkril je, da je njegov oče po dolgi bitki z depresijo storil samomor 50 km od San Francisca le mesec dni po tem, ko se je tja preselil Minor.
Največji padec pa je doživel po svoji ločitvi leta 2006. »Okoli leta 2007 sem padel v depresijo in nekako izginil,« razloži. Medtem ko se je spopadal s šestletnim obdobjem depresije, se je leta 2008 zgodila še recesija, zaradi katere je Minor bankrotiral. Z nastalo situacijo se je seveda težko soočil: »Z nikomer nisem govoril. Pogosto nisem prišel na sodišče. Dneve sem preživljal doma.«
Odvisnost od lepših plati življenja?
Minorjev molk je spodbudil druge, da so zapolnili prazna mesta v zgodbi. Maja 2003 so v Bloombergu na podlagi ekstravagantnih dobrin, ki so bile omenjene v njegovi vlogi za bankrot, špekulirali, da je bilo vir njegovih finančnih problemov navdušenje nad hišami, hoteli, konji in umetnostjo.
Minor pravi: »Zgodba je veliko bolj zapletena, zato ne moremo reči, da je šlo za hitre avtomobile, ženske ali kaj podobnega. To ni res. Osnovni problem je bil v tem, da sem bil vedno prepričan, da sem drugačen od svojega očeta, ki ga nisem nikoli spoznal. Vedno sem bil optimističen, proaktiven, vedno sem gledal v prihodnost … Nikoli nisem mislil, da bom kdaj depresiven, vendar je ločitev moje življenje obrnila na glavo. Sledili so ji še popoln propad ekonomije, posojila pri bankah, prepiri glede lastništva; čisto noro dogajanje. V tistem trenutku na to nisem bil pripravljen … «
»Na podlagi dokumentov se ne da sklepati, da sem se vozil z dragimi avtomobili ali gradil ogromne hiše; nič od tega se ni dogajalo. Konji, ki sem jih imel, so bili dejansko dobičkonosni. Ironično, kajne? Kupil sem kobilo, ki je imela mladiča. Ta mladič je postal najboljša dvoletna žrebica v državi – vredna je bila 4 milijone dolarjev.«
Minor pravi, da je bila bančna kriza katalizator za njegove težave: »Zapletel sem se v prepire z bankami, ki so bile tudi same v neprijetnem položaju – Merrill, Silverton, financer mojega hotela. Vse banke so prišle v upravljanje FDIC (Federal Deposit Insurance Corporation). V življenju se ne smete prepirati z oblastmi in z bankami. Moja situacija je bila posledica dejstva, da sem svoje življenje prepustil odvetnikom. Seveda jih ne krivim za svoje početje; pravim le, da nihče ne reši problema, če je plačan na uro.«
Vrnitev na začetek
Zdaj so težka leta za njim in Minor se v dveh podjetjih, Uphold in Voxelus, spet ukvarja s tistim, kar ga veseli.
Želi si, da bi podjetje Uphold predstavljalo prihodnost denarja. Podjetje se je najprej imenovalo Bitreserve in se osredotočalo na virtualno valuto bitcoin, zdaj pa ponuja brezplačen prenos denarja in menjavo med različnimi valutami.
»Prizadevamo si ustvariti denar, ki bo temeljil na računalniškem oblaku. Bitcoin je bil prva takšna valuta, saj gre v resnici le za kopico strežnikov, ki vodijo evidenco. Naša ideja pa je, da bi ta koncept razširili in povečali njegovo uporabnost, tako da bi v oblak prenesli vse valute – dostop do njih bi bil takojšen, menjava pa brezplačna,« Minor razloži delovanje podjetja, katerega predsednik in ustanovitelj je.
Povedano z drugimi besedami, namesto da bi denar prenesli s svojega na prijateljev račun, bi svoj denar shranili pri Upholdu in ga nato brezplačno poslali kateremukoli drugemu uporabniku storitve. Dodana vrednost storitve je, da so vse možnosti, ki jih ponuja, za uporabnike brezplačne.
»Verjamemo, da so stroški takšne storitve tako nizki, da je lahko naše podjetje dobičkonosno že samo na podlagi investiranja naloženih sredstev. Naša storitev predstavlja spremembo v načinu mišljenja. Vsi ponudniki, npr. PayPal in banke, služijo na račun prenašanja denarja, saj to storitev uporabnikov zaračunavajo. Gre za plačilna omrežja. Mi pa smo se odločili, da bodo naše bančne storitve uporabnikom na voljo brezplačno, saj se financiramo z reinvesticijami sredstev v oblaku. Naše delovanje je transparentno, zato upam, da ne bomo delali kakšnih neumnosti. Gre za precej radikalen odmik od drugih podjetij, ki se ukvarjajo s finančno tehnologijo, ker so vse ostale storitve osnovane na plačilu določenih tarif. Ne želimo si nadomestiti plačilnih omrežij, temveč banke. Naš cilj je, da shranite svoj denar v Upholdu in ga lahko kadarkoli brezplačno pošljete komurkoli, hkrati pa vam ponujamo tudi brezplačno menjavo med valutami.«
Uphold namesto bank
V naslednji fazi razvoja bo Uphold uporabnikom ponudil tudi debetne kartice, da bodo lahko svoje prihranke porabili tudi v trgovinah. Minor meni, da bo ta sistem v roku petih let popolnoma nadomestil tradicionalne banke: »Verjetno se od drugih storitev najbolj razlikujemo po tem, da želimo ustvariti ločen denarni sistem, ki pa bo povezan z vsemi ostalimi. Naš sistem bo popolnoma brezplačen, transparenten in neposreden … Čez pet let vam ne bo treba shranjevati denarja v dragi fizični banki; vaš denar se bo nahajal v oblaku, za vse transakcije pa boste uporabljali mobilni telefon.«
Brezplačna storitev za shranjevanje in prenos denarja zveni privlačno, a moramo v zakup vzeti, da bo Uphold služil denar z vlaganjem denarja v oblaku. »Računamo na to, da bo v sistem, ki ga gradimo, prihajalo vedno več denarja, ki ga bomo lahko vlagali v tekoča sredstva; za razliko od bank, ki prihodke nameni potrošniškim kreditom. Mi se ne bomo ukvarjali s potrošniškimi krediti, temveč bomo denar, ki se bo sčasoma nalagal v oblak, investirali v visoko likvidna sredstva. To bomo počeli na popolnoma transparenten način, tako da bodo uporabniki vedno vedeli, s kakšnim tveganjem se soočajo.«
Minor pravi, da bo Uphold skrbel za varnost denarja uporabnikov: »V rezervah imamo 102 odstotka denarja, ki ga dolgujemo, tako da imamo dejansko preveč rezervnih sredstev. Za primerjavo: banke imajo večinoma 17 ali 18 odstotkov rezervnih sredstev, mi pa imamo 102 odstotka tekočih rezerv.«
Kaj pa Minor meni o tekmovanju z bankami?
»Po mojem mnenju so banke od vseh konkurentov, s katerimi sem se kdaj soočil – kar vključuje tiskane medije, podjetja, ki se ukvarjajo z razvojem programske opreme za podjetja, telefonska podjetja, npr. Google Voice itn. –, najmanj pripravljene na spremembe. Podjetje Salesforce je velikim in majhnim podjetjem ponudilo možnost uporabe nove, bolj konkurenčne infrastrukture. Nekatera podjetja so to sprejela, druga ne; nekatera podjetja še vedno niso prešla na model poslovanja v oblaku, čeprav je kvalitetnejši in ugodnejši od drugih. Zdi se mi, da banke nimajo ne interesa ne volje po spremembah.«
Minor nadaljuje: »Nekateri posamezniki, npr. Jamie Dimon, pravijo, da jih je doletel »bančni Uber«, vendar se mi zdi, da konkurence še vedno nihče ne jemlje resno. Sprememba se bo zgodila šele, ko bodo banke dejansko opazile vpliv novih storitev v svojih finančnih poročilih oziroma ko bodo podjetja opazila zmanjšanje dohodkov, hkrati pa se bodo dohodki njihovih novih konkurentov povečali.«
»Razlika med bankami in vsemi ostalimi je, da je bilo na svetovnem spletu 300 tisoč ljudi, ko sem ustanovil CNET. Moje podjetje je lahko raslo samo tako hitro kot internet; tako so imele tiskane revije dejansko na voljo veliko časa, v katerem bi se lahko prilagodile.
»Danes je na internetu približno 3 milijarde ljudi. Vsi ti ljudje so znova in znova videli, da novosti lahko pomenijo dejanske prednosti za stranke. Tako so ljudje veliko bolj odprti za spremembe, kot so bili, ko smo zagnali CNET in smo se bili prisiljeni dokazovati na vsakem koraku. Novosti tako danes v uporabnikih zbujajo pozitivne občutke; in 3 milijarde ljudi je pripravljenih na spremembo. Tako so banke zaradi svoje nepripravljenosti na spremembe v zelo neugodnem položaju; ljudje so pripravljeni zamenjati ponudnika storitev in lahko to storijo v relativno kratkem času.«
»Banke sicer vstopajo v različna partnerstva, sodelujejo z različnimi strokovnjaki … Vendar ni videti, da bi dejansko spreminjale svojo infrastrukturo ali se ukvarjale s tem, kako bodo drastično znižale stroške delovanja, da bodo lahko konkurirale podjetjem, kot je moje. Novo nastajajoči ponudniki namreč delujejo le v računalniških oblakih, uporabljajo Amazon Web Services in nimajo velikih podružnic ali računalniških centrov.«
Soočanje z navidezno resničnostjo
Poleg tega se Minor trenutno ukvarja tudi s projektom Voxelus, platformo, ki si prizadeva za demokratizacijo ustvarjanja navidezno resničnih vsebin.
»Želimo opolnomočiti ljudi za ustvarjanje lastnih izkušenj. Možnost za več igralcev je že na voljo, tako da se platformi lahko pridružite kadarkoli. Na nek način je podobna Minecraftu, vendar so na naši platformi vse funkcije brezplačne,« pravi Minor.
Platforma ni namenjena le posameznikom, temveč tudi podjetjem, ki želijo ustvariti navidezno resnične vsebine, povezane z njihovimi blagovnimi znamkami. Od marca naprej bodo prek platforme uporabniki svoje izdelke lahko tudi prodajali: »Naš cilj je v kratkem času ustvariti nekaj podobnega, kar je YouTubu uspelo v daljšem obdobju, tj. ustvariti ekosistem, ki omogoča ljudem, da so za svoje delo plačani. Proces nastajanja takšnega ekosistema si želimo pospešiti.«
Pot navzgor
Po izjemnem uspehu, ki mu je sledilo mračno obdobje, je Minor razvil filozofski pogled na svet in se sprijaznil z očetovim samomorom.
»Veliko časa sem gojil zamero do očeta zaradi njegovih dejanj. Ker pa sem se tudi sam soočil z depresijo, na njegovo življenje zdaj gledam veliko bolj sočutno. Iskreno, to velja tudi zame. Na nekatere stvari ne moreš biti pripravljen, vendar sem zaradi vsega, kar sem prestal, zdaj močnejši.«
»Mislim, da sem svojim otrokom lahko zgled za to, da tudi če jim kdaj okoliščine ne bodo naklonjene in tudi če se bodo kdaj znašli v težki situaciji, ne smejo obupati, temveč se morajo pobrati in začeti znova. Upam, da lahko moja zgodba ljudem, ki se soočajo s podobnimi težavami, sporoči, da po dežju vedno posije sonce. Težki časi bodo prešli. Vztrajajte in lahko boste spet tako uspešni kot nekoč; morda celo še bolj.«
Vir: TheNextWeb