Clariteca

Hobi iz študentskih let je domačo garažo spremenil v proizvodnjo kozmetike Clariteca

Da lahko iskanje rešitev za lastne težave preraste v posel, in to že v mladih letih, dokazuje zgodba Petje Škufca, ki je v srednji šoli za hobi in za svojo občutljivo kožo izdelovala balzame za ustnice, dezodorante in mila. Pot jo je vodila skozi študij farmacije, ki ga je zaključila s Prešernovo nagrado, zato ne preseneča, da jo ni bilo strah kmalu po študiju ustanoviti še lastno kozmetično blagovno znamko Clariteca. Sprva je lansirala linijo za nego kože, zdaj pa gre na police tudi že linija za nego las.
Clariteca

Imela sem zelo občutljivo kožo in nikakor nisem našla pravilne nege zase. V tistem obdobju sem začela raziskovati sestavine in sem kmalu ugotovila, da me to res veseli. Sprva si seveda nisem upala sanjati, da bi lahko imela svojo kozmetično znamko in svoje izdelke ponudila tudi širši množici,” pripoveduje Petja Škufca, ki jo je nato prav želja po ustvarjanju, razvijanju in raziskovanju anatomije kože vodila v vpis na Fakulteto za farmacijo, kjer je za dosežke ob koncu študija prejela tudi Prešernovo nagrado.

Nato pa lastna blagovna znamka kozmetike. “Vse se je začelo lani spomladi 2021 z odprtjem profila na socialnih omrežjih z namenom izobraževanja o negi kože. Želela sem pomagati mladim dekletom, ki se prvič spopadajo z izbiro pravilne nege zase in deliti nasvete za bolj varno in učinkovito nego,” je o prvih korakih do Claritece povedala Škufčeva, ki se je zaradi znanja in izkušenj z večletno izdelavo kozmetike zavedala, da lahko dekletom ponudi najboljše, kar trg premore. Odziv deklet, ki so jo pričela spremljati pri nasvetih za nego kože na družbenih omrežjih pa ji je dal vedeti, da je čas, da kljub hudi konkurenci na trgu tudi ona lansira svoje izdelke. “Prejeli so neverjetne odzive in od takrat je vsak komentar, ki ga prejmem od uporabnic, dodatna motivacija za razvoj novih produktov,” pravi mlada podjetnica.

Zaveda se, da je trg kozmetike zahteven in da je konkurence ogromno, a je to ne ustavi. “Verjamem, da je še vedno veliko prostora za res kvalitetno in učinkovito kozmetiko,” je prepričana. Prenasičenost je namreč celo slabost, saj dekleta v poplavi izdelkov težko najdejo pravo nego zase – za mnogo izdelki namreč stoji le tržna raziskava, ki pa ne pove kaj dosti o primernosti določenega izdelka za določen tip kože. Prednost izdelkov iz Claritece je poleg naravnih sestavin tudi svetovanje, za koga so izdelki uporabni in kako se jih uporablja.

Lansiranje kozmetike pa sicer ni enostavno, saj je zakonodaja na tem področju zelo stroga.  “Za vsak kozmetični izdelek je potrebno izdelati dokumentacijo, ki zagotavlja varnost. Izdelek je potrebno prijaviti na portal za obveščanje o kozmetičnih izdelkih, potrebno je opraviti teste stabilnosti – mikrobiološke, fizikalne in kemijske,” pojasnjuje Škufčeva in dodaja, da se je postopkov večinoma učila sama in tako pridobivala kilometrino, ne bi pa šlo brez podpore domačih. Starši so ji tako med drugim garažo prenovili v proizvodnjo in ji s tem olajšali začetke.

Sprva osredotočena na izdelke za nego kože si ni predstavljala, da bo podjetje tako hitro rastlo in da bo lahko linijo izdelkov povečala še za nego las. S tem pa se je pokazalo tudi, kako pomembno je izbrati pravo ime blagovne znamke že takoj na začetku poslovanja. Začela je namreč z Dermateko, ki daje asociacijo na kožo, vendar s prihodom linije za lase to ni bilo več dovolj. “Prejšnje ime je vsebovalo besedo ‘derma’, kar pomeni koža. Čeprav so lasje anatomsko gledano tudi del kože, to uporabniku ni vidno ‘na prvo žogo’. Ker se z imenom nismo želeli omejiti le na skincare kozmetiko, smo ime preoblikovali v nekaj, kar predstavlja celostno nego,” je o preimenovanju blagovne znamke povedala Škufčeva in dodala, da Clariteca izhaja iz korena angleške besede Clarity, ki pomeni čistost, jasnost in bistrost – kar si tudi želimo za našo kožo in lase po uporabi kozmetike, zato se bodo uporabniki s tem lažje poistovetili.

Nova linija izdelkov pa ni edini izziv, ki ga ima Škufčeva v tem letu. Spletno prodajo izdelkov bi namreč rada še letos razširila v fizične trgovine, sprva v Sloveniji, kasneje še v tujino.

In kaj ima mlada podjetnica, ki za posel svetuje o negi kože in lasišča, povedati mladim dekletom, ki jih podjetniška pot mika, niso pa vanjo še povsem prepričane? “V kolikor imaš dovolj veliko željo in boš delala na njej konsistentno in fokusirano, imaš vse možnosti, da ti uspe! Naj te ne zaustavijo težki trenutki ali pa trenutki, ko dvomiš vase … Tudi največji podjetniki jih imajo, pomembno je le, da vztrajaš, saj je končni cilj vreden,” je poudarila Petja Škufca, ki sicer k uresničevanju ciljev spodbuja vse generacije žensk. “Naj te ne zaustavi misel, da je že prepozno, da bi ustvarila nekaj svojega, nekateri začnejo svojo kariero šele v poznih petdesetih. Ko začutiš, da je tvoj hobi nekaj, s čimer bi se lahko preživljala, je čas za akcijo,” je polna motivacije podjetnica, ki pravi, da se da o podjetništvu veliko prebrati, vendar je vsako podjetje drugačno, zato je najpomembneje začeti in se učiti s prakso.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki