
“Imela sem zelo občutljivo kožo in nikakor nisem našla pravilne nege zase. V tistem obdobju sem začela raziskovati sestavine in sem kmalu ugotovila, da me to res veseli. Sprva si seveda nisem upala sanjati, da bi lahko imela svojo kozmetično znamko in svoje izdelke ponudila tudi širši množici,” pripoveduje Petja Škufca, ki jo je nato prav želja po ustvarjanju, razvijanju in raziskovanju anatomije kože vodila v vpis na Fakulteto za farmacijo, kjer je za dosežke ob koncu študija prejela tudi Prešernovo nagrado.
Nato pa lastna blagovna znamka kozmetike. “Vse se je začelo lani spomladi 2021 z odprtjem profila na socialnih omrežjih z namenom izobraževanja o negi kože. Želela sem pomagati mladim dekletom, ki se prvič spopadajo z izbiro pravilne nege zase in deliti nasvete za bolj varno in učinkovito nego,” je o prvih korakih do Claritece povedala Škufčeva, ki se je zaradi znanja in izkušenj z večletno izdelavo kozmetike zavedala, da lahko dekletom ponudi najboljše, kar trg premore. Odziv deklet, ki so jo pričela spremljati pri nasvetih za nego kože na družbenih omrežjih pa ji je dal vedeti, da je čas, da kljub hudi konkurenci na trgu tudi ona lansira svoje izdelke. “Prejeli so neverjetne odzive in od takrat je vsak komentar, ki ga prejmem od uporabnic, dodatna motivacija za razvoj novih produktov,” pravi mlada podjetnica.
Zaveda se, da je trg kozmetike zahteven in da je konkurence ogromno, a je to ne ustavi. “Verjamem, da je še vedno veliko prostora za res kvalitetno in učinkovito kozmetiko,” je prepričana. Prenasičenost je namreč celo slabost, saj dekleta v poplavi izdelkov težko najdejo pravo nego zase – za mnogo izdelki namreč stoji le tržna raziskava, ki pa ne pove kaj dosti o primernosti določenega izdelka za določen tip kože. Prednost izdelkov iz Claritece je poleg naravnih sestavin tudi svetovanje, za koga so izdelki uporabni in kako se jih uporablja.
Lansiranje kozmetike pa sicer ni enostavno, saj je zakonodaja na tem področju zelo stroga. “Za vsak kozmetični izdelek je potrebno izdelati dokumentacijo, ki zagotavlja varnost. Izdelek je potrebno prijaviti na portal za obveščanje o kozmetičnih izdelkih, potrebno je opraviti teste stabilnosti – mikrobiološke, fizikalne in kemijske,” pojasnjuje Škufčeva in dodaja, da se je postopkov večinoma učila sama in tako pridobivala kilometrino, ne bi pa šlo brez podpore domačih. Starši so ji tako med drugim garažo prenovili v proizvodnjo in ji s tem olajšali začetke.
Sprva osredotočena na izdelke za nego kože si ni predstavljala, da bo podjetje tako hitro rastlo in da bo lahko linijo izdelkov povečala še za nego las. S tem pa se je pokazalo tudi, kako pomembno je izbrati pravo ime blagovne znamke že takoj na začetku poslovanja. Začela je namreč z Dermateko, ki daje asociacijo na kožo, vendar s prihodom linije za lase to ni bilo več dovolj. “Prejšnje ime je vsebovalo besedo ‘derma’, kar pomeni koža. Čeprav so lasje anatomsko gledano tudi del kože, to uporabniku ni vidno ‘na prvo žogo’. Ker se z imenom nismo želeli omejiti le na skincare kozmetiko, smo ime preoblikovali v nekaj, kar predstavlja celostno nego,” je o preimenovanju blagovne znamke povedala Škufčeva in dodala, da Clariteca izhaja iz korena angleške besede Clarity, ki pomeni čistost, jasnost in bistrost – kar si tudi želimo za našo kožo in lase po uporabi kozmetike, zato se bodo uporabniki s tem lažje poistovetili.
Nova linija izdelkov pa ni edini izziv, ki ga ima Škufčeva v tem letu. Spletno prodajo izdelkov bi namreč rada še letos razširila v fizične trgovine, sprva v Sloveniji, kasneje še v tujino.
In kaj ima mlada podjetnica, ki za posel svetuje o negi kože in lasišča, povedati mladim dekletom, ki jih podjetniška pot mika, niso pa vanjo še povsem prepričane? “V kolikor imaš dovolj veliko željo in boš delala na njej konsistentno in fokusirano, imaš vse možnosti, da ti uspe! Naj te ne zaustavijo težki trenutki ali pa trenutki, ko dvomiš vase … Tudi največji podjetniki jih imajo, pomembno je le, da vztrajaš, saj je končni cilj vreden,” je poudarila Petja Škufca, ki sicer k uresničevanju ciljev spodbuja vse generacije žensk. “Naj te ne zaustavi misel, da je že prepozno, da bi ustvarila nekaj svojega, nekateri začnejo svojo kariero šele v poznih petdesetih. Ko začutiš, da je tvoj hobi nekaj, s čimer bi se lahko preživljala, je čas za akcijo,” je polna motivacije podjetnica, ki pravi, da se da o podjetništvu veliko prebrati, vendar je vsako podjetje drugačno, zato je najpomembneje začeti in se učiti s prakso.