
Imate občutek, da ste premalo produktivni? (Vir slike: Freeimages.com)
Pri spletni reviji Business Insider so se po odgovore na vprašanje, kako postati bolj produktiven na delovnem mestu, obrnili na Timothyja Ferrisa, avtorja knjižne uspešnice 4-urni delovni teden, v kateri je opisal svoje potovanje od preobremenjenega in premalo plačanega uslužbenca do bogataša, ki kljub delu uspe imeti še dovolj časa, da lahko sledi svojim sanjam in ima številne hobije, v katerih neizmerno uživa.
Poglejmo si njegovih šest korakov do večje produktivnosti.
1. korak: Poskrbite za to, da boste delo pričeli umirjeni.
Z mirnimi mislimi se boste lažje osredotočili na svoje delo ter ga opravili veliko hitreje. Toda neredko se zgodi, da že zgodaj zjutraj, ko komaj vstopite v svojo pisarno, vaš notranji mir zmoti neprestano zvonjenje telefonov, nova in nova elektronska pisma, prošnje sodelavcev… Takšnega dne nato ne morete preživeti drugače, kot da zgolj odgovarjate na klice in pisma. To pa pomeni, da vam bo zmanjkalo časa za opravila, ki so zares pomembna.
Ferriss prav zaradi tega prvih 90 minut dneva preživi v miru in v rutini, s čimer si zmanjša anksioznost in postane bolj produktiven.
2. korak: Zjutraj ne preverjajte elektronske pošte.
Marsikdo ima navado, da zjutraj najprej preveri elektronsko pošto in nato še vse novosti na družbenih medijih. Toda produktivni ljudje se zavedajo, da se s takšnim početjem zgolj pripravijo na gašenje požarov, ne pa na opravljanje tistih opravil, ki so zares pomembna. Najboljši del dneva namenite svojim prioritetam, ne željam in prošnjam drugih ljudi.
Ferriss dobro ve, da elektronska pošta pri bralcu povzroča stres, kar vodi v slabšo učinkovitost, zato se najprej mirno loti tistih opravil, ki so zanj zares pomembna, šele po uri ali dveh na delovnem mestu pa preveri še e-pošto.
3. korak: Vprašajte se, ali je zastavljeno nalogo sploh treba opraviti?
Veliko ljudi se sprašuje, kako je mogoče postoriti prav vsa opravila. Toda pravo vprašanje bi se moralo glasiti: Ali je sploh potrebno opraviti vse te naloge?
Ferriss meni, da je eden najhujših problemov, s katerim se sooča sodobni zaposleni, prav ta, da se fokusira zgolj na to, kako bi opravila dokončal hitro, nikoli pa se ne vpraša, ali je to opravilo sploh potrebno opraviti.
4. korak: Znebite se vseh motečih dejavnikov.
Ko se lotevate opravil, morate nujno odstraniti vse distrakcije v obliki računalnikov, mobilnih telefonov, tablic, radia in televizije. V nasprotnem primeru bo vaša pozornost hitro pošla, kar pomeni, da ne boste mogli biti produktivni.
Ferriss se zaveda moči fokusa, a prav tako ve, da lahko do njega pride zgolj tako, da odstrani vse moteče dejavnike in se zapre v neprodušno zaprto sobo, iz katere odstrani vso nepotrebno tehnologijo.
5. korak: Potrebujete dober sistem dela.
Produktivni ljudje nikoli zgolj ne čakajo na uspeh, temveč imajo sistem dela, ki mu vneto sledijo. Gre za rutino, ki temelji na dobro premišljenem in preračunanem načrtu, ki jih počasi, a zanesljivo pripelje do uspeha.
Tudi Ferriss si vedno pripravi načrt za delo, saj nerad prepusti usodo v roke svoje samodiscipline, ki morda bo, morda pa tudi ne bo dovolj močna.
Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij?
6. korak: Že danes določite cilje za jutrišnji dan.
Z določanjem ciljev za jutrišnji dan boste, ko se boste zbudili, točno vedeli, kaj morate storiti in veliko bolj verjetno je, da se ne boste pustili motiti zunanjim, nepričakovanim dejavnikom.
Ferriss si prav zaradi tega vsak večer po zaključku dela določi dva najpomembnejša opravila za naslednji dan in si ju zapiše na list papirja. Tako z rutino zaključi delovnik in si močno olajša dan, ki ga čaka, saj mu zjutraj ne bo potrebno razmišljati, kaj je tisto, kar mora najprej napraviti.
Vir: Business Insider
Vabimo vas na delavnico Maksimalna produktivnost!
Datum: 24. 11. 2015 od 16:00 do 19:00
Kraj: NLB Center inovativnega podjetništva
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>