Slovenski izdelovalci igrač bodo lažje prišli do nasvetov

Izdelovalci igrač se v Sloveniji soočajo s številnimi preglavicami - od komplicirane zakonodaje, do visokih stroškov promocije in težavnega povezovanja s tujimi partnerji. Pri Inštitutu za razvoj igrač se trudijo, da bi z inovativnimi in visokokakovostnimi storitvami pripomogli pri reševanju težav.
institut-igrac-naslovna

Slovenske igrače so pri nas in v tujini premalo prepoznavne (foto: Inštitut za razvoj igrač)

“Ideja o ustanovitvi Inštituta za razvoj igrač temelji na lastnem znanju in razvoju. Pri razvijanju ideje so mi s podatki in nasveti pomagali slovenski oblikovalci, razvijalci, proizvajalci igrač in drugi. Temelj nastanka in razvoja Inštituta so dolgoletna povezovanja in sodelovanja z različnimi podjetji in drugimi organizacijami, strokovnjaki ter posamezniki,” je pojasnila direktorica Inštituta za razvoj igrač Klavdija Höfler.

Kateri so bili glavni motivi za ustanovitev Inštituta za razvoj igrač?

  • Inštitucija za nudenje celostne pomoči slovenskim proizvajalcem igrač,
  • skupni mrežni in promocijski kanal za oblikovalce, razvijalce in proizvajalce igrač,
  • na enem mestu zbrane informacije o storitvah, ki jih ponuja slovenski trg z igračami,
  • neizkoriščeni potenciali za nadaljnji razvoj,
  • ozaveščanje glede varne uporabe igrač, uporabe škodljivih materialov v igračah,
  • model razvoja igrač v Sloveniji.

Življenje brez igrač si težko predstavljamo

Otroško igranje in igrače so nekaj najstarejšega in najlepšega na svetu. Od prvega zavedanja smo navajeni na igro in igračo. Otroku je igra potrebna za socializacijo in normalen razvoj. Osnovo otrokove igre pa predstavlja igrača, ki daje igri idejo in vsebino (Tomažič, Igrače, Zbirka Slovenskega etnografskega muzeja, 1999). Igrače predstavljajo presenečenje, veselje, razvijajo domišljijo, spretnosti,… Življenje brez igrač si težko predstavljamo.

Kaj potrebujemo za izdelavo igrače?

Ob izdelavi in prodaji igrač, je potrebno upoštevati zakonodajo. Večina izdelovalcev igrač se najprej vpraša, kaj potrebuje za izdelavo igrače in nato začne z raziskovanjem. Informacije lahko najde na različnih inštitucijah, ki pa medsebojno v večini primerov niso povezane. To proizvajalcu igrač jemlje dragoceni čas in povzroča stroške. Ob razvoju igrače se v večini primerov pojavijo težave z razumevanjem zakonodaje. Vsak proizvajalec si prizadeva narediti ustrezno in varno igračo za otroke.

Proizvajalci igrač se težko povezujejo z ostalimi. Povezovanje je izredno pomembno, saj omogoča medsebojno pomoč, pridobitev praktičnih nasvetov in koristnih informacij, sodelovanje, razširitev poslov, možnost skupnega nastopa na trgu, razvijanje skupnih projektov, pregled obstoječe ponudbe in ostale ugodnosti.

Zakaj so slovenske igrače premalo prepoznavne?

“Slovenske igrače so pri nas premalo promovirane. Predvsem startupi si težko privoščijo kakovostno promocijo, ki je povezana z visokimi stroški. Poleg tega zelo težko najdejo mesto za prodajo v trgovinah z igračami v Sloveniji. Do tega prihaja predvsem zaradi prodajnih pogojev trgovcev. Zaradi tega so slovenske igrače premalo cenjene in niso tako prepoznavne, kar posledično prineše slabšo prodajo. Težave se pojavljajo tudi pri iskanju kanalov za prodajo igrač v tujini,” opozarja Höflerjeva.

Inšitut za razvoj igrač skrbi za promocijo slovenskih igrač (foto: Inštitut za razvoj igrač)

Omenjene težave skuša rešiti na podoben način, kot v nekaterih državah, ki so ustanovile nevladno organizacijo. Inštitut za razvoj igrač predstavlja novost na slovenskem trgu, saj se ubada s težavami, ki jih druge inštitucije v Sloveniji in tujini ne obravnavajo.

Inštitut za razvoj igrač ustanovljen leta 2014

Höflerjeva se je kot izdelovalka igrač več kot desetletje spopadala s birokratskimi in ostalimi zahtevami ter ugotovila, da v Sloveniji ni ustrezne ustanove, ki bi podjetnikom pomagala pri razvoju in prodaji igrač. Konec leta 2014 je na temelju povezav z nekaterimi podjetniki in podjetniki, ki se ukvarjajo s tovrstno dejavnostjo, ustanovila nevladno organizacijo Inštitut za razvoj igrač.

klaudija-hofler-institut-igrac

Direktorica Inštituta za razvoj igrač Klavdija Höfler (v sredini) v družbi s slovenskimi izdelovalci igrač (foto: Inštitut za razvoj igrač)

“S podatki in nasveti so mi pomagali slovenski oblikovalci, razvijalci in proizvajalci igrač. Po svetu že obstajajo številna nevladna in neprofitna združenja za področje igrač. Kot primer dobre prakse smo izbrali British Toy & Hobby Association. Seveda smo delovanje našega Inštituta prilagodili potrebam trga v Sloveniji. Namen in poslanstvo zavoda je strokovno in znanstveno raziskovanje ter razvijanje inovativnih rešitev na področju igrač. Osnovni cilj zavoda je raziskovanje stanja na trgu igrač v Sloveniji in tujini ter zagotavljanje stalnega spremljanja,” razkriva Höflerjeva in dodaja, da veliko pozornosti namenjajo tudi povezovanju in promociji slovenskih proizvajalcev igrač.

Posebna pozornost razvoju in raziskavam

Inštitut za razvoj igrač želi ponuditi inovativne rešitve, ki bodo prinesle nova delovna mesta, vzpodbudile kreativnost in zagotovile vse potrebne informacije. “Posebno pozornost bomo namenili razvoju in raziskavam, ki bodo pripomogle k izboljšanju proizvodnje igrač v Sloveniji. Ob vsem tem bomo upoštevali psihološki vidik otroka in njegov celostni razvoj. Postati želimo vodilno središče znanja na področju razvoja igrač v Sloveniji, ki deluje v tesni povezanosti s svojimi partnerji iz področja prodaje in nabave igrač, z oblikovalci ter s sorodnimi inštitucijami znanja doma in v tujini,” dodaja Höflerjeva.

Kakšna je prihodnosti Inšituta za razvoj igrač?

Razvojna vizija Inštituta za razvoj igrač je povezovanje slovenskih proizvajalcev igrač v mrežo odličnosti, ki bo vodilna v Sloveniji na področju proizvodnje igrač. Zainteresiranim organizacijam in posameznikom bo Inštitut skušal nuditi ustrezno podporo pri vzpostavitvi stikov, sodelovanju in pripravi skupnih projektov ter programov. Posredoval bo informacije iz področja igrač in omogočal izobraževanja za zainteresirano javnost. Spodbujal bo gospodarsko sodelovanje s promocijo slovenskih igrač v Sloveniji in tujini in tako pripomogel k razvoju trga igrač.

institut-za-razvoj-igrac-slovenske-igrace

V spletni trgovini slovenske-igrace.eu bodo zainteresirani kupci lahko našli igrače in druge izdelke za otroke in družine (foto: Inštitut za razvoj igrač)

V bližnji prihodnosti naj bi zaživel projekt spletne trgovine slovenske-igrace.eu. V spletni trgovini bodo zainteresirani kupci lahko našli igrače in druge izdelke za otroke in družine. Vsi izdelki so oblikovani in narejeni v Sloveniji. Vsak izdelek spremlja svojevrstna domišljijska zasnova in lastna zgodba, ki jo oblikovalec želi skozi igro predstaviti staršem in otrokom. Nekateri izdelki so moderno oblikovani, ostali se zgledujejo po zgodovinski dediščini in jo nadgradijo s času primerno obliko.

Sodelovanje z mladimi podjetniki

V Inštitutu za razvoj igrač sodelujejo tudi z mladimi podjetniki, ki se lahko k njim obrnejo po dragocen nasvet. “Nekateri so na začetku svoje poslovne poti in potrebujejo našo pomoč pri razvoju igrače. Del storitev izvajamo v sodelovanju z drugimi organizacijami in strokovnjaki. Tudi v tem delu se povezujemo z mladimi podjetniki. Prizadevamo si sodelovati z različnimi organizacijami in smo vedno odprti za sodelovanje,” je zaključila Höflerjeva.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje