Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo o franšizingu govorili s predstavnicama podjetja Optiprint, ki se takega načina širitve poslovanja poslužuje že od leta 2012. Zanimalo nas je, katere so prednosti in slabosti tovrstnega modela in na kakšen način sodelujejo s franšizojemalci.
Rubrika Iz prve roke

Rubrika Iz prve roke

Optiprint d.o.o. je storitveno podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2009. Strankam v brezskrben najem oddaja tiskalnike in multifunkcijske naprave. Pogovarjali smo se s Tamaro Buhin, franchise development manager, in Živo Lacko, franchise manager.

S franšiznim modelom je Optiprint začel leta 2009. Tamara Buhin pravi, da je bila zaradi narave njihovega dela odločitev za širjenje blagovne znamke s franšizingom logična pot, saj sta pri njihovem poslovnem modelu odzivnost in podpora ključnega pomena. Optiprint ima franšizne partnerje tako v Sloveniji (6 enot), na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Romuniji in na Češkem.

Prednosti in slabosti franšizinga

Tamara Buhin nam je zaupala, katere so po njenem mnenju glavne prednosti franšizinga:

»Prednost franšiznega modela je v tem, da partnerji dobijo preverjen poslovni model, znanje, izobraževanje, opremo, kontinuirano podporo in pomoč. Sodelovanje s poslovnimi partnerji je tesno, saj so to podjetniki, ki dobro razumejo poslovanje. Komunikacija in pretok poslovanja sta v franšizingu zelo pomembna.«

Predstavila pa nam je tudi njegove slabosti:

»Slabosti franšizinga se lahko kažejo v neupoštevanju lokalnih zahtev in izbiri napačnih franšiznih partnerjev. Franšize so samostojne enote, ki same upravljajo s kadri in poslovnimi prostori. Glede na to, da poslujejo v lokalnem okolju, ocenjujemo, da sami najbolje poznajo podjetja in stranke, ki so tam prisotne.«

Širjenje poslovanja prek franšizinga Optiprintu omogoča hitrejši in učinkovitejši način pridobivanja večjega števila strank in širjenja prepoznavnosti blagovne znamke v primerjavi z rastjo prek podružnic. Ker je začetna investicija nižja, je vzpostavitev nove enote hitrejša.

Iskanje primernih franšizojemalcev

Tamara Buhin nam je zaupala, da podjetje potencialne franšizojemalce išče na sejmih, prek poznanstev, s pomočjo franšiznih svetovalcev in prek mailingov. Podjetje se širi predvsem na območje bivše Jugoslavije in na države osrednje Evrope.

»Za nas so najbolj primerni tisti partnerji, ki že imajo vzpostavljeno infrastrukturo; s kadri, poslovnimi prostori in obstoječim poslovanjem. Na tak način se lahko najhitreje širimo in pridobivamo stranke. Od franšiznih partnerjev zahtevamo, da imajo v prodaji in tehnični podpori zaposlene primerno usposobljene ljudi. Podpora in skrb za stranke sta za nas ključnega pomena.«

Podjetje Optiprint se že od leta 2012 širi s franšiznim modelom (Vir: Optiprint)

Podjetje Optiprint se že od leta 2012 širi s franšiznim modelom (Vir: Optiprint)

Podpora, ki jo Optiprint nudi franšizojemalcem

Živa Lacko nam je povedala, da ob sklenitvi sodelovanja s franšizojemalcem Optiprint najprej organizira intenzivno usposabljanje tako za lastnike in direktorje kot za druge zaposlene v podjetju. Na tak način do potankosti spoznajo tehnične, pravne in prodajne vidike poslovanja.

Različna usposabljanja in izobraževanja Optiprint franšiznim partnerjem zagotavlja tudi tekom poslovanja glede na potrebe posameznega podjetja in njegovo razvojno fazo. Usposabljanja pri tem potekajo tako na sedežu podjetja, v franšizah kot tudi prek spletnih webinarjev. Optiprint franšizojemalcem prek telefona in klepetalnic nudi takojšnjo podporo, v kolikor jo ta potrebujejo. S franšizami pa opredeli tudi strateške načrte ter jim pomaga pri zaposlovanju in pri drugih managerskih izzivih.

Ključnega pomena je medsebojno zaupanje

Živa Lacko pravi, da neke posebne potrebe po preverjanju, če se franšizojemalci držijo dogovorov, ni.

»Ključni del franšizinga je dober partnerski odnos, pri čemer je medsebojno zaupanje zelo pomembno. Z vsakodnevno komunikacijo in medsebojnim sodelovanjem skupaj postavljamo cilje in sklepamo dogovore, ki so praviloma v obojestransko korist. Posebne potrebe po strogem sistemu preverjanja tako nimamo, niti ga ne želimo vzpostaviti.«

Vseeno so zaradi učinkovitejšega delovanja v podjetju razvili skupni spletni sistem, prek katerega ima Optiprint dostop do vseh potrebnih podatkov. Če bi bilo potrebno, bi sistem lahko služil kot strožji nadzor nad delovanjem posamezne franšize.

Za katera podjetja je širjenje poslovanja prek franšizinga najbolj primerno?

Živa Lacko meni, da je franšizing primeren predvsem za podjetja, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:

»V prvi vrsti mora imeti podjetje preverjen poslovni model, s katerim se je že dokazal vsaj na domačem trgu. Sam poslovni model mora ob natančno predpisanih procesih in navodilih omogočati tudi lahko prenosljivost na druge pravne osebe ter izkazovati dobičkonosnost. Nenazadnje je veliko odvisno od pravih oseb v podjetju, ki omogočajo dober in hiter prenos znanja na franšizne partnerje. Vzpostavljen mora biti dober podporni sistem franšizam na vseh ravneh poslovanja.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu. Preberite več >>

Oznake: ,