Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo o franšizingu govorili s predstavnicama podjetja Optiprint, ki se takega načina širitve poslovanja poslužuje že od leta 2012. Zanimalo nas je, katere so prednosti in slabosti tovrstnega modela in na kakšen način sodelujejo s franšizojemalci.
Rubrika Iz prve roke

Rubrika Iz prve roke

Optiprint d.o.o. je storitveno podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2009. Strankam v brezskrben najem oddaja tiskalnike in multifunkcijske naprave. Pogovarjali smo se s Tamaro Buhin, franchise development manager, in Živo Lacko, franchise manager.

S franšiznim modelom je Optiprint začel leta 2009. Tamara Buhin pravi, da je bila zaradi narave njihovega dela odločitev za širjenje blagovne znamke s franšizingom logična pot, saj sta pri njihovem poslovnem modelu odzivnost in podpora ključnega pomena. Optiprint ima franšizne partnerje tako v Sloveniji (6 enot), na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Romuniji in na Češkem.

Prednosti in slabosti franšizinga

Tamara Buhin nam je zaupala, katere so po njenem mnenju glavne prednosti franšizinga:

»Prednost franšiznega modela je v tem, da partnerji dobijo preverjen poslovni model, znanje, izobraževanje, opremo, kontinuirano podporo in pomoč. Sodelovanje s poslovnimi partnerji je tesno, saj so to podjetniki, ki dobro razumejo poslovanje. Komunikacija in pretok poslovanja sta v franšizingu zelo pomembna.«

Predstavila pa nam je tudi njegove slabosti:

»Slabosti franšizinga se lahko kažejo v neupoštevanju lokalnih zahtev in izbiri napačnih franšiznih partnerjev. Franšize so samostojne enote, ki same upravljajo s kadri in poslovnimi prostori. Glede na to, da poslujejo v lokalnem okolju, ocenjujemo, da sami najbolje poznajo podjetja in stranke, ki so tam prisotne.«

Širjenje poslovanja prek franšizinga Optiprintu omogoča hitrejši in učinkovitejši način pridobivanja večjega števila strank in širjenja prepoznavnosti blagovne znamke v primerjavi z rastjo prek podružnic. Ker je začetna investicija nižja, je vzpostavitev nove enote hitrejša.

Iskanje primernih franšizojemalcev

Tamara Buhin nam je zaupala, da podjetje potencialne franšizojemalce išče na sejmih, prek poznanstev, s pomočjo franšiznih svetovalcev in prek mailingov. Podjetje se širi predvsem na območje bivše Jugoslavije in na države osrednje Evrope.

»Za nas so najbolj primerni tisti partnerji, ki že imajo vzpostavljeno infrastrukturo; s kadri, poslovnimi prostori in obstoječim poslovanjem. Na tak način se lahko najhitreje širimo in pridobivamo stranke. Od franšiznih partnerjev zahtevamo, da imajo v prodaji in tehnični podpori zaposlene primerno usposobljene ljudi. Podpora in skrb za stranke sta za nas ključnega pomena.«

Podjetje Optiprint se že od leta 2012 širi s franšiznim modelom (Vir: Optiprint)

Podjetje Optiprint se že od leta 2012 širi s franšiznim modelom (Vir: Optiprint)

Podpora, ki jo Optiprint nudi franšizojemalcem

Živa Lacko nam je povedala, da ob sklenitvi sodelovanja s franšizojemalcem Optiprint najprej organizira intenzivno usposabljanje tako za lastnike in direktorje kot za druge zaposlene v podjetju. Na tak način do potankosti spoznajo tehnične, pravne in prodajne vidike poslovanja.

Različna usposabljanja in izobraževanja Optiprint franšiznim partnerjem zagotavlja tudi tekom poslovanja glede na potrebe posameznega podjetja in njegovo razvojno fazo. Usposabljanja pri tem potekajo tako na sedežu podjetja, v franšizah kot tudi prek spletnih webinarjev. Optiprint franšizojemalcem prek telefona in klepetalnic nudi takojšnjo podporo, v kolikor jo ta potrebujejo. S franšizami pa opredeli tudi strateške načrte ter jim pomaga pri zaposlovanju in pri drugih managerskih izzivih.

Ključnega pomena je medsebojno zaupanje

Živa Lacko pravi, da neke posebne potrebe po preverjanju, če se franšizojemalci držijo dogovorov, ni.

»Ključni del franšizinga je dober partnerski odnos, pri čemer je medsebojno zaupanje zelo pomembno. Z vsakodnevno komunikacijo in medsebojnim sodelovanjem skupaj postavljamo cilje in sklepamo dogovore, ki so praviloma v obojestransko korist. Posebne potrebe po strogem sistemu preverjanja tako nimamo, niti ga ne želimo vzpostaviti.«

Vseeno so zaradi učinkovitejšega delovanja v podjetju razvili skupni spletni sistem, prek katerega ima Optiprint dostop do vseh potrebnih podatkov. Če bi bilo potrebno, bi sistem lahko služil kot strožji nadzor nad delovanjem posamezne franšize.

Za katera podjetja je širjenje poslovanja prek franšizinga najbolj primerno?

Živa Lacko meni, da je franšizing primeren predvsem za podjetja, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:

»V prvi vrsti mora imeti podjetje preverjen poslovni model, s katerim se je že dokazal vsaj na domačem trgu. Sam poslovni model mora ob natančno predpisanih procesih in navodilih omogočati tudi lahko prenosljivost na druge pravne osebe ter izkazovati dobičkonosnost. Nenazadnje je veliko odvisno od pravih oseb v podjetju, ki omogočajo dober in hiter prenos znanja na franšizne partnerje. Vzpostavljen mora biti dober podporni sistem franšizam na vseh ravneh poslovanja.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje