Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Slovenci se lahko pohvalimo s kar nekaj uspešnimi spletnimi trgovinami, ki so jih zagnali mladi podjetniki. Povprašali smo jih, katere so glavne napake pri spletni prodaji, kaj lahko pripomore pri zagonu spletne prodaje in kako vplivati na njeno pospešitev.
Iz prve roke: kako zagnati in pospešiti spletno prodajo?

Svoje nasvete je prispevala tudi Nastja Kramer iz Malinca.si (Vir slike: osebni arhiv Nastje Kramer).

Ena od priljubljenih spletnih trgovin, v katero zaidejo predvsem ženske, je spletna trgovina Ličila.si. Ta je lani po izboru ljudstva prejela tudi nagrado za najboljšo spletno trgovino. Glede na več kot uspešno pot, smo za nasvet, kaj vse mora podjetnik pred začetkom spletne prodaje predvideti, povprašali Gregorja Koprivnika iz podjetja Konverzija, ki upravlja z omenjenim portalom: »Zelo dobro mora premisliti o stroških. Ko začneš sam, po možnosti kot študent, iz neke domače garaže in še živiš pri starših, ni problema,« je pa zato nadaljevanje lahko bolj razburljivo.

Premisliti je treba o svoji bruto plači, skladišču, plači sodelavcev, zalogi. »Zaloga je še posebej zahtevno področje, saj lahko načeloma ustvarjaš dovolj dobička – vendar imaš kljub temu negativni denarni tok, saj se dobiček zadržuje v vedno večji zalogi.«

Pomembno je tudi zavedanje, da je splet precej dozorel v zadnjem času: »Oglasi so iz dneva v dan dražji, saj je konkurence vedno več.« Kot dober primer slovenskega podjetja, ki združuje njegove nasvete, navaja Flaviar, »produkt se seveda takoj porabi, fantje pa se zelo trudijo narediti pravo okusno izkušnjo iz vsega skupaj, kar bi privedlo v nek naravni retention, ko se stranke navadijo in vsak mesec en petek zvečer naredijo ´tasting večer´ s prijatelji«.

»Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi«

Dejan Murko iz NiteoWeb, sicer eden od soustanoviteljev Zavoda mladi podjetnik, dodaja, da je dobro pred zagonom spletne trgovine preveriti, ali v Sloveniji že obstaja konkurenca: »Redko kateri izdelek v Sloveniji lahko uspešno prodaja več ljudi, zato je treba poiskati takšnega, ki ga v Sloveniji še ni.«Svetuje tudi učenje oglaševanja na spletu (Facebook, AdWords).

Tudi letos iščemo uspešne mlade podjetnike in podjetnice!

Slaba pomoč uporabnikom, nedosegljivost in pomanjkljivo znanje

»Slabosti za uporabniško izkušnjo pri spletnem nakupovanju vidim pri slabih odzivnih časih trgovcev, obvezni registraciji za naročilo izdelkov, prikrivanju podatkov podjetja in slabih opisih izdelkov,« pravi Leon Bračko, ustanovitelj spletne trgovine Slovenika, ki združuje izključno slovenske izdelke. Bračko, ki ima precej mednarodnih izkušenj, dodaja, da opaža slabo prakso tudi v podpori uporabnikom, pri nedosegljivosti, slabi pomoči pri nakupih in pomanjkanju znanja o izdelkih. »Vse to vpliva na slaba mnenja uporabnikov, potencialni kupci pa pred nakupom radi preverijo komentarje na spletu

Kaj pa predpripravljene rešitve za prodajo?

Kako pomemben je enostaven nakup za uporabnika, poudarja tudi Koprivnik: »Enostavnost je sploh pomembna v času, ko dostopamo predvsem iz mobilnih naprav – na primer pri nas dosegamo že skoraj 50 odstotkov vsega obiska.« Murko dodaja med napake tudi preveliko naložbo v razvoj spletne trgovine: »Za začetek je najbolje in najceneje vzeti kakšno od predpripravljenih rešitev za prodajo, ki jih imamo v Sloveniji že kar nekaj

Napake delajo tudi »veliki«

Napake pri spletni prodaji Koprivnik opaža tudi pri velikih podjetjih – pomanjkanje rdeče niti med oglasom in pristajalno stranjo. »Na primer, oglas je zelo specifičen v smislu kategorije ali celo produkta, potem pa te klik vodi na povsem splošno stran. Sledi seveda ´bounce´, saj smo spletni uporabniki leni in se nam ne da poiskati na celi strani tistega, kar nas je zanimalo s klikom na oglas

Newsletter ja, ampak ali ga znate pravilo uporabljati?

Pomemben kanal pri spletni prodaji so tudi družbena omrežja. Nastja Kramer iz spletne trgovine Malinca.si, meni, da so družbena omrežja »najmočnejša orodja, če se spustiš v spletno prodajo. Poseben poudarek bi dala Facebooku, ki nam prinaša okoli 30 odstotkov celotne prodaje.« Vse pomembnejša postajaja tudi e-pošta, ki pa jo po mnenju Kramerjeve mnogi ne znajo uporabljati. »To pomeni, da je pošiljanje elektronske pošte dodatna naloga, na katero je potrebno dati poudarek, če se spuščaš v dodajanje prijave na t.i. newsletter na spletno trgovino.« Kramerjeva svetuje, kako pospešiti spletno prodajo: »Povečanje števila strank, povečanje povprečnega zneska spletna nakupa in/ali povečanje hitrosti ponavljajočih nakupov. Kako to storiti? S pravilno dvosmerno komunikacijo s poudarkom na dobri uporabniški izkušnji

Pritegnite pozornost s prekinjanjem vzorcev

Koprivnik mladim podjetnikom svetuje, naj testirajo čim več različnih tipov akcijske prodaje in različnih pristopov: »Pri nas smo že imeli primere, ko je bila identična akcija v smislu ponudbe zapeljana malo drugače – bila je celo bolj komplicirana za opravit nakup – pa smo imeli od tri do štirikrat boljši odziv.« Dodaja, da je nujno iskanje svežih prekinitev vzorcev, z namenom pridobivanja pozornosti: »Vendar se ob tem hkrati zavedajmo, da je na koncu pomembna prodaja – ne samo kliki na stran.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, je pred kratkim zagnal kampanjo »Lifting like nuts«, v kateri zbira sredstva za nakup viličarja, ki bo zaposlenim v podjetju Rok's pomembno olajšal vsakodnevno delo s paketi surovin in izdelkov. Kampanjo lahko podprete do konca maja s spletnim nakupom izdelkov iz njihove ponudbe. Preberite več >>

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank? Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Peto obletnico delovanja pri Pivovarni Pelicon obeležujejo z odmevnimi mednarodnimi sodelovanji s partnerji - pivovarji iz Nemčije, Poljske, Hrvaške in Norveške. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Zdravstvene težave so kranjski podjetnici Jasni Grbić odprle nov pogled na svet. Po operaciji hrbtenice se ni prepustila malodušju. Zagrabila je priložnost, ki se ji je ponudila, ter z mazilom za nego tetovaž Tattoo care postala prava poslovna zvezdnica. Preberite več >>

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Oznake: , ,