Ime blagovne znamke

Za podjetnike, ki nameravajo na trgu tržiti svoje produkte ali opravljati storitve, je razmislek o tem ali registrirati blagovno znamko lahko pametna ideja. (Vir slike: Pixabay)

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke.
Ime blagovne znamke

Za podjetnike, ki nameravajo na trgu tržiti svoje produkte ali opravljati storitve, je razmislek o tem ali registrirati blagovno znamko lahko pametna ideja. (Vir slike: Pixabay)

Blagovna znamka posameznikom in podjetjem omogoča zaščito njihovih pravic intelektualne lastnine. Imetniku daje izključno pravico do uporabe določene besede ali znaka, pri označevanju določenega blaga ali storitev. Zaščita, ki jo nudi znamka, se zato aktivira v situacijah, ko se enak ali podoben izdelek trži pod enakim ali podobnim imenom. Potencialnim konkurentom je tako preprečeno, da bi se okoriščali z dobrim imenom imetnika znamke.

Za osebo ki se podaja v svet podjetništva je zato pametno, da pri izbiri imena pod katerim bo poslovala razmišlja tudi o možnosti, da bo morda sčasoma ime svojih produktov ali storitev želela zaščititi kot blagovno znamko.

Velja poudariti, da je registrirana blagovna znamka varovana le pred drugimi enakimi ali podobnimi znamkami, ki ščitijo enako ali podobno blago. Tretje osebe zato načeloma lahko uporabljajo enaka ali podobna imena že registriranih znamk, v kolikor pod njo tržijo povsem drugo blago. To pa velja le v primeru, da ne gre za slovečo znamko.

Čimprejšnja izbira imena

Podjetnikom svetujemo, da še pred začetkom poslovanja opravijo osnovno raziskavo relevantnega trga. Potrebno je upoštevati tudi potencialne stranke in izbrati ime, na katerega se bodo dobro odzvale.

Ime znamke je priporočljivo izbrati čim prej, oziroma že na začetku podjetniške poti. V primeru da se preverbe ne opravi in na trgu že obstaja znamka z istim ali podobnim imenom za isto ali podobno blago ali storitve, lahko pride do nastanka velikih stroškov.

Imetnik že registrirane znamke lahko prijavi podobne znamke ugovarja. To za prijavitelja poleg stroškov za neuspelo registracijo znamke, ustvari še stroške potencialnega oglaševanja, tiska sedaj neuporabnega promocijskega materiala in tako dalje. Smiselno je torej, da se znamko registrira v zgodnjih trenutkih vstopa na trg, oziroma še preden se podjetje prične resneje pojavljati na trgu.

Črke, besede, znaki

Zakon o industrijski lastnini določa, da se kot znamka lahko registrira kakršenkoli znak ali kombinacija znakov. Ti morajo omogočati razlikovanje blaga ali storitev enega podjetja, od blaga ali storitev ostalih podjetij. Pri tem gre lahko za besede, črke, številke, figurativne elemente in tridimenzionalne podobe. Možna je tudi uporaba kombinacij različnih barv.

Podjetja ali fizične osebe, imajo tako pri izbiri imena znamke razmeroma proste roke. V določeni meri jih omejuje le Zakon o industrijski lastnini, ki določa absolutne in relativne razloge za zavrnitev registracije znamke.

Iskanje primernega imena

Izbira primernega imena znamke je lahko odločilnega pomena, saj na njem pogosto temelji tržna strategija podjetja. Pri tem je vredno upoštevati naslednje zahteve:

  • predhodna preverba razpoložljivosti imena – ali že obstaja podobna ali enaka znamka, ki ščiti podobno ali enako blago ali storitve.  Na spletu je na voljo vrsta brezplačnih brskalnikov po bazah blagovnih znamk. Takšen način preverbe omogoča tudi slovenski Urad za intelektualno lastnino. Med bolj priljubljenimi tujimi bazami pa je TM view, ki zajema vse blagovne znamke;
  • preverba ali znamka izpolnjuje zakonske zahteve za registracijo – ali obstaja verjetnost, da bo prijava zavrnjena iz absolutnih razlogov, po Zakonu o industrijski lastnini;
  • ime znamke naj bo inovativno, preprosto – poskrbite, da si ga bodo potrošniki zlahka zapomnili, prebrali in zapisali;
  • poskrbite, da znamka nima kakšnega drugega neželenega pomena;
  • zagotovite, da ime znamke ni že registrirano kot spletna domena.

Znamka naj bi nosila ime, ki potrošnika sili k razmišljanju in ustvarjanju miselne povezave med imenom znamke in samim produktom. Temu primerno generična imena niso najboljša izbira. Razmišljati je potrebno v smeri besed, ki same po sebi nimajo pomena, oziroma je pomen med ljudmi zelo malo poznan.

Bistvo znamk je v ustvarjanju razlikovalnega učinka pri istovrstnih produktih in storitvah na trgu. Priporočljivo je torej izbrati inovativno ime, ki je hkrati oblikovano na način, da si ga potrošniki hitro zapomnijo in ga brez težav povežejo z izdelkom, ki je z znamko zaščiten.

Sugestivna imena znamk sicer olajšajo vzpostavljanje povezave v očeh potrošnikov, vendar pa pri njih obstaja tveganje, da je njihova narava preveč opisna.

Potrebujete nasvet glede registracije blagovne znamke? Pokličite nas na  030 708 807 ali kliknite na: registracija blagovne znamke.

Kdaj bo izbira imena zavrnjena?

Pri izbiri primernega imena znamke, je pametno vedeti, katerih kombinacij in vrst znakov praviloma ni mogoče registrirati. Zakon o industrijski lastnini kot razlog za zavrnitev prijave za registracijo znamke navaja absolutne in relativne razloge.

Prijava bo zaradi absolutnih razlogov zavrnjena v naslednjih primerih:

  • ime vsebuje preveč splošne izraze – npr. znamka “stol” za stole;
  • uporaba opisnih izrazov – gre za besede, ki opisujejo nek izdelek. Na primer”sladko” za trženje bombonov. Razlog za to se skriva v dejstvu, da bi bilo nepravično, da bi en sam proizvajalec/ponudnik pridobil izključno pravico do uporabe določene opisne besede za trženje svojih izdelkov/storitev. Sem spadajo tudi besede kot so “najboljši”, “hiter”, “inovativen” ipd., razen če niso del znamke, ki je razlikovalna na drugačen način;
  • zavajajoče znamke – gre za znamke, ki utegnejo zavajati potrošnike glede narave, kakovosti ali geografskega izvora – npr. upodobitev krave na izdelku za trženje margarine bi potrošnike lahko napeljala k povezovanju izdelka z mlečnimi proizvodi;
  • znamke, ki nasprotujejo javnemu redu in morali – npr. žaljivke, kletvice;
  • zastave, grbi, uradni znaki, žigi, emblemi držav in mednarodnih organizacij, ki so zavarovani pri Mednarodnem uradu Svetovne organizacije za intelektualno lastnino, se običajno lahko registrirajo le z dovoljenjem posamezne države ali organizacije.

Znamka bo lahko zavrnjena tudi v primeru obstoja relativnih razlogov. Gre za primere, ko že obstaja starejša znamka iz katere izhajajo starejše pravice. Hkratni obstoj dveh podobnih znamk bi namreč lahko med potrošniki na trgu povzročil zmedo. Velja omeniti, da v Sloveniji Urad za intelektualno lastnino relativne razloge preverja le na ugovor imetnika že obstoječe znamke.

VIRI: Zakon o industrijski lastnini, GZS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je včeraj objavil razpis Sklada za MSP (Ideas Powered for business SME Fund), ki evropskim MSP nudi finančno pomoč na področju pravic intelektualne lastnine. Več >

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Več >

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Več >

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Več >

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Več >

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Več >

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Več >

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Več >

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki