Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke.
Ime blagovne znamke

Za podjetnike, ki nameravajo na trgu tržiti svoje produkte ali opravljati storitve, je razmislek o tem ali registrirati blagovno znamko lahko pametna ideja. (Vir slike: Pixabay)

Blagovna znamka posameznikom in podjetjem omogoča zaščito njihovih pravic intelektualne lastnine. Imetniku daje izključno pravico do uporabe določene besede ali znaka, pri označevanju določenega blaga ali storitev. Zaščita, ki jo nudi znamka, se zato aktivira v situacijah, ko se enak ali podoben izdelek trži pod enakim ali podobnim imenom. Potencialnim konkurentom je tako preprečeno, da bi se okoriščali z dobrim imenom imetnika znamke.

Za osebo ki se podaja v svet podjetništva je zato pametno, da pri izbiri imena pod katerim bo poslovala razmišlja tudi o možnosti, da bo morda sčasoma ime svojih produktov ali storitev želela zaščititi kot blagovno znamko.

Velja poudariti, da je registrirana blagovna znamka varovana le pred drugimi enakimi ali podobnimi znamkami, ki ščitijo enako ali podobno blago. Tretje osebe zato načeloma lahko uporabljajo enaka ali podobna imena že registriranih znamk, v kolikor pod njo tržijo povsem drugo blago. To pa velja le v primeru, da ne gre za slovečo znamko.

Čimprejšnja izbira imena

Podjetnikom svetujemo, da še pred začetkom poslovanja opravijo osnovno raziskavo relevantnega trga. Potrebno je upoštevati tudi potencialne stranke in izbrati ime, na katerega se bodo dobro odzvale.

Ime znamke je priporočljivo izbrati čim prej, oziroma že na začetku podjetniške poti. V primeru da se preverbe ne opravi in na trgu že obstaja znamka z istim ali podobnim imenom za isto ali podobno blago ali storitve, lahko pride do nastanka velikih stroškov.

Imetnik že registrirane znamke lahko prijavi podobne znamke ugovarja. To za prijavitelja poleg stroškov za neuspelo registracijo znamke, ustvari še stroške potencialnega oglaševanja, tiska sedaj neuporabnega promocijskega materiala in tako dalje. Smiselno je torej, da se znamko registrira v zgodnjih trenutkih vstopa na trg, oziroma še preden se podjetje prične resneje pojavljati na trgu.

Črke, besede, znaki

Zakon o industrijski lastnini določa, da se kot znamka lahko registrira kakršenkoli znak ali kombinacija znakov. Ti morajo omogočati razlikovanje blaga ali storitev enega podjetja, od blaga ali storitev ostalih podjetij. Pri tem gre lahko za besede, črke, številke, figurativne elemente in tridimenzionalne podobe. Možna je tudi uporaba kombinacij različnih barv.

Podjetja ali fizične osebe, imajo tako pri izbiri imena znamke razmeroma proste roke. V določeni meri jih omejuje le Zakon o industrijski lastnini, ki določa absolutne in relativne razloge za zavrnitev registracije znamke.

Iskanje primernega imena

Izbira primernega imena znamke je lahko odločilnega pomena, saj na njem pogosto temelji tržna strategija podjetja. Pri tem je vredno upoštevati naslednje zahteve:

  • predhodna preverba razpoložljivosti imena – ali že obstaja podobna ali enaka znamka, ki ščiti podobno ali enako blago ali storitve.  Na spletu je na voljo vrsta brezplačnih brskalnikov po bazah blagovnih znamk. Takšen način preverbe omogoča tudi slovenski Urad za intelektualno lastnino. Med bolj priljubljenimi tujimi bazami pa je TM view, ki zajema vse blagovne znamke;
  • preverba ali znamka izpolnjuje zakonske zahteve za registracijo – ali obstaja verjetnost, da bo prijava zavrnjena iz absolutnih razlogov, po Zakonu o industrijski lastnini;
  • ime znamke naj bo inovativno, preprosto – poskrbite, da si ga bodo potrošniki zlahka zapomnili, prebrali in zapisali;
  • poskrbite, da znamka nima kakšnega drugega neželenega pomena;
  • zagotovite, da ime znamke ni že registrirano kot spletna domena.

Znamka naj bi nosila ime, ki potrošnika sili k razmišljanju in ustvarjanju miselne povezave med imenom znamke in samim produktom. Temu primerno generična imena niso najboljša izbira. Razmišljati je potrebno v smeri besed, ki same po sebi nimajo pomena, oziroma je pomen med ljudmi zelo malo poznan.

Bistvo znamk je v ustvarjanju razlikovalnega učinka pri istovrstnih produktih in storitvah na trgu. Priporočljivo je torej izbrati inovativno ime, ki je hkrati oblikovano na način, da si ga potrošniki hitro zapomnijo in ga brez težav povežejo z izdelkom, ki je z znamko zaščiten.

Sugestivna imena znamk sicer olajšajo vzpostavljanje povezave v očeh potrošnikov, vendar pa pri njih obstaja tveganje, da je njihova narava preveč opisna.

Potrebujete nasvet glede registracije blagovne znamke? Pokličite nas na  030 708 807 ali kliknite na: registracija blagovne znamke.

Kdaj bo izbira imena zavrnjena?

Pri izbiri primernega imena znamke, je pametno vedeti, katerih kombinacij in vrst znakov praviloma ni mogoče registrirati. Zakon o industrijski lastnini kot razlog za zavrnitev prijave za registracijo znamke navaja absolutne in relativne razloge.

Prijava bo zaradi absolutnih razlogov zavrnjena v naslednjih primerih:

  • ime vsebuje preveč splošne izraze – npr. znamka “stol” za stole;
  • uporaba opisnih izrazov – gre za besede, ki opisujejo nek izdelek. Na primer”sladko” za trženje bombonov. Razlog za to se skriva v dejstvu, da bi bilo nepravično, da bi en sam proizvajalec/ponudnik pridobil izključno pravico do uporabe določene opisne besede za trženje svojih izdelkov/storitev. Sem spadajo tudi besede kot so “najboljši”, “hiter”, “inovativen” ipd., razen če niso del znamke, ki je razlikovalna na drugačen način;
  • zavajajoče znamke – gre za znamke, ki utegnejo zavajati potrošnike glede narave, kakovosti ali geografskega izvora – npr. upodobitev krave na izdelku za trženje margarine bi potrošnike lahko napeljala k povezovanju izdelka z mlečnimi proizvodi;
  • znamke, ki nasprotujejo javnemu redu in morali – npr. žaljivke, kletvice;
  • zastave, grbi, uradni znaki, žigi, emblemi držav in mednarodnih organizacij, ki so zavarovani pri Mednarodnem uradu Svetovne organizacije za intelektualno lastnino, se običajno lahko registrirajo le z dovoljenjem posamezne države ali organizacije.

Znamka bo lahko zavrnjena tudi v primeru obstoja relativnih razlogov. Gre za primere, ko že obstaja starejša znamka iz katere izhajajo starejše pravice. Hkratni obstoj dveh podobnih znamk bi namreč lahko med potrošniki na trgu povzročil zmedo. Velja omeniti, da v Sloveniji Urad za intelektualno lastnino relativne razloge preverja le na ugovor imetnika že obstoječe znamke.

VIRI: Zakon o industrijski lastnini, GZS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj. Preberite več >>

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Stranka, ki smo ji pomagali pri registraciji blagovne znamke, nas je opozorila na ponoven poskus prevare, s katerim se je soočila kmalu po vložitvi zahtevka za registracijo. Preberite več >>

Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Predpogoj za ustanovitev podjetja je, da si ustanovitelji izberejo firmo družbe. Kljub splošnemu prepričanju firma ni sinonim za podjetje ali gospodarsko družbo, ampak je le označba podjetja. Firma pomeni ime družbe, ki navzven predstavlja podjetje in služi identifikaciji. Preberite več >>

Kako učinkovito pa vi (in ali sploh) upravljate z intelektualno lastnino?

Kako učinkovito pa vi (in ali sploh) upravljate z intelektualno lastnino?

Pred časom je bila na slovenski televiziji predvajana zgodba o težavah slovenskega podjetja zaradi kraje intelektualne lastnine (podatkovne baze) s strani študenta, ki je v podjetju delal. Menite, da je to edini primer? Še zdaleč ne. Preberite več >>

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Preberite več >>

Registracija patenta

Registracija patenta

Patent je zakonsko zaščitena in izključna pravica do gospodarskega izkoriščanja izuma, ki je ozemeljsko in časovno omejena. Takšno pravico prijavitelju patenta dodeli državni organ, kar za prijavitelja patenta pomeni določene pravice. Preberite več >>

Blagovna znamka za večjo prepoznavnost podjetja

Blagovna znamka za večjo prepoznavnost podjetja

Kaj je tisto, kar naredi podjetje prepoznavno? Seveda lahko na tem področju takoj naštejemo kar nekaj dejavnikov, ki so ključnega pomena pri utrjevanju slovesa podjetja na konkurenčnem trgu. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Infografika: Barve in blagovne znamke

Infografika: Barve in blagovne znamke

Ko razmišljate o tem, kakšne barve bodo predstavljali vaše podjetje oziroma blagovno znamko, morate biti pozorni na različne stvari: tradicionalni pomen barve, pogostost izbranih barv v okviru vašega poslovnega področja, kaj želite sporočiti svojim strankam … Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

18.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje