KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke.
Ime blagovne znamke

Za podjetnike, ki nameravajo na trgu tržiti svoje produkte ali opravljati storitve, je razmislek o tem ali registrirati blagovno znamko lahko pametna ideja. (Vir slike: Pixabay)

Blagovna znamka posameznikom in podjetjem omogoča zaščito njihovih pravic intelektualne lastnine. Imetniku daje izključno pravico do uporabe določene besede ali znaka, pri označevanju določenega blaga ali storitev. Zaščita, ki jo nudi znamka, se zato aktivira v situacijah, ko se enak ali podoben izdelek trži pod enakim ali podobnim imenom. Potencialnim konkurentom je tako preprečeno, da bi se okoriščali z dobrim imenom imetnika znamke.

Za osebo ki se podaja v svet podjetništva je zato pametno, da pri izbiri imena pod katerim bo poslovala razmišlja tudi o možnosti, da bo morda sčasoma ime svojih produktov ali storitev želela zaščititi kot blagovno znamko.

Velja poudariti, da je registrirana blagovna znamka varovana le pred drugimi enakimi ali podobnimi znamkami, ki ščitijo enako ali podobno blago. Tretje osebe zato načeloma lahko uporabljajo enaka ali podobna imena že registriranih znamk, v kolikor pod njo tržijo povsem drugo blago. To pa velja le v primeru, da ne gre za slovečo znamko.

Čimprejšnja izbira imena

Podjetnikom svetujemo, da še pred začetkom poslovanja opravijo osnovno raziskavo relevantnega trga. Potrebno je upoštevati tudi potencialne stranke in izbrati ime, na katerega se bodo dobro odzvale.

Ime znamke je priporočljivo izbrati čim prej, oziroma že na začetku podjetniške poti. V primeru da se preverbe ne opravi in na trgu že obstaja znamka z istim ali podobnim imenom za isto ali podobno blago ali storitve, lahko pride do nastanka velikih stroškov.

Imetnik že registrirane znamke lahko prijavi podobne znamke ugovarja. To za prijavitelja poleg stroškov za neuspelo registracijo znamke, ustvari še stroške potencialnega oglaševanja, tiska sedaj neuporabnega promocijskega materiala in tako dalje. Smiselno je torej, da se znamko registrira v zgodnjih trenutkih vstopa na trg, oziroma še preden se podjetje prične resneje pojavljati na trgu.

Črke, besede, znaki

Zakon o industrijski lastnini določa, da se kot znamka lahko registrira kakršenkoli znak ali kombinacija znakov. Ti morajo omogočati razlikovanje blaga ali storitev enega podjetja, od blaga ali storitev ostalih podjetij. Pri tem gre lahko za besede, črke, številke, figurativne elemente in tridimenzionalne podobe. Možna je tudi uporaba kombinacij različnih barv.

Podjetja ali fizične osebe, imajo tako pri izbiri imena znamke razmeroma proste roke. V določeni meri jih omejuje le Zakon o industrijski lastnini, ki določa absolutne in relativne razloge za zavrnitev registracije znamke.

Iskanje primernega imena

Izbira primernega imena znamke je lahko odločilnega pomena, saj na njem pogosto temelji tržna strategija podjetja. Pri tem je vredno upoštevati naslednje zahteve:

  • predhodna preverba razpoložljivosti imena – ali že obstaja podobna ali enaka znamka, ki ščiti podobno ali enako blago ali storitve.  Na spletu je na voljo vrsta brezplačnih brskalnikov po bazah blagovnih znamk. Takšen način preverbe omogoča tudi slovenski Urad za intelektualno lastnino. Med bolj priljubljenimi tujimi bazami pa je TM view, ki zajema vse blagovne znamke;
  • preverba ali znamka izpolnjuje zakonske zahteve za registracijo – ali obstaja verjetnost, da bo prijava zavrnjena iz absolutnih razlogov, po Zakonu o industrijski lastnini;
  • ime znamke naj bo inovativno, preprosto – poskrbite, da si ga bodo potrošniki zlahka zapomnili, prebrali in zapisali;
  • poskrbite, da znamka nima kakšnega drugega neželenega pomena;
  • zagotovite, da ime znamke ni že registrirano kot spletna domena.

Znamka naj bi nosila ime, ki potrošnika sili k razmišljanju in ustvarjanju miselne povezave med imenom znamke in samim produktom. Temu primerno generična imena niso najboljša izbira. Razmišljati je potrebno v smeri besed, ki same po sebi nimajo pomena, oziroma je pomen med ljudmi zelo malo poznan.

Bistvo znamk je v ustvarjanju razlikovalnega učinka pri istovrstnih produktih in storitvah na trgu. Priporočljivo je torej izbrati inovativno ime, ki je hkrati oblikovano na način, da si ga potrošniki hitro zapomnijo in ga brez težav povežejo z izdelkom, ki je z znamko zaščiten.

Sugestivna imena znamk sicer olajšajo vzpostavljanje povezave v očeh potrošnikov, vendar pa pri njih obstaja tveganje, da je njihova narava preveč opisna.

Potrebujete nasvet glede registracije blagovne znamke? Pokličite nas na  030 708 807 ali kliknite na: registracija blagovne znamke.

Kdaj bo izbira imena zavrnjena?

Pri izbiri primernega imena znamke, je pametno vedeti, katerih kombinacij in vrst znakov praviloma ni mogoče registrirati. Zakon o industrijski lastnini kot razlog za zavrnitev prijave za registracijo znamke navaja absolutne in relativne razloge.

Prijava bo zaradi absolutnih razlogov zavrnjena v naslednjih primerih:

  • ime vsebuje preveč splošne izraze – npr. znamka “stol” za stole;
  • uporaba opisnih izrazov – gre za besede, ki opisujejo nek izdelek. Na primer”sladko” za trženje bombonov. Razlog za to se skriva v dejstvu, da bi bilo nepravično, da bi en sam proizvajalec/ponudnik pridobil izključno pravico do uporabe določene opisne besede za trženje svojih izdelkov/storitev. Sem spadajo tudi besede kot so “najboljši”, “hiter”, “inovativen” ipd., razen če niso del znamke, ki je razlikovalna na drugačen način;
  • zavajajoče znamke – gre za znamke, ki utegnejo zavajati potrošnike glede narave, kakovosti ali geografskega izvora – npr. upodobitev krave na izdelku za trženje margarine bi potrošnike lahko napeljala k povezovanju izdelka z mlečnimi proizvodi;
  • znamke, ki nasprotujejo javnemu redu in morali – npr. žaljivke, kletvice;
  • zastave, grbi, uradni znaki, žigi, emblemi držav in mednarodnih organizacij, ki so zavarovani pri Mednarodnem uradu Svetovne organizacije za intelektualno lastnino, se običajno lahko registrirajo le z dovoljenjem posamezne države ali organizacije.

Znamka bo lahko zavrnjena tudi v primeru obstoja relativnih razlogov. Gre za primere, ko že obstaja starejša znamka iz katere izhajajo starejše pravice. Hkratni obstoj dveh podobnih znamk bi namreč lahko med potrošniki na trgu povzročil zmedo. Velja omeniti, da v Sloveniji Urad za intelektualno lastnino relativne razloge preverja le na ugovor imetnika že obstoječe znamke.

VIRI: Zakon o industrijski lastnini, GZS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Uspešnica Netflixa sprožilec 28 milijonske tožbe

Netflix je pred kratkim svojim gledalcem predstavil novo video doživetje, film Black Mirror: Bandersnatch. Ta predstavlja novo generacijo gledanja televizije in nudi povsem drugačen način doživljanja video vsebin. S precej manj navdušenja so uspešnico sprejeli pri ameriški založbi Chooseco, kjer so proti Netflixu zaradi domnevne kršitve njihove blagovne znamke že vložili tožbo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

McDonald’s nesrečni poraženec v bitki za znamko Big Mac

Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) je razveljavil zaščiteno blagovno znamko EU Big Mac, katere imetnik je bil gigant hitre hrane, McDonald's. To pomeni, da je ime sedaj v prosti uporabi in ga pri poslovanju lahko uporablja kdorkoli. Preberite več >>

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

Kako registrirati mednarodno blagovno znamko?

V prispevku smo razdelali možnosti, ki so dane na voljo podjetniku, ki želi registrirati mednarodno blagovno znamko. Predstavili smo dva različna postopka in prednosti ter slabosti, ki izhajajo iz njiju. Za katero pot naj se torej podjetnik odloči in kateri postopek je zanj najugodnejši, je razloženo v nadaljevanju. Preberite več >>

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj. Preberite več >>

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Pozor! Ne nasedajte zavajajoči ponudbi v zvezi z registracijo blagovne znamke

Stranka, ki smo ji pomagali pri registraciji blagovne znamke, nas je opozorila na ponoven poskus prevare, s katerim se je soočila kmalu po vložitvi zahtevka za registracijo. Preberite več >>

Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Predpogoj za ustanovitev podjetja je, da si ustanovitelji izberejo firmo družbe. Kljub splošnemu prepričanju firma ni sinonim za podjetje ali gospodarsko družbo, ampak je le označba podjetja. Firma pomeni ime družbe, ki navzven predstavlja podjetje in služi identifikaciji. Preberite več >>

Oznake: , , ,