Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Delovanje na področju razvoja strojne opreme predstavlja tovrstnim podjetjem številne dodatne izzive, ki so vezani na visoke finančne vložke in dolgo časovno komponento. Izvedeli smo, kako so se tovrstnih izzivov lotevali v podjetju Chipolo in katere nasvete bi predali posameznikom, ki se podajajo v to panogo.
Izdelek Chipolo (Vir: Chipolo)

Izdelek Chipolo (Vir: Chipolo)

Chipolo je podjetje, ki že 6 let uspešno deluje na področju razvoja strojne opreme. Ekipa je zasnovala produkte, s katerimi lahko uporabniki lokacijsko izsledijo vrednejše predmete, kot so telefon, denarnica in ključi.

Pogovarjala sva se z Juretom Zdovcem, soustanoviteljem in tehničnim direktorjem podjetja. Za bralce našega portala je delil svoje izkušnje z delovanjem v hardware industriji. Izpostavil je največje izzive pri delovanju na tem področju in razložil, kako so se razvoja novih produktov v podjetju lotevali na začetku in kako danes.

Viri znanja pri razvoju produkta

Jure Zdovc je razložil, da je delovanje na področju hardware-a precej kompleksno. Za uspešno delovanje moraš kot podjetnik pridobiti čim več znanja z različnih področij, ki pokrivajo določen segment. Kljub temu da je imel vsak član ekipe že pred tem določena znanja, ki jih je pridobil z delovanjem v prejšnjem podjetju, kar je bilo za samo poslovanje zelo koristno, pa so spoznali, da to ni dovolj.

»Hitro smo spoznali, da nam primanjkuje nekaterih znanj. Začeli smo se učiti iz lastnih napak. To je dolgotrajen proces. Takrat smo začeli opazovati okolico in spraševati ljudi, ki smo jih poznali in so delali v podobnih podjetjih, o izdelavi produktov, da smo dobili nekatere usmeritve.«

logo Slovenski podjetniški sklad

Potencial Chipola je leta 2014 prepoznal Slovenski podjetniški sklad in prek razpisa SK200 ekipi odobril 200.000 EUR javne lastniške investicije. Preverite, kaj Slovenski podjetniški sklad še ponuja >>

Največji težavi v procesu razvoja Chipola

Zdovc je izpostavil dve največji težavi, s katerima se je ekipa srečevala tekom razvoja produkta.

Chipolo deluje s pomočjo bluetooth povezave. Da bi uporabnik izsledil vrednejši predmet, potrebuje napravo Chipolo ter aplikacijo, ki jo namesti na pametni telefon. Povezava med obema poteka prek bluetooth povezave.

»Produkt smo začeli razvijati v času, ko je bil bluetooth še v povojih. Nekateri telefoni ga še niso podpirali. Tega problema takrat nismo mogli učinkovito reševati. Počakati smo morali, da so začela vsa velika podjetja, kot sta npr. Apple in Samsung, uporabljati to tehnologijo pri izdelavi telefonov.«

Chipolo Go na nahrbtniku (Vir: Chipolo)

Chipolo Go na nahrbtniku (Vir: Chipolo)

Ideja za izdelek Chipolo je bila prvotno predstavljena na Kickstarterju, kjer je ekipa uspešno zbrala kar nekajkrat višji znesek, kot je bilo sprva načrtovano. Potem pa je bilo treba vzpostaviti celoten proizvodni proces, kar je bil po Zdovčevih besedah za ekipo precej velik izziv.

»Ko smo začeli vzpostavljati proizvodnjo, smo naredili tudi marsikatero napako. Pri tem smo se veliko naučili, je bil pa to tudi dodaten finančen izdatek. Podjetje DEWESoft nam je ponudilo prostore, kjer smo lahko začeli. Urediti je bilo treba skladišče in vzpostaviti proizvodnjo. Izdelati smo morali 15.000 produktov. To je bil takrat velik izziv, s katerim smo se spopadali nekaj mesecev.«

Pomen vključevanja strank v celoten proces razvoja produkta

V podjetju Chipolo se zavedajo, kako pomembno je v vseh fazah razvoja produkta vključevati stranke, ki lahko pri tem pomagajo z mnenji in predlogi. Že v začetku poslovanja so dobili nekatere povratne informacije od potencialnih kupcev, ko so svoj izdelek predstavili na Kickstarterju. Kasneje pa so začeli ta proces bolj skrbno načrtovati.

»Skozi leta smo se naučili, da je spraševanje strank in preverjanje idej na tak način ključnega pomena. Danes se z obstoječimi strankami pogovarjamo vedno, preden nameravamo kaj spremeniti oziroma narediti na novo. Izvedemo fizične intervjuje, preverimo ideje, poslušamo stranke. Veliko je odprtih vprašanj, da lahko stranke same razmislijo o določenih stvareh. Najbolj pomembno je, da se s stranko pogovarjaš v živo. To je časovno potratno, tega se zavedamo, vendar je to učinkovit način, da pridemo do novih idej.«

Nasveti podjetnikom, ki se odločajo za vstop v hardware panogo

Delovanje v panogi razvoja strojne opreme je v primerjavi z delovanjem v software-u precej bolj kompleksno. Za razvoj novega produkta je treba namreč pri hardware podjetjih dobro poznati številna področja, ki so potrebna pri snovanju novega produkta. Celoten postopek pa zahteva tudi precejšen finančni vložek, preden je produkt zrel za lansiranje na trg.

Katere nasvete bi Jure Zdovc podelil s tistimi, ki se šele odločajo za podjetniško delovanje na hardware področju?

Nasvet št. 1: Pridobivanje znanja od drugih

»Sam pri sebi si vedno prepričan, da je tvoja ideja najboljša. Prepričan si, da veš, kaj ljudje potrebujejo. V bistvu obstaja 99 % možnosti, da se pri tem motiš. Moj nasvet bi bil začeti počasi. S spraševanjem si zagotoviš, da boš šel vsaj v približno pravo smer.«

Zdovc poudarja, da si kot začetnik vedno neizkušen in ne veš, kaj te čaka za naslednjim ovinkom. Njegov nasvet je, da čim več sprašuješ ljudi okoli sebe, ki se spoznajo na določeno področje. Predvsem pa da čim več testiraš. Le tako boš lahko prišel do želenega končnega rezultata.

Chipolo - izdelek, namenjen sledenju dragocenih stvari (Vir: Chipolo)

Chipolo – izdelek, namenjen sledenju dragocenih stvari (Vir: Chipolo)

Nasvet št. 2: Manj je več

»Vedno velja rek: Manj je več. Ugotoviti je treba, katera je tista glavna točka, zaradi katere bodo stranke kupile tvojo idejo in se osredotočiti na to

Zdovc meni, da podjetniki pogosto delajo napako, saj nikoli niso zadovoljni s produktom in mu nenehno dodajajo izboljšave na podlagi tega, kar vidijo pri konkurenci. S tem nastanejo še dodatni stroški in časovni zamiki, v končni fazi pa ni nujno, da bo produkt na trgu sploh zaživel.

»Moj nasvet bi bil napredovati počasi in ne stremeti k temu, da boš stoprocenten, ker nikoli ne boš. Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu, če prej nisi poskrbel za to, da bi se razvila v pravo smer.«

Nasvet št. 3: Vzdrževanje prave količine zalog

Zdovc hardware podjetjem svetuje tudi to, da naj vedno poskrbijo za zadostno količino zalog izdelka. Tukaj se pojavi finančni izziv. Treba je zagotoviti tako količino izdelkov, da boš lahko redno oskrboval stranke. Hkrati zaloge ne sme biti preveč, saj potem tam zastane preveč finančnih sredstev, ki bi se jih lahko uporabilo v druge namene.

Pogoji za dobro funkcioniranje podjetniške ekipe

»Treba se je zavedati, da nisi najbolj pameten na svetu. To se mi zdi ključno. Da ti je mar tudi za druge ljudi in se pogovarjaš z njimi. Pomembno je, da je v ekipi prisotno zaupanje.«

Zdovc meni, da je smiselno, da je v podjetju vsak zadolžen za določeno področje, ne pa, da vsi delajo vse. Pri tem pa je znotraj ekipe pomembna možnost deljenja slabih in dobrih izkušenj z ostalimi.

Vsebino omogočajo:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

29.01.2020 od 16:45 do 20:00
2. HardwareSTART meetup v Katapultu z Anžetom Miklavcem – EQUA

Anže Miklavec je eden izmed najuspešnejših slovenskih mladih podjetnikov. V prvi fazi smo ga spoznali predvsem prek uspešnih kampanj na Kickstarterju, kjer je skupno zbral že preko 1,2 milijona dolarjev sredstev. Ne samo zbral, ampak tudi porabil za dokončanje prototipov in vzpostavitev serijske proizvodnje produktov kot so Goat Mug, Gina ter vsem dobro poznana (pametna) steklenička za vodo EQUA!
Preberite več >>

Vse za podjetje