Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Delovanje na področju razvoja strojne opreme predstavlja tovrstnim podjetjem številne dodatne izzive, ki so vezani na visoke finančne vložke in dolgo časovno komponento. Izvedeli smo, kako so se tovrstnih izzivov lotevali v podjetju Chipolo in katere nasvete bi predali posameznikom, ki se podajajo v to panogo.
Izdelek Chipolo (Vir: Chipolo)

Izdelek Chipolo (Vir: Chipolo)

Chipolo je podjetje, ki že 6 let uspešno deluje na področju razvoja strojne opreme. Ekipa je zasnovala produkte, s katerimi lahko uporabniki lokacijsko izsledijo vrednejše predmete, kot so telefon, denarnica in ključi.

Pogovarjala sva se z Juretom Zdovcem, soustanoviteljem in tehničnim direktorjem podjetja. Za bralce našega portala je delil svoje izkušnje z delovanjem v hardware industriji. Izpostavil je največje izzive pri delovanju na tem področju in razložil, kako so se razvoja novih produktov v podjetju lotevali na začetku in kako danes.

Viri znanja pri razvoju produkta

Jure Zdovc je razložil, da je delovanje na področju hardware-a precej kompleksno. Za uspešno delovanje moraš kot podjetnik pridobiti čim več znanja z različnih področij, ki pokrivajo določen segment. Kljub temu da je imel vsak član ekipe že pred tem določena znanja, ki jih je pridobil z delovanjem v prejšnjem podjetju, kar je bilo za samo poslovanje zelo koristno, pa so spoznali, da to ni dovolj.

»Hitro smo spoznali, da nam primanjkuje nekaterih znanj. Začeli smo se učiti iz lastnih napak. To je dolgotrajen proces. Takrat smo začeli opazovati okolico in spraševati ljudi, ki smo jih poznali in so delali v podobnih podjetjih, o izdelavi produktov, da smo dobili nekatere usmeritve.«

logo Slovenski podjetniški sklad

Potencial Chipola je leta 2014 prepoznal Slovenski podjetniški sklad in prek razpisa SK200 ekipi odobril 200.000 EUR javne lastniške investicije. Preverite, kaj Slovenski podjetniški sklad še ponuja >>

Največji težavi v procesu razvoja Chipola

Zdovc je izpostavil dve največji težavi, s katerima se je ekipa srečevala tekom razvoja produkta.

Chipolo deluje s pomočjo bluetooth povezave. Da bi uporabnik izsledil vrednejši predmet, potrebuje napravo Chipolo ter aplikacijo, ki jo namesti na pametni telefon. Povezava med obema poteka prek bluetooth povezave.

»Produkt smo začeli razvijati v času, ko je bil bluetooth še v povojih. Nekateri telefoni ga še niso podpirali. Tega problema takrat nismo mogli učinkovito reševati. Počakati smo morali, da so začela vsa velika podjetja, kot sta npr. Apple in Samsung, uporabljati to tehnologijo pri izdelavi telefonov.«

Chipolo Go na nahrbtniku (Vir: Chipolo)

Chipolo Go na nahrbtniku (Vir: Chipolo)

Ideja za izdelek Chipolo je bila prvotno predstavljena na Kickstarterju, kjer je ekipa uspešno zbrala kar nekajkrat višji znesek, kot je bilo sprva načrtovano. Potem pa je bilo treba vzpostaviti celoten proizvodni proces, kar je bil po Zdovčevih besedah za ekipo precej velik izziv.

»Ko smo začeli vzpostavljati proizvodnjo, smo naredili tudi marsikatero napako. Pri tem smo se veliko naučili, je bil pa to tudi dodaten finančen izdatek. Podjetje DEWESoft nam je ponudilo prostore, kjer smo lahko začeli. Urediti je bilo treba skladišče in vzpostaviti proizvodnjo. Izdelati smo morali 15.000 produktov. To je bil takrat velik izziv, s katerim smo se spopadali nekaj mesecev.«

Pomen vključevanja strank v celoten proces razvoja produkta

V podjetju Chipolo se zavedajo, kako pomembno je v vseh fazah razvoja produkta vključevati stranke, ki lahko pri tem pomagajo z mnenji in predlogi. Že v začetku poslovanja so dobili nekatere povratne informacije od potencialnih kupcev, ko so svoj izdelek predstavili na Kickstarterju. Kasneje pa so začeli ta proces bolj skrbno načrtovati.

»Skozi leta smo se naučili, da je spraševanje strank in preverjanje idej na tak način ključnega pomena. Danes se z obstoječimi strankami pogovarjamo vedno, preden nameravamo kaj spremeniti oziroma narediti na novo. Izvedemo fizične intervjuje, preverimo ideje, poslušamo stranke. Veliko je odprtih vprašanj, da lahko stranke same razmislijo o določenih stvareh. Najbolj pomembno je, da se s stranko pogovarjaš v živo. To je časovno potratno, tega se zavedamo, vendar je to učinkovit način, da pridemo do novih idej.«

Nasveti podjetnikom, ki se odločajo za vstop v hardware panogo

Delovanje v panogi razvoja strojne opreme je v primerjavi z delovanjem v software-u precej bolj kompleksno. Za razvoj novega produkta je treba namreč pri hardware podjetjih dobro poznati številna področja, ki so potrebna pri snovanju novega produkta. Celoten postopek pa zahteva tudi precejšen finančni vložek, preden je produkt zrel za lansiranje na trg.

Katere nasvete bi Jure Zdovc podelil s tistimi, ki se šele odločajo za podjetniško delovanje na hardware področju?

Nasvet št. 1: Pridobivanje znanja od drugih

»Sam pri sebi si vedno prepričan, da je tvoja ideja najboljša. Prepričan si, da veš, kaj ljudje potrebujejo. V bistvu obstaja 99 % možnosti, da se pri tem motiš. Moj nasvet bi bil začeti počasi. S spraševanjem si zagotoviš, da boš šel vsaj v približno pravo smer.«

Zdovc poudarja, da si kot začetnik vedno neizkušen in ne veš, kaj te čaka za naslednjim ovinkom. Njegov nasvet je, da čim več sprašuješ ljudi okoli sebe, ki se spoznajo na določeno področje. Predvsem pa da čim več testiraš. Le tako boš lahko prišel do želenega končnega rezultata.

Chipolo - izdelek, namenjen sledenju dragocenih stvari (Vir: Chipolo)

Chipolo – izdelek, namenjen sledenju dragocenih stvari (Vir: Chipolo)

Nasvet št. 2: Manj je več

»Vedno velja rek: Manj je več. Ugotoviti je treba, katera je tista glavna točka, zaradi katere bodo stranke kupile tvojo idejo in se osredotočiti na to

Zdovc meni, da podjetniki pogosto delajo napako, saj nikoli niso zadovoljni s produktom in mu nenehno dodajajo izboljšave na podlagi tega, kar vidijo pri konkurenci. S tem nastanejo še dodatni stroški in časovni zamiki, v končni fazi pa ni nujno, da bo produkt na trgu sploh zaživel.

»Moj nasvet bi bil napredovati počasi in ne stremeti k temu, da boš stoprocenten, ker nikoli ne boš. Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu, če prej nisi poskrbel za to, da bi se razvila v pravo smer.«

Nasvet št. 3: Vzdrževanje prave količine zalog

Zdovc hardware podjetjem svetuje tudi to, da naj vedno poskrbijo za zadostno količino zalog izdelka. Tukaj se pojavi finančni izziv. Treba je zagotoviti tako količino izdelkov, da boš lahko redno oskrboval stranke. Hkrati zaloge ne sme biti preveč, saj potem tam zastane preveč finančnih sredstev, ki bi se jih lahko uporabilo v druge namene.

Pogoji za dobro funkcioniranje podjetniške ekipe

»Treba se je zavedati, da nisi najbolj pameten na svetu. To se mi zdi ključno. Da ti je mar tudi za druge ljudi in se pogovarjaš z njimi. Pomembno je, da je v ekipi prisotno zaupanje.«

Zdovc meni, da je smiselno, da je v podjetju vsak zadolžen za določeno področje, ne pa, da vsi delajo vse. Pri tem pa je znotraj ekipe pomembna možnost deljenja slabih in dobrih izkušenj z ostalimi.

Vsebino omogočajo:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje