Kako mlade navdušiti za vstop v družinsko podjetje?

Družinska podjetja v državah Evropske unije in Združenih državah Amerike predstavljajo kar 85 odstotkov vseh podjetij. Kljub temu velik delež mladih ni naklonjen ideji, da bi se vključili v družinsko podjetje in tako nasledili svoje starše.
druzinsko-podjetnistvo-mladi

Kako zainteresirati mlade za vstop v družinsko podjetje? (foto: Pixabay.com)

Po številnih raziskavah so družinska podjetja temelj gospodarstev v večini držav. V povprečju tvorijo več kot osem desetin vseh podjetij v razvitih državah. Posledično ustvarijo največ delovnih mest ter prispevajo več kot 45 odstotkov bruto družbenega proizvoda in ogromno prispevajo k razvoju lokalnih skupnosti.

Zakaj mladi ne želijo v družinsko podjetje?

Kljub vsem navedenim podatkom mladi v večini primerov ne vidijo prihodnosti v družinskih podjetjih, temveč si želijo varnejše zaposlitve v javni upravi. Po mednarodni raziskavi, ki je vključevala več kot 110 tisoč družinskih podjetij, se večina otrok družinskih podjetnikov želi zaposliti v javni upravi. Četrtina si jih želi lastnega podjetja, le 22 odstotkov pa namerava ostati v družinskem podjetju.

Spodbude delodajalcem za zaposlovanje mladih

Kako vključiti mlade v družinsko podjetje? (Vir slike: hubspot.com)

Posledično se tudi družinska podjetja soočajo s težavo nasledstva. Le 30 odstotkov jih uspešno prestane prvi prenos nasledstva, 13 odstotkov drugi prenos ter le tri odstotke tretji prenos. Po podatkih raziskave bo tako kar 65 odstotkov družinskih podjetij v naslednjih petih letih prodalo lastništvo.

Ključna komunikacija in upoštevanje idej

Za lastnike podjetij je izrednega pomena komunikacija in vključevanje svojih potomcev v delovanje podjetja. Ključnega pomena je vizija, strateški načrt, angažiranje naslednikov in njihovo usposabljanje. Priporočljivo je, da lastniki podjetij upoštevajo ideje, potrebe in pričakovanja naslednikov ter jih učinkovito izobražujejo. Mladim ni smotrno vsiljevati lastnega mnenja, temveč je priporočljivo njihove ideje vgraditi v družinsko podjetje ter jim s tem ponuditi varno okolje za razvoj njihovega potenciala.

druzinsko-podjetnistvo

6. konferenca Družinsko podjetništvo tudi o vključevanju mladih v podjetniški svet (foto: Simon Maljevac)

Družba mladih ne more naučiti vsega

“V preteklosti je bila pripadnost družini precej bolj izražena, otroci so se izobraževali doma in bili precej bolj vpleteni v delovne procese v družinskem okolju. V zadnjih desetletjih je prišlo v tem pogledu do precejšnjih sprememb. Člani družine so bolj odtujeni, izobražuje jih družba, a se je potrebno zavedati, da jih družba vendarle ne more naučiti vsega,” je na 6. konferenci Družinsko podjetništvo opozoril Predrag Ljubotina iz podjetja Vedis, ki podjetnikom pomaga pri realizaciji podjetniške ideje.

Mladim omogočiti avtonomijo znotraj podjetja

Če je le možno, skušamo mladim znotraj podjetja omogočiti avtonomijo in njihovo delo vgraditi v osnovno dejavnost podjetja kot neke vrste start-up. Skozi logistične resurse podjetja pridobivajo delovne navade in izkušnje, tako da ostanejo zainteresirani za nadaljnje delo v podjetju.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Kateri poklici bodo najbolj iskani v letu 2019?

Kateri poklici bodo najbolj iskani v letu 2019?

Zavod RS za zaposlovanje je v letošnjem septembru izvedel pilotno raziskavo Poklicni barometer. Tako je ugotovil, kakšno bo v letu 2019 razmerje med ponudbo in povpraševanjem kadra glede na posamezne poklicne skupine. Preberite več >>

Lidlova lojtr’ca domačih k sodelovanju vabi lokalne ponudnike

Lidlova lojtr’ca domačih k sodelovanju vabi lokalne ponudnike

Lidl Slovenija že tretje leto zapored izvaja projekt Lidlova Lojtr'ca domačih. K sodelovanju tudi tokrat vabi manjše slovenske lokalne proizvajalce, ki si želijo svoj posel razširiti in svoje izdelke postaviti na njihove prodajne police. Preberite več >>

“Ne čakajmo na revolucijo – prevzemimo odgovornost!”

“Ne čakajmo na revolucijo – prevzemimo odgovornost!”

Knjigi V elementu in Začni z zakaj ponujata izredno učinkovit preplet strokovnih znanj in osebnih izkušenj znanih in manj znanih avtorjev in osebnosti. Urednik Matej Horzelenberg je vodil pripravo prevoda svetovnih uspešnic, ki sta vsaka s svojo rdečo nitjo zelo zanimivi tudi za slovenske podjetnike. Preberite več >>

Delo od doma je vse bolj pogosta praksa – kako ga optimalno načrtovati?

Delo od doma je vse bolj pogosta praksa – kako ga optimalno načrtovati?

Delo od doma je zelo priljubljen način opravljanja dela. Vseeno pa ni pisano na kožo vsem. Na tem področju obstaja veliko pasti, ki pa se jim lahko izognemo z učinkovito organizacijo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje