Kako mlade navdušiti za vstop v družinsko podjetje?

Družinska podjetja v državah Evropske unije in Združenih državah Amerike predstavljajo kar 85 odstotkov vseh podjetij. Kljub temu velik delež mladih ni naklonjen ideji, da bi se vključili v družinsko podjetje in tako nasledili svoje starše.
druzinsko-podjetnistvo-mladi

Kako zainteresirati mlade za vstop v družinsko podjetje? (foto: Pixabay.com)

Po številnih raziskavah so družinska podjetja temelj gospodarstev v večini držav. V povprečju tvorijo več kot osem desetin vseh podjetij v razvitih državah. Posledično ustvarijo največ delovnih mest ter prispevajo več kot 45 odstotkov bruto družbenega proizvoda in ogromno prispevajo k razvoju lokalnih skupnosti.

Zakaj mladi ne želijo v družinsko podjetje?

Kljub vsem navedenim podatkom mladi v večini primerov ne vidijo prihodnosti v družinskih podjetjih, temveč si želijo varnejše zaposlitve v javni upravi. Po mednarodni raziskavi, ki je vključevala več kot 110 tisoč družinskih podjetij, se večina otrok družinskih podjetnikov želi zaposliti v javni upravi. Četrtina si jih želi lastnega podjetja, le 22 odstotkov pa namerava ostati v družinskem podjetju.

Spodbude delodajalcem za zaposlovanje mladih

Kako vključiti mlade v družinsko podjetje? (Vir slike: hubspot.com)

Posledično se tudi družinska podjetja soočajo s težavo nasledstva. Le 30 odstotkov jih uspešno prestane prvi prenos nasledstva, 13 odstotkov drugi prenos ter le tri odstotke tretji prenos. Po podatkih raziskave bo tako kar 65 odstotkov družinskih podjetij v naslednjih petih letih prodalo lastništvo.

Ključna komunikacija in upoštevanje idej

Za lastnike podjetij je izrednega pomena komunikacija in vključevanje svojih potomcev v delovanje podjetja. Ključnega pomena je vizija, strateški načrt, angažiranje naslednikov in njihovo usposabljanje. Priporočljivo je, da lastniki podjetij upoštevajo ideje, potrebe in pričakovanja naslednikov ter jih učinkovito izobražujejo. Mladim ni smotrno vsiljevati lastnega mnenja, temveč je priporočljivo njihove ideje vgraditi v družinsko podjetje ter jim s tem ponuditi varno okolje za razvoj njihovega potenciala.

druzinsko-podjetnistvo

6. konferenca Družinsko podjetništvo tudi o vključevanju mladih v podjetniški svet (foto: Simon Maljevac)

Družba mladih ne more naučiti vsega

“V preteklosti je bila pripadnost družini precej bolj izražena, otroci so se izobraževali doma in bili precej bolj vpleteni v delovne procese v družinskem okolju. V zadnjih desetletjih je prišlo v tem pogledu do precejšnjih sprememb. Člani družine so bolj odtujeni, izobražuje jih družba, a se je potrebno zavedati, da jih družba vendarle ne more naučiti vsega,” je na 6. konferenci Družinsko podjetništvo opozoril Predrag Ljubotina iz podjetja Vedis, ki podjetnikom pomaga pri realizaciji podjetniške ideje.

Mladim omogočiti avtonomijo znotraj podjetja

Če je le možno, skušamo mladim znotraj podjetja omogočiti avtonomijo in njihovo delo vgraditi v osnovno dejavnost podjetja kot neke vrste start-up. Skozi logistične resurse podjetja pridobivajo delovne navade in izkušnje, tako da ostanejo zainteresirani za nadaljnje delo v podjetju.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kako na najbolj primeren način prodati podjetje?

Kako na najbolj primeren način prodati podjetje?

Imate v lasti podjetje, ki ga nameravate prodati? Kako se lotiti prodaje ter pogajanja s potencialnimi kupci in pri tem iztržiti primerno ceno za podjetje ter zadovoljiti potrebe vseh zaposlenih? Preberite več >>

Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Mlado visokotehnološko podjetje NERVteh, ki se ukvarja z razvojem tehnologij za ocenjevanje in usposabljanje voznikov ter testiranjem algoritmov za avtonomno vožnjo, je pridobilo 1,2 milijona dolarjev vredno investicijo s strani ameriškega investicijskega sklada VectolQ. Preberite več >>

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

Podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi blagovna znamka Shopper's Mind, se je prek kratkim uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018, ki so jih podelili na Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z mag. Darkom Dujičem, direktorjem podjetja Ceneje d.o.o. Preberite več >>

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro. Preberite več >>

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu. Preberite več >>

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Podjetje Tiko Pro iz Maribora že vrsto let pomaga podjetjem pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Obenem je vključeno v mednarodni projekt ABS Network, ki plete mrežo znanja med slovenskimi in avstrijskimi strokovnjaki na področju učinkovitega koriščenja sončne energije. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje