Kako na najbolj primeren način prodati podjetje?

Imate v lasti podjetje, ki ga nameravate prodati? Kako se lotiti prodaje ter pogajanja s potencialnimi kupci in pri tem iztržiti primerno ceno za podjetje ter zadovoljiti potrebe vseh zaposlenih?
Kako pri prodaji podjetja iztržiti čim več?

Kako pri prodaji podjetja iztržiti čim več? (foto: Unsplash.com)

Na konferenci o družinskem podjetništvu je Timea Kisuczky Dimkovski iz svetovalnega podjetja PWC podjetnikom predstavila najboljši način prodaje podjetja. Dotaknila se je vseh procesov prodaje – od predpriprave do sestave prodajne ekipe ter določitve načina izhoda iz podjetja.

Kako prodati družinsko podjetje v čim krajšem roku?

Strokovnjakinja Timea Kisuczky Dimkovski je pojasnila, da obstajajo trije različni načini procesa prodaje podjetja:

  • v proces prodaje povabiš vse potencialne kupce iz celega sveta. V tem primeru zna prodaja trajati več kot leto dni,
  • v proces prodaje povabiš le kupce, ki bi jim želel prodati podjetje. V tem primeru prodaja v večini primerov traja od šest do devet mesecev,
  • odločiš se za ekskluzivno prodajo le enemu kandidatu. Gre za najhitrejši proces, ki ga lahko zaključiš že v šestih mesecih.

Kako se lotiti same prodaje?

Najprej je potrebno določiti prodajno strategijo in pričakovano ceno. Sledi podrobna analiza in ocena vrednosti podjetja ter davčne in prodajne struktre. V naslednji fazi mora prodajalec pripraviti vso potrebno dokumentacijo in prodajne materiale za predstavitev potencialnim kupcev. Nato je na sporedu kontakt s potencialnimi kupci ter pogajanja, v zaključni fazi pa ocena prispelih ponudb, podpis prodajne pogodbe in zaključek prodaje.

podjetje-analiza

Pred prodajo podjetja je potrebna podrobna analiza (foto: Pixabay.com)

Kdaj je najboljši čas za prodajo podjetja?

Po besedah strokovnjakov je najboljši čas za prodajo, ko podjetje še vedno beleži rast, saj kupci kupujejo “prihodnost” podjetja in ne “preteklost”. Če gre za prodajo družinskega podjetja, morajo biti v proces prodaje in odločanja vključeni vsi zaposleni družinski člani. Prodaje podjetja ne smemo tajiti pred njimi. Idealno je, če se vsi strinjajo s prodajo.

Brez ustreznih svetovalcev ne gre

Lastnik podjetja se mora zavedati, da bo sam le stežka vodil celoten proces prodaje. Zato je najboljše, če sestavi prodajno ekipo, ki bo uredila vso papirologijo in brez vpliva emocij določila realno prodajno ceno. Pomembna je izbira kakovostnega svetovalca. Obenem mora identificirati vse težave in potencialne rizike.

podjetje-svetovanje

Pomoč kakovostnih svetovalcev je več kot dobrodošla (foto: Pixabay.com)

Brez zavlačevanja pri pogajanjih!

Podrobno je potrebno določiti strukturo plačila ob prodaji – ali bo kupnina plačana takoj v celoti, ali pa bo šlo za plačilo po obrokih. V pogajanjih s kupci je potrebno specifitirati ali bo dosedanji lastnik še naprej ostal del podjetja za določen čas. Pri pogajanjih ne sme biti zavlačevanja zaradi nepomembnih podrobnosti, saj lahko v tem primeru izgubiš kupca.

Emocijam se ne moremo izogniti

Pri prodaji lastnega podjetja se soočimo tudi s stresom. Z emocijami se moramo spopasti na pravi način. Komunicirati moramo z vsemi deležniki in se izogibati razmišljanju o tem, da se prodaja podjetja ne bo iztekla na želeni način.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Mlado visokotehnološko podjetje NERVteh, ki se ukvarja z razvojem tehnologij za ocenjevanje in usposabljanje voznikov ter testiranjem algoritmov za avtonomno vožnjo, je pridobilo 1,2 milijona dolarjev vredno investicijo s strani ameriškega investicijskega sklada VectolQ. Preberite več >>

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

Podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi blagovna znamka Shopper's Mind, se je prek kratkim uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018, ki so jih podelili na Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z mag. Darkom Dujičem, direktorjem podjetja Ceneje d.o.o. Preberite več >>

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro. Preberite več >>

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu. Preberite več >>

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Podjetje Tiko Pro iz Maribora že vrsto let pomaga podjetjem pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Obenem je vključeno v mednarodni projekt ABS Network, ki plete mrežo znanja med slovenskimi in avstrijskimi strokovnjaki na področju učinkovitega koriščenja sončne energije. Preberite več >>

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

V sredo, 20. junija 2018, se je s predavanjem Nika Slavniča zaključil večmesečni brezplačni mentorski program ICOrelator v organizaciji Tehnološkega parka Ljubljana, IRP (Tovarna podjemov) in Zavoda mladi podjetnik, z vsebinsko podporo Blockchain Think Tanka, Bitcoin društva Slovenije in podjetja Bitnik. Rezultati programa so vzpodbudni, odzivi udeležencev, tako mentorjev kot podjetniških ekip, pa pozitivni. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje