
Pri izterjavi dolgov vam lahko pomagajo strokovnjaki. (Vir slike: Pixabay)
Vprašanje, kdaj mehki prijemi, prijazna opozorila in občasni telefonski klici ne zadostujejo več, nima enoznačnega odgovora. Pri odločanju, kdaj poseči po bolj drastičnih rešitvah, kot je na primer izterjava, vam lahko pomaga vaš odvetnik ali specializirano podjetje. Ne bojte se, tožba je zadnja, skrajna rešitev, ki pride v poštev le, če vse izvensodne možnosti propadejo.
Kako začeti? Prepričajte se, da je bila vaša stranka seznanjena z vsemi pogoji. Zberite vsa naročila, račune, dokaze o opravljeni storitvi (dobavnice ipd.) in podatke o komunikaciji o naročilu ali dolgu med vami in vašo stranko. Brez takšnih dokumentov vaša izterjava ne bo uspešna.
Izterjave dolgov se lahko lotite sami, če pa niste prepričani v svoje sposobnosti, se lahko pogovorite z odvetnikom ali specializirano agencijo oziroma podjetjem. Če se boste odločili, da želite celoten postopek prepustiti strokovnjakom, se predhodno pozanimajte o njihovih cenah. V določenih primerih lahko provizije in drugi stroški presežejo višino dolga – razmislite, ali se vam celoten postopek sploh izplača, še posebej če predvidevate, da dolžnik ne bo mogel poravnati dolga.
Daniel Draper iz podjetja Farleys Solicitors pravi, da v večini primerov zadostuje že eno samo uradno pismo s strani odvetniške pisarne, v katerem odvetnik zapiše, da obstaja celo možnost sodnih postopkov, če stranka ne bo poplačala dolga. Izterjava ali sodni postopki seveda pomenijo nastanek dodatnih stroškov, kar pogosto zadostuje, da dolžnik v določenem roku končno poplača svoje dolgove.
Philip King, direktor inštituta Institute of Credit Management, pravi, da se podjetniki ne bi smeli počutiti slabo, ko pritiskajo na neplačnike. Po njegovem mnenju stranka, ki je ignorirala vaše prve telefonske klice in elektronska sporočila, svojega obnašanja ne bo spremenila, dokler ne boste zagrozili z resnejšimi posledicami.
»Zapomnite si, da lahko nastopite na profesionalen način, brez agresivnosti. Gre le za pogodbeno razmerje. Stranka vas je najela, da ste opravili neko storitev, izdelali ali dostavili neko stvar v določenem roku. Sama pa se je zavezala, da bo plačala določeno vsoto denarja do določenega roka. Če ste se o vsem tem dogovorili vnaprej, se obnašate točno tako, kot bi se vaša stranka, če vi ne bi izpolnili svojih obveznosti.«
Natalie Barron iz podjetja Commercial Domestic Investigations ponuja še zadnji nasvet: ne glede na to, za katero možnost se odločite, nikoli ne ponaredite uradnega dokumenta ali pisma. Če niste prepričani v svoje znanje in sposobnosti s področja izterjave dolgov, se rajši obrnite na strokovnjake, ki vam bodo z veseljem pomagali.