Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Veliko plačil v trgovinskih poslih med gospodarskimi subjekti se opravi pozneje, kot je dogovorjeno v pogodbi ali določeno v splošnih trgovinskih pogojih.
zavarovanje terjatev

Zavarovanje terjatev (Vir slike: Pixabay.com)

Kljub že izvedeni dostavi blaga ali opravljenim storitvam je veliko računov plačanih po roku. Takšne zamude pri plačilih negativno vplivajo na vašo likvidnost in zapletajo finančno upravljanje podjetja. Prav tako vplivajo na vašo konkurenčnost in dobičkonosnost, ker zaradi zamud pri plačilih potrebujete zunanje financiranje.

Eno največjih tveganj, ki jih podjetnik prevzame pri sklepanju posla, je neizpolnitveno tveganje. Ne glede na to, za kakšen posel gre, si poskuša podjetnik to tveganje zmanjšati na način, da uporabi enega izmed mehanizmov, ki utrjujejo dolžnikovo obveznost. Pri iskanju teh mehanizmov so aktivne banke, mnogi od teh mehanizmov so prišli v zakonodajo.

Boniteta dolžnika

Nobena pogodbena obveznost sama po sebi ne zagotavlja, da jo bo dolžnik res prostovoljno izpolnil. Zato je prvi korak, ki ga lahko storite, da nadzirate plačilno sposobnost dolžnika. Morate upoštevati, da so dolžniki različni, da nekateri prostovoljno izpolnjujejo svoje obveznosti, nekateri pa ne. Potrebno je preveriti finančno kondicijo partnerjev, da si ustvarimo sliko, s kakšnim kupcem imamo opravka.

Temu so namenjeni javno dostopni podatki o dolžniku, bodisi neposredno (preko javno dostopnih evidenc – letna poročila) ali preko storitev bonitetnih agencij – storitev ugotavljanja in predvidevanja plačilne sposobnosti (Standard &Poor’s, AJPES).

Ko se odločite, da boste z dolžnikom poslovali, saj je njegova boniteta dovolj dobra, se je treba dogovoriti o konkretnih pravnih mehanizmih – utrditev in zavarovanje obveznosti.

Načini zavarovanja obveznosti

Govorimo o osebnih in stvarnih zavarovanjih. Pri osebnih se poleg osnovne obveznosti dolžnika zaveže še neka druga oseba, ki vam bo plačala, če obveznosti ne bo izpolnil dolžnik sam. Govorimo o poroštvu, bančni garanciji in premoženjskem zavarovanju. Pri stvarnih zavarovanjih gre za to, da vnaprej določimo neko premoženje za upnikovo prednostno poplačilo.

Bančna garancija

Bančna garancija je najvarnejši in najpogosteje uporabljeni instrument zavarovanja pred tveganji v poslu. Z njo se banka nepreklicno obveže, da vam bo izplačala garancijski znesek, če njen komitent  oz. dolžnik ne izpolni pogodbenih obveznosti. To bo naredila ne glede na kakršnekoli ugovore dolžnika.

Strošek zavarovanja je na dolžniku. Ta naroči bančno garancijo in da banki določeno provizijo. Banka pa je tukaj garant. Zaveže se vam, da bo plačala določen znesek.

Zavarovanje pri zavarovalnici

Gre za premoženjsko zavarovanje. Zavarovalnica se vam zaveže plačati, če dolžnik ne izpolni obveznosti. Gre za to, da tveganje neizpolnitve prevzame zavarovalnica, ki bo plačala obveznost, hkrati pa bo prevzela terjatev do dolžnika. Premijo v tem primeru zavarovalnici plačujete vi kot upnik.

Pridržek lastninske pravice

Pridržek lahko uporabite pri kupo-prodajni pogodbi, pri čemer kot prodajalec kupcu izročite blago, hkrati pa obdržite lastninsko pravico do plačila kupnine. Gre za poseben dogovor v prodajni pogodbi. Za pridržek lastninske pravice se je potrebno posebej dogovarjati, zato se v izogib dvomu zahteva notarska overitev.

Odstop terjatev v zavarovanje

Smisel gospodarskih subjektov je delovanje na trgu, zato vsak gospodarski subjekt, če normalno posluje, dobiva terjatve. Svoje terjatve z namenom zavarovanja lahko prenesete na svojega upnika. Terjatev preide od vas, cedenta, na cesionarja (novi upnik), ne da bi bilo potrebno dolžnika o posebej obvestiti.

Plačilna nedisciplina je že vrsto let globoko vraščena v slovenski družbi in poslovni praksi, njene posledice pa postajajo v zadnjem času vse bolj usodne, saj so z njo povezani najosnovnejši problemi slovenskega gospodarstva. Zato predstavlja nujen in velik izziv za reševanje in ukrepanje.

Vir: GZS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kako na najbolj primeren način prodati podjetje?

Kako na najbolj primeren način prodati podjetje?

Imate v lasti podjetje, ki ga nameravate prodati? Kako se lotiti prodaje ter pogajanja s potencialnimi kupci in pri tem iztržiti primerno ceno za podjetje ter zadovoljiti potrebe vseh zaposlenih? Preberite več >>

Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Slovenski start-up NERVteh pridobil milijonsko investicijo

Mlado visokotehnološko podjetje NERVteh, ki se ukvarja z razvojem tehnologij za ocenjevanje in usposabljanje voznikov ter testiranjem algoritmov za avtonomno vožnjo, je pridobilo 1,2 milijona dolarjev vredno investicijo s strani ameriškega investicijskega sklada VectolQ. Preberite več >>

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

»Digitalizacija je praktično bistvo našega poslovnega modela«

Podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi blagovna znamka Shopper's Mind, se je prek kratkim uvrstilo med finaliste za nagrado marketinška odličnost leta 2018, ki so jih podelili na Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali z mag. Darkom Dujičem, direktorjem podjetja Ceneje d.o.o. Preberite več >>

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro. Preberite več >>

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu. Preberite več >>

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Podjetje Tiko Pro iz Maribora že vrsto let pomaga podjetjem pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Obenem je vključeno v mednarodni projekt ABS Network, ki plete mrežo znanja med slovenskimi in avstrijskimi strokovnjaki na področju učinkovitega koriščenja sončne energije. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje