Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Veliko plačil v trgovinskih poslih med gospodarskimi subjekti se opravi pozneje, kot je dogovorjeno v pogodbi ali določeno v splošnih trgovinskih pogojih.
zavarovanje terjatev

Zavarovanje terjatev (Vir slike: Pixabay.com)

Kljub že izvedeni dostavi blaga ali opravljenim storitvam je veliko računov plačanih po roku. Takšne zamude pri plačilih negativno vplivajo na vašo likvidnost in zapletajo finančno upravljanje podjetja. Prav tako vplivajo na vašo konkurenčnost in dobičkonosnost, ker zaradi zamud pri plačilih potrebujete zunanje financiranje.

Eno največjih tveganj, ki jih podjetnik prevzame pri sklepanju posla, je neizpolnitveno tveganje. Ne glede na to, za kakšen posel gre, si poskuša podjetnik to tveganje zmanjšati na način, da uporabi enega izmed mehanizmov, ki utrjujejo dolžnikovo obveznost. Pri iskanju teh mehanizmov so aktivne banke, mnogi od teh mehanizmov so prišli v zakonodajo.

Boniteta dolžnika

Nobena pogodbena obveznost sama po sebi ne zagotavlja, da jo bo dolžnik res prostovoljno izpolnil. Zato je prvi korak, ki ga lahko storite, da nadzirate plačilno sposobnost dolžnika. Morate upoštevati, da so dolžniki različni, da nekateri prostovoljno izpolnjujejo svoje obveznosti, nekateri pa ne. Potrebno je preveriti finančno kondicijo partnerjev, da si ustvarimo sliko, s kakšnim kupcem imamo opravka.

Temu so namenjeni javno dostopni podatki o dolžniku, bodisi neposredno (preko javno dostopnih evidenc – letna poročila) ali preko storitev bonitetnih agencij – storitev ugotavljanja in predvidevanja plačilne sposobnosti (Standard &Poor’s, AJPES).

Ko se odločite, da boste z dolžnikom poslovali, saj je njegova boniteta dovolj dobra, se je treba dogovoriti o konkretnih pravnih mehanizmih – utrditev in zavarovanje obveznosti.

Načini zavarovanja obveznosti

Govorimo o osebnih in stvarnih zavarovanjih. Pri osebnih se poleg osnovne obveznosti dolžnika zaveže še neka druga oseba, ki vam bo plačala, če obveznosti ne bo izpolnil dolžnik sam. Govorimo o poroštvu, bančni garanciji in premoženjskem zavarovanju. Pri stvarnih zavarovanjih gre za to, da vnaprej določimo neko premoženje za upnikovo prednostno poplačilo.

Bančna garancija

Bančna garancija je najvarnejši in najpogosteje uporabljeni instrument zavarovanja pred tveganji v poslu. Z njo se banka nepreklicno obveže, da vam bo izplačala garancijski znesek, če njen komitent  oz. dolžnik ne izpolni pogodbenih obveznosti. To bo naredila ne glede na kakršnekoli ugovore dolžnika.

Strošek zavarovanja je na dolžniku. Ta naroči bančno garancijo in da banki določeno provizijo. Banka pa je tukaj garant. Zaveže se vam, da bo plačala določen znesek.

Zavarovanje pri zavarovalnici

Gre za premoženjsko zavarovanje. Zavarovalnica se vam zaveže plačati, če dolžnik ne izpolni obveznosti. Gre za to, da tveganje neizpolnitve prevzame zavarovalnica, ki bo plačala obveznost, hkrati pa bo prevzela terjatev do dolžnika. Premijo v tem primeru zavarovalnici plačujete vi kot upnik.

Pridržek lastninske pravice

Pridržek lahko uporabite pri kupo-prodajni pogodbi, pri čemer kot prodajalec kupcu izročite blago, hkrati pa obdržite lastninsko pravico do plačila kupnine. Gre za poseben dogovor v prodajni pogodbi. Za pridržek lastninske pravice se je potrebno posebej dogovarjati, zato se v izogib dvomu zahteva notarska overitev.

Odstop terjatev v zavarovanje

Smisel gospodarskih subjektov je delovanje na trgu, zato vsak gospodarski subjekt, če normalno posluje, dobiva terjatve. Svoje terjatve z namenom zavarovanja lahko prenesete na svojega upnika. Terjatev preide od vas, cedenta, na cesionarja (novi upnik), ne da bi bilo potrebno dolžnika o posebej obvestiti.

Plačilna nedisciplina je že vrsto let globoko vraščena v slovenski družbi in poslovni praksi, njene posledice pa postajajo v zadnjem času vse bolj usodne, saj so z njo povezani najosnovnejši problemi slovenskega gospodarstva. Zato predstavlja nujen in velik izziv za reševanje in ukrepanje.

Vir: GZS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov, je v zadnjih mesecih pogosta debata med vsemi, ki se ukvarjajo s spletno prodajo. Obeta se bistveno strožji nadzor nad uporabo osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Maribor – evropska prestolnica socialne ekonomije

Lani je Slovenija prevzela predsedovanje skupini držav EU na področju socialne ekonomije in Mariboru podelila naziv evropske prestolnice socialne ekonomije. Preberite več >>

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

EU naredila konec oprostitvi plačila DDV pri pošiljkah iz tujine

Evropska Unija je trenutno sredi največje reforme sistema pravil, ki urejajo DDV v zadnje četrt stoletja. Predlagane spremembe naj bi sistem izboljšale in modernizirale predvsem na področju čezmejnega prometa blaga, ki se izvede med poslovnimi subjekti in potrošniki (B2C). Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje