Kako se zavarovati pred finančno nedisciplino dolžnikov?

Veliko plačil v trgovinskih poslih med gospodarskimi subjekti se opravi pozneje, kot je dogovorjeno v pogodbi ali določeno v splošnih trgovinskih pogojih.
zavarovanje terjatev

Zavarovanje terjatev (Vir slike: Pixabay.com)

Kljub že izvedeni dostavi blaga ali opravljenim storitvam je veliko računov plačanih po roku. Takšne zamude pri plačilih negativno vplivajo na vašo likvidnost in zapletajo finančno upravljanje podjetja. Prav tako vplivajo na vašo konkurenčnost in dobičkonosnost, ker zaradi zamud pri plačilih potrebujete zunanje financiranje.

Eno največjih tveganj, ki jih podjetnik prevzame pri sklepanju posla, je neizpolnitveno tveganje. Ne glede na to, za kakšen posel gre, si poskuša podjetnik to tveganje zmanjšati na način, da uporabi enega izmed mehanizmov, ki utrjujejo dolžnikovo obveznost. Pri iskanju teh mehanizmov so aktivne banke, mnogi od teh mehanizmov so prišli v zakonodajo.

Boniteta dolžnika

Nobena pogodbena obveznost sama po sebi ne zagotavlja, da jo bo dolžnik res prostovoljno izpolnil. Zato je prvi korak, ki ga lahko storite, da nadzirate plačilno sposobnost dolžnika. Morate upoštevati, da so dolžniki različni, da nekateri prostovoljno izpolnjujejo svoje obveznosti, nekateri pa ne. Potrebno je preveriti finančno kondicijo partnerjev, da si ustvarimo sliko, s kakšnim kupcem imamo opravka.

Temu so namenjeni javno dostopni podatki o dolžniku, bodisi neposredno (preko javno dostopnih evidenc – letna poročila) ali preko storitev bonitetnih agencij – storitev ugotavljanja in predvidevanja plačilne sposobnosti (Standard &Poor’s, AJPES).

Ko se odločite, da boste z dolžnikom poslovali, saj je njegova boniteta dovolj dobra, se je treba dogovoriti o konkretnih pravnih mehanizmih – utrditev in zavarovanje obveznosti.

Načini zavarovanja obveznosti

Govorimo o osebnih in stvarnih zavarovanjih. Pri osebnih se poleg osnovne obveznosti dolžnika zaveže še neka druga oseba, ki vam bo plačala, če obveznosti ne bo izpolnil dolžnik sam. Govorimo o poroštvu, bančni garanciji in premoženjskem zavarovanju. Pri stvarnih zavarovanjih gre za to, da vnaprej določimo neko premoženje za upnikovo prednostno poplačilo.

Bančna garancija

Bančna garancija je najvarnejši in najpogosteje uporabljeni instrument zavarovanja pred tveganji v poslu. Z njo se banka nepreklicno obveže, da vam bo izplačala garancijski znesek, če njen komitent  oz. dolžnik ne izpolni pogodbenih obveznosti. To bo naredila ne glede na kakršnekoli ugovore dolžnika.

Strošek zavarovanja je na dolžniku. Ta naroči bančno garancijo in da banki določeno provizijo. Banka pa je tukaj garant. Zaveže se vam, da bo plačala določen znesek.

Zavarovanje pri zavarovalnici

Gre za premoženjsko zavarovanje. Zavarovalnica se vam zaveže plačati, če dolžnik ne izpolni obveznosti. Gre za to, da tveganje neizpolnitve prevzame zavarovalnica, ki bo plačala obveznost, hkrati pa bo prevzela terjatev do dolžnika. Premijo v tem primeru zavarovalnici plačujete vi kot upnik.

Pridržek lastninske pravice

Pridržek lahko uporabite pri kupo-prodajni pogodbi, pri čemer kot prodajalec kupcu izročite blago, hkrati pa obdržite lastninsko pravico do plačila kupnine. Gre za poseben dogovor v prodajni pogodbi. Za pridržek lastninske pravice se je potrebno posebej dogovarjati, zato se v izogib dvomu zahteva notarska overitev.

Odstop terjatev v zavarovanje

Smisel gospodarskih subjektov je delovanje na trgu, zato vsak gospodarski subjekt, če normalno posluje, dobiva terjatve. Svoje terjatve z namenom zavarovanja lahko prenesete na svojega upnika. Terjatev preide od vas, cedenta, na cesionarja (novi upnik), ne da bi bilo potrebno dolžnika o posebej obvestiti.

Plačilna nedisciplina je že vrsto let globoko vraščena v slovenski družbi in poslovni praksi, njene posledice pa postajajo v zadnjem času vse bolj usodne, saj so z njo povezani najosnovnejši problemi slovenskega gospodarstva. Zato predstavlja nujen in velik izziv za reševanje in ukrepanje.

Vir: GZS

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Česa so se naučili udeleženci programa EUrelator?

Če razmišljate o prijavi na razpise za pridobitev evropskih sredstev, morate vedeti, po katerih kriterijih projekte ocenjuje komisija. Pomembno je, da znate predstaviti dodano vrednost vašega projekta in da dobro poznate področje, na katerega se podajate. Preberite več >>

Slovenskemu projektu HeritageLab prestižna evropska nagrada

Slovenskemu projektu HeritageLab prestižna evropska nagrada

Letošnje tekmovanje za Evropsko socialno inovacijo 2018 je minilo v znamenju slovenskega projekta HeritageLab. Ideja društva Idrija 2020 je slavila v močni konkurenci 720 projektov. Preberite več >>

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR: Uredba o varstvu podatkov

GDPR - Splošna uredba o varstvu podatkov (SUVP) je meseca maja prinesla nova pravila in obveznosti za organizacije, ki pri svojem poslovanju obdelujejo osebne podatke med drugim bistveno strožji nadzor in omejitve pri uporabi osebnih podatkov o obiskovalcih spletnih strani in mest. Preberite več >>

Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

Konferenca o evropskem podpornem sistemu start-upov in inovacij

V Tehnološkem parku Ljubljana je prejšnji teden potekala dvodnevna Konferenca o start-up podjetjih in prenosu tehnologij v inovacijskih ekosistemih v jugovzhodni Evropi in v alpskem prostoru. Kakšni so izsledki predavanj? Preberite več >>

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Kateri poklici bodo najbolj iskani v letu 2019?

Kateri poklici bodo najbolj iskani v letu 2019?

Zavod RS za zaposlovanje je v letošnjem septembru izvedel pilotno raziskavo Poklicni barometer. Tako je ugotovil, kakšno bo v letu 2019 razmerje med ponudbo in povpraševanjem kadra glede na posamezne poklicne skupine. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje