
Stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih (Vir: Pixabay)
Digitalni indeks se izračuna na podlagi 12 kazalnikov, prek katerih se spremlja uporabo IKT v podjetjih. Na tak način lahko ugotovimo, v kolikšni meri se podjetja v okviru poslovanja poslužujejo informacijske tehnologije.
Opomba: Predstavljeni podatki veljajo za podjetja, v katerih je zaposlenih vsaj 10 oseb. Zajeta so torej majhna, srednja in velika podjetja, mikro podjetja pa ne.
Raven digitalizacije se povečuje z velikostjo podjetja
Spodnji prikaz nam podaja sliko digitalnega indeksa v slovenskih podjetjih. Razberemo lahko logično povezavo med naraščajočo velikostjo podjetja in stopnjo digitalizacije v njem. Pri majhnih in srednje velikih podjetjih prevladujeta zelo nizek in nizek digitalni indeks, zasuk je viden šele pri velikih podjetjih, kjer v ospredje stopita visok in zelo visok digitalni indeks. Takih podjetij pa je seveda bistveno manj.

Stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih (Vir: SURS)
Splošno gledano prevladujejo podjetja z zelo nizkim digitalnim indeksom (42 % podjetij), sledijo jim podjetja z nizkim (35 %), nato tista z visokim (19 %), najmanj pa je tistih z zelo visokim (4%) digitalnim indeksom.

Delež podjetij z zelo nizkim, nizkim, visokim in zelo visokim digitalnim indeksom (Vir: SURS)
Drugi podatki vezani na IKT v podjetjih
V 43 % vseh podjetij računalnike, povezane z internetom, uporablja več kot polovica zaposlenih.
Strokovnjake za IKT zaposluje 19 % podjetij.
Pri 35 % podjetij je pogodbeno zagotovljena hitrost prenosa najhitrejše fiksne internetne povezave vsaj 30 Mbit/s, pri 40 % pa med 10 in 30 Mbit/s.
Približno eni petini zaposlenih v podjetjih je v službene namene dodeljena prenosna naprava z dostopom do interneta. Sem štejemo prenosni, tablični računalnik ter mobilni telefon.
Svojo spletno stran ima 83 % podjetij. Ta delež je nekoliko večji pri storitvenih (86 %) in nekoliko manjši pri proizvodnih dejavnostih (81 %).
Funkcionalnosti na spletnih straneh podjetij:
- Na 81 % spletnih strani se nahajajo predstavitve izdelkov / storitev podjetja;
- Na 81 % strani so katalogi in informacije o njihovih cenah;
- 7 % spletnih strani strankam omogoča, da lahko prek njih spremljajo stanje oddanih naročil;
- 4 % spletnih strani strankam omogočajo, da po svojih željah oblikujejo ali prilagodijo izdelek ali storitev;
- 3 % strani stalnim obiskovalcem ponuja prilagojene vsebine.
Na družabnih omrežjih ima svoj profil 45 % podjetij, 7 % pa jih piše svoj blog.
Način izmenjave informacij med podjetji v oskrbovalni verigi:
- 15 % podjetij: izmenjava elektronskih informacij o razpoložljivosti izdelkov in storitev;
- 11 % podjetij: izmenjava prek elektronskega prenosa podatkov;
- 10 % podjetij: izmenjava podatkov poteka prek spletnih strani.
Programsko rešitev ERP (Entreprise resource planning), ki je namenjena povezovanju in posredovanju informacij med različnimi oddelki v podjetju, uporablja 30 % podjetij.
Programsko opremo CRM, ki služi vodenju informacij o strankah, uporablja 25 % podjetij.
Vir: SURS