
Raziskava Statističnega urada Republike Slovenije je pokazala, da ima večina slovenskih podjetij nizko stopnjo digitalizacije (foto: Pixabay.com)
Slovenska podjetja še vedno premalo poudarka dajejo digitalizaciji poslovnih procesov, ki se kaže v brezpapirnem poslovanju ter avtomatizaciji procesov do povezovanja sistemov in naprav. Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) ima v letu 2018 kar 42 odstotkov podjetij nizek digitalni indeks, 32 odstotkov zelo nizkega, 23 odstotkov visokega ter le tri odstotke zelo visok digitalni indeks.
Kako izračunamo digitalni indeks?
Digitalni indeks se izračuna na podlagi 12 kazalnikov, s katerimi spremljamo uporabo informacijsko – komunikacijske tehnologije (IKT) v podjetjih. Stopnjo digitalizacije v podjetjih z vsaj 10 zaposlenimi merimo in prikazujemo z digitalnim indeksom. Podjetja se glede na to, koliko teh elementov izpolnjujejo, razvrščajo v 4 skupine: podjetja z zelo nizkim, z nizkim, z visokim in z zelo visokim digitalnim indeksom. Velika podjetja imajo višji digitalni indeks.
Stopnja digitalizacije z vidika velikosti podjetij:
- med malimi in srednje velikimi podjetji je največ takih, ki imajo nizek digitalni indeks – 41 odstotkov oz. 46 odstotkov,
- med velikimi podjetji je 49 odstotkov takih, ki imajo visok digitalni indeks.
Koliko podjetij zaposluje strokovnjake za IKT?
Strokovnjake za IKT zaposluje 20 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi: 14 odstotkov majhnih, 42 odstotkov srednje velikih in 84 odstotkov velikih podjetij.
Koliko zaposlenih ima dostop do interneta preko mobilnih telefonskih omrežij?
Po podatkih SURS-a je 42 odstokov podjetij dodelilo prenosno napravo, ki omogoča dostop do interneta prek mobilnih telefonskih omrežij, več kot petini svojih zaposlenih. Vseh podjetij, ki so svojim zaposlenim (ne glede na število teh) dodelila prenosno napravo z dostopom do interneta prek mobilnih telefonskih omrežij, npr. prenosni, tablični računalnik ali mobilni telefon, je bilo 79 odstotkov. Vseh zaposlenih, ki so prejeli tako napravo, pa je bilo 23 odstotkov.

Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih? (vir: Statistični urad Republike Slovenije)
Koliko slovenskih podjetij ima svojo spletno stran?
Na spletu je s svojo spletno stranjo ali na spletni strani matičnega podjetja navzočih 84 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi: 81 odstotkov malih, 95 odstotkov srednje velikih in vsa velika podjetja. Raziskava je pokazala, da ima 34 odstotkov podjetij spletno stran, ki vsebuje povezavo na profil podjetja na družabnih omrežjih, npr. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter …
Najem naprednih storitev v oblaku
Srednje ali naprednejše storitve računalništva v oblaku najema 17 odstotkov podjetij, in to vsaj eno od naslednji storitev:
- gostovanje podatkovne baze podjetja (10 odstotkov),
- finančno-računovodsko programsko opremo (9 odstotkov),
- programsko opremo za upravljanje odnosov s strankami (CRM) (5 odstotkov),
- računalniško zmogljivost za poganjanje lastne programske opreme – najem virtualnih procesorjev ali pomnilnikov (7 odstotkov podjetij).
Kako je z e-računi?
V letu 2017 je e-račune v standardizirani obliki primerne za avtomatizirano obdelavo pošiljalo 62 odstotkov podjetij. Kar 93 odstotkov podjetij je pošiljajo e-račune javnim ustanovam (proračunskim porabnikom), 47 odstotkov drugim podjetjem in 7 odstotkov fizičnim osebam.
Koliko podjetij plačuje za spletno oglaševanje?
Za spletno oglaševanje plačuje 22 odstotkov podjetij, npr. oglase na internetnih iskalnikih, družbenih medijih, kot so Facebook, Google, YouTube ali na drugih spletnih straneh. Na spletu oglašuje 21 odstotkov malih podjetij, 22 odstotkov srednje velikih ter 40 odstotkov velikih podjetij.

SURS razkriva, da so v letu 2017 slovenska podjetja ustvarila s spletno prodajo 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega prihodka brez DDV (foto: Pixabay.com)
V letu 2017 je najmanj en odstotek svojega prihodka ustvarilo z naročili prek računalniških omrežij (spletnih strani ali naročil prek RIP) 18 odstotkov podjetij. SURS razkriva, da so v letu 2017 slovenska podjetja ustvarila s spletno prodajo 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega prihodka (brez DDV).