Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih?

Raziskava Statističnega urada Republike Slovenije je pokazala, da ima večina slovenskih podjetij nizko stopnjo digitalizacije. Podjetja so s spletno prodajo ustvarila zgolj 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega dohodka.
digitalni-indeks-slovenija-surs

Raziskava Statističnega urada Republike Slovenije je pokazala, da ima večina slovenskih podjetij nizko stopnjo digitalizacije (foto: Pixabay.com)

Slovenska podjetja še vedno premalo poudarka dajejo digitalizaciji poslovnih procesov, ki se kaže v brezpapirnem poslovanju ter avtomatizaciji procesov do povezovanja sistemov in naprav. Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) ima v letu 2018 kar 42 odstotkov podjetij nizek digitalni indeks, 32 odstotkov zelo nizkega, 23 odstotkov visokega ter le tri odstotke zelo visok digitalni indeks.

Kako izračunamo digitalni indeks?

Digitalni indeks se izračuna na podlagi 12 kazalnikov, s katerimi spremljamo uporabo informacijsko – komunikacijske tehnologije (IKT) v podjetjih. Stopnjo digitalizacije v podjetjih z vsaj 10 zaposlenimi merimo in prikazujemo z digitalnim indeksom. Podjetja se glede na to, koliko teh elementov izpolnjujejo, razvrščajo v 4 skupine: podjetja z zelo nizkim, z nizkim, z visokim in z zelo visokim digitalnim indeksom. 

Velika podjetja imajo višji digitalni indeks.

Stopnja digitalizacije z vidika velikosti podjetij:

  • med malimi in srednje velikimi podjetji je največ takih, ki imajo nizek digitalni indeks – 41 odstotkov oz. 46 odstotkov,
  • med velikimi podjetji je 49 odstotkov takih, ki imajo visok digitalni indeks.

Koliko podjetij zaposluje strokovnjake za IKT?

Strokovnjake za IKT zaposluje 20 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi: 14 odstotkov majhnih, 42 odstotkov srednje velikih in 84 odstotkov velikih podjetij.

Koliko zaposlenih ima dostop do interneta preko mobilnih telefonskih omrežij?

Po podatkih SURS-a je 42 odstokov podjetij dodelilo prenosno napravo, ki omogoča dostop do interneta prek mobilnih telefonskih omrežij, več kot petini svojih zaposlenih. 

Vseh podjetij, ki so svojim zaposlenim (ne glede na število teh) dodelila prenosno napravo z dostopom do interneta prek mobilnih telefonskih omrežij, npr. prenosni, tablični računalnik ali mobilni telefon, je bilo 79 odstotkov. Vseh zaposlenih, ki so prejeli tako napravo, pa je bilo 23 odstotkov.

digitalni-indeks-surs

Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih? (vir: Statistični urad Republike Slovenije)

Koliko slovenskih podjetij ima svojo spletno stran?

Na spletu je s svojo spletno stranjo ali na spletni strani matičnega podjetja navzočih 84 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi: 81 odstotkov malih, 95 odstotkov srednje velikih in vsa velika podjetja. Raziskava je pokazala, da ima 34 odstotkov podjetij spletno stran, ki vsebuje povezavo na profil podjetja na družabnih omrežjih, npr. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter …


Najem naprednih storitev v oblaku

Srednje ali naprednejše storitve računalništva v oblaku najema 17 odstotkov podjetij, in to vsaj eno od naslednji storitev:

  • gostovanje podatkovne baze podjetja (10 odstotkov),
  • finančno-računovodsko programsko opremo (9 odstotkov),
  • programsko opremo za upravljanje odnosov s strankami (CRM) (5 odstotkov),
  • računalniško zmogljivost za poganjanje lastne programske opreme – najem virtualnih procesorjev ali pomnilnikov (7 odstotkov podjetij).

Kako je z e-računi?

V letu 2017 je e-račune v standardizirani obliki primerne za avtomatizirano obdelavo pošiljalo 62 odstotkov podjetij. Kar 93 odstotkov podjetij je pošiljajo e-račune javnim ustanovam (proračunskim porabnikom), 47 odstotkov drugim podjetjem in 7 odstotkov fizičnim osebam.

Koliko podjetij plačuje za spletno oglaševanje?

Za spletno oglaševanje plačuje 22 odstotkov podjetij, npr. oglase na internetnih iskalnikih, družbenih medijih, kot so Facebook, Google, YouTube ali na drugih spletnih straneh. Na spletu oglašuje 21 odstotkov malih podjetij, 22 odstotkov srednje velikih ter 40 odstotkov velikih podjetij.

spletna-trgovina-surs

SURS razkriva, da so v letu 2017 slovenska podjetja ustvarila s spletno prodajo 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega prihodka brez DDV (foto: Pixabay.com)

V letu 2017 je najmanj en odstotek svojega prihodka ustvarilo z naročili prek računalniških omrežij (spletnih strani ali naročil prek RIP) 18 odstotkov podjetij.  SURS razkriva, da so v letu 2017 slovenska podjetja ustvarila s spletno prodajo 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega prihodka (brez DDV).

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Tudi v času karantene! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Poslanci bodo na izredni seji potrjevali predlog tretjega protikorona zakona namenjenega zagonu gospodarstva po epidemiji, ki je predvidoma vreden milijardo evrov. Najbolj odmevna ukrepa, ki ju prinaša predlog sta subvencioniranje skrajšanega delovnega časa in boni, namenjeni za pomoč turizmu. Trenutno veljavni ukrepi se iztekajo z 31. majem, zato se s sprejemom zakona precej mudi. Preberite več >>

Kaj nam prinašajo predlogi tretjega svežnja protikorona zakonodaje?

Kaj nam prinašajo predlogi tretjega svežnja protikorona zakonodaje?

Po tem, ko je vlada 15. maja preklicala epidemijo koronavirusa, je na torkovi seji že obravnavala in potrdila predloge tretjega paketa protikorona zakonodaje, ki naj bi pričel veljati po 31. maju. Zaenkrat gre sicer le za predloge, kar pomeni, da so do sprejetja v državnem zboru možne še spremembe. Preberite več >>

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Številke delavcev, ki trenutno ne delajo zaradi posledic epidemije koronavirusa so visoke. Takšnim delavcem morajo delodajalci ob izpolnitvi zakonoskih pogojev izplačevati nadomestila plač,  kar pa lahko predstavlja veliko breme v že tako precej negotovi in neugodni poslovni situaciji. Preberite več >>

Pozor! Le še dva dneva za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov

Pozor! Le še dva dneva za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov

Bliža se rok za oddajo izjave za oprostitev marčevskih in aprilskih prispevkov za samozaposlene, kmete, družbenike in verske uslužbence. Za oprostitev marčevskih (od 13. marca naprej) in aprilskih prispevkov morajo upravičenci izjavo vložiti do konca aprila, za oprostitev majskih prispevkov pa je rok za predložitev izjave 31. maj 2020. Preberite več >>

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Vlada je na včerajšnji seji sprejela Predlog novele Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo ter Predlog zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19. Tako imenovana protikorona paket 1 in protikorona paket 2 bosta predložena v obravnavo in sprejetje Državnemu zboru, po nujnem postopku. Preberite več >>

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Vlada bo z obravnavo popravkov in dopolnitev trenutno veljavne protikorona zakonodaje pričela 21. aprila, njihovo sprejetje pa lahko pričakujemo do konca prihodnjega tedna. Kateri so torej najpomembnejši sklopi, ki jih drugi sveženj ukrepov obravnava in na kakšen način širi krog upravičencev do pomoči? Preberite več >>

Oznake: ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje