Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih?

Raziskava Statističnega urada Republike Slovenije je pokazala, da ima večina slovenskih podjetij nizko stopnjo digitalizacije. Podjetja so s spletno prodajo ustvarila zgolj 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega dohodka.
digitalni-indeks-slovenija-surs

Raziskava Statističnega urada Republike Slovenije je pokazala, da ima večina slovenskih podjetij nizko stopnjo digitalizacije (foto: Pixabay.com)

Slovenska podjetja še vedno premalo poudarka dajejo digitalizaciji poslovnih procesov, ki se kaže v brezpapirnem poslovanju ter avtomatizaciji procesov do povezovanja sistemov in naprav. Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) ima v letu 2018 kar 42 odstotkov podjetij nizek digitalni indeks, 32 odstotkov zelo nizkega, 23 odstotkov visokega ter le tri odstotke zelo visok digitalni indeks.

Kako izračunamo digitalni indeks?

Digitalni indeks se izračuna na podlagi 12 kazalnikov, s katerimi spremljamo uporabo informacijsko – komunikacijske tehnologije (IKT) v podjetjih. Stopnjo digitalizacije v podjetjih z vsaj 10 zaposlenimi merimo in prikazujemo z digitalnim indeksom. Podjetja se glede na to, koliko teh elementov izpolnjujejo, razvrščajo v 4 skupine: podjetja z zelo nizkim, z nizkim, z visokim in z zelo visokim digitalnim indeksom. 

Velika podjetja imajo višji digitalni indeks.

Stopnja digitalizacije z vidika velikosti podjetij:

  • med malimi in srednje velikimi podjetji je največ takih, ki imajo nizek digitalni indeks – 41 odstotkov oz. 46 odstotkov,
  • med velikimi podjetji je 49 odstotkov takih, ki imajo visok digitalni indeks.

Koliko podjetij zaposluje strokovnjake za IKT?

Strokovnjake za IKT zaposluje 20 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi: 14 odstotkov majhnih, 42 odstotkov srednje velikih in 84 odstotkov velikih podjetij.

Koliko zaposlenih ima dostop do interneta preko mobilnih telefonskih omrežij?

Po podatkih SURS-a je 42 odstokov podjetij dodelilo prenosno napravo, ki omogoča dostop do interneta prek mobilnih telefonskih omrežij, več kot petini svojih zaposlenih. 

Vseh podjetij, ki so svojim zaposlenim (ne glede na število teh) dodelila prenosno napravo z dostopom do interneta prek mobilnih telefonskih omrežij, npr. prenosni, tablični računalnik ali mobilni telefon, je bilo 79 odstotkov. Vseh zaposlenih, ki so prejeli tako napravo, pa je bilo 23 odstotkov.

digitalni-indeks-surs

Kakšna je stopnja digitalizacije v slovenskih podjetjih? (vir: Statistični urad Republike Slovenije)

Koliko slovenskih podjetij ima svojo spletno stran?

Na spletu je s svojo spletno stranjo ali na spletni strani matičnega podjetja navzočih 84 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi: 81 odstotkov malih, 95 odstotkov srednje velikih in vsa velika podjetja. Raziskava je pokazala, da ima 34 odstotkov podjetij spletno stran, ki vsebuje povezavo na profil podjetja na družabnih omrežjih, npr. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter …


Najem naprednih storitev v oblaku

Srednje ali naprednejše storitve računalništva v oblaku najema 17 odstotkov podjetij, in to vsaj eno od naslednji storitev:

  • gostovanje podatkovne baze podjetja (10 odstotkov),
  • finančno-računovodsko programsko opremo (9 odstotkov),
  • programsko opremo za upravljanje odnosov s strankami (CRM) (5 odstotkov),
  • računalniško zmogljivost za poganjanje lastne programske opreme – najem virtualnih procesorjev ali pomnilnikov (7 odstotkov podjetij).

Kako je z e-računi?

V letu 2017 je e-račune v standardizirani obliki primerne za avtomatizirano obdelavo pošiljalo 62 odstotkov podjetij. Kar 93 odstotkov podjetij je pošiljajo e-račune javnim ustanovam (proračunskim porabnikom), 47 odstotkov drugim podjetjem in 7 odstotkov fizičnim osebam.

Koliko podjetij plačuje za spletno oglaševanje?

Za spletno oglaševanje plačuje 22 odstotkov podjetij, npr. oglase na internetnih iskalnikih, družbenih medijih, kot so Facebook, Google, YouTube ali na drugih spletnih straneh. Na spletu oglašuje 21 odstotkov malih podjetij, 22 odstotkov srednje velikih ter 40 odstotkov velikih podjetij.

spletna-trgovina-surs

SURS razkriva, da so v letu 2017 slovenska podjetja ustvarila s spletno prodajo 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega prihodka brez DDV (foto: Pixabay.com)

V letu 2017 je najmanj en odstotek svojega prihodka ustvarilo z naročili prek računalniških omrežij (spletnih strani ali naročil prek RIP) 18 odstotkov podjetij.  SURS razkriva, da so v letu 2017 slovenska podjetja ustvarila s spletno prodajo 2,4 odstotka celotne vrednosti ustvarjenega prihodka (brez DDV).

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Podjetje Evegreen, ki se ukvarja z izdelavo biorazgradljivih lončkov in proizvodnjo bioplastike, se je pred kratkim udeležilo sejma Chinaplas 2019 na Kitajskem. Nedolgo nazaj pa so za 100 % biorazgradljiv lonček prejeli zlato priznanje s strani Savinjsko-Šaleške gospodarske zbornice. Preberite več >>

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Naziv Slovenski podjetnik 2019 pripada Marjanu Batagelju

Na dvodnevnem kongresu podjetnikov v Portorožu, ki je potekal ob koncu prejšnjega tedna, je bil tradicionalno razglašen tudi Slovenski podjetnik leta 2019. Naziv je pripadel Marjanu Batagelju, večinskemu lastniku družbe Postojnska jama d.d. Preberite več >>

Letošnji regres bo višji!

Letošnji regres bo višji!

Poslanci so končno potrdili razbremenitev regresa za letni dopust. Noveli Zakona o dohodnini in Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju omogočata, da bo delavcem po prvomajskih praznikih tako lahko izplačan višji regres. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Težko pričakovana prenova avtorskega prava v EU deležna mešanih odzivov

Težko pričakovana prenova avtorskega prava v EU deležna mešanih odzivov

V preteklem tednu so evropski poslanci odločali o zloglasnem predlogu direktive o avtorskih pravicah na digitalnem notranjem trgu in direktivo tudi potrdili. Ustvarjalci in avtorji spremembe pozdravljajo, nasprotniki pa so dan sprejetja označili za katastrofo. Preberite več >>

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Kakšen je postopek ustanovitve društva?

Društvo je prostovoljno, samostojno in nepridobitno združenje, ki ga ustanovitelji ali ustanoviteljice, v skladu z Zakonom o društvih, ustanovijo zaradi uresničevanja skupnih interesov. V članku tokrat predstavljamo okviren postopek ustanovitve in osnovne dokumente, ki so potrebni za uspešno izvedbo postopka. Preberite več >>

Oznake: ,