Kakšna je verjetnost, da boste čez pet let samozaposleni

Sodeč po poročilu družbe Amway o globalnem podjetništvu (AGER), je verjetnost, da boste samozaposleni, zelo velika. Višjo stopnjo samozaposljivosti pričakujejo Slovenci kot tudi preostali Evropejci. Mnogi se v mislih po samostojni podjetniški poti počutijo samozavestno.
Kakšna je verjetnost, da boste čez pet let samozaposleni

Verjetnost, da boste čez pet samozaposleni, je … (Vir slike: Bigstockphotos)

Slovenski anketiranci, ki so sodelovali v poročilu družbe Amway, pričakujejo, da bo delež samozaposlenih oseb v Sloveniji v naslednjih petih letih narasel. »53 odstotkov jih meni, da obstaja večja verjetnost, da bodo ljudje samozaposleni, medtem ko 20 odstotkov anketirancev meni, da bo raven samozaposlenih ostala na isti ravni kot danes. 22 odstotkov jih meni, da bo raven samozaposlitev nižja kot danes,« sporočajo iz družbe.

Slovenski anketiranci v primerjavi z ostalimi odgovori, ki prihajajo iz tujine, so celo bolj prepričani, da se bo raven samozaposlitev v naslednjih petih letih povečala. Amway je samozaposlene osebe opredelil kot osebe, ki »služijo tako, da same iščejo in pridobivajo stranke, ki jim bodo prodale izdelke ali zagotovile storitve« in izpostavlja razliko z zaposleno osebo: samozaposleno osebo mora stranka plačati sama neposredno, medtem ko zaposlena prejema redno plačo od enega podjetja.

Kakšen je podjetniški duh v Sloveniji?

Poročilo vsebuje Amwayjev indeks podjetniškega duha, ki je prvič objavljen lani. AESI indeks temelji na teoriji načrtovanega vedenja, katerega avtor je Icek Azjen. Indeks meri tri vidike, ki vplivajo na odločitev oseb, da ustanovijo podjetje. Gre za željo, izvedljivost in trdnost glede na družbene pritiske.

Kot sporočajo, je bilo povprečje v državah Evropske unije 45 točk od 100 (enako kot lani), kar je nekoliko manj od globalnega povprečja, ki znaša 50 točk.

V Sloveniji je seštevek znašal 59 točk. Čeprav gre za višje število od globalnega in evropskega povprečja, pa je potrebno poudariti, da je občutno nižje kot lani. Lani je to število znašalo 70 točk.

Si Evropejci želijo postati podjetniki?

Vsak drugi si tega želi: »V povprečju je 47 odstotkov Evropejcev izrazilo željo, da bi postali podjetniki, medtem ko jih 40 odstotkov meni, da so pripravljeni na ta izziv. 48 odstotkov jih ne bi pustilo, da bi jih njihovo družbeno omrežje odvrnilo od njihovih načrtov.«

Na podjetniško pot si izraziteje želijo nastopiti milenijci, torej anketiranci, mlajši od 35 let. »So bolj pripravljeni ustanoviti podjetje, saj so dosegli višje število točk AESI, in sicer 52 kot anketiranci, starejši od 50 let, ki so zbrali 38 točk, ter izkazali večjo željo (61 odstotkov) po samozaposlitvi kot vse druge starostne skupine. Vendar pa so bili anketiranci, stari od 35 do 49 let, najbolj prepričani, da imajo potrebna sredstva in veščine, da naredijo tak korak (46 odstotkov).«

Kateri sta ključni veščini ljudi, ki želijo postati podjetniki?

Eno od vprašanj, ki jih je družba zastavila anketirancem, je razkrilo ključni veščini ljudi, ki se odločijo postati podjetniki. To je iskanje in pridobivanje strank. »50 odstotkov anketirancev meni, da bi jim bilo prijetno opravljati to nalogo, medtem ko le 40 odstotkov meni, da se ne bi počutili prijetno pri opravljanju te naloge.«

Razliko je možno občutiti tudi pri spolu. Moški so dosegli višji rezultat AESI, in sicer 50 točk, kot ženske, ki so dosegle 41 točk. »Še posebej so Evropejci moškega spola dosegli veliko višji rezultat pri želji po ustanovitvi podjetja ter zaupanju v lastne sposobnosti,« sporočajo iz družbe. Kar 5 od 10 moških si želi svoje podjetje, takšno željo imajo 4 ženske.

V Evropi prevladuje pozitiven odnos do podjetništva, ki je še nekoliko bolj izrazit pri moških (76 odstotkov pri moških, 73 pri ženskah). »Najbolj pozitivna skupina so ponovno anketiranci iz Evropske unije pod 35. letom starosti,« saj so dosegli 81 odstotkov.

Tudi v Sloveniji je podobno. 84 slovenskih anketirancev ima pozitiven odnos do podjetništva. V primerjavi z lanskim letom se ta odstotek ni spremenil. Tako imajo slovenski anketiranci celo bolj pozitiven odnos do podjetništva glede na mednarodno povprečje, ki znaša 77 odstotkov, in evropsko. Ta znaša 74 odstotkov. »Anketiranci moškega spola predstavljajo rahlo manj pozitiven odnos do podjetništva (82 odstotkov) kot anketiranke (85 odstotkov),« dodajajo.

Kaj jih privlači pri podjetništvu?

Anketiranci so večinoma izpostavili dva najbolj privačna dejavnika za ustanovitev podjetja, in sicer neodvisnost od delodajalca in biti sam svoj šef ter samouresničevanje in možnost realizacije lastnih idej. Možnost drugega vira dohodkov se je uvrstila šele na tretje mesto.

V neodvisnost od delodajalca najbolj verjamejo anketiranci, starejši od 35 let.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV!

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja ali Bookinga, ste zavezanec za DDV!

Če stanovanje oddajate prek Airbnb-ja, Bookinga ali druge tuje platforme, se morate identificirati za namene DDV. FURS bo v začetku leta 2020 izvajal poostrene nadzore na tem področju in kaznoval tiste, ki tega do takrat ne bodo uredili. Preberite več >>

Katere države nudijo podjetnicam najboljše pogoje?

Katere države nudijo podjetnicam najboljše pogoje?

Podjetje Mastercard je tudi letos izvedlo raziskavo indeks o podjetnicah in tako ugotovilo, katere države nudijo ženskam v podjetništvu najboljše pogoje za uspeh. Preberite več >>

Kdo so najbogatejši Slovenci v letu 2019?

Kdo so najbogatejši Slovenci v letu 2019?

Časopis Finance je kot vsako leto pripravil lestvico 100 najbogatejših Slovencev. Prva 3 mesta zasedajo iste osebe kot v lanskem letu. Ocenjena skupna vrednost premoženja 100 najbogatejših Slovencev znaša 5,6 milijarde €, kar je nekoliko manj kot v letu 2018. Preberite več >>

Delova podjetniška zvezda 2019 je podjetje Intra lighting

Delova podjetniška zvezda 2019 je podjetje Intra lighting

V četrtek, 7. novembra, se je na Brdu pri Kranju odvijal dogodek Delova podjetniška zvezda 2019. Častni naziv je pripadel podjetju Intra lighting, zmagovalec glede na spletne glasove bralcev Dela pa je podjetje INEA. Preberite več >>

Priznanje zlata gazela 2019 prejelo podjetje Virs

Priznanje zlata gazela 2019 prejelo podjetje Virs

Na letošnjem izboru najhitreje rastočih podjetij je zlato gazelo osvojilo podjetje Virs, srebrna gazela je bila dodeljena podjetju Alpod, bronasta pa MI Elektroniki. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Oznake: