Kakšna je verjetnost, da boste čez pet let samozaposleni

Sodeč po poročilu družbe Amway o globalnem podjetništvu (AGER), je verjetnost, da boste samozaposleni, zelo velika. Višjo stopnjo samozaposljivosti pričakujejo Slovenci kot tudi preostali Evropejci. Mnogi se v mislih po samostojni podjetniški poti počutijo samozavestno.
Kakšna je verjetnost, da boste čez pet let samozaposleni

Verjetnost, da boste čez pet samozaposleni, je … (Vir slike: Bigstockphotos)

Slovenski anketiranci, ki so sodelovali v poročilu družbe Amway, pričakujejo, da bo delež samozaposlenih oseb v Sloveniji v naslednjih petih letih narasel. »53 odstotkov jih meni, da obstaja večja verjetnost, da bodo ljudje samozaposleni, medtem ko 20 odstotkov anketirancev meni, da bo raven samozaposlenih ostala na isti ravni kot danes. 22 odstotkov jih meni, da bo raven samozaposlitev nižja kot danes,« sporočajo iz družbe.

Slovenski anketiranci v primerjavi z ostalimi odgovori, ki prihajajo iz tujine, so celo bolj prepričani, da se bo raven samozaposlitev v naslednjih petih letih povečala. Amway je samozaposlene osebe opredelil kot osebe, ki »služijo tako, da same iščejo in pridobivajo stranke, ki jim bodo prodale izdelke ali zagotovile storitve« in izpostavlja razliko z zaposleno osebo: samozaposleno osebo mora stranka plačati sama neposredno, medtem ko zaposlena prejema redno plačo od enega podjetja.

Kakšen je podjetniški duh v Sloveniji?

Poročilo vsebuje Amwayjev indeks podjetniškega duha, ki je prvič objavljen lani. AESI indeks temelji na teoriji načrtovanega vedenja, katerega avtor je Icek Azjen. Indeks meri tri vidike, ki vplivajo na odločitev oseb, da ustanovijo podjetje. Gre za željo, izvedljivost in trdnost glede na družbene pritiske.

Kot sporočajo, je bilo povprečje v državah Evropske unije 45 točk od 100 (enako kot lani), kar je nekoliko manj od globalnega povprečja, ki znaša 50 točk.

V Sloveniji je seštevek znašal 59 točk. Čeprav gre za višje število od globalnega in evropskega povprečja, pa je potrebno poudariti, da je občutno nižje kot lani. Lani je to število znašalo 70 točk.

Si Evropejci želijo postati podjetniki?

Vsak drugi si tega želi: »V povprečju je 47 odstotkov Evropejcev izrazilo željo, da bi postali podjetniki, medtem ko jih 40 odstotkov meni, da so pripravljeni na ta izziv. 48 odstotkov jih ne bi pustilo, da bi jih njihovo družbeno omrežje odvrnilo od njihovih načrtov.«

Na podjetniško pot si izraziteje želijo nastopiti milenijci, torej anketiranci, mlajši od 35 let. »So bolj pripravljeni ustanoviti podjetje, saj so dosegli višje število točk AESI, in sicer 52 kot anketiranci, starejši od 50 let, ki so zbrali 38 točk, ter izkazali večjo željo (61 odstotkov) po samozaposlitvi kot vse druge starostne skupine. Vendar pa so bili anketiranci, stari od 35 do 49 let, najbolj prepričani, da imajo potrebna sredstva in veščine, da naredijo tak korak (46 odstotkov).«

Kateri sta ključni veščini ljudi, ki želijo postati podjetniki?

Eno od vprašanj, ki jih je družba zastavila anketirancem, je razkrilo ključni veščini ljudi, ki se odločijo postati podjetniki. To je iskanje in pridobivanje strank. »50 odstotkov anketirancev meni, da bi jim bilo prijetno opravljati to nalogo, medtem ko le 40 odstotkov meni, da se ne bi počutili prijetno pri opravljanju te naloge.«

Razliko je možno občutiti tudi pri spolu. Moški so dosegli višji rezultat AESI, in sicer 50 točk, kot ženske, ki so dosegle 41 točk. »Še posebej so Evropejci moškega spola dosegli veliko višji rezultat pri želji po ustanovitvi podjetja ter zaupanju v lastne sposobnosti,« sporočajo iz družbe. Kar 5 od 10 moških si želi svoje podjetje, takšno željo imajo 4 ženske.

V Evropi prevladuje pozitiven odnos do podjetništva, ki je še nekoliko bolj izrazit pri moških (76 odstotkov pri moških, 73 pri ženskah). »Najbolj pozitivna skupina so ponovno anketiranci iz Evropske unije pod 35. letom starosti,« saj so dosegli 81 odstotkov.

Tudi v Sloveniji je podobno. 84 slovenskih anketirancev ima pozitiven odnos do podjetništva. V primerjavi z lanskim letom se ta odstotek ni spremenil. Tako imajo slovenski anketiranci celo bolj pozitiven odnos do podjetništva glede na mednarodno povprečje, ki znaša 77 odstotkov, in evropsko. Ta znaša 74 odstotkov. »Anketiranci moškega spola predstavljajo rahlo manj pozitiven odnos do podjetništva (82 odstotkov) kot anketiranke (85 odstotkov),« dodajajo.

Kaj jih privlači pri podjetništvu?

Anketiranci so večinoma izpostavili dva najbolj privačna dejavnika za ustanovitev podjetja, in sicer neodvisnost od delodajalca in biti sam svoj šef ter samouresničevanje in možnost realizacije lastnih idej. Možnost drugega vira dohodkov se je uvrstila šele na tretje mesto.

V neodvisnost od delodajalca najbolj verjamejo anketiranci, starejši od 35 let.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Visoke obresti in donosi pri investicijah v posojila

Visoke obresti in donosi pri investicijah v posojila

Visoke obresti z visokimi donosi pri investicijah v zavarovana posojila lahko investitor doseže na različnih platformah, ki so namenjena refinanciranju in množičnem investiranju. Naložbe v posojila in različne projekte na platformi se izplačajo v višini glavnice in zneska obresti, ki za vlagatelja predstavljajo dobiček. Preberite več >>

Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje XLAB d.o.o. se je povezalo z uglednima japonskima podjetjema Microsoft Japan in SB C&S. Namen sodelovanja je zagotoviti japonskim podjetjem programsko opremo, s katero bi le ta lažje organizirala delo na daljavo za svoje zaposlene. Preberite več >>

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Kako so slovenska podjetja poslovala v letu 2018 v primerjavi z letom 2017? Kolikšno dodano vrednost so ustvarila? V katerih dejavnostih so bili prihodki od prodaje najvišji? Preberite več >>

Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Kljub temu, da v podjetniškem svetu še vedno prevladujejo moški, delež podjetnic vse bolj narašča. V ZDA so preučevali, kolikšna je povprečna starost podjetnic, s katerimi izzivi se najpogosteje srečujejo, v katerih panogah delujejo in v kolikšni meri so zadovoljne s svojo izbiro. Preberite več >>

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Mikro in mala podjetja, ki prejmejo sredstva na javnem razpisu, se prevečkrat prepozno zavejo, kako obsežen in dolgotrajen je postopek projektnega poročanja. Zaradi napačnih poročil zato mnogi ne uspejo počrpati vseh sredstev, ki so jim bila dodeljena. Preberite več >>

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Evegreen – povpraševanja se vrstijo z vseh koncev sveta

Podjetje Evegreen, ki se ukvarja z izdelavo biorazgradljivih lončkov in proizvodnjo bioplastike, se je pred kratkim udeležilo sejma Chinaplas 2019 na Kitajskem. Nedolgo nazaj pa so za 100 % biorazgradljiv lonček prejeli zlato priznanje s strani Savinjsko-Šaleške gospodarske zbornice. Preberite več >>

Oznake: