
Najem jaht je predvsem zanimiv za premožnejše posameznike (Vir slike: proizvajalec).
Medtem ko je jadranje pri Slovencih izredno priljubljeno, večinoma gre za najem jadrnic z do petimi kabinami s strani družbe, ki si želi občutiti morske valove prek koncev tedna, pa je najem jaht večinoma rezervirano za višji razred. »Cene se gibljejo od 50 tisoč evrov naprej, tudi do pol milijona evrov na teden,« pravi Kratnar, ki je soustvarjal tudi aplikacijo Diet Point. Kratnar za primerjavo pove, da je potrebno za največjo jadrnico, ki jo oddaja, gre za malteški sokol, odšteti 350 tisoč evrov na teden.
Kontaktirajo ga osebni asistentje
Ravno visoke cene najema jaht so razlog, zakaj meri z novim projektom Yachtler predvsem na tujce: »Spletna stran Yachtler je namenjena najemu jaht. Zanimiva je predvsem za premožnejše posameznike, zato smo se tudi distancirali od znamke Sailsome, ki je namenjena najemu jadrnic. Veliko je povpraševanja s strani Rusov. Kontaktirajo nas predvsem njihovi osebni asistentje. Na primer za želje Rusa, ki živi na Dunaju, me je kontaktirala njegova asistentka, ki vodi pisarno v Londonu.«
(Vir slike: osebni arhiv)
Osebni asistentje ga kontaktirajo tudi v primeru, če karkoli ni v redu, ali pa da mu povejo, da so z izkušnjo zadovoljni. Imeli pa so tudi že nekaj zanimivih pripetljajev. Tako si je na primer Rus, ki je poleg najema jahte prek svoje osebne asistenke želel še kuharico. »Iz danes na jutri. Našli smo jo v nekaj dneh. Bila je Francozinja z ruskimi koreninami, a se je z njene strani zapletlo glede plačila in predstave o količini dela. Na koncu so nas klicali, da z njo niso zadovoljni, a da ji bodo vseeno plačali za opravljeno delo in prevoz. Poiskali smo novo. Ob koncu sodelovanja z novo kuharico so nas poklicali, da so zadovoljni z njo in storitvijo,« pripoveduje o zapletu s kuharico, ki jo je iskal tudi prek Facebooka.
Če si zaželite nekaj posebnega, vam Kratnar (poskusi) željo uresniči
Trenutno je v njegovi ponudbi več kot 100 jaht: »V kontakt pridemo preko različnih sistemov. Naša naloga je, da kontaktiramo lastnike. Stranka odda povpraševanje in različne želje, mi pa le-te poskusimo uresničiti.«
»Neki interesent si je na primer zaželel, da bi imel na Malagi zabavo, na kateri bi bilo 300 gostov. Jahto je potreboval le za en vikend. Želel je, da mu najdemo primerno. Spet drugi pa bi šli za dva tedna na križarjenje po Karibih,« opisuje različne želje strank.
Na eni strani narava narava, na drugi razkošje
Kratnar, ki se je pred dvema letoma predstavil z aplikacijo SailSome, ki omogoča enostavnejše najeme jadrnic, pravi, da jadrnic in jaht ni za metati v isti koš. Prav zato sta nastali dve ločeni znamki: poleg SailSome še Yachtler. »Jadralci nočejo biti povezani s tistimi, ki najemajo jahte, njim je pred očmi narava, veter, drugi pa želijo izkusiti moč, luksuz. Obe znamki pa povezuje podoben logotip,« pojasni v smehu.
Jadrnice sezonski posel, povpraševanje po jahtah celo leto
Jadrnice so bolj sezonski posel, pravi, najemi se odvijajo od maja do septembra, poleti so najemi daljši, pri jahtah pa je stanje drugačno: najemi se odvijajo tudi pozimi, ko so zanimivi vroči Karibi, manj pa Mediteran. »Ena od meni zanimivih skupin, ki najemajo jadrnice pri nas, je ekipa študentov, ki vsako leto najame novo, najbolj luksuzno jadrnico. V povprečju jih stane 3.600 evrov na teden, a ker je na jadrnici 12 oseb, je strošek na osebo zelo ugoden. Vsako leto preizkusijo novo. To je tudi prednost pri najemu, vsakič znova lahko najameš najboljšo, če pa jo kupiš, bo že čez nekaj let ´stara´.«