
Ženske v podjetništvu (Vir: Pixabay)
Podjetje Mastercard je izvedlo raziskavo Index of Women Entrepreneurs (prevod: indeks o podjetnicah). Cilj raziskave je bil ugotoviti, katere države nudijo podjetnicam najboljše pogoje za uspeh. Za preverjanje stanja so bili uporabljeni aktualni javno dostopni podatki mednarodnih organizacij kot so Mednarodna organizacija dela, UNESCO in Globalni podjetniški monitor. Preučevanih je bilo 58 držav, ki v globalnem smislu predstavljajo 80 % ženske delovne sile.
Pri tem se je preučevalo, kakšni so rezultati iniciativ za spodbujanje žensk; kakšno je znanje in dostop do finančnih sredstev v posameznih državah in v kolikšni meri so v nekem okolju razviti podporni dejavniki za razvoj ženskega podjetništva.
Rezultati kažejo na to, da so ženske čedalje bolj zastopane v podjetništvu. Podjetja, ki jih vodijo ženske, so čedalje bolj uspešna.
10 najboljših trgov za podjetnice
Na podlagi stopnje razvitosti podpornega podjetniškega okolja in priložnosti za uspeh so bile države razvrščene na lestvico od tistih z najboljšimi pogoji za razvoj ženskega podjetništva do tistih, ki na tem področju niso tako močne. Prvih 10 mest glede na najbolj ugodne pogoje zasedajo:
- ZDA
- Nova Zelandija
- Kanada
- Izrael
- Irska
- Tajvan
- Švica
- Singapur
- Združeno kraljestvo
- Poljska
Če primerjamo letošnje rezultate s podatki iz prejšnjega leta, so največje izboljšanje na področju podpornega okolja za žensko podjetništvo dosegle naslednje države:
- Francija (v roku enega leta se je povzpela za 22 mest)
- Indonezija (dvig za 13 mest)
- Kostarika (dvig za 11 mest)
- Tajvan (dvig za 9 mest)
- Irska (7 mest)
- Ruska Federacija (6 mest)
- Tajska (5 mest)
- Gana (5 mest)

Ženske v podjetništvu (Vir: Pixabay)
10 top podjetij glede na delež ženskega lastništva
- Uganda
- Gana
- Bocvana
- ZDA
- Nova Zelandija
- Rusija
- Malavi
- Avstralija
- Angola
- Portugalska
Z zgornjega seznama lahko razberemo, da delež žensk v podjetništvu ni nujno sorazmeren s stopnjo bogastva in napredka v določeni državi. V številnih državah se ženske za vstop v podjetništvo odločajo iz nuje; zaradi potrebe po preživetju.
»Podjetja v lasti in upravljanju žensk so močni katalizatorji gospodarske rasti in izboljšujejo življenjsko raven vseh. Ta raziskava osvetljuje položaj tiste populacije, ki je še zmeraj premalo zastopana, saj ženske še dandanes zavirata neenakost in izključenost. V podjetju Mastercard verjamemo, da dobre ideje prihajajo od vsepovsod. Nastopil je pravi trenutek za sodelovanje med vladami in organizacijami na področju podpore žensk pri spodbujanju njihove podjetniške žilice z izkoreninjenjem pristranskosti med spoloma ter zagotavljanjem večjega dostopa do izobraževanja in finančne vključenosti,« je dejala Ann Cairns, izvršna podpredsednica pri podjetju Mastercard.
Značilnosti okolja, ki deluje spodbudno na žensko podjetništvo
- visoka stopnja neoviranosti poslovanja,
- razvita infrastruktura,
- odprtost, dinamičnost in živahnost,
- družba, ki spodbuja in promovira inovativnost in ustvarjalnost, ter
- družba, ki poudarja osebno vztrajnost kot enega bistvenih dejavnikov uspeha.
Vir: Mastercard