
Vir slike: Pixabay
Brez ustreznega upravljanja s svojimi poslovnimi financami lahko bankrotirate še preden se vaša naložba začne povečevati.
Številni najuspešnejši lastniki podjetij na svetu pripisujejo del svojega uspeha odličnemu vodenju evidenc. Spremljajo vsak strošek in vsak prihranek, ki ga ima podjetje, da bi zmanjšali nepotrebne stroške in s tem znižali stroške za upravljanje s podjetjem. Po drugi strani pa z dobrimi finančnimi evidencami manj verjetno plačujejo davke za denar, ki ni bil prejet kot dohodek. Spodaj opisujemo 5 ključnih knjigovodskih nasvetov za lastnike malih podjetij.
-
Neusmiljeno spremljajte svoje poslovne račune
Kot lastnik podjetja se morate zavedati dejstva, da bodo zamujeni ali neplačani računi samodejno škodili vašemu denarnemu toku, kar bo posledično vplivalo na splošno vodenje podjetja. Strankam ne dovolite, da so vam dlje časa dolžne. Priporočljivo je, da ne dovolite stranki naročati novih izdelkov, razen če so že plačale za prejšnje naročilo.
Drug način obravnave neplačanih naročil ali zamud pri plačilih je, da določite roke za vsako stranko, ki ji odobrite odlog plačila, tako da se v primeru neizpolnjevanja rokov zaračuna kazen na znesek, ki ga stranka podjetju dolguje. Dobro je, da kupcem ne dovolite kopičenja dolgov do vašega podjetja.
-
Ločena plačila terjatev in posojil
Eden od vzrokov za neuspeh poslovanja je slabo upravljanje s sredstvi. Mešanje sredstev, ki jih nakažejo stranke s sredstvi, ki si jih je podjetje izposodilo, lahko privede do zmede in se kasneje spremeni v finančno krizo.
Zato je priporočljivo imeti programsko opremo, ki lahko ločeno vodi evidenco o prihodkih in posojilih.
-
Tedensko določite čas za pregledovanje knjigovodstva
Po mnenju mnogih uspešnih podjetnikov boste s pregledovanjem knjigovodstva na tedenski ravni obveščeni o dejanskem stanju svojega podjetja. S tem boste lahko upravljali s prilivi, poznali svoje tedenske stroške in bili dobro obveščeni o aktualnih odprtih postavkah.
Zgoraj našteto vam omogoča tudi spremljanje in vrednotenje tedenskih prihodkov in odhodkov podjetja. Drug način za spremljanje vseh stroškov in prihodkov, ki jih ustvari podjetje, je imeti poslovno kreditno kartico, saj po izpiskih kartice lahko vodite evidenco o vseh stroških. Poleg tega vas kartica odvrne od uporabe gotovine in tako bo izguba računov le še stvar preteklosti.
-
Hranite vse svoje finančne evidence in jih varnostno kopirajte
Ena najpomembnejših značilnosti vizionarskega lastnika malega podjetja je zagotoviti, da so vsi dokumenti, ki se uporabljajo v vsakodnevnih poslovnih transakcijah, dobro shranjeni za nadaljnjo uporabo. Vedno poskrbite, da imate vse bančne izpiske in izpiske kreditnih kartic, izkaze poslovnega izida, bilance stanja, potrdila in račune za prodajo in storitve, ki jih opravlja podjetje. To vam bo omogočilo vzpostavitev dobre finančne podlage za vaše podjetje, tudi ko se obseg poslovanja poveča.
-
Uporabljajte preprost računovodski program, ki ustreza vsem vašim poslovnim potrebam
To je eden najpomembnejših knjigovodskih nasvetov za lastnike malih podjetij, saj vam primeren računovodski program omogoča, da kadar koli dostopate do finančnega stanja podjetja. Večina računovodskih programov je enostavnih za uporabo ali pa se je dokaj enostavno naučiti, kako jih uporabljati.
Priporočljivo je, da se pred nakupom kakršne koli računovodske programske opreme posvetujete z usposobljenim računovodjo. Nekateri programi so namreč zelo zapleteni in jih je težko uporabljati. Zato je pri izbiri računovodske programske opreme kot lastnik malega podjetja pomembno, da izberete programsko opremo, ki je enostavna za uporabo in hkrati zelo zanesljiva.
Vir: www.thebalancesmb.com