“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

Gonilna sila zmagovalnega projekta lanske sezone Štartaj Slovenija, Aljaž Fras iz podjetja Noela d.o.o., je na lastni koži izkusil tako pozitivne kot negativne strani podjetništva. Ključ do uspeha in reševanja iz primeža številnih preglavic je bilo pozitivno razmišljanje ter izbira pravega svetovalca.
edita-golob-profin-aljaz-fras-noela

Mladi podjetnik Aljaž Fras iz podjetja Noela se zaveda pomena kakovostnega računovodskega servisa Pro Fin, ki ga vodi Edita Golob (foto: Simon Maljevac)

Zmaga v projektu Štartaj Slovenija je vsekakor dobrodošel “veter v hrbet” za vsakega podjetnika, a obenem prinaša tudi obilico dodatnih izzivov, s katerimi se je potrebno spopasti na pravi način. Mladi podjetnik Aljaž Fras iz Benedikta v Slovenskih goricah je skupaj s staršema Mileno in Leonom s kremo s polžjo slino Noela navdušil komisijo omenjenega projekta in družinska ideja je postala zmagovalni projekt.

Kozmetika namesto kulinarike

A le malo je manjkalo, da Frasovi ne bi postali podjetniške zvezde, saj so pred štirimi leti resno razmišljali, da bi posestvo, kjer sedaj gojijo polže, prodali. Še pravočasno so se odločili, da se bodo na svoji zemlji kar sami lotili podjetništva. V začetku so se soočali s številnimi pomisleki ter nezainteresiranostjo kulinaričnega trga za njihove polže, kar pa na srečo vseh, ki se borijo s poškodovano in suho kožo, ni zaustavilo njihovega zagona. Odkrili so, da bi lahko polžjo slino uporabili v kozmetične namene in luč sveta je ugledala krema Noela.

druzina-fras-noela

Družina Fras je s kremo s polžjo slino Noela navdušila v projekta Štartaj Slovenija (foto: FB Noela)

Hiter skok prodaje lahko prinese glavobol

Sodelovanje v televizijskem šovu je povzročilo močno povečanje prodaje, kar je pomenilo, da morajo Frasovi poskrbeti za optimalne računovodske in davčne storitve. Njihova prva izbora nista bila optimalna in vse je kazalo na to, da bo zgodba zaradi previsokih davščin doživela neslaven konec. Mukotrpno iskanje kakovostnega računovodskega servisa podjetja je naposled obrodilo sadove in vzpostavili so kontakt s podjetjem Pro Fin iz Slovenske Bistrice.

Potrebno je pravilno odreagirati na spremembe

“Če ima podjetje zdravo rast, je vse skupaj bistveno lažje, saj se lahko sproti prilagajaš vsem zahtevam. Mi smo iz ničle hitro preskočili kar nekaj stopničk, kar nam je prineslo obilo preglavic. Številni podjetniki se ne zavedajo, da je pot sestavljena iz vzponov in padcev. Pomembno je, da narediš načrt, kako boš odreagiral na vse spremembe. Prepoznavnost in finančna pomoč, ki jo prinašajo takšni projekti kot je Štartaj Slovenija, je dobrodošla, vendar prinaša tudi določene obveze, s katerimi se moraš spopasti. Če ne odreagiraš pravilno, lahko propadeš. Ne skrivam, da smo bili tudi mi blizu negativnemu scenariju. Tu je bila pomoč podjetja Pro Fin ključnega pomena,” je razkril Aljaž.

S papirologijo naj se ukvarja usposobljen kader

“Podjetnik mora biti seznanjen z vsemi birokratskimi zadevami, vendar je najbolj primerno, da si za urejanje teh zadev najde strokovno pomoč. Na ta način se lahko maksimalno posveti svojim poslovnim obveznostim, produkciji in prodaji, medtem ko računovodstvo in ostalo papirologijo ureja usposobljen kader,” je pojasnila Edita Golob, direktorica podjetja Pro Fin iz Slovenske Bistrice, ki ima več kot četrt stoletja izkušenj z računovodstvom in svetovalnimi storitvami.

Z brezplačnimi svetovanji do novih strank

Po delu v večjem podjetju se je Edita Golob odločila za samostojno podjetniško pot, leta 2009 pa je s.p. preoblikovala v d.o.o. in se lani preselila v nove poslovne prostore, ki jih stranke z veseljem obiščejo. “Težko je pridobiti vsako novo stranko. Pametni podjetniki preverijo potencialna računovodstvo, zato je pomembno kakšne so tvoje reference. Številnim potencialnim podjetnikom smo ponudili brezplačna svetovanja in ti so se nato ob ustanovitvi podjetij odločili za naše usluge. Nekateri se preselijo k nam zaradi nezadovoljstva s storitvami drugih računovodstev. Ravno zaradi tega se je na nas obrnil Aljaž in začeli smo sodelovati.”

Učenje na lastnih napakah

Aljaž Fras se zaveda, da je pot do uspeha dolga in trnova. “Po zaključku prodaje v okviru Štartaj Slovenija so pred nami nove preizkušnje. V zadnjem letu smo se veliko naučili iz svojih napak. V začetni fazi prisluhneš vsakemu nasvetu, čeprav je napačen. Sčasoma ugotoviš, kaj je dobro zate. Kamere so se ugasnile in sedaj nas čaka pravo delo. O uspehu je še prezgodaj govoriti. Uspešni bomo, če bomo naš posel uspeli obdržati na trgu deset ali dvajset let ter bodo naše delo morda nadaljevali moji potomci.”

noela-krema

Krema Noela je bila lani zmagovalni projekt Štartaj Slovenija (foto: FB Noela)

Stranke moraš nenehno opozarjati, da obstajaš

Glavni fokus v podjetju Noela bo še naprej na optimizaciji proizvodnje in prodaje. Po zaključku ekskluzive za Spar si morajo izboriti mesto na trgu, s pomočjo distributerjev pa se spogledujejo tudi s prodajo v Avstriji, Italiji in Nemčiji. Mladi podjetnik, ki je kljub evforičnem začetku z nogami in glavo ostal na trdnih tleh, se zaveda, da je ključ do nadaljnjega uspeha v kakovostnem produktu in uspešnem marketingu.

“Prodajamo izredno kakovostno in edinstveno kremo. To potrjuje tudi odziv naših strank. Ne moremo se kosati z velikimi multinacionalkami v višini finančnega vložka, zato bomo še naprej stremeli k kakovosti. Ključ je v marketingu, kar smo že spoznali. Po zaključku marketinške kampanje je prodaja močno upadla. Stranke je očitno potrebno nenehno opozarjati, da obstajaš in kje lahko pridejo do tvojega produkta. V nasprotnem primeru hitro pozabijo nate.”

Vsaka stranka je unikat

Z Edito Golob so Frasovi vzpostavili odnos, ki presega poslovno sodelovanje, kar potrjujejo tudi njene besede: “Frasovi so res izjemna družina. Hitro sem spoznala, da pred kamerami niso čisto nič drugačni kot v živo. Navdušili so me s tem, da so se vsi udeležili izobraževanja v programu miniMAX in s tem potrdili, da res živijo za projekt Noela. Na ta način so vsi spoznali vse računovodske in administrativne pasti poslovanja, kar jim močno olajša delo. Svoje stranke spodbujam, da spoznajo vse računovodske skrivnosti in trike, saj je to v obojestransko korist. Program miniMAX lahko prilagodimo individualno za vsako stranko posebej. To potrjuje moje razmišljanje, da je vsaka stranka unikat. Moramo se ji maksimalno posvetiti in se obnašati kot, da smo njeni sodelavci in del njenega podjetja.”

edita-golob-profin

“Svoje stranke spodbujam, da spoznajo vse računovodske skrivnosti in trike, saj je to v obojestransko korist,” poudarja lastnica podjetja Pro Fin, Edita Golob (foto: Simon Maljevac)

Neuspeh obrnite v svojo korist

Ob teh besedah je Aljaž Fras z nasmehom na obrazu obudil spomine na začetke poslovanja: “Uf, ko se spomnim, da smo po nasvetu prvega računovodje račune pripravljali kar v Wordu, mi je hitro postalo jasno, da na takšen način ne moreš poslovati v 21. stoletju.” 

Hitra reakcija na spremembe v poslovnem okolju je izredno pomembna za stabilnost in nadaljnji razvoj vsakega podjetja. Ob stalnem izobraževanju in iskanju novih poti do uspeha, pa Aljaž Fras tako mlade kot izkušene podjetnike opozarja še na en zelo pomemben dejavnik: “Bodite pozitivni! Prav nič vam ne bo pomagalo, če si boste vsako sekundo razbijali glavo s tem, zakaj v preteklem mesecu niste bili uspešni. V tem primeru boste zagotovo neuspešni tudi v prihodnosti. Življenje in posel sta sestavljena iz vzponov in padcev. Ob uspehu ostanite hladnokrvni in razmišljajte o naslednjih potezah. Ko se soočate s padcem, pa iz tega potegnite nekaj pozitivnega in skušajte neuspeh obrnite v svojo korist.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer: »Pri nas ni kaznovanja, le sočutna vzgoja.«

Jana Fleišer, ustanoviteljica vrtca Dobra teta, je leta 2014 za dobro poslovno idejo in uspešno poslovanje prejela naziv Mladi podjetnik leta. Kaj se je z vrtcem dogajalo v dosedanjem času in kakšni so načrti za v prihodnje? Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Iz prve roke: manager za srečo

Iz prve roke: manager za srečo

V podjetju Optiweb dajejo zadovoljstvu zaposlenih in njihovi motiviranosti za delo velik poudarek. Pomembno funkcijo na tem področju opravlja Urška Stanovnik, ki se poleg kadrovskih nalog ukvarja tudi z zadovoljstvom zaposlenih. Preberite več >>

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

EQUA Smart steklenička zdaj tudi v redni prodaji

Pametna steklenička EQUA, za katero je podjetje pred enim letom uspešno zbralo sredstva na Kickstarterju, je zdaj tudi v redni prodaji. Kupite jo lahko prek njihove spletne strani. Preberite več >>

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Anita Lozar: “Vlagamo v to, da smo z vsakim dnem boljši.”

Slovenska mikropivovarna Pelicon, ki deluje v Ajdovščini, je leta 2017 osvojila naziv Mladi podjetnik leta. Njena soustanovitelja sta Anita Lozar in Matej Pelicon. Zanimalo nas je, kako podjetje posluje v zdajšnjem stanju ter kakšne so novosti in načrti za v prihodnje. Preberite več >>

Oznake: ,