Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Vedno več startupov zbira sredstva v okviru t .i. javnih ponudb kriptožetonov (ICO). Predvsem zato, ker je (vsaj do sedaj) bila uspešnost tovrstnega zbiranja kapitala vseeno višja, kot pa preko poslovnih angelov in skladov tveganega kapitala (ki so malce bolj izbirčni).
ICO zombiji

Prihajajo ICO zombiji!

Vendar tudi na tem področju velja neprijetno dejstvo, da večina projektov ne bo uspela. Kaj se bo zgodilo s takšnimi podjetji?

Ko podjetju v »tradicionalnem« svetu zmanjka sredstev za delovanje, bodisi propade, bodisi ga prevzame drugo podjetje (na primer zaradi talentiranega kadra ali patentov). V kripto svetu pa se pojavlja še tretja, zelo neobičajna, opcija.

Opcija 3: Zombi startupi

Predstavljajte si startup, ki je uspešno zaključil ICO. Takoj zatem se ustanovitelji lotijo dela: razširijo ekipo, začnejo razvijati svojo odlično decentralizirano idejo in nato zaženejo prvo različico produkta. Pri tem pustimo ob strani dejstvo, da večina projektov verjetno sploh nikoli ne bo prišla do te faze.

Med lastniki njihovih žetonov (t.i. “bagholderji”) vlada navdušenje. Vsi pričnejo preizkušat in uporabljat produkt. Cena žetona gre v nebo, prodajalci Lamborghinijev pa si manejo roke.

Vendar medeni tedni ne trajajo dolgo. Ko se začetno navdušenje poleže, število aktivnih uporabnikov močno pade, saj se vrnejo nazaj k uporabi starih dobrih centraliziranih tehnologij, ki so dobro preizkušene, delujejo hitro in so občutno cenejše ali celo zastonj za uporabo.

ICO startup se seveda ne preda: svojemu produktu dodajo nove funkcije, znižajo provizijo za transakcije, vložijo več truda in denarja v oglaševanje itd. Toda rezultati so mešani. Sicer pridobijo nekaj novih uporabnikov, vendar podjetje ne ustvarja dovolj rednih prihodkov, da bi bilo dobičkonosno – kaj šele, da bi postalo startup “samorog” (unicorn), kot je predvidevala njihova pogumna začetna vizija.

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Na srečo imajo še vedno večino sredstev iz ICO kampanje

Po končani ICO kampanji namreč niso pretvorili čisto vsega (kar so zbrali v kriptovalutah) v evre. Namesto tega pretvarjajo manjši delež svojih bitcoinov in ethrov v evre samo na mesečni ravni, ko je treba pokriti stroške plač, poslovnih prostorov ter ostale tekoče stroške.

Istočasno pa vrednost kriptovalut ether in bitcoin konstantno raste, kar pomeni, da podjetje porablja vedno manj sredstev (za pokritje tekočih stroškov mora prodati vedno manj kriptovalut). Čeprav jim produkt ne prinese skoraj nič prihodkov, lahko podjetje vseeno živi naprej še desetletja, saj jim vrednost zbranih kriptovalut stalno raste.

Postali so zombie startup.

Težko rečem, kaj naj si mislim o takih podjetjih. Po eni strani zaposlujejo ljudi, kar je dobro iz stališča zniževanja brezposelnosti. Po drugi strani pa bi ti ljudje lahko delali kaj bolj koristnega, recimo za podjetja, ki imajo dejansko uporaben produkt ter stranke, in seveda potrebujejo dober kader.

Na eni točki ustanovitelji tega zombi podjetja sigurno ugotovijo, da je njihov produkt oz. ideja slaba in da ne vodi nikamor. Zavejo se dejstva, da so zombi podjetje. Iz moralnega stališča bi seveda bilo najbolj pravilno, da tako podjetje zaprejo in vlagateljem vrnejo preostala sredstva. Vendar taka odločitev ni preprosta: na tnalu so osebni ugled, zaposlitev ter tudi zaposlitev ostalih ljudi v podjetju, od katerih imajo nekateri družine, otroke, kredite… Definitivno je lažje ostati na zombi poti.

Pa da zaključim z malo manj črnogledo mislijo: niso oz. ne bodo vsi ICO startupi postali zombi podjetja. Med njimi so seveda tudi taki, ki imajo dobro idejo, dobro ekipo in bodo zgradili dejansko dober in uporaben produkt. Našli se bodo tudi taki, ki bodo z začetnim produktom popolnoma zgrešili, vendar se bodo nato pobrali, naredili nekaj drugega (t.i. pivot) in s tem uspeli. Naloga ICO investitorjev pa je ločiti zrno od plevela in se držati čim dlje stran od zombijev. Kot v filmih.

Matej Ramuta je podjetnik in poznavalec blockchain tehnologije. Prvoten zapis najdete tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>


Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Je TAIA prevajalska rešitev za 21. stoletje?

Konec oktobra je skupina prevajalskih strokovnjakov, uspešnih podjetnikov in blockchain svetovalcev predstavila prevajalsko platformo TAIA. Z uporabo umetne inteligence bo trajanje prevajanja prepolovljeno. Preberite več >>

Slovenija kot aktivna članica European Blockchain HUB

Slovenija kot aktivna članica European Blockchain HUB

Z organizacijo konzorcija European Blockchain HUB je Slovenija naznanila vodilno vlogo pri globalnem povezovanju vlad, stroke, podjetij, tehnologij, poslovnih eko-sistemov, raziskovalcev in ustvarjalcev na področju blockchain tehnologije. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

0xcert prepričal vlagatelje širom sveta

Slovensko podjetje Oxcert, ki je razvilo prvi protokol za upravljanje nedenarnih sredstev na blockchainu, je s prodajo kriptožetonov zbralo 10 milijonov dolarjev. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

S predavanjem Nika Slavniča se je zaključil prvi program ICOrelator

V sredo, 20. junija 2018, se je s predavanjem Nika Slavniča zaključil večmesečni brezplačni mentorski program ICOrelator v organizaciji Tehnološkega parka Ljubljana, IRP (Tovarna podjemov) in Zavoda mladi podjetnik, z vsebinsko podporo Blockchain Think Tanka, Bitcoin društva Slovenije in podjetja Bitnik. Rezultati programa so vzpodbudni, odzivi udeležencev, tako mentorjev kot podjetniških ekip, pa pozitivni. Preberite več >>

Bo Slovenija ostala privlačno okolje za blockchain projekte?

Bo Slovenija ostala privlačno okolje za blockchain projekte?

Vlada Republike Slovenije je konec maja sprejela Akcijski načrt glede blockchain tehnologije. "Med državami EU že poteka tekma, katera bo svoje okolje naredila najbolj privlačno za blockchain projekte," pojasnjuje slovenski strokovnjak za blockchain tehnologijo, dr. Peter Merc. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Slovenski kriptosvet kmalu na velikem platnu

Pestro dogajanje v povezavi s kriptovalutami in blockchain tehnologijo v Sloveniji bo kmalu predstavljeno z dokumentarnim filmom v angleškem jeziku Crypto Nation Slovenia. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje