Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Vedno več startupov zbira sredstva v okviru t .i. javnih ponudb kriptožetonov (ICO). Predvsem zato, ker je (vsaj do sedaj) bila uspešnost tovrstnega zbiranja kapitala vseeno višja, kot pa preko poslovnih angelov in skladov tveganega kapitala (ki so malce bolj izbirčni).
ICO zombiji

Prihajajo ICO zombiji!

Vendar tudi na tem področju velja neprijetno dejstvo, da večina projektov ne bo uspela. Kaj se bo zgodilo s takšnimi podjetji?

Ko podjetju v »tradicionalnem« svetu zmanjka sredstev za delovanje, bodisi propade, bodisi ga prevzame drugo podjetje (na primer zaradi talentiranega kadra ali patentov). V kripto svetu pa se pojavlja še tretja, zelo neobičajna, opcija.

Opcija 3: Zombi startupi

Predstavljajte si startup, ki je uspešno zaključil ICO. Takoj zatem se ustanovitelji lotijo dela: razširijo ekipo, začnejo razvijati svojo odlično decentralizirano idejo in nato zaženejo prvo različico produkta. Pri tem pustimo ob strani dejstvo, da večina projektov verjetno sploh nikoli ne bo prišla do te faze.

Med lastniki njihovih žetonov (t.i. “bagholderji”) vlada navdušenje. Vsi pričnejo preizkušat in uporabljat produkt. Cena žetona gre v nebo, prodajalci Lamborghinijev pa si manejo roke.

Vendar medeni tedni ne trajajo dolgo. Ko se začetno navdušenje poleže, število aktivnih uporabnikov močno pade, saj se vrnejo nazaj k uporabi starih dobrih centraliziranih tehnologij, ki so dobro preizkušene, delujejo hitro in so občutno cenejše ali celo zastonj za uporabo.

ICO startup se seveda ne preda: svojemu produktu dodajo nove funkcije, znižajo provizijo za transakcije, vložijo več truda in denarja v oglaševanje itd. Toda rezultati so mešani. Sicer pridobijo nekaj novih uporabnikov, vendar podjetje ne ustvarja dovolj rednih prihodkov, da bi bilo dobičkonosno – kaj šele, da bi postalo startup “samorog” (unicorn), kot je predvidevala njihova pogumna začetna vizija.

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Na srečo imajo še vedno večino sredstev iz ICO kampanje

Po končani ICO kampanji namreč niso pretvorili čisto vsega (kar so zbrali v kriptovalutah) v evre. Namesto tega pretvarjajo manjši delež svojih bitcoinov in ethrov v evre samo na mesečni ravni, ko je treba pokriti stroške plač, poslovnih prostorov ter ostale tekoče stroške.

Istočasno pa vrednost kriptovalut ether in bitcoin konstantno raste, kar pomeni, da podjetje porablja vedno manj sredstev (za pokritje tekočih stroškov mora prodati vedno manj kriptovalut). Čeprav jim produkt ne prinese skoraj nič prihodkov, lahko podjetje vseeno živi naprej še desetletja, saj jim vrednost zbranih kriptovalut stalno raste.

Postali so zombie startup.

Težko rečem, kaj naj si mislim o takih podjetjih. Po eni strani zaposlujejo ljudi, kar je dobro iz stališča zniževanja brezposelnosti. Po drugi strani pa bi ti ljudje lahko delali kaj bolj koristnega, recimo za podjetja, ki imajo dejansko uporaben produkt ter stranke, in seveda potrebujejo dober kader.

Na eni točki ustanovitelji tega zombi podjetja sigurno ugotovijo, da je njihov produkt oz. ideja slaba in da ne vodi nikamor. Zavejo se dejstva, da so zombi podjetje. Iz moralnega stališča bi seveda bilo najbolj pravilno, da tako podjetje zaprejo in vlagateljem vrnejo preostala sredstva. Vendar taka odločitev ni preprosta: na tnalu so osebni ugled, zaposlitev ter tudi zaposlitev ostalih ljudi v podjetju, od katerih imajo nekateri družine, otroke, kredite… Definitivno je lažje ostati na zombi poti.

Pa da zaključim z malo manj črnogledo mislijo: niso oz. ne bodo vsi ICO startupi postali zombi podjetja. Med njimi so seveda tudi taki, ki imajo dobro idejo, dobro ekipo in bodo zgradili dejansko dober in uporaben produkt. Našli se bodo tudi taki, ki bodo z začetnim produktom popolnoma zgrešili, vendar se bodo nato pobrali, naredili nekaj drugega (t.i. pivot) in s tem uspeli. Naloga ICO investitorjev pa je ločiti zrno od plevela in se držati čim dlje stran od zombijev. Kot v filmih.

Matej Ramuta je podjetnik in poznavalec blockchain tehnologije. Prvoten zapis najdete tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Imaš poslovno idejo, ki bazira na tehnologiji blockchain? Te zanima, kako pripraviti odlično ICO kampanjo? Pripravljamo brezplačen mentorski program ICOrelator, ki bo s predavanji in individualnimi mentorstvi pomagal pri začetnih ovirah ICO kampanje. Prijava je brezplačna in nezavezujoča, zato beri dalje! Preberite več >>


Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Kako zagnati uspešno ICO kampanjo?

Prva javna ponudba kriptožetonov oziroma ICO kampanja je priljubljen način za zbiranje sredstev. Žal vedno več projektov oziroma podjetij ne doseže zastavljenih ciljev. Kako lahko zagotovite, da bo vaša kampanja uspešna? Pogovarjali smo se z Vanjo Čas in dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Svet kriptovalut radi označimo za divji zahod. Odsotnost regulative, na eni strani veliki zaslužki in na drugi velike izgube. Gre za industrijo, ki je zrasla v svetu programerjev in tehnično podkovanih posameznikov. Preberite več >>

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

V javnosti se vedno več govori o tehnologiji veriženja blokov oziroma blockchain. Ali veste, za kaj sploh gre? Oglejte si kratek video. Preberite več >>

VIDEO: Tehnologija veriženja blokov bo vplivala tudi na vaše področje

VIDEO: Tehnologija veriženja blokov bo vplivala tudi na vaše področje

Tehnologija veriženja blokov je po mnenju številnih strokovnjakov prelomna. V naslednjih letih se bo njen vpliv še nadalje širil. Ali bo blockchain spremenil tudi vaše področje delovanja? Preberite več >>

Tudi Google onemogoča oglaševanje kriptovalut in povezanih projektov

Tudi Google onemogoča oglaševanje kriptovalut in povezanih projektov

Podjetje Google je pred nekaj dnevi objavilo novico, da prek njihovih oglaševalskih platform kmalu ne bo več mogoče oglaševati podjetij oziroma storitev, povezanih s kriptovalutami. Preberite več >>

92 odstotkov blockchain projektov ni več aktivnih

92 odstotkov blockchain projektov ni več aktivnih

Podjetje Deloitte je pred kratkim objavilo poročilo obsežne analize 26.000 projektov, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Le 8 odstotkov analiziranih projektov je dočakalo začetek letošnjega leta. Preberite več >>

Infografika: Koliko denarja je na svetu?

Infografika: Koliko denarja je na svetu?

Milijoni, milijarde, bilijoni … Ko govorimo o vrednosti podjetja Apple, bogastvu Warrena Buffeta ali ogromnemu svetovnemu dolgu, si zneskov z veliko ničlami pravzaprav sploh ne predstavljamo. Zato je izjemno koristna tehnika vizualizacije. Preberite več >>

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Ljubljansko podjetje OriginTrail, ki je razvilo sistem preverjanja porekla, je v svojo rešitev vključilo tudi tehnologijo veriženja blokov. Pred nekaj dnevi so uspešno zaključili svojo ICO kampanjo. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje