Zvišali so se prispevki za socialno varnost samozaposlenih

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen.
Neža in Karmen, La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Neža in Karmen, La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Neža Mlakar in Karmen Meze sta prijateljici iz otroštva, ki sta se, z željo po večji svobodi in boljšemu usklajevanju družinskega in poslovnega življenja, odločili združiti moči in se podati na svoje. Ker se je Karmen že nekaj časa ljubiteljstvo ukvarjala s peko sladic, sta najprej prišli na idejo odprtja slaščičarne. Kasneje pa se je zgodba zasukala v drugo smer.

Ko sta obe skoraj sočasno postali mamici, sta si želeli otrokom ponuditi nekaj okusnega in zdravega. Neža je nekaj časa živela v Ameriki, kjer se je navdušila nad tamkajšnjimi sladolednimi lučkami »popsicles«. Vendar pa so bile te polne sladkorja in dodatkov. Karmen je nekaj časa preizkušala recepte, potem pa ji je končno uspelo izdelati sadni zamrznjeni desert iz 100 % sadnega deleža, brez dodatkov.

Izdelke La Popsi lahko trenutno najdete na policah megamarketov INTERSPAR, kjer so na voljo v sklopu projekta Štartaj Slovenija. Karmen in Neža pa sta za inovativen izdelek prejeti tudi naziv hit produkt leta 2018. V podjetju so trenutno 4 zaposleni in 1 zunanji sodelavec, pomagajo pa si tudi s pomočjo študentov.

Kaj je posebnost La Popsi-ja pred klasičnim sladoledom?

Neža: Sva edini proizvajalki, ki se lahko pohvaliva s tem, iz katerih sestavin je tovrstni izdelek narejen. To sva izpostavili tudi na embalaži. Največja prednost je v tem, da uporabljava sadje, gre za stoodstotne sadne deleže. Če sladkava, za to uporabiva med. Izjema so alkoholni okusi, pri katerih sladkava z rafinirani sladkorjem, sicer okus ne bi bil dober.

Karmen: Produkt je povsem naraven. Ne vsebuje nobenih konzervansov in barvil. Zato je to novost na trgu.

Prvotna ideja je bila, da naj bi odprli svojo slaščičarno, potem pa sta spremenili poslovno idejo. Kako je prišlo do preobrata?

Karmen: Najprej sva začeli pisati poslovni načrt za slaščičarno. Napisali sva ga že skoraj do konca, potem pa se je kar naenkrat pojavila ta ideja. Neža se je navdušila nad ameriškimi »popsicles«, zato sem jih poskusila izdelati doma. Pri tem sem se trudila, da bi bile čim bolj naravne in brez dodanega sladkorja. Šele ko jih je začelo zmanjkovati iz domačih zmrzovalnikov, sva ugotovili, da bi bila lahko to pametnejša in donosnejša ideja od slaščičarne. Na področju slaščičarn je namreč velika konkurenca, zato si le delček v mozaiku.

Neža: Gre za produkt, katerega izdelave se lahko naučiš. Tako sva bili bolj skladni. Jaz namreč nisem za peko tort.

Karmen: Neža sicer bolj skrbi za finančni del, jaz za proizvodnjo. Tukaj se ne vtikava ena v drugo. Mislim, da ko greš v nekaj takega, moraš imeti nekoliko ločeno, kdo kaj prevzame. Sicer moraš znati tudi drug del, ampak si zaupava.

Kako poteka izdelava takega sadnega zamrznjenega deserta?

Neža: Dobiva npr. pol tone ananasa, ki ga je treba trikrat umiti. Treba ga je olupiti in narezati ter zmešati z medom. Tudi kivi je npr. treba trikrat umiti, olupiti, narezati, spasirati. Za zamrzovanje se uporabi stroj za hitro zamrzovanje. Nato se lučke zapakira.

Karmen: Stroj omogoči ohranitev mineralov in vitaminov v sadju. To namreč s klasičnimi domačimi zmrzovalniki ne bi bilo možno.

La Popsi izdelki (Vir: Štartaj Slovenija)

La Popsi izdelki (Vir: Štartaj Slovenija)

Kdo so vajini dobavitelji sadja?

Karmen: Imava enega dobavitelja, s katerim sodelujeva že od začetka. Točno ve, kaj potrebujeva. Posreduje nama tropsko sadje ustrezne kvalitete. Veliko sezonskega sadja, kot so maline, borovnice in jabolka, pridobiva od slovenskih pridelovalcev. Kar je možno, pridobiva od lokalnih pridelovalcev, kar ni, pa je uvoženo.

Zasluge za tolikšno priljubljenost La Popsi izdelkov gredo tudi projektu Štartaj Slovenija. Kakšne so vajine izkušnje s tamkajšnjo ekipo? Kako se sicer nameravata lotiti marketinga v prihodnje?

Karmen: Projekt Štartaj Slovenija ti ponudi ogromno priložnost, odskočno desko. Skočiš lahko tako visoko, kot si sam želiš. Ekipa ti je vedno pripravljena priskočiti na pomoč in te 100 % podpre. To je skoraj tako, kot če bi zadel na lotu, ker dobiš vse. Za tako rast poslovanja, kot sva jo zdaj dobili, bi sicer potrebovali 5-10 let. Skočili sva tako daleč, kot je bilo možno.

Glede marketinga pa je tako. Ko kamere ugasnejo, je na tebi, ali boš šel navzdol ali navzgor. Ali te pozabijo ali pelješ zgodbo naprej. Midve se trudiva, da jo peljeva naprej. Oglaševanja se lotevava prek socialnih omrežij, zdaj se učiva tudi snemati vloge.

Kje sta dobili finančna sredstva za zagon podjetja?

Neža: Podjetje sva zagnali z lastnimi sredstvi. S pomočjo staršev sva preživeli prvo sezono in zimo. Pred vstopom v projekt Štartaj Slovenija sva dobili še dva investitorja, ki sta naju podprla z osnovnim kapitalom. Tako sva lahko kupili osnovna sredstva in povečali proizvodne zmogljivosti.

Sta se na dosedanji poslovni poti srečevali s kakšnimi preprekami?

Karmen: To se je dogajalo na dnevni bazi. (smeh)

Neža: Največji prepreki sta bili embalaža in pakirni stroj. Res je šlo za nekakšen mejnik, saj nismo vedeli, če nam bo uspelo ali ne. Eden izmed pogojev, če sva želeli obdržati oziroma zvišati kakovost produkta in ga dati na trgovinske police, je bil, da pakirava v primerno embalažo. Pri tem sva se naučili veliko novih stvari. Šli smo skozi milijon ovir, da smo prišli do tega, da je zdaj vse tako, kot mora biti.

Karmen: Dobra stran tega projekta je ta, da se vse dogaja zelo hitro. Imeti moraš časovnico. V roku pol leta moraš, sicer z ogromno podporo, narediti nekaj, za kar bi midve drugače potrebovali vsaj leto in pol. Vse moraš narediti zelo hitro, zato se srečaš s številnimi težavami. Stroj sva naročili iz tujine in pošiljka ni prišla pravočasno. izvajalci ne pridejo tisti dan, kot si načrtoval. Posledično se postopek zavleče, pojavljati se začnejo številne težave.

La Popsi sladoled (Vir: Štartaj Slovenija)

La Popsi sadni zamrznjeni desert (Vir: Štartaj Slovenija)

Kako je to, da sta prijateljici že od malih nog, vplivalo na vajin poslovni odnos?

Karmen: Vedno rečem, da je tak odnos težji od zakona. Tukaj so v igri veliko višje vsote denarja. Če ne bi bili tako dobri prijateljici z začetka, ne vem, kako bi to funkcioniralo. Pride tudi dan, ko se ne moreva videti. Vendar veva, kje so najine meje, veva, kdaj je bolje, da se umakneva ena drugi. Ena drugo poznava v tej meri, da to ni težava. Težko bi šla v nekaj takega z osebo, ki je ne bi poznala tako dobro.

Neža: Mislim, da je najino trdno prijateljstvo pri tem velika prednost. Dopolnjujeva se tudi v poslovnem smislu. Brez Karmen ne bi ničesar začeli, brez mene ne bi ničesar končali. To je kot jin in jang. Srečo imava, da sva se našli.

Kako sta se spopadali s problematiko sezone zdaj, ko je zima? V Sloveniji namreč še vedno velja prepričanje, da se tovrstne izdelke jé le poleti. Sta uspeli ljudi prepričati, da je lahko tudi zima pravi čas za to?

Karmen: Tudi midve sva bili prepričani v to, da se La Popsi v tem času ne bo prodajal. Dogovorili sva se že, da novembra ponudbo umakneva s polic in najdeva drug produkt. Vendar to ne gre tako hitro. Prvo zimo se s tem sploh nisva ukvarjali, potem pa je prišel Štartaj Slovenija. Tukaj televizija naredi svoje. Nama samima dvema to ne bi uspelo. Tako pa sva lahko javno povedali, kar sva želeli. Ja, mislim, da nam je dejansko uspelo nekoliko spremeniti to miselnost.

Neža: Uspelo nam je ozavestiti ljudi. S skupnimi močmi smo razširili vest, da je sadni zamrznjeni desert zdrav in dober, da ne škoduje in da si ga lahko privoščimo tudi pozimi.

Karmen: V tem času je La Popsi najbolj prodajan izdelek v najini kategoriji; v kategoriji sladoledov. S tem, da je januar.

Različni okusi sladoleda La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Različni okusi sadnega zamrznjenega deserta La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Kaj je po vajinem mnenju ključnega pomena za uspeh v podjetništvu?

Neža: Neprestano učenje. Vprašati vse, česar ne veš, ter ponižnost v tem znanju. Veliko ljudi ima več znanja od tebe. Poslušaj in se uči ter verjemi vase in v to, kar delaš.

Karmen: Treba je vztrajati. Brez nič ni nič. Treba je delati. Nič ne nastane samo od sebe.

Neža: Še to: sami zmoremo veliko, skupaj zmoremo vse.

Kakšni so vajini načrti za v prihodnje?

Neža: Povečanje proizvodnje in nekaj avtomatizacije, ker zaradi povečanega povpraševanja ne moremo več delati na način, kot smo do sedaj. Z večanjem količine proizvodnje se veča tudi ekipa.

Karmen: To poletje želimo zadostiti slovenskemu trgu. Jeseni načrtujemo vstop na tuje trge. To je letošnji načrt.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje