La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen.
Neža in Karmen, La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Neža in Karmen, La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Neža Mlakar in Karmen Meze sta prijateljici iz otroštva, ki sta se, z željo po večji svobodi in boljšemu usklajevanju družinskega in poslovnega življenja, odločili združiti moči in se podati na svoje. Ker se je Karmen že nekaj časa ljubiteljstvo ukvarjala s peko sladic, sta najprej prišli na idejo odprtja slaščičarne. Kasneje pa se je zgodba zasukala v drugo smer.

Ko sta obe skoraj sočasno postali mamici, sta si želeli otrokom ponuditi nekaj okusnega in zdravega. Neža je nekaj časa živela v Ameriki, kjer se je navdušila nad tamkajšnjimi sladolednimi lučkami »popsicles«. Vendar pa so bile te polne sladkorja in dodatkov. Karmen je nekaj časa preizkušala recepte, potem pa ji je končno uspelo izdelati sadni zamrznjeni desert iz 100 % sadnega deleža, brez dodatkov.

Izdelke La Popsi lahko trenutno najdete na policah megamarketov INTERSPAR, kjer so na voljo v sklopu projekta Štartaj Slovenija. Karmen in Neža pa sta za inovativen izdelek prejeti tudi naziv hit produkt leta 2018. V podjetju so trenutno 4 zaposleni in 1 zunanji sodelavec, pomagajo pa si tudi s pomočjo študentov.

Kaj je posebnost La Popsi-ja pred klasičnim sladoledom?

Neža: Sva edini proizvajalki, ki se lahko pohvaliva s tem, iz katerih sestavin je tovrstni izdelek narejen. To sva izpostavili tudi na embalaži. Največja prednost je v tem, da uporabljava sadje, gre za stoodstotne sadne deleže. Če sladkava, za to uporabiva med. Izjema so alkoholni okusi, pri katerih sladkava z rafinirani sladkorjem, sicer okus ne bi bil dober.

Karmen: Produkt je povsem naraven. Ne vsebuje nobenih konzervansov in barvil. Zato je to novost na trgu.

Prvotna ideja je bila, da naj bi odprli svojo slaščičarno, potem pa sta spremenili poslovno idejo. Kako je prišlo do preobrata?

Karmen: Najprej sva začeli pisati poslovni načrt za slaščičarno. Napisali sva ga že skoraj do konca, potem pa se je kar naenkrat pojavila ta ideja. Neža se je navdušila nad ameriškimi »popsicles«, zato sem jih poskusila izdelati doma. Pri tem sem se trudila, da bi bile čim bolj naravne in brez dodanega sladkorja. Šele ko jih je začelo zmanjkovati iz domačih zmrzovalnikov, sva ugotovili, da bi bila lahko to pametnejša in donosnejša ideja od slaščičarne. Na področju slaščičarn je namreč velika konkurenca, zato si le delček v mozaiku.

Neža: Gre za produkt, katerega izdelave se lahko naučiš. Tako sva bili bolj skladni. Jaz namreč nisem za peko tort.

Karmen: Neža sicer bolj skrbi za finančni del, jaz za proizvodnjo. Tukaj se ne vtikava ena v drugo. Mislim, da ko greš v nekaj takega, moraš imeti nekoliko ločeno, kdo kaj prevzame. Sicer moraš znati tudi drug del, ampak si zaupava.

Kako poteka izdelava takega sadnega zamrznjenega deserta?

Neža: Dobiva npr. pol tone ananasa, ki ga je treba trikrat umiti. Treba ga je olupiti in narezati ter zmešati z medom. Tudi kivi je npr. treba trikrat umiti, olupiti, narezati, spasirati. Za zamrzovanje se uporabi stroj za hitro zamrzovanje. Nato se lučke zapakira.

Karmen: Stroj omogoči ohranitev mineralov in vitaminov v sadju. To namreč s klasičnimi domačimi zmrzovalniki ne bi bilo možno.

La Popsi izdelki (Vir: Štartaj Slovenija)

La Popsi izdelki (Vir: Štartaj Slovenija)

Kdo so vajini dobavitelji sadja?

Karmen: Imava enega dobavitelja, s katerim sodelujeva že od začetka. Točno ve, kaj potrebujeva. Posreduje nama tropsko sadje ustrezne kvalitete. Veliko sezonskega sadja, kot so maline, borovnice in jabolka, pridobiva od slovenskih pridelovalcev. Kar je možno, pridobiva od lokalnih pridelovalcev, kar ni, pa je uvoženo.

Zasluge za tolikšno priljubljenost La Popsi izdelkov gredo tudi projektu Štartaj Slovenija. Kakšne so vajine izkušnje s tamkajšnjo ekipo? Kako se sicer nameravata lotiti marketinga v prihodnje?

Karmen: Projekt Štartaj Slovenija ti ponudi ogromno priložnost, odskočno desko. Skočiš lahko tako visoko, kot si sam želiš. Ekipa ti je vedno pripravljena priskočiti na pomoč in te 100 % podpre. To je skoraj tako, kot če bi zadel na lotu, ker dobiš vse. Za tako rast poslovanja, kot sva jo zdaj dobili, bi sicer potrebovali 5-10 let. Skočili sva tako daleč, kot je bilo možno.

Glede marketinga pa je tako. Ko kamere ugasnejo, je na tebi, ali boš šel navzdol ali navzgor. Ali te pozabijo ali pelješ zgodbo naprej. Midve se trudiva, da jo peljeva naprej. Oglaševanja se lotevava prek socialnih omrežij, zdaj se učiva tudi snemati vloge.

Kje sta dobili finančna sredstva za zagon podjetja?

Neža: Podjetje sva zagnali z lastnimi sredstvi. S pomočjo staršev sva preživeli prvo sezono in zimo. Pred vstopom v projekt Štartaj Slovenija sva dobili še dva investitorja, ki sta naju podprla z osnovnim kapitalom. Tako sva lahko kupili osnovna sredstva in povečali proizvodne zmogljivosti.

Sta se na dosedanji poslovni poti srečevali s kakšnimi preprekami?

Karmen: To se je dogajalo na dnevni bazi. (smeh)

Neža: Največji prepreki sta bili embalaža in pakirni stroj. Res je šlo za nekakšen mejnik, saj nismo vedeli, če nam bo uspelo ali ne. Eden izmed pogojev, če sva želeli obdržati oziroma zvišati kakovost produkta in ga dati na trgovinske police, je bil, da pakirava v primerno embalažo. Pri tem sva se naučili veliko novih stvari. Šli smo skozi milijon ovir, da smo prišli do tega, da je zdaj vse tako, kot mora biti.

Karmen: Dobra stran tega projekta je ta, da se vse dogaja zelo hitro. Imeti moraš časovnico. V roku pol leta moraš, sicer z ogromno podporo, narediti nekaj, za kar bi midve drugače potrebovali vsaj leto in pol. Vse moraš narediti zelo hitro, zato se srečaš s številnimi težavami. Stroj sva naročili iz tujine in pošiljka ni prišla pravočasno. izvajalci ne pridejo tisti dan, kot si načrtoval. Posledično se postopek zavleče, pojavljati se začnejo številne težave.

La Popsi sladoled (Vir: Štartaj Slovenija)

La Popsi sadni zamrznjeni desert (Vir: Štartaj Slovenija)

Kako je to, da sta prijateljici že od malih nog, vplivalo na vajin poslovni odnos?

Karmen: Vedno rečem, da je tak odnos težji od zakona. Tukaj so v igri veliko višje vsote denarja. Če ne bi bili tako dobri prijateljici z začetka, ne vem, kako bi to funkcioniralo. Pride tudi dan, ko se ne moreva videti. Vendar veva, kje so najine meje, veva, kdaj je bolje, da se umakneva ena drugi. Ena drugo poznava v tej meri, da to ni težava. Težko bi šla v nekaj takega z osebo, ki je ne bi poznala tako dobro.

Neža: Mislim, da je najino trdno prijateljstvo pri tem velika prednost. Dopolnjujeva se tudi v poslovnem smislu. Brez Karmen ne bi ničesar začeli, brez mene ne bi ničesar končali. To je kot jin in jang. Srečo imava, da sva se našli.

Kako sta se spopadali s problematiko sezone zdaj, ko je zima? V Sloveniji namreč še vedno velja prepričanje, da se tovrstne izdelke jé le poleti. Sta uspeli ljudi prepričati, da je lahko tudi zima pravi čas za to?

Karmen: Tudi midve sva bili prepričani v to, da se La Popsi v tem času ne bo prodajal. Dogovorili sva se že, da novembra ponudbo umakneva s polic in najdeva drug produkt. Vendar to ne gre tako hitro. Prvo zimo se s tem sploh nisva ukvarjali, potem pa je prišel Štartaj Slovenija. Tukaj televizija naredi svoje. Nama samima dvema to ne bi uspelo. Tako pa sva lahko javno povedali, kar sva želeli. Ja, mislim, da nam je dejansko uspelo nekoliko spremeniti to miselnost.

Neža: Uspelo nam je ozavestiti ljudi. S skupnimi močmi smo razširili vest, da je sadni zamrznjeni desert zdrav in dober, da ne škoduje in da si ga lahko privoščimo tudi pozimi.

Karmen: V tem času je La Popsi najbolj prodajan izdelek v najini kategoriji; v kategoriji sladoledov. S tem, da je januar.

Različni okusi sladoleda La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Različni okusi sadnega zamrznjenega deserta La Popsi (Vir: Štartaj Slovenija)

Kaj je po vajinem mnenju ključnega pomena za uspeh v podjetništvu?

Neža: Neprestano učenje. Vprašati vse, česar ne veš, ter ponižnost v tem znanju. Veliko ljudi ima več znanja od tebe. Poslušaj in se uči ter verjemi vase in v to, kar delaš.

Karmen: Treba je vztrajati. Brez nič ni nič. Treba je delati. Nič ne nastane samo od sebe.

Neža: Še to: sami zmoremo veliko, skupaj zmoremo vse.

Kakšni so vajini načrti za v prihodnje?

Neža: Povečanje proizvodnje in nekaj avtomatizacije, ker zaradi povečanega povpraševanja ne moremo več delati na način, kot smo do sedaj. Z večanjem količine proizvodnje se veča tudi ekipa.

Karmen: To poletje želimo zadostiti slovenskemu trgu. Jeseni načrtujemo vstop na tuje trge. To je letošnji načrt.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Borut Borštnik: »Če želimo več hardware startupov, bo treba v proces vključiti podjetja in univerze.«

Borut Borštnik: »Če želimo več hardware startupov, bo treba v proces vključiti podjetja in univerze.«

Borut Borštnik, direktor Zavoda mladi podjetnik, je delil svoja opažanja glede slovenskih hardware startupov. Poleg tega je predstavil program HardwareSTART, ki ga Mladi podjetnik izvaja v sodelovanju s Katapultom in DEWESoftom. Preberite več >>

Nataša Zajec: “Podjetja naj stavijo na prodornost, vztrajnost in izpolnitev dogovorov.”

Nataša Zajec: “Podjetja naj stavijo na prodornost, vztrajnost in izpolnitev dogovorov.”

Luksemburško-slovenski poslovni klub je julija letos odprl coworking CISpace v Berlinu. Gre za organizacijo, ki slovenskim podjetnikom odpira vrata na luksemburški, nizozemski in belgijski trg. Preberite več >>

Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«

Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«

VIAR je slovensko zagonsko podjetje s sedežem v Celju in podružnico v Seattlu. Med drugim deluje na področju virtualne resničnosti in je pri tem zelo uspešno, saj se povezuje z vodilnimi slovenskimi in tujimi podjetji. Preberite več >>

Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Delovanje na področju razvoja strojne opreme predstavlja tovrstnim podjetjem številne dodatne izzive, ki so vezani na visoke finančne vložke in dolgo časovno komponento. Izvedeli smo, kako so se tovrstnih izzivov lotevali v podjetju Chipolo in katere nasvete bi predali posameznikom, ki se podajajo v to panogo. Preberite več >>

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Pri podjetju Mimateam so razvili nov produkt, Vitta Smile. Gre za pametni nastavek za zobno ščetko, ki uporabniku pomaga do boljših navad pri ščetkanju zob. Preberite več >>

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje