10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki
10 podjetniških ekip bo razvijalo projekte z vrhunskimi blockchain strokovnjaki.
Z uvodnimi predstavitvami izbranih ekip se je v torek, 8. maja, v prostorih Tehnološkega parka Ljubljana uradno začel mentorski program ICOrelator. Tehnološki park Ljubljana d.o.o. s partnerji IRP (Tovarno podjemov) in Zavodom mladi podjetnik organizira pospeševalnik za ekipe, ki želijo uresničiti svoje projekte na temeljih tehnologije blockchain in zbrati zagonska sredstva s pomočjo t. i. initial coin offering (ICO).
Mojca Cvirn iz Tehnološkega parka Ljubljana je cilj programa opisala z naslednjimi besedami: »Z mentorskim programom želimo ustvariti skupnost, v okviru katere bomo spodbudili izmenjavo mnenj in izkušenj med ekipami in mentorji. Z njihovo pomočjo bodo lahko ekipe preverile, ali so njihove ideje primerne oziroma kako jih nadgraditi.«
Mentorji so prava knjižnica znanja
S pomočjo alternativnega načina zbiranja sredstev, ki ga omogoča tehnologija veriženja blokov, lahko zagonska podjetja zbirajo sredstva v kripto valutah. Pri tem morajo biti pozorna na vse pasti takšnega načina financiranja, zato bodo zanje nasveti izkušenih mentorjev več kot dobrodošli.
Mentorski program ICOrelator, ki se izvaja v okviru projekta Accelerator in je financiran s strani programa Interreg Danube, se izvaja kot intenzivni bootcamp. Na delavnicah in individualnih svetovanjih bodo udeleženci pridobivali znanja in informacije o blockchain rešitvah zbiranja finančnih sredstev.
Program ICOrelator bo ekipe povezal s širokim naborom mentorjev, ki prihajajo iz industrije in se lahko pohvalijo s sodelovanjem v številnih ICO projektih. To so Vanja Čas, Peter Trček, Peter Merc, Matej Ramuta, Jure Pirc in Tilen Šarlah. Skupaj tvorijo pravo knjižnico znanja, ki združuje področja prava, davkov, marketinga, ekonomije kripto žetonov, razvoja na blockchainu, pametnih pogodb in ICO kampanj.
Prva predavanja za izbranih deset ekip
V brezplačen program je bilo med 25 prijavljenimi projekti po skrbni selekciji izbranih deset projektov, ki so svojo zagnanost že izkazali, in sicer s sestavo ekipe, razvojem prototipa, natančno preverbo poslovne ideje in poznavanjem področja tehnologije blockchain, kripto žetonov in kripto valut. Ekipe se tako že spogledujejo s začetkom ICO kampanje.
S kripto varnostjo je ekipe seznanil Peter Trček iz podjetij Bitnik in LoCoins ter od nedavnega tudi predsednik Blockchain Think Tanka. Tokrat se je Peter dotaknil predvsem varnostnih problemov v povezavi z ICO kampanjami in predstavil konkretne primere iz industrije.
»Vaša naloga je, da bodočim investitorjem zagotovite varnost. Ne smete dopustiti, da bi prišlo do vdora v vašo spletno stran, ker ste želeli prihraniti in se odločili za cenejše ponudnike. Ne uporabljajte komunikacijskih kanalov, ki so preverjeno odlično okolje za leglo goljufov. Vaša osnovna miselnost mora biti takšna, da so investitorji neprimerno podučeni o varnosti in jih morate o dobrih praksah primerno seznaniti,« je bila ena izmed njegovih temeljnih misli.
Peter Trček je udeležence programa ICOrelator opozoril na nevarnosti v poslovanju s spletnimi kriptovalutami. (Foto: Simon Maljevac)
ICOrelator s pestrim naborom projektov
Sledile so predstavitve izbranih ekip, ob katerih se je razvila zanimiva debata, kar je dober obet za uspešno nadaljevanje programa. Ekipe so se predstavile s projekti s področja mobilnih aplikacij, financiranja, prometa, spletnih tečajev, dobrega počutja, igralništva, medicine, video iger in finančnih podatkov.
Mentorica in strokovnjakinja za marketing Vanja Čas iz Pippa Consulting je po predstavitvah povedala: »Na uvodnem dogodku smo bili deležni predstavitve številnih odličnih idej. Veselim se individualnih pogovorov s sodelujočimi. V dobrem mesecu dni bodo projekti dobili dobre temelje za uvod v pravo ICO kampanjo.«
Njene vtise je nadaljeval mentor in predsednik Bitcoin društva Slovenija Jure Pirc: »Na enem mestu so prisotne dobre ideje posameznikov, ki vstopajo v svet ICO projektov, ter znanje mentorjev, ki že imamo izkušnje s tem. S tem programom bodo udeleženci spoznali, da blockchain integracija vendarle ni za vsakogar. Opazil sem, da je prisotnega nekaj neznanja glede ‘token economics’, saj imajo ekipe težavo s podrobno predstavitvijo tega, kako bodo njihovi investitorji nagrajeni. Tukaj smo zato, da jim podrobno pojasnimo vse skupaj.«
Kaj od programa pričakujejo ekipe?
»Verjamemo, da imamo zelo dober projekt z velikim potencialom. Po drugi strani nimamo dovolj informacij v povezavi z blockchain tehnologijo, da bi se podali v izvedbo. Na podlagi tega smo se odločili za prijavo v mentorski program. V naslednjih tednih nas ob pomoči mentorjev čaka veliko dela, česar se veselimo,« sta po zaključku predstavitve povedala Domen in Matjaž Požlep iz projekta ArtRebel 9.
Blockchain tehnologija je idealna za igričarsko industrijo, kar sta potrdila tudi Mitja Krašovec in Žiga Dvanajščak iz projekta BetOnYourself: »Za sodelovanje sva se odločila, ker sva želela izvedeti, kaj se dogaja v slovenski ICO sferi. Mogoče bova na ta način našla tudi kakšnega novega sodelavca ali partnerja. Prepričana sva, da nama bodo mentorji pomagali odpreti kakšna vrata, ki so bila do sedaj zaprta.«
»Zaupanje je temelj, ki ga mora v skupnosti graditi vsaka ICO kampanja.«
Mentorski program ICOrelator bo trajal do 18. junija 2018. Sledila bo oddaja evalvacijskega poročila in zaključni dogodek z mreženjem, ki bo na sporedu 22. junija. Organizatorji si želijo, da bi ekipe do takrat prišle do točke, ko se bodo lahko suvereno pogovarjale tudi z investitorji.
»Program želimo oblikovati po meri ekip, saj so v različnih fazah, s tem pa so potrebe po znanju in nasvetih drugačne. Želimo si, da bi bile vse ekipe po zaključku programa pripravljene na suveren pogovor z investitorji. Če bo tako, nam bo v največje zadovoljstvo pripraviti srečanja, ki bodo vodila v naslednje faze razvoja,« pove Egon Ravbar, vodja programa ICOrelator in soustanovitelj Zavoda mladi podjetnik.
Na vprašanje, čemu bi se bodoči kripto start-upi usmerjali v pridobivanje klasičnih investicij, odgovarja: »V začetnem obdobju ICO kampanj se je večina projektov zanašala na investicije kripto navdušencev. To se deloma spreminja, saj so potencial za zaslužek opazili tudi klasični investitorji. Njihova prednost je v tem, da nimajo zgolj finančnih sredstev, ampak tudi t. i. pametni denar, obenem pa s svojo pojavnostjo vzbujajo zaupanje za ostale investitorje. Prav zaupanje je tisti temelj, ki ga mora v skupnosti graditi vsaka ICO kampanja. K temu nedvomno pripomore udeležba v programih, kot je ICOrelator.«