
Ekipa Zoic Bar je v Londonu odprla podjetje (Vir celotnega slikovnega materiala: Zoic Bar).
»Ime smo spremenili, ker gre ime Zoic hitreje v ušesa. Ugotovili smo tudi, da obstaja spletna stran Buzzfeed, ki ima duhovito vsebino, mi pa gradimo resen brand,« pojasnjuje. Zoic izhaja iz zgodovinske besede, gre za besedo doba, ki jo kot končnico slišimo v fazah geološkega razvoja Zemlje.
Odločali so se med tremi državami
»Fokusirali smo se na proizvodnjo visokoprotenskih tablic iz insektov, predstavili spletno stran in odprli podjetje v Veliki Britaniji, kjer je trg odprt, večji, večja je tudi kupna moč. Raziskovali smo tri države, poleg Velike Britanije še Nizozemsko in Belgijo. Izkazalo se je, da je glede na naše področje delovanja Velika Britanija najbolj primerna,« razloži sogovornik.
Začasne selitve v London ne izključujejo
Postopek odpiranja podjetja je bil v Londonu malo daljši od pričakovanega (oziroma slovenskega), a to le zato, poudarja Krč, ker smo v svoji domovini bolj seznanjeni s postopki. »Potrebuješ dogovor za sestanke na občini in na banki, moraš imeti odprt bančni račun in računovodjo, celotno urejanje papirjev pa je potrebno izvesti na licu mestu. Pri nas je ta postopek trajal kakšen mesec, da smo našli primerne sogovornike in podpisali papirje.« V primeru, da se bo izkazalo, da bi bilo boljše, da so tudi fizično prisotni na britanskem trgu, ne izključujejo možnosti za vsaj začasno selitev.
Končno mnenje še letos?
V Veliki Britaniji, kjer bodo potekali vsi procesi, od proizvodnje, embalažiranja pa vse do prodaje (mokarji v babičini kleti pa bodo ostali za potrebe raziskovanja), lahko že prodajajo svoje izdelke, pošiljajo jih lahko v vse članice Evropske unije. »Če bi imeli podjetje odprto v Sloveniji, bi padli pod slovensko zakonodajo, tako prodaja ne bi bila mogoča,« pojasnjuje. EFSA (European food safety authority) je okvirno mnenje že poslala, ekipa, ki se je povečala še za enega člana pa pričakuje, da bo do končnega mnenja prišlo še letos.
Konkurence že veliko, a vsi v podobnih fazah razvoja
Konkurence je, kot je predvidel Krč že poleti, čedalje več. Zasledili so ekipo iz Velike britanije, Francije, tudi Nemčija se že prebuja. »Vsi smo v podobnih fazah razvoja, zato market leaderja na tem področju še ni. Bo pa zato borba vsaj na začetku toliko bolj pomembna.« Da bi si svojo status čim bolj utrdili bodo delali na čim boljši izkušnji stranke, okusu, embalaži, dizajnu in drugih marktinških pristopih.
Začeli s prednaročili, po dokazu zanimanja trga še iskanje investitorja
Krč vse, ki bi jih njihov produkt zanimal, vabi, da si ogledajo njihovo spletno stran, kjer tudi zbirajo prednaročila. Ena, petdeset gramska stane skupaj s poštnino tri funte, naročniki jih bodo po besedah Krča predvidoma prejeli konec leta 2015. »S prednaročili nam kupci pomagajo, da lažje in predvsem hitreje realiziramo svojo idejo. Če ne zberemo dovolj prednaročil, posledično sredstev za proizvodnjo, bomo deficit pokrili sami. Tablice bodo v roku nekaj mesecev dostopne,« v načrtu pa je tudi iskanje investitorja, doma ali v tujini, a šele potem, ko dokažejo rast in zanimanje na trgu. »Nismo visokotehnološko podjetje, smo pa v novi branži, ki ima potencial za rast, zato menimo, da bomo lahko vzbudili zanimanje pri investitorjih. « je prepričan.