
Od treh napihljivih blazin do več deset milijard dolarjev vrednega podjetja (Vir slike: Greylock.com)
Brian Chesky, soustanovitelj in izvršni direktor podjetja Airbnb, ima za seboj nekaj pestrih let, v katerih mu je skupaj z ekipo uspelo ustvariti enega izmed najuspešnejših podjetij na področju rezervacij prenočišč. A na poti do uspeha se je soočil s številnimi težavami ter okolico, ki ni odobravala njegovega početja. Njegova poslovna ideja se je mnogim zdela nesmiselna, zaradi česar je nemalokrat skoraj obupal. Ker je sam prihajal iz izrazito nepodjetniške družine, pravzaprav niti ni imel večjih ambicij v podjetništvu.
Toda vse se je spremenilo tekom študija industrijskega dizajna. Tedaj je namreč prvič ugotovil, da lahko tudi sam vpliva na stvari in jih spremeni. Razmišljati je začel o podjetniški poti. Kljub temu da je dobil dobro službo, se je nedolgo za tem odpravil v San Francisco, kjer sta se s prijateljem Joeom Gebbio odločila, da ustanovita startup.
Poslovno idejo sta našla zelo hitro: tedaj je namreč v mestu potekala ena izmed večjih mednarodnih konferenc in prav vsi hoteli so bili zasedeni. Odločila sta se, da zainteresiranim obiskovalcem konference za manjši znesek ponudita svoje stanovanje, kjer sta imela tri napihljive postelje. Dobila sta tri goste, s katerimi sta se v času skupnega bivanja močno spoprijateljili, kar jima je dalo novega zagona za uresničevanje njune poslovne ideje. Odločila sta se, da svoj novi posel poimenujeta po napihljivih posteljah, in kmalu je nastala spletna stran Airbedandbreakfast.com. Ekipi se je tedaj pridružil tudi Nathan Blecharczyk in skupaj so začeli z razvojem podjetja.
Airbnb je najboljše podjetje za zaposlitev v naslednjem letu >>
Kar trikrat so poskusili z zagonom startupa, a njihove nove spletne strani ni opazil skoraj nihče. Produkt je bil namreč precej pomanjkljiv: gostje so morali spati v napihljivih posteljah, ki jih je moral priskrbeti ponudnik sam, težave je povzročal tudi slabo razvit plačilni sistem. Tudi osredotočenost ekipe ni bila pravilna: ta je namreč ciljala na konference, torej na obdobje, ko je bila zasedenost hotelov najvišja. Pojavile pa so se stranke z bolj specifičnimi željami: želele so prenočišče v obdobju, ko v mestu ni potekala nobena konferenca, želele so si prave in ne napihljive postelje. Ekipa je z obotavljanjem poskrbela za vse našteto in leta 2008 je zaživela spletna stran Airbnb.com, ki je v zgolj 3 klikih omogočala rezervacijo stanovanja.
Začel se je boj za investitorje: kar 15 jih je njihovo prošnjo po 150 tisoč dolarjih v zameno za 10 odstotkov startupa zavrnilo ali ignoriralo. Razlogi so bili različni, nekateri izmed njih pa so navedli tudi premajhen tržni potencial podjetja Airbnb. Chesky in Gebbia sta se problematike pomanjkanja sredstev lotila na drugačen način in pri banki vzela skupno 60 tisoč dolarjev kredita.
Težave se tu še niso končale. Sledilo je leto dni številnih neuspelih poskusov in vendarle je ekipa našla pravi odgovor nanje: vključila se je v Y Combinator in spremenila dvoje:
- ekipa se je štiri mesece posvečala le svojemu startupu, medtem pa so člani ekipe osebno življenje odrinili na stran;
- dobili so nasvete izkušenih mentorjev, zaradi katerih so korenito spremenili svoje cilje: namesto 1 milijona ljudi so sedaj želeli navdušiti 100 ljudi, kar je bil zanje veliko bolj dostopen cilj in so se ga lahko lotili bolj sistematično.
Od tu naprej je njihovo delo potekalo na nov, drugačen način: osebno so preizkusili prenočišča zainteresiranih ponudnikov, jim pomagali do dobrih predstavitvenih fotografij ter napisali prve ocene in komentarje o sami ponudbi.
Sledila je odlična novica: družba Sequoia Capital se je odločila finančno podpreti startup in vanj vložiti 600 tisoč dolarjev investicije. Tudi mediji so pričeli pisati o mladem startupu in o njihovi “absurdni ideji” po oddajanju stanovanj, v katerih ljudje dejansko živijo. Mlada ekipa je tedaj ugotovila, da bolj kot bo provokativen produkt, več ljudi bo o njem govorilo. Beseda o Airbnb se je resnično pričela hitro širiti, ekipa pa se pri tem ni ustavila. Osebno so obiskovali različna mesta po svetu in predavali na tematiko poslovnih priložnosti v okviru oddajanja stanovanj. Počasi so ustvarili pravo skupnost navdušencev nad Airbnb, mreža pa se je začela širiti tudi drugod po svetu.
Danes podjetje, ki šteje 7 let, letno uživa več kot 850 milijonov dolarjev zaslužka, ocenjeno pa je na nepredstavljivih 25,5 milijard dolarjev.
Vir: Business Insider
Airbnb potrdil, da je poleti prejel 1,5 milijarde vredno investicijo >>