Od treh napihljivih blazin do več deset milijard dolarjev vrednega podjetja

Od treh napihljivih blazin do več deset milijard dolarjev vrednega podjetja (Vir slike: Greylock.com)

Od treh napihljivih blazin do več deset milijard dolarjev vrednega podjetja

Brian Chesky se je skupaj s soustanoviteljema Joeom Gebbio in Nathanom Blecharczykom ob ustanavljanju Airbnb, danes enega najuspešnejših podjetij na svetu, soočal s številnimi težavami. V enem izmed intervjujev je razkril svojo zgodbo, v kateri ni manjkalo vzponov in padcev.
Od treh napihljivih blazin do več deset milijard dolarjev vrednega podjetja

Od treh napihljivih blazin do več deset milijard dolarjev vrednega podjetja (Vir slike: Greylock.com)

Brian Chesky, soustanovitelj in izvršni direktor podjetja Airbnb, ima za seboj nekaj pestrih let, v katerih mu je skupaj z ekipo uspelo ustvariti enega izmed najuspešnejših podjetij na področju rezervacij prenočišč. A na poti do uspeha se je soočil s številnimi težavami ter okolico, ki ni odobravala njegovega početja. Njegova poslovna ideja se je mnogim zdela nesmiselna, zaradi česar je nemalokrat skoraj obupal. Ker je sam prihajal iz izrazito nepodjetniške družine, pravzaprav niti ni imel večjih ambicij v podjetništvu.

Toda vse se je spremenilo tekom študija industrijskega dizajna. Tedaj je namreč prvič ugotovil, da lahko tudi sam vpliva na stvari in jih spremeni. Razmišljati je začel o podjetniški poti. Kljub temu da je dobil dobro službo, se je nedolgo za tem odpravil v San Francisco, kjer sta se s prijateljem Joeom Gebbio odločila, da ustanovita startup.

Poslovno idejo sta našla zelo hitro: tedaj je namreč v mestu potekala ena izmed večjih mednarodnih konferenc in prav vsi hoteli so bili zasedeni. Odločila sta se, da zainteresiranim obiskovalcem konference za manjši znesek ponudita svoje stanovanje, kjer sta imela tri napihljive postelje. Dobila sta tri goste, s katerimi sta se v času skupnega bivanja močno spoprijateljili, kar jima je dalo novega zagona za uresničevanje njune poslovne ideje. Odločila sta se, da svoj novi posel poimenujeta po napihljivih posteljah, in kmalu je nastala spletna stran Airbedandbreakfast.com. Ekipi se je tedaj pridružil tudi Nathan Blecharczyk in skupaj so začeli z razvojem podjetja.

Airbnb je najboljše podjetje za zaposlitev v naslednjem letu >>

Kar trikrat so poskusili z zagonom startupa, a njihove nove spletne strani ni opazil skoraj nihče. Produkt je bil namreč precej pomanjkljiv: gostje so morali spati v napihljivih posteljah, ki jih je moral priskrbeti ponudnik sam, težave je povzročal tudi slabo razvit plačilni sistem. Tudi osredotočenost ekipe ni bila pravilna: ta je namreč ciljala na konference, torej na obdobje, ko je bila zasedenost hotelov najvišja. Pojavile pa so se stranke z bolj specifičnimi željami: želele so prenočišče v obdobju, ko v mestu ni potekala nobena konferenca, želele so si prave in ne napihljive postelje. Ekipa je z obotavljanjem poskrbela za vse našteto in leta 2008 je zaživela spletna stran Airbnb.com, ki je v zgolj 3 klikih omogočala rezervacijo stanovanja. 

Začel se je boj za investitorje: kar 15 jih je njihovo prošnjo po 150 tisoč dolarjih v zameno za 10 odstotkov startupa zavrnilo ali ignoriralo. Razlogi so bili različni, nekateri izmed njih pa so navedli tudi premajhen tržni potencial podjetja Airbnb. Chesky in Gebbia sta se problematike pomanjkanja sredstev lotila na drugačen način in pri banki vzela skupno 60 tisoč dolarjev kredita. 

Težave se tu še niso končale. Sledilo je leto dni številnih neuspelih poskusov in vendarle je ekipa našla pravi odgovor nanje: vključila se je v Y Combinator in spremenila dvoje:

  • ekipa se je štiri mesece posvečala le svojemu startupu, medtem pa so člani ekipe osebno življenje odrinili na stran; 
  • dobili so nasvete izkušenih mentorjev, zaradi katerih so korenito spremenili svoje cilje: namesto 1 milijona ljudi so sedaj želeli navdušiti 100 ljudi, kar je bil zanje veliko bolj dostopen cilj in so se ga lahko lotili bolj sistematično.

Od tu naprej je njihovo delo potekalo na nov, drugačen način: osebno so preizkusili prenočišča zainteresiranih ponudnikov, jim pomagali do dobrih predstavitvenih fotografij ter napisali prve ocene in komentarje o sami ponudbi. 

Sledila je odlična novica: družba Sequoia Capital se je odločila finančno podpreti startup in vanj vložiti 600 tisoč dolarjev investicije. Tudi mediji so pričeli pisati o mladem startupu in o njihovi “absurdni ideji” po oddajanju stanovanj, v katerih ljudje dejansko živijo. Mlada ekipa je tedaj ugotovila, da bolj kot bo provokativen produkt, več ljudi bo o njem govorilo. Beseda o Airbnb se je resnično pričela hitro širiti, ekipa pa se pri tem ni ustavila. Osebno so obiskovali različna mesta po svetu in predavali na tematiko poslovnih priložnosti v okviru oddajanja stanovanj. Počasi so ustvarili pravo skupnost navdušencev nad Airbnb, mreža pa se je začela širiti tudi drugod po svetu. 

Danes podjetje, ki šteje 7 let, letno uživa več kot 850 milijonov dolarjev zaslužka, ocenjeno pa je na nepredstavljivih 25,5 milijard dolarjev.

Vir: Business Insider

Airbnb potrdil, da je poleti prejel 1,5 milijarde vredno investicijo >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Slovenski startup forum 2025 je v torek na Bledu združil več kot sto predstavnikov startupov, vlade in mednarodnih strokovnjakov. Cilj je bil jasen - okrepiti povezave v ekosistemu in spodbuditi rast startupov. Ti so ključni za tehnološki razvoj in globalno konkurenčnost Slovenije. Več >

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Danes v Kristalni palači v Ljubljani poteka konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! 2024. Pridružite se nam ob spremljanju podjetniškega panela z zanimivimi gosti in govora lanskega zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta. Osrednji dogodek pa so predstavitve letošnjih kandidatov in razglasitev zmagovalca. Več >

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Na Tovarni podjemov v Mariboru se je zgodil Demo dan Start:up Slovenija, kjer je deset najbolj obetavnih slovenskih startupov predstavilo svoje inovativne ideje in tehnologije pred investicijsko komisijo in obiskovalci. Več >

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

V torek, 1. oktobra, se je vsej Evropi pričela kampanja Evropski mesec kibervarnosti, katere namen je okrepiti odpornost sistemov in storitev EU, opolnomočiti državljane in narediti korak naprej k bolj kibernetsko varni in ozaveščeni družbi. Več >

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

MagicRooty je okusen naravni napitek, nadomestek kave in prehransko dopolnilo za krepitev možganov. Razvito je bilo, da dvigne raven energije, izboljša fokus in podpre delovanje vaših možganov. Grega Gostinčar, eden izmed soustanoviteljev, nam je omogočil kratek vpogled v zakulisje znamke FeelRooty. Več >

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Več >

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

Jesenski Startup vikend Maribor, na katerem je razvijalo svoje podjetniške ideje več kot 40 udeležencev, je presegel vsa pričakovanja, tako po zrelosti idej, kot tudi zagnanosti podjetnikov, ki so v samo 3 dneh naredili izjemen napredek in tako stopili korak naprej k realizaciji in vstopu produktov na trg. Več >

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Vprašajte katerega koli podjetnika, kaj je najzahtevnejši del ustanovitve in vodenja lastnega podjetja in odgovoril vam bo, da je to pridobitev zagonskega kapitala. Običajno si ljudje na začetku svoje lastne poslovne poti izposodijo denar od prijateljev in družine. Več >

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Pred nekaj dnevi je v Trbovljah potekalo prvo letošnje srečanje programa HardwareSTART na temo testiranja in certifikacij. Z nami je svoje znanje in nasvete delil Mihael Gornik, vodja kakovosti v podjetju Dewesoft. Več >

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

Na kakšen način lahko podjetnik zmanjša tveganje za svoj posel? Statistika propadlih startupov je visoka, zato večina podjetnikov dvakrat premisli, preden stopi na to pot. Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki