Kolumna: Odprem spletno trgovino in postal bom bogat?

Na svojem delovnem mestu se velikokrat srečujem z ljudmi, ki imajo idejo kako obogateti s pomočjo spleta. Priznati moram, da so nekatere ideje dobre, večina pa je že videnih. Preden se poženemo v spletni posel, si moramo pogledati nekaj pomembnih zadev.
Kolumna: Odprem spletno trgovino in postal bom bogat?

Odprem spletno trgovino in bom bogat? (Vir slike: sxc.hu)

Preden se poženemo v spletni posel, si moramo pogledati nekaj pomembnih zadev:

Kakšna je naša konkurenca?

Splet je postal dostopen vsakomur in konkurenca v nekaterih nišah je postala zelo huda. Poglejmo si primer malih oglasov – to področje zna biti zelo donosno, vendar pri vsej konkurenci smo ljudje še vedno navajeni na “bolho”, saj je bila med prvimi in nam je nekako zlezla pod kožo.

Kaj bo mojemu spletnemu mestu/trgovini dalo konkurenčno prednost?

Cena nikakor ni več dovolj. Če ne boste imeli za vsaj 25 odstotkov nižjih cen od konkurence, potem sama cena ne zadostuje.

Hkrati pa si morate pustiti dovolj marže, da boste lahko živeli. Ko boste tako veselo računali kako lahko pri enem prenosniku zaslužite 2 odstotka samo s tem, da ga pošljete, ne pozabite na:

  • stroške trgovine,
  • stroške vračil,
  • stroške oglaševanja,
  • stroške podpore kupcem, itd.

Strošek je presenetljiv in po koncu sezone se boste spraševali, kam je šel ves denar?

Ali mi bo po plačilu stroškov razvoja ostalo dovolj za oglaševanje?

Kupci ne pridejo sami od sebe, zanje je treba garati. Nisem zagovornik spletnih trgovin »out of the box«, ampak sofisticiranih trgovin, ki temeljijo na detajlih in prodajnih tehnikah.

Vendar vseeno ne smemo porabiti vsega za razvoj. Moj izračun za odpiranje kvalitetne spletne trgovine znaša 50/25/25 in vsaj 25.000 €.

Zakaj?

  • 50% za načrtovanje, izvedbo in oblikovanje,
  • 25% za SEO optimizacijo in pisanje povezanih vsebin,
  • 25% za oglaševanje.

Oglaševanje pa delim na:

  • Brand building: sami veliko vlagamo v blagovno znamko s pojavljanjem na raznih dogodkih, oglaševanjem znamke in splošnim generiranjem prepoznavnosti.
  • Google AdWords: standardno ciljanje oglasnih besed in merjenje konverzije v nakupe.

Kot že omenjeno spletni posel ni enostaven, vendar ni lepšega kot pogledati na e-mail in videti sporočilo z naročilom. Pri prvem naročilu v novi trgovini se počutiš kot otrok na oddelku igrač 🙂

Najbolj pomembno je, da ne obupate. Osebno vedno računam obrat v pozitivno poslovanje po enem letu in profit po dveh letih.

Skratka:

  • Poiščite nišo, ki je prosta oziroma ni zasičena. Časi odpiranja velikih centrov so mimo.
  • Napravite poslovni načrt, kontaktirajte dobavitelje in si finančno splanirajte prvo leto. Dobro zastavljena spletna trgovina bo preživela tudi z majhno maržo v primeru “drop-shipping”. Če pa dobavitelji želijo, da blago kupite na zalogo, dobro preračunajte ter pri tem ne pozabite na odpad in neprodano blago.
  • Pridobite in preglejte ponudbe razvijalcev. Dober razvijalec vam je bolj pomemben kot žena. Z njim boste imeli po vsej verjetnosti prvih par mesecev več odnosa kot z ženo 🙂 Izberite razvijalca, ki je dober in ne prepoceni, saj se vam to lahko kasneje maščuje. Kot vodja dobre ekipe razvijalcev pa vam polagam na dušo, da bodite do njih prizanesljivi. Poslušajte jih, zaupajte jim in upoštevajte njihove nasvete, saj so ponavadi dali že nekaj takih projektov skozi in poznajo to področje veliko bolje od vas. Ljudje na drugi strani ponavadi prav tako živimo za vaš projekt, vendar do neke meje.
  • Pripravite pogodbe z dobavitelji, plačilnimi elementi… Tukaj vam bo vodja agencije lahko svetoval večino.

Več pa kdaj drugič.

Avtor: Domen Česnik, Zabec.net

Za dodatna vprašanja se lahko obrnete na e-mail: domen.cesnik@zabec.net.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Kolumna: Tehnologije, ki oblikujejo našo prihodnost

Leto 2018 bo verjetno še en mejnik v razvoju IT. Hitrost, s katero se spreminja IT, se dodatno pospešuje, kar prinaša velike transformacije za gospodarstvo in celotno družbo. Nove tehnologije se širijo in postajajo del našega vsakdana. Umetna inteligenca je prisotna v naših pametnih telefonih, navidezna resničnost je na konferencah že običajen pojav. Tu so še chatboti, internet stvari, rešitve za strojno učenje, tehnologija blockchain in roboti, ki jih uporablja vse več podjetij in še bi lahko naštevali. Preberite več >>

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije

Po podatkih Coindeska je bilo v prvih treh mesecih letošnjega leta s primarnimi izdajami kripto žetonov (ICO) zbranih za 6,3 mrd USD sredstev. Ta znesek presega vsoto vseh zbranih sredstev v letu 2017. Samo v januarju so slovenski ICO projekti (CargoX, X8Currency, InsurePal, Origin Trail in ostali) zbrali za več kot 50 mio EUR sredstev. Ponudba na kripto trgu v obliki ICO projektov torej obstaja, prav tako obstaja povpraševanje (investitorji). Površen opazovalec ICO industrije bi lahko na osnovi prej navedenih dejstev hitro sklepal, da je svoj ICO vedno lažje izpeljati. Ali je res tako? Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Kolumna: 9 nasvetov SmartNinje za vstop na avstrijski trg

Opravili ste analizo trga in ugotovili, da je Dunaj pravi kraj za nadaljnjo širitev vašega podjetja. Ne nazadnje je to 2,5-milijonski trg; večji kot celotna Slovenija. V nadaljevanju bom opisal izkušnje, ki smo jih pri selitvi na Dunaj doživeli v ekipi SmartNinje. Preberite več >>

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Kolumna: Pri 19 letih do svoje spletne trgovine

Spletno trgovino Top izbira sva ustanovila dva najboljša prijatelja. Že v prvem letniku srednje šole sva sanjala, da bova nekoč skupaj odprla podjetje. Želja je iz letnika v letnik naraščala, z njo pa so se rojevale tudi nove poslovne ideje. Preberite več >>

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Kolumna: Digitalni trendi 2016

Zakaj je trinajsti januar čisto drugačen od denimo drugega oktobra? Morda imamo kakšno stranko več ali pa nujen elektronski naslov manj, a poslovno se ne razlikujeta dosti. Ali pač? Preberite več >>

Oznake: , , , , , , , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje