Olaii: slovenski sistem, ki trgovcem povečuje prihodke

Zagotovo ste bili že na kakšnem festivalu ali pa koncertu, kjer se je pred servirnim pultom vila dolga vrsta. Ko ste končno prišli na vrsto in kupili želeno, ste kmalu zatem ugotovili, da vam prodajalec ni vrnil prave vsote denarja. Negodovanje vam je uničilo večer.
Olaii: slovenski sistem, ki trgovcem povečuje prihodke

Brezgotovinsko plačevanje je v tujini že razvit koncept, Sloveniji ga pobliže predstavlja ekipa Olaii (Vir slike: Olaii).

Startup Olaii, ki ga sestavlja šestčlanska ekipa, zrastel pa je pod okriljem podjetja Xlab in je danes samostojno podjetje, vas odreši zgornje situacije. S svojo rešitvijo brezgotovinskega plačevanja s karticami in zapestnicami skušajo festivale in druge dogodke narediti za obe strani, tako za obiskovalce kot tudi za organizatorje, bolj prijazne. »Brezgotovinsko plačevanje je v tujini že znan in razvit koncept, vedno bolj priljubljen pa postaja šele v zadnjih letih. Uporabljajo ga praktično skoraj vsi največji festivali,« pravi Boris Savić, vodja projekta. Gre za preskok »iz srednjega veka v digitalno dobo«, opisuje brezgotovinsko plačevanje z uporabo NFC tehnologije.

Kje se uporablja brezgotovinsko plačevanje? Danes ga uporabljajo vsi največji festivali, med njimi tudi Tomorrowland, Ultra in Sziget. Sistem je, kljub temu, da razcvet doživlja šele v zadnjem času, že precej star. Amsterdam Arena slovi kot eden prvih v celoti brezgotovinskih športnih objektov, kjer so sistem uvedli že v 90. letih prejšnjega stoletja, vendar pa takrat kartice še niso bile tako napredne. Danes se med največje tovrstne objekte umešča stadion Allianz Arena v bavarski prestolnici (uporablja pa se tudi v športnih arenah v ZDA). Na objektu se celotno plačevanje upravlja z uporabo kartic, na katere naložite denar, ki se uporabljajo za dostop do parkirnih mest, nakup navijaških rekvizitov, naročanje hrane in pijače med tekmami.

Obiskovalec na vhodu prejme kartico ali zapestnico in nanjo naloži želeno vsoto denarja, pri čemer pa kartica služi zgolj kot način identifikacije uporabnika. »Vsaka enota dobi svojo blagajno, ki ima priložen čitalec kartic in blagajniški tiskalnik za račune,« pravi Savić. Z njihovo rešitvijo naj bi se organizatorji rešili dolgih vrst pred blagajnami. »Plačevanje z gotovino lahko v temnem hrupnem prostoru, kot je nočni klub ali festival, vzame veliko časa, od komunikacije s stranko pa vse do menjave denarja.« Postopek z zapestnico ali kartico traja zgolj slabo sekundo, uporabnik približa kartico oziroma zapestnico na čitalec in plačilo je opravljeno. V primeru, da kartico izgubite, jo lahko ekipa na daljavo prekine – po tem, ko dokažete lastništvo kartice, in sicer s potrdilom o prvem polnjenju kartice.

»Natakar ne more pridelati minusa pri menjavi drobiža«

Osebju v prvi vrsti ponuja hitrejši postopek. Savić pove izkušnjo ene od natakaric, ki dela letos na Kurzschlussu, kjer bo že drugo leto zapored deloval sistem Olaii. Sistem je označila kot uporaben, saj še nikoli ni postregla »tako veliko strank in delala hkrati tako lahkotno«. »Prednost je tudi, da natakar ne pridela minusa zaradi napak pri menjavi drobiža,« dodaja sogovornik. Zato, pravi, Olaii povečuje prihodke: zaradi krajših vrst na blagajnah pride do hitrejšega obrata, poraba denarja se po izkušnjah v tujini in izkušnjah ekipe poveča za od 20 do 30 odstotkov, osebje pa porabi manj časa za štetje denarja – na tridnevnem festivalu, ki ima 100 blagajn, bo na primer osebje moralo denar prešteti 300-krat. Organizator »ima ves denar na dogodku le na polnilnih mestih, kar je veliko bolj varno, kot pa imeti denar v vseh točilnih pultih«.

Šestčlanska ekipa Olaii je bila zadnje leto del Impact pospeševalnika, v okviru katerega je prejela tudi investicijo (Vir slike: Olaii).

Dvig neporabljenih sredstev na polnilnih postajah, a kot dobra volja organizatorja

»S stališča obiskovalca pretirane razlike, kot pri plačevanju z gotovino v smislu varnosti, ni,« mu pa omogoča, da ne pride do kraje oziroma izgube denarja na dogodku samemu. Sistem sicer uporabniku omogoča dvig neporabljenih sredstev na polnilnih postajah, »je pa to odločitev samega organizatorja dogodka«. Ekipa Olaii zato naročnikom priporoča, da omogočijo dvig preostanka denarja po koncu dogodka.

V dogovorih s festivali v tujini

Konkurence je na tem področju precej Ekipa se za prihodnje leto že dogovarja za sodelovanja v večjem obsegu, saj so v kontaktu s festivali v Avstriji, na Češkem, v Nemčiji in drugod. »Aktivno pa se pogovarjamo tudi z domačimi festivali in nočnimi klubi,« sodelovanj je vse več, poleti so na primer sodelovali z ECO Festivalom v Novi Gorici, ki ga ekipa opisuje kot poseben izziv, saj se je odvijal na dveh lokacijah.

Razvijajo še možnost spletnega polnjenja kartice

Startup Olaii, ki je bil zadnje leto del Impact pospeševalnika, v okviru katerega je prejel tudi nepovratne investicije, se trenutno osredotoča zgolj na razvoj in trženje njihove storitve. Med drugim razvijajo tudi možnost spletnega nakupa vstopnic ter spletnega polnjenja kartice, kar jim bo omogočilo izplačilo neporabljenih sredstev neposredno nazaj na račun obiskovalca. Dodatnih zaposlovanj trenutno ne načrtujejo, Savić pa pravi, da bodo v primeru »hitrega razvoja iskali kadre s področja informacijskih tehnologij in trženja«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje