PivoGovori: kako se pišejo uspešne zgodbe na področju piva
31. marca bo na gradu Jable potekala 1. slovenska konferenca o pivu, PivoGovori (Vir slike: PivoGovori).
V Sloveniji se v zadnjih letih odpira vse več (mikro) pivovarn, kar potrošnikom prinaša vse več izbire, povečuje pa se tudi kakovost hmeljskih napitkov. Po oceni Mišmaša je tržni delež mikro pivovarn danes še precej majhen, njihov doseg naj bi bil nekje med 0,5 in 0,8 odstotki, a je opaziti močno rast. V ZDA, »ki kroji to novo obdobje, se lahko pohvalijo že z 12-odstotnim tržnim deležem«.
Italijani obožujejo butično pivo
Mnogi slovenski, tisti manjši pridelovalci piva, pa so pred zanimivim izzivom. Ker nimajo niti kapacitet za pokrivanje domačega trga, so se nekateri odločili pokukati onstran meja. »Verjetno bodo tukaj prvi orali ledino Peliconi in Reservoir Dogs, ki jim lokacija in kulturna bližina nudi prednost za nove trge – zlasti Italija, ki je močno vzljubila butično pivo,« ocenjuje sogovornik.
Bo letos presečno leto za pivo?
»To pivo je dražje in za marsikoga tudi nedostopno zaradi pomanjkanja ponudbe. Ko pa se odloči soočiti z njim, ponavadi pusti nanj močan vtis, saj so okusi in arome bolj izrazite od klasičnih komercialnih zvarkov. Za zdaj kaže, da so ga novi potrošniki močno vzljubili, največji izziv pa bo doseči nove potrošnike. Glede na trend vseh dogodkov in ponudbe, ki so dosegljive, bo verjetno letos presečno leto za pivo,« napoveduje.
Konferenca bo potekala v četrtek, 31. marca ob 19. uri na gradu Jable v okolici Ljubljane. Mesto konference ima poseben pomen: v njegovi okolici je namreč najdeno eno najstarejših, še ohranjenih piv na svetu.