Po izgubi službe vstopila na podjetniško pot

Marina Lešnik je pred leti ostala brez službe. Njen partner Miha Bende jo je opogumil, da skupaj stopita na podjetniško pot (Vir slike: Bioforma).

Po izgubi službe vstopila na podjetniško pot

Marina Lešnik in Miha Bende nista običajen par. Partnerja, ki si skupno gnezdece delita že nekaj let, čez nekaj mesecev pa bosta prvič postala starša, sta pred leti začela še podjetniško pot. Vse se je začelo, ko je Marina izgubila službo.
Po izgubi službe vstopila na podjetniško pot

Marina Lešnik je pred leti ostala brez službe. Njen partner Miha Bende jo je opogumil, da skupaj stopita na podjetniško pot (Vir slike: Bioforma).

Marina, zaljubljena v knjige z zdravo prehrano in zdrav življenjski stil, je neprijetno situacijo obrnila sebi (in njima) v prid. Štajerka, ki prihaja iz podeželja, pa se je skoraj istočasno soočila še z enim izzivom. Z Novomeščanom Miho, ki je od malih nog vpet v športni svet (Bende je treniral tenis), sta se preselila v Ljubljano, kjer tolikšnega bogastva narave ni bilo več na dosegu roke. Zato je Miha dal pobudo: mestnim ljudem približajva naravo in začniva s proizvodnjo izdelkov iz naravnih materialov, kot so ajdove, prosene in pirine luščine, češnjeve koščice in volna. Naravni zaklad, kot sta poimenovala blagovno znamko, je obsegal okoli 50 izdelkov, namenjenih za spanje in naravno bivanje.

Pred vrati širitev na nemški in avstrijski trg

V začetku letošnjega leta sta Naravni zaklad prodala, del kupnine (višine kupnine ne želita razkriti) pa namenila v prenovo spletne strani Bioforma, ki sta jo kupila leta 2014, del pa v oglaševanje in osvajanje avstrijskega in nemškega trga, kjer bodo postavili trgovino 24Gesund. Bioformo Marina opiše kot »domačo lekarno, v katero bi pred 50 letih vstopila naša babica in kupila izdelke za zdravje. Ni lekarna, je pa trgovina z različnimi zeliščinimi izvlečki v obliki tinktur, kapsul, čajev, olja, prahu, kozmetike,« našteva.

Prednost? Izvor je naraven. Slabost? Učinki vidni pozneje kot pri zdravilih.

Prednost prehranskih dopolnil, pravi, je zlasti v tem, da je njihov izvor naraven, namenjena pa so zadovoljitvi potreb po snoveh, vitaminih in mineralih, ki jih s hrano ne vnesemo dovolj za normalno delovanje telesa, včasih pripomorejo tudi k zdravljenju bolezenskih stanj. Marina si je po potrditvi s strani svoje ginekologinje čas nosečnosti in morebitne težave lajšala ravno z njimi: v prvem trimesečju je uživala folno kislino za zdrav razvoj zarodka, v drugem občasno dodala tudi vlaknine za izboljšanje prebave, v tretjem pa je dodala še omega 3, 6 in 9 nenasičene maščobne kisline.

 Pri delu jima pomaga tudi Anja Šprah. Letos bodo na slovenskem trgu po trenutnih načrtih odposlali vsaj 15 tisoč izdelkov (Vir slike: Bioforma).

»Ena od prednosti v primerjavi z zdravili je tudi ta, da nimajo negativnih stranskih učinkov, razen blažjih simptomov, ki izginejo po prenehanju uporabe.« In slaba plat? Uživati jih je potrebno daljše časovno obdobje, učinki so vidni pozneje kot pri nekaterih zdravilih. Ker pa je potrebno pri uživanju biti pozoren na priporočen dnevni odmerek (ta je sicer izmerjen in naveden na embalaži), sta svojim strankam dali možnost klica, prek katerega se lahko uporabniki informirajo o vsakem izdelku posebej.

Prihodki se bodo letos povečali vsaj za trikrat

Ekipa, ki jo sestavlja še Anja Šprah, letos načrtuje, da bodo na slovenskem trgu odposlali vsaj 15 tisoč izdelkov, pozitivne rezultate pričakuje tudi na nemškem in avstrijskem trgu. Za letos predvidevata okoli 140 tisoč evrov prihodkov na slovenskem in nemškem trgu, na katerega še nista vstopila. V primerjavi z lanskim letom bosta več kot podvojila prihodke.

Marina pravi, da se v e-košarici najpogosteje znajdejo izdelki za prebavo, ožilje in prostato. »Tipičen kupec Bioforme je izobražena oseba, ki ima veliko predhodnega znanja o učinkih rastlin, mineralov, vitaminov in ostalih vplivih pri uživanju dodatkov za telo,« večinoma so to starejši, ki že imajo težave z zdravjem. Večjih razlik med spoloma ne opažajo.

Na trgu, na katerem delujeta, se letno “obrne” 30 milijonov evrov. Priložnost za novo širitev tega trga predstavlja vsako novo odkritje rastlin in surovin (Vir slike: Bioforma).

Trg, na katerem se letno »obrne« 30 milijonov evrov

Izdelke uvažata, večinoma so iz Evropske unije, za določene sta ekskluzivna zastopnika, zato izdelke prodajata tudi v nekatere trgovine po Sloveniji. »Izogibava se pre-prodajalcev, katerih cilj je zgolj prodaja.« Da so produkti kakovostni, redno obiskujeta svoje dobavitelje, preverjata kakovost izdelkov in iščeta nove rešitve.

Če trg pogledamo z vidika dobrih ponudnikov, pravi Marina, konkurence na tem trgu ni veliko (po nekaterih podatkih se na tem trgu letno »obrne« 30 milijonov evrov, z odkritjem novih rastlin in surovin pa se še dodatno širi). Veliko je sicer malih spletnih trgovinic, ki pa se pojavijo čez noč in na podoben način tudi ugasnejo.

Podjetništvo ni le posel

»Iz dneva v dan se trudimo prepričati ljudi, naj skrbijo za svoje zdravje. Pot do zdravja ni tako težka, kot se včasih na prvi pogled zdi. Je pa res, da ljudje velikokrat iščemo rešitve, ko je že prepozno in zbolimo,« dodaja 27-letnica, ki pravi, da je podjetništvo precej več kot le posel. Tako lahko pomagata ljudem in širita pozitivno energijo. »Biti podjetnik je največji izziv, s katerim sva se soočila v življenju in največje veselje, ki naju je povezovalo ter utrdilo najino zvezo bolj, kot bi si kadarkoli predstavljala

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki