
Marina Lešnik je pred leti ostala brez službe. Njen partner Miha Bende jo je opogumil, da skupaj stopita na podjetniško pot (Vir slike: Bioforma).
Marina, zaljubljena v knjige z zdravo prehrano in zdrav življenjski stil, je neprijetno situacijo obrnila sebi (in njima) v prid. Štajerka, ki prihaja iz podeželja, pa se je skoraj istočasno soočila še z enim izzivom. Z Novomeščanom Miho, ki je od malih nog vpet v športni svet (Bende je treniral tenis), sta se preselila v Ljubljano, kjer tolikšnega bogastva narave ni bilo več na dosegu roke. Zato je Miha dal pobudo: mestnim ljudem približajva naravo in začniva s proizvodnjo izdelkov iz naravnih materialov, kot so ajdove, prosene in pirine luščine, češnjeve koščice in volna. Naravni zaklad, kot sta poimenovala blagovno znamko, je obsegal okoli 50 izdelkov, namenjenih za spanje in naravno bivanje.
Pred vrati širitev na nemški in avstrijski trg
V začetku letošnjega leta sta Naravni zaklad prodala, del kupnine (višine kupnine ne želita razkriti) pa namenila v prenovo spletne strani Bioforma, ki sta jo kupila leta 2014, del pa v oglaševanje in osvajanje avstrijskega in nemškega trga, kjer bodo postavili trgovino 24Gesund. Bioformo Marina opiše kot »domačo lekarno, v katero bi pred 50 letih vstopila naša babica in kupila izdelke za zdravje. Ni lekarna, je pa trgovina z različnimi zeliščinimi izvlečki v obliki tinktur, kapsul, čajev, olja, prahu, kozmetike,« našteva.
Prednost? Izvor je naraven. Slabost? Učinki vidni pozneje kot pri zdravilih.
Prednost prehranskih dopolnil, pravi, je zlasti v tem, da je njihov izvor naraven, namenjena pa so zadovoljitvi potreb po snoveh, vitaminih in mineralih, ki jih s hrano ne vnesemo dovolj za normalno delovanje telesa, včasih pripomorejo tudi k zdravljenju bolezenskih stanj. Marina si je po potrditvi s strani svoje ginekologinje čas nosečnosti in morebitne težave lajšala ravno z njimi: v prvem trimesečju je uživala folno kislino za zdrav razvoj zarodka, v drugem občasno dodala tudi vlaknine za izboljšanje prebave, v tretjem pa je dodala še omega 3, 6 in 9 nenasičene maščobne kisline.
Pri delu jima pomaga tudi Anja Šprah. Letos bodo na slovenskem trgu po trenutnih načrtih odposlali vsaj 15 tisoč izdelkov (Vir slike: Bioforma).
»Ena od prednosti v primerjavi z zdravili je tudi ta, da nimajo negativnih stranskih učinkov, razen blažjih simptomov, ki izginejo po prenehanju uporabe.« In slaba plat? Uživati jih je potrebno daljše časovno obdobje, učinki so vidni pozneje kot pri nekaterih zdravilih. Ker pa je potrebno pri uživanju biti pozoren na priporočen dnevni odmerek (ta je sicer izmerjen in naveden na embalaži), sta svojim strankam dali možnost klica, prek katerega se lahko uporabniki informirajo o vsakem izdelku posebej.
Prihodki se bodo letos povečali vsaj za trikrat
Ekipa, ki jo sestavlja še Anja Šprah, letos načrtuje, da bodo na slovenskem trgu odposlali vsaj 15 tisoč izdelkov, pozitivne rezultate pričakuje tudi na nemškem in avstrijskem trgu. Za letos predvidevata okoli 140 tisoč evrov prihodkov na slovenskem in nemškem trgu, na katerega še nista vstopila. V primerjavi z lanskim letom bosta več kot podvojila prihodke.
Marina pravi, da se v e-košarici najpogosteje znajdejo izdelki za prebavo, ožilje in prostato. »Tipičen kupec Bioforme je izobražena oseba, ki ima veliko predhodnega znanja o učinkih rastlin, mineralov, vitaminov in ostalih vplivih pri uživanju dodatkov za telo,« večinoma so to starejši, ki že imajo težave z zdravjem. Večjih razlik med spoloma ne opažajo.
Na trgu, na katerem delujeta, se letno “obrne” 30 milijonov evrov. Priložnost za novo širitev tega trga predstavlja vsako novo odkritje rastlin in surovin (Vir slike: Bioforma).
Trg, na katerem se letno »obrne« 30 milijonov evrov
Izdelke uvažata, večinoma so iz Evropske unije, za določene sta ekskluzivna zastopnika, zato izdelke prodajata tudi v nekatere trgovine po Sloveniji. »Izogibava se pre-prodajalcev, katerih cilj je zgolj prodaja.« Da so produkti kakovostni, redno obiskujeta svoje dobavitelje, preverjata kakovost izdelkov in iščeta nove rešitve.
Če trg pogledamo z vidika dobrih ponudnikov, pravi Marina, konkurence na tem trgu ni veliko (po nekaterih podatkih se na tem trgu letno »obrne« 30 milijonov evrov, z odkritjem novih rastlin in surovin pa se še dodatno širi). Veliko je sicer malih spletnih trgovinic, ki pa se pojavijo čez noč in na podoben način tudi ugasnejo.
Podjetništvo ni le posel
»Iz dneva v dan se trudimo prepričati ljudi, naj skrbijo za svoje zdravje. Pot do zdravja ni tako težka, kot se včasih na prvi pogled zdi. Je pa res, da ljudje velikokrat iščemo rešitve, ko je že prepozno in zbolimo,« dodaja 27-letnica, ki pravi, da je podjetništvo precej več kot le posel. Tako lahko pomagata ljudem in širita pozitivno energijo. »Biti podjetnik je največji izziv, s katerim sva se soočila v življenju in največje veselje, ki naju je povezovalo ter utrdilo najino zvezo bolj, kot bi si kadarkoli predstavljala.«