Podjetje prevzela tik pred stečajem in ga rešila

Maja Bašelj je na prvi pogled povsem običajna mladenka, a 27-letna Novomeščanka ima kljub rosnim letom že bogate izkušnje. Lani je namreč prevzela družinsko podjetje, ki se je med gospodarsko krizo znašlo v skorajda nerešljivi situaciji.
Podjetje prevzela tik pred stečajem in ga rešila

Maja Bašelj je med hudo finančno in družinsko tragedijo prevzela vajeti podjetja (Vir slike: osebni arhiv).

Maja prihaja iz podjetniške družine, njena starša sta po izgubi službe v času po osamosvojitvi Slovenije odprla podjetje MBM logistika, ki se ukvarja z mednarodnim transportom, špedicijo in logistiko v farmacevtski, prehrambeni ter avtomobilski industriji. Poleg primarne dejavnosti prevozov je podjetje izvajalo tudi prodajo in popravilo tovornih vozil. Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1992, je v prvih petih letih izjemno rastlo, njihove stranke so bile med drugim tudi podjetja, kot so Revoz, Cat, Krka in Lek, s svojimi storitvami so pokrivali večji del Evrope.

Gospodarska kriza podjetje pahnila v hude težave

Pred šestimi leti je vajeti podjetja prevzel Majin brat, takrat pa je nastopila tudi gospodarska kriza. Padec cen storitev, podaljšanje plačilnih rokov, rast cen goriv in premalo lastnega kapitala so botrovali k velikim finančnim težavam podjetja. Podjetje je postalo nelikvidno, nastopile so težave v kadru, zamude pri plačah, rubežniki so postali stalni obiskovalci podjetja, padel je tudi ugled med ostalimi podjetji. Težave so dodobra načele tudi družino, Majina mama, ki je v podjetju opravljala vlogo komercialistke, je lani marca zaradi nevzdržnih razmer podlegla pritiskom in si vzela življenje.

Tako, kot ima podjetje poslanstvo in vizijo, ga ima tudi človek

To je bil signal, da se morajo narediti spremembe, pravi Maja. »Oče (ki je odstopil iz mesta in nadomestil voznike) in brat nista bila več pri močeh, zato sem lani septembra nastopila na mesto direktorice in prevzela vse finančne obremenitve. Oče se je popolnoma angažiral ter mi pomagal s svojimi nasveti. Predvsem pa sem hvaležna, da mi je zaupal podjetje v vodenje in mi prepustil popoln nadzor ter mojim idejam dal akreditacije. Imela sem morda prednost pred njima, ker nisem bila vpeta v podjetje indirektno. Če pogledam nazaj, nisem vedela, v kaj se spuščam. Opravila sem pogovore v podjetju, tudi v računovodstvu in dobila upanje, da situacijo lahko rešimo. Verjela sem, da se vse zgodi z razlogom. Da lahko rešim situacijo, čeprav je bila skorajda nerešljiva. Hotela sem biti v tej situaciji, čeprav je bila težka. Še danes sem prepričana, da tako, kot ima podjetje poslanstvo in vizijo, ga mora imeti tudi človek. Jasno zastavljeni cilji ter načrt operativnega dela sta pri tem najpomembnejša,« se spominja preteklega leta.

Majini zgodbi lahko 28. januarja prisluhnete na MP dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne! >>

Če želiš prepričati nekoga v uspeh, moraš sam dvakrat več delati kot on

Odločila se je rešiti zapuščino staršev in zavihala rokave: »Prepričana sem bila, da bom zmogla rešiti situacijo. Predvsem pa sem morala ljudi prepričati, da vztrajajo. Da sta potrebna čas in odrekanje. Finančnim institucijam, dobaviteljem in zaposlenim sem razložila, kako mislim rešiti podjetje. Začeli smo s finančnim in lastniškim prestrukturiranjem, postavili smo nove vrednote in vizije. Če želiš nekoga prepričati v uspeh, moraš sam dvakrat več delati kot on. Moraš mu dajati vzor, s tem ga avtomatično prepričaš. Predvsem pa moraš v prvi vrsti imeti lastno močno prepričanje v uspeh.«

Pri delu je uporabljala različne prvine, ki jih je osvojila med prakso v ZDA. Okus tujine in dela v tujini si je namreč želela že od začetkov študija na Ekonomski fakulteti. Prvič se ji je ponudila možnost Eramus izmenjave na Poljskem, a jo je odpovedala zaradi očetovih zdravstvenih težav.

»Ko nastopijo težave, je dobro, da ostanemo pozitivno naravnani. Da najdemo tudi v težki situaciji nekaj dobrega. Večinoma pa le zmrznemo in pomislimo na najhuje. Poglejmo drugače, iz največjih težav se izcimijo tudi dobre stvari. Meni je ta pristop pomagal,« pravi 27-letna Novomeščanka (Vir slike: osebni arhiv).

Psihologija in sociologija sestavini za dobro prodajo

Nova priložnost se je pokazala pred tremi leti, ko je bila sprejeta na prakso v neko teksaško podjetje, ki se je ukvarjalo z obvladovanjem insektov za izboljševanje kakovosti življenja v bivalnih prostorih. »Podjetje je ponujalo posebne storitve v ta namen. Tamkajšnji ljudje imajo zaradi vremenskih vplivov velike težave z vlago, insekti ter ostalimi nadlogami, zaradi vremenskih razmer ter specifičnih načinov gradnje nepremičnin,« znanje s področja marketinga pa je pridobivala skupaj z ostalimi udeleženci iz različnih evropskih držav.

 »Poleg trženja smo imeli tudi posebne treninge s področja čustvene in socialne inteligence. Njihovo poslovanje temelji na tem, da če želiš dobro delati z ljudmi, moraš poznati vede, kot sta psihologija in sociologija, in obvladovati samega sebe v najbolj stresnih situacijah,« kot so prepoznava čustev in njihovo obvladovanje, prepoznava obrazne mimike in transformacija čustev. »Človeku se moraš prilagoditi, da lahko uspešno izpelješ prodajo do konca. Predvsem gre za poudarek na tem, kako s prvinami obvladuješ pogajanja ali pa prodajo izdelka oziroma storitve,« pojasnjuje.

Znanja, ki jih je pridobila na praksi, uporablja še danes. »Opazujem, prilagajam se jim in se obenem obvladujem. Na koncu s tem dosežeš tisto, kar si želiš sam, čeprav imajo osebe na drugi strani občutek, da so se odločili sami.«

Od sebe je potrebno dati maksimum

Pri reševanju podjetja je bila prepuščena sami sebi: »Učila sem se sproti, naredila veliko napak, a se iz njih učila. Nikoli ne veš, ali se bo stanje z delom popravilo, pomembno pa je, da se angažiraš. Nikoli pa ne moreš biti povsem prepričan, kaj bo. Dati pa moraš maksimum, pomembno je, da se zavedaš, da vsak trenutek moraš dati maksimalno od sebe, saj rezultati bodo sledili. Vse ostalo se nekako poklopi,« skromno pove. Maja, ki si je dela v družinskem podjetju želela od nekdaj, je tako priložnost dobila ravno v najhujših trenutkih.

Spremenjeni način, predvsem pa pozitivna naravnanost sta podjetje kmalu popeljala na zeleno vejo. Decembra lani so umaknili blokade, privabila je poslovnega partnerja, ki jim je pomagal pri dokapitalizacija, vložili so vse prihranke. Rezultat? Ostalo jim je le 5 odstotkov dolga, vnovič so pridobili zaupanje s strani bank in potencialnih partnerjev.

Neuspeh kot del uspeha

Opaža, da se ogromno družin in podjetnikov znajde v enaki situaciji: »Za Američane je neuspeh nekaj vsakdanjega. Pri nas pa neuspeh pomeni, da smo nesposobni. Dejansko pa je neuspeh del uspeha. Pomembno je, da si vztrajen in se učiš, predvsem pa, da ne ponavljaš istih napak. Veliko mi pomeni stavek Einsteina, kaj je norost. Da ponavljaš vedno iste stvari in pričakuješ drugačne rezultate.«

Večina vrstnikov razmišlja o zabavi, ona o dolgovih

»Ko nastopijo težave, je dobro, da ostanemo pozitivno naravnani. Da najdemo tudi v težki situaciji nekaj dobrega. Večinoma pa le zmrznemo in pomislimo na najhuje. Poglejmo drugače, iz največjih težav se izcimijo tudi dobre stvari. Meni je ta pristop pomagal,« in poudarja, da se ne želi nikomur smiliti zaradi preteklosti. Ogromno ljudi se dandanes sooča s takšnimi in drugačnimi pritiski in težavami, za katere pa se vedno najdejo rešitve, je prepričana. Le obupati ne smejo. »Da, večina mojih vrstnikov razmišlja, kam bi šli ven žurat, jaz pa sem mislila na odplačevanje dolgov. In kako ostati psihično pri močeh,« saj sta finančna kriza in družinska tragedija zahtevali toliko več energije. Zato je svoj prosti čas izkoristila v izobraževalne namene. »Bilo je res hudo, zato nikomur ne privoščim tega. Potrebuješ visoko notranjo motiviranost in veliko poguma ter ob sebi imeti ljudi, ki te podpirajo. Brez podpore družine, prijateljev in mojega partnerja bi bilo še veliko težje. Moraš pa iti čez najhuje, da prideš do cilja in pravih rezultatov,« razkrije recept za uspeh.

Ravno zaradi izkušnje, ki jo je pridobila v zadnjem letu, se Dolenjka, ki trenutno obiskuje drugi letnik Fakultete za uporabne študije, smer medkulturni menedžment. »V prihodnosti pa se vidim kot manager, predvsem pa še naprej izpolnjevati svoje poslanstvo. S svojimi izkušnjami doprinesti dodano vrednost še kakšni drugi gospodarski družbi. V prvi vrsti pa seveda doseči zastavljene cilje v MBM logistika. Ohraniti notranje zadovoljstvo pa je tisto, kar mi je najpomembnejše.«

Majini zgodbi lahko 28. januarja prisluhnete na MP dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne! >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje