Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času?
Ekipa, ki stoji za blagovno znamko Pokica (Foto Miran Juršič)

Ekipa, ki stoji za blagovno znamko Pokica (Foto Miran Juršič)

Za blagovno znamko Pokica stoji ekipa, ki jo sestavljajo Maja Lukas, Špela Lukas, Uroš Požgan in Alen Velcer. Pobudnik je bil Uroš, ki je že od otroštva velik ljubitelj kokic. Nad njimi se je še posebej navdušil ob obisku Amerike, kjer so bile v ponudbi večje, bolj okrogle kokice raznolikih okusov. Podobne kokice je nameraval prenesti v naše okolje, s to razliko, da v njih ne bi bilo barvil, raznih dodatkov in da koruza, iz katere bi bile izdelane, ne bi bila gensko spremenjena. Skupaj z ekipo prijateljev mu je to tudi uspelo in rodila se je blagovna znamka Pokica.

Z Urošem sva se pogovarjala o tem, kako izgleda zdajšnje poslovanje startupa, s katerimi izzivi se ekipa spopada in kakšni so cilji za v prihodnje.

Štartaj Slovenija kot pomembna odskočna deska

Pokico je širša javnost spoznala prek projekta Štartaj Slovenija. Poleg velike medijske prepoznavnosti je bila največje prednost udeležbe v projektu ta, da so njihovi produkti končno dobili mesto na policah enega naših največjih trgovcev.

»Ključno je to, da lahko strankam poveš, kje lahko kupijo tvoje izdelke. Spletna trgovina, sejmi in promocije so v redu, ampak prek spleta je kokice, ki stanejo 2,5 €, težje prodati. Fizična trgovina je v primeru prigrizkov boljša izbira.«

Prodaja je višja od pričakovane

»Prodaja poteka že 2 leti in je višja, kot smo predvideli v poslovnem načrtu. Imamo pozitiven trend prodaje in precej enakomerna naročila. Poleg tega se vedno pojavljajo novi kupci, sodelovanja z manjšimi butičnimi trgovinami, večja spletna naročila in promocijske zadeve. Prek spletne trgovine vidimo, da se večina kupcev, po tem, ko prvič naročijo izdelek, odločijo za ponoven nakup. To je za nas zelo pomembno, ker vidimo, da je izdelek dober, da ga imajo ljudje radi.«

Uroš priznava, da je prodaja sicer nekoliko nižja, kot v času trajanja projekta Štartaj Slovenija, vendar pa je bilo to pričakovano in se dogaja vsem udeležencem projekta.

Startup sicer sodeluje z večjimi podjetji kot sta Telekom in A1 in jim v promocijske namene dobavlja izdelke z njihovim logotipom.

Selitev proizvodnje v Maribor

Ekipa je s proizvodnjo, kot številni startupi, začela doma. Kapacitete kmalu niso zadoščale za količine, ki so jih mogli proizvesti, da bi se lahko njihovi izdelki v sklopu Štartaj Slovenija uvrstili na police 13 Sparov po vsej Sloveniji, zato so se mogli seliti v druge prostore. Lanskega novembra pa je sledila že druga selitev, tokrat v Maribor. Ker je bila prodaja pokic tudi po zaključku projekta zelo dobra, jim je namreč Spar ponudil možnost, da se njihovi produkti prodajajo kar v 100 Sparih po Sloveniji, in potrebno je bilo zagotoviti zmogljivejšo proizvodnjo in večji prostor za skladiščenje.

»Iskanje novih prostorov ni bilo enostavno. Prostora, kakršnega smo potrebovali, praktično ni bilo možno dobiti. Ker gre za proizvodnjo živil, so standardi še toliko bolj specifični. V začetku avgusta smo našli dokaj ustrezen prostor, ki smo ga nato 3 mesece preurejali, da smo prišli do želenega rezultata. Imamo popolnoma na novo opremljene prostore, ki se razprostirajo na 200 kvadratnih metrih. Zdaj nam je veliko lažje.«

Različni okusi pokic (Vir: Pokica)

Različni okusi pokic (Vir: Pokica)

Marketing prilagojen različnim ciljnim skupinam

Pokice so prigrizek, po katerih rade posegajo vse generacije. Vseeno pa imajo največ privržencev med srednješolci in učenci višjih razredov osnovne šole, ki si že sami kupujejo prigrizke, ter med ženskami, ki so stare med 24 in 36 let.

Z marketingom želi ekipa pokriti vse ciljne skupine. Tako najmlajše, ki še nimajo profilov na družabnih omrežjih, nagovarjajo prek Youtube oglasov, ki se predvajajo med risankami.

»Ženske med 24 in 36 let nagovarjamo prek Instagrama in delno prek Facebooka. Vse ostale potencialne stranke dosegamo prek ciljanih Facebook oglasov, pri čemer se ti prikazujejo glede na določeno starost in interese uporabnikov. Glede na število naših sledilcev imamo kar velik doseg.«

Prodor na nemški in hrvaški trg

Ekipa je že nekaj časa načrtovala prodor na tuje trge, kar ji je pred kratkim tudi uspelo. V Nemčiji so se s prodajo usmerili na študentske domove. Pokice so pod nazivom »Kornpops« na voljo na blagajnah 13 menz. Vanje zahaja skupaj približno 28.000 študentov in 8.000 zaposlenih iz okolice.

»S prodajo smo začeli v aprilu. V začetku je bila ta precej dobra. Zdaj pa je čas počitnic, zato čakamo na september, oktober, ko se bodo študentje vrnili v domove, da bomo dobili prave rezultate. V Nemčiji je več kot 1.000 menz, ki spadajo pod isto blagovno znamko. Če bi se razširili zgolj nanje, bi bilo to za nas dovolj.«

Tudi pri vstopu na hrvaški trg ekipa ni izbrala klasične poti. Ugotovili so, da prodaja v običajnih nakupovalnih centrih mogoče ne bi bila tako dobra ideja, saj menijo, da je cena pokic za hrvaški trg previsoka. Sploh glede na to, da imajo Hrvati na vse izdelke 25 % davek, medtem ko ta pri nas za živila znaša le 9,5 %.

»Odločili smo se, da se osredotočimo na turistično sezono in obalna mesta. Ciljamo na trgovske verige, male trgovine in kampe, kamor zahajajo turisti. Dobili smo partnerja, ki nam je pomagal pri tem. Za to sezono smo poslali že prvo rundo izdelkov. Jeseni bomo videli, kakšna bo prodaja, da bomo lahko za prihodnje leto pripravili ustrezne količine.«

Sodelovanje s startupom Dream Cream

Pokica je pred kratkim vzpostavila sodelovanje še z enim startupom, ki se ukvarja s proizvodnjo sladoledov in deluje pod blagovno znamko Dream Cream. Pokica je tako postala 50 % lastnik tega startupa v zameno za to, da so jim ponudili del proizvodnih prostorov, kjer poteka proizvodnja sladoleda.

»V naši proizvodnji smo imeli še neizkoriščene prostore, Dream Cream pa so iskali nekoga, ki bi njihov sladoled proizvajal po točno določeni recepturi. Sofinancirali smo proizvodnjo in stroje. Sladoled se je letos prodajal v Hoferju, zdaj pa bo na voljo v sklopu Lidlove lojtr’ce.«

V načrtu je tudi lansiranje skupnega produkta, ki bi bil sestavljen iz sladoleda in pokic, vendar pa je treba naprej testirati kokice, kako se obnašajo po zamrzovanju.

Ekipa (Foto: Miran Juršič)

Ekipa (Foto: Miran Juršič)

Prigrizek Čokica

»Že leto in pol razvijamo tablico, ki nastane iz presežka kokic. V proizvodnji vse kokice presejemo. Tiste, ki niso dovolj velike in okrogle, da bi bile pokice, so šle do sedaj pod odpad. Škoda nam jih je bilo. Razmišljali smo, kaj bi lahko naredili z njimi. Prišli smo na idejo, da bi jih zmleli v fin prah, dodali okus, proteine, suho sadje in bi tako proizvajali svoje tablice. V ta namen smo se prijavili na razpis za evropska sredstva, ki smo jih tudi dobili.«

Tablica, ki jo je ekipa poimenovala Čokica, bo imela po Uroševih besedah številne pozitivne učinke. Prigrizek bo vseboval vse sestavine, ki jih sicer vsebuje zdrav, uravnotežen obrok. V te namene so se združili s prehranskim strokovnjakom in skupaj z njim izdelali recepturo.

Največji izzivi pri poslovanju

Uroš je povedal, da se izzivi nanašajo predvsem na iskanje še katerega večjega trgovca v tujini.

»Hkrati pa je izziv tudi iskanje kadra za delo v proizvodnji. Odločamo se med tem, da bi nekoga zaposlili že zdaj ali da najprej počakamo na sklenitev pogodbe še s katerim trgovcem. Včasih si ne upaš česa narediti prehitro, ko pa kader potrebuješ, si lahko že prepozen.«

Pokice v papirnatih posodicah (Vir: Pokica)

Pokice v papirnatih posodicah (Vir: Pokica)

Bi ekipa pri dosedanjem poslovanju naredila kaj drugače, če bi šla še enkrat od začetka?

»Če bi že v samem začetku vedeli, da bo prodaja tako dobra, bi šli takoj v večjo proizvodnjo, da si ne bi po nepotrebnem delali dvojnih stroškov. V dveh letih smo vzpostavili dve proizvodnji, kar je za startup nedvomno finančni zalogaj. Drugače pa nas pot, ki smo si jo izbrali, pelje naprej. Zdi se nam prava, ker se stvari sproti odvijajo. Ne vem, če bi kaj spreminjal. Smo taki, kot smo; vedno pripravljeni poslušati in delati tistih 6 ur več, če je potrebno, da ulovimo roke, da naredimo, kot je bilo mišljeno. Včasih naredimo kaj, za kar se sprva zdi, da ni možno, ker smo pripravljeni delati več, kot bi bilo potrebno.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Borut Borštnik: »Če želimo več hardware startupov, bo treba v proces vključiti podjetja in univerze.«

Borut Borštnik: »Če želimo več hardware startupov, bo treba v proces vključiti podjetja in univerze.«

Borut Borštnik, direktor Zavoda mladi podjetnik, je delil svoja opažanja glede slovenskih hardware startupov. Poleg tega je predstavil program HardwareSTART, ki ga Mladi podjetnik izvaja v sodelovanju s Katapultom in DEWESoftom. Preberite več >>

Nataša Zajec: “Podjetja naj stavijo na prodornost, vztrajnost in izpolnitev dogovorov.”

Nataša Zajec: “Podjetja naj stavijo na prodornost, vztrajnost in izpolnitev dogovorov.”

Luksemburško-slovenski poslovni klub je julija letos odprl coworking CISpace v Berlinu. Gre za organizacijo, ki slovenskim podjetnikom odpira vrata na luksemburški, nizozemski in belgijski trg. Preberite več >>

Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«

Jernej Mirt: »Slovenci smo boljši inženirji, Američani pa so boljši prodajalci.«

VIAR je slovensko zagonsko podjetje s sedežem v Celju in podružnico v Seattlu. Med drugim deluje na področju virtualne resničnosti in je pri tem zelo uspešno, saj se povezuje z vodilnimi slovenskimi in tujimi podjetji. Preberite več >>

Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Jure Zdovc: »Kljub temu da je ideja dobra, ni nujno, da bo preživela na trgu.«

Delovanje na področju razvoja strojne opreme predstavlja tovrstnim podjetjem številne dodatne izzive, ki so vezani na visoke finančne vložke in dolgo časovno komponento. Izvedeli smo, kako so se tovrstnih izzivov lotevali v podjetju Chipolo in katere nasvete bi predali posameznikom, ki se podajajo v to panogo. Preberite več >>

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Matej Žagar: »Če je človek delaven in se rad uči, mu lahko uspe marsikaj.«

Pri podjetju Mimateam so razvili nov produkt, Vitta Smile. Gre za pametni nastavek za zobno ščetko, ki uporabniku pomaga do boljših navad pri ščetkanju zob. Preberite več >>

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje