
“Za uspeh moramo biti vsi malce nori,” meni Hajdi Korošec Jazninšek (foto: FB Hajdi.si)
Celjanka Hajdi Korošec Jazbinšek že od mladih nog živi na “visokih obratih.” Po neštetih uspešnih koncertih in delu v zahtevnem bančniškem svetu, jo je pot zanesla v podjetniške vode, v katerih s pomočjo moža Urbana uspešno vodi trgovino za otroke in mamice Hajdi.si..
Usklajevanje termina za intervju s finalistko izbora Mladi podjetnik leta 2017 je potekalo kar nekaj tednov, saj je njen urnik ob množici službenih sestankov, kontaktov z dobavitelji in strankami ter družinskimi obveznostmi izjemno nartpan. “Dogaja na polno,” je ob začetku polurnega druženja zavzdihnila Hajdi, njen mobilni telefon pa je v času pogovora nenehno utripal ob klicih in sporočilih.
Hajdi.si želi postavljati smernice
Sodeč po brnenju vašega telefona vam dela ne zmanjka?
Podjetje se sooča s hitro rastjo in številnimi izzivi. Posledično se je tudi moja vloga direktorice spremenila. Na začetku sem bila “one woman band” in vse podrobnosti urejala sama. Sedaj je ekipa številčnejša in zaposlene je potrebno ustrezno voditi. Pomembno je, da na pravi način vzpostaviš procese. Po naravi sem komercialistka in sem zelo rada v stiku z ljudmi. Uživam v ustvarjalnem “kaosu.”
Je bilo težko predati pomembne zadolžitve v druge roke?
Določene naloge moraš predati v roke zaposlenim, saj preprosto ne zmoreš vsega postoriti sam. Tudi nadzirati ne moreš prav vsake malenkosti. Pomembno je, da zaposlenim daš jasna navodila in jim predstaviš strategijo podjetja. Zelo sem zadovoljna s trenutno ekipo. Vsak član ekipe lahko razmišlja s svojo glavo. Spodbujam jih naj razmišljajo “out of the box” in jim omogočam osebnostno rast. V podjetju ne sledimo smernicam in standardom, temveč jih skušamo postavljati.

Hajdi.si se lahko pohvali z vrhunskimi izdelki za malčke (foto: FB Hajdi.si)
Koliko vam pri vodenju podjetja pomaga vaša bančniška kariera?
Na srečo sem 13 let delala v bančništvu in si nabrala dragocene izkušnje. Sedaj mi je veliko bolj jasno, kako stvari potekajo in zakaj je moja nekdanja šefica povlekla kakšno potezo, ki se mi takrat ni zdela najbolj logična.
Iz hobija v resen posel
Iz dokaj varne službe ste se podali v negotovi svet podjetništva. Kaj vas je gnalo pri tem?
Vse je potekalo zelo spontano. Oboževala sem svojo prejšnjo službo, saj sem se lahko poglabljala v poslovne koncepte. Veliko sem se pogovarjala z ljudmi in skušala razumeti njihove poslovne zgodbe, ki jih samo s pregledom bilanc ne moreš oceniti. Od te službe sem se težko poslovila. Z rojstvom prvega otroka sem tako kot večina mamic začela naročati stvari iz spletnih otroških trgovin. Mož je v meni prepoznal potencial in prišel na idejo, da bi kar sama odprla podobno trgovino. V začetku je šlo bolj za hobi. Po treh letih delovanja in 750 tisoč evrih prihodkov v minulem letu, pa lahko rečem, da gre za resen posel. Najbolj ponosna sem na to, da smo do tega prišli brez kredita.
Blagovna znamka Hajdi.si postaja mednarodna zgodba. Kako ste se lotili posla v drugih državah?
Iluzorno je pričakovati, da boš zgolj s prevodom spletne strani v angleščino osvojil svet. Naši koraki so bolj temeljiti. V vsaki državi želimo imeti osebo z znanjem jezika in razumevanjem navad tamkajšnjih kupcev ter partnerjev.
Se je Hrvaška pokazala za pravo izbiro za premiero v tujini?
Na Hrvaškem smo postavili koncept “baby butikov” in zelo smo zadovoljni z rezultati. Spogledujemo se tudi že z novimi tržišči. Vsak trg je poseben in potrebno ga je podrobno preučiti. V nasprotnem primeru je napačen korak lahko usoden. To sem spoznala že v moji bančniški karieri. Za Hrvaško smo se odločili, ker nam je zaradi jezika najbližje. Izkazala se je kot zelo obetaven trg v pogledu spletnega nakupovanja. Osvajali smo ga dobrega pol leta. Postavili smo spletno stran v hrvaškem jeziku Hajdi hr. ter Instagram profil, kar se je izkazalo za pravilno potezo.
Majhnost je lahko tudi prednost
So fizične trgovine za vaš posel nujno potrebne?
Fizične trgovine imamo v Celju in Ljubljani. Če jih želiš odpreti v tujini, je potrebno urediti veliko birokratskih zadev. Naše fizične trgovine so kot nekakšni “show-roomi”, v katerih želimo pokazati, kakšen je naš pogled. V njih tudi naši poslovni partnerji dobijo boljši vpogled v to, kaj želimo delati. Naši izdelki predstavljajo “upgrade” klasične ponudbe.

Trgovina Hajdi.si v Celju sodi med lepše butične otroške trgovine v Evropi (foto: FB Hajdi.si)
Vaša trgovina v Celju ima poseben šarm…
Večkrat smo bili pohvaljeni, da imamo s trgovino v Celju eno najlepših butičnih trgovinic v Evropi. Z arhitekti smo iskali najboljše rešitve, sodelujemo z Muzejem novejše zgodovine in v naši stavbi se radi oglasijo tudi turisti. V trgovini je previjalnica, dojilnica, mikrovalovna pečica, v kateri lahko mamice pogrejejo hrano za otroka. Ne želimo biti samo trgovina, temveč skrbimo za udobje strank in njihovih otrok. Takšen koncept smo postavili tudi v Ljubljani, kjer je trgovina Hajdi.si v sklopu kavarne. Tudi v hotelu Celeia lahko najdete sobo, kjer se lahko otroci igrajo, medtem ko starši uživajo ob kavici.
Se v Sloveniji spopadate s hudo konkurenco?
Konkurenca je vedno prisotna, in dobro je, da je temu tako, saj te spodbuja k inovativnosti. Do konkurence gojim globoko spoštovanje. Večkrat se zgodi, da so moji konkurenti tudi poslovni partnerji. Kot 10-letna deklica sem začela svojo pevsko kariero in spoznala, da Slovenija sploh ni tako majhna, kot večina govori. Majhnost je lahko tudi prednost. Slovenci smo zelo napredni in zelo zaupamo spletnemu nakupovanju. Menim, da je Slovenija krasen trg. Slovenci so zelo potrpežljivi kupci in po mojem mnenju manj zahtevni od naših južnih sosedov.
Logistika je velik izziv
Je težko privabiti kakovostne dobavitelje?
Vedno iščem nove proizvode in nenehno razmišljam o tem, kako narediti korak naprej. Ko se zagledam v določen artikel, skušam čim prej vzpostaviti stik s potencialnimi partnerji in se dogovoriti za sestanek. Trenutno v naši distribucijski hiši gostimo že sedem zelo prepoznavnih vrhunskih blagovnih znamk.
Ste vpeti v vse logistične procese v podjetju?
Imamo dislociran logistični center, kjer se vse dogaja. Na teden prejemamo od 15 do 20 palet izdelkov in dnevno odpošljemo strankam od 100 do 150 paketov. Zaloga je pač nujno zlo in veliko breme, tako da nam vodenje logističnega centra vzame veliko časa in energije. Postavili smo učinkovit sistem. Zadeve smo modernizirali in digitalizirali. Vse skupaj deluje preko računalnikov in povezano z računovodskimi programi. Logistika je bila in je še vedno zame velik izziv. Vedno se oziramo po izboljšavah in ogromno vlagamo v razvoj.

V trgovinah Hajdi.si skrbijo za udobje otrok in stranka (foto: FB Hajdi.si)
Kako zmešati pravi oglaševalski “koktejl”?
Koliko časa namenjate marketinškim aktivnostim?
Marketing je “point” tega šova. Kot Hajdi sem že imela določeno prepoznavnost med ljudmi. Mož Urban je takoj dejal, da bo ime trgovine Hajdi.si ter da nič drugega ne pride v poštev. Sama sem bila kar malce skeptična. Poslužujemo se “outsorcinga” in na tedenskih sestankih analiziramo rezultate. Ne želimo delati na pamet, zato je pomembno spremljanje analitike.
Katere oblike oglaševanja prinašajo najboljše rezultate?
Sodelujemo z otroškimi blogerji, snemamo videe, imamo svoj Youtube kanal, na katerem predstavljam svoje izkušnje z artikli. Sama sem mamica in ljudje mi lahko zaupajo. Če me artikel ne prepriča s svojo kakovostjo in uporabnostjo, ne dobi mesta v trgovini Hajdi.si. Seveda vlagamo v Facebook, Instagram in Adwords oglaševanje. Za uspeh je potrebno zmešati pravi “koktejl” omenjenih načinov reklame.
Uspešni podjetniki so malce “nori”
Verjetno je zelo zahtevno usklajevati vlogi podjetnice in mame?
Priznam, da je težko. Kronična utrujenost je integrirana v mojo osebnost (smeh). Že od otroštva sem garač in hiperaktivna. To je še vedno pristono v meni. Vse kar delam, delam s srcem. Imam jasne cilje in vem, kaj hočem doseči. Včasih je bilo ob dveh majhnih otrocih in rasti podjetja res zelo zahtevno in naporno. Če se ozrem nazaj, pomislim, da sem bila v določenem obdobju kar malce nora in ne vem, če bi vse to lahko ponovila. Za uspeh moramo biti vsi malce “nori.”

Hajdi Korošec Jazbinšek uspešno usklajuje družinske in poslovne obveznosti (foto: Hajdi.si)
Kaj bi svetovali mladim, ki nameravajo stopiti v podjetniške vode?
Voditi jih mora strast. Svetujem jim naj ne rinejo brezglavo naprej za vsako ceno, če vidijo, da ne gre. Včasih je bolje narediti korak nazaj. Ohranjati morajo poslovno kulturo in biti vedno usmerjeni k stranki.