Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero.
hajdi-korosec-jazbinsek

“Za uspeh moramo biti vsi malce nori,” meni Hajdi Korošec Jazninšek (foto: FB Hajdi.si)

Celjanka Hajdi Korošec Jazbinšek že od mladih nog živi na “visokih obratih.” Po neštetih uspešnih koncertih in delu v zahtevnem bančniškem svetu, jo je pot zanesla v podjetniške vode, v katerih s pomočjo moža Urbana uspešno vodi trgovino za otroke in mamice Hajdi.si..

Usklajevanje termina za intervju s finalistko izbora Mladi podjetnik leta 2017 je potekalo kar nekaj tednov, saj je njen urnik ob množici službenih sestankov, kontaktov z dobavitelji in strankami ter družinskimi obveznostmi izjemno nartpan. “Dogaja na polno,” je ob začetku polurnega druženja zavzdihnila Hajdi, njen mobilni telefon pa je v času pogovora nenehno utripal ob klicih in sporočilih.

Hajdi.si želi postavljati smernice

Sodeč po brnenju vašega telefona vam dela ne zmanjka?

Podjetje se sooča s hitro rastjo in številnimi izzivi. Posledično se je tudi moja vloga direktorice spremenila. Na začetku sem bila “one woman band” in vse podrobnosti urejala sama. Sedaj je ekipa številčnejša in zaposlene je potrebno ustrezno voditi. Pomembno je, da na pravi način vzpostaviš procese. Po naravi sem komercialistka in sem zelo rada v stiku z ljudmi. Uživam v ustvarjalnem “kaosu.”

Je bilo težko predati pomembne zadolžitve v druge roke?

Določene naloge moraš predati v roke zaposlenim, saj preprosto ne zmoreš vsega postoriti sam. Tudi nadzirati ne moreš prav vsake malenkosti. Pomembno je, da zaposlenim daš jasna navodila in jim predstaviš strategijo podjetja. Zelo sem zadovoljna s trenutno ekipo. Vsak član ekipe lahko razmišlja s svojo glavo. Spodbujam jih naj razmišljajo “out of the box” in jim omogočam osebnostno rast. V podjetju ne sledimo smernicam in standardom, temveč jih skušamo postavljati.

hajdi-trgovina-izdelki

Hajdi.si se lahko pohvali z vrhunskimi izdelki za malčke (foto: FB Hajdi.si)

Koliko vam pri vodenju podjetja pomaga vaša bančniška kariera?

Na srečo sem 13 let delala v bančništvu in si nabrala dragocene izkušnje. Sedaj mi je veliko bolj jasno, kako stvari potekajo in zakaj je moja nekdanja šefica povlekla kakšno potezo, ki se mi takrat ni zdela najbolj logična.

Iz hobija v resen posel

Iz dokaj varne službe ste se podali v negotovi svet podjetništva. Kaj vas je gnalo pri tem?

Vse je potekalo zelo spontano. Oboževala sem svojo prejšnjo službo, saj sem se lahko poglabljala v poslovne koncepte. Veliko sem se pogovarjala z ljudmi in skušala razumeti njihove poslovne zgodbe, ki jih samo s pregledom bilanc ne moreš oceniti. Od te službe sem se težko poslovila. Z rojstvom prvega otroka sem tako kot večina mamic začela naročati stvari iz spletnih otroških trgovin. Mož je v meni prepoznal potencial in prišel na idejo, da bi kar sama odprla podobno trgovino. V začetku je šlo bolj za hobi. Po treh letih delovanja in 750 tisoč evrih prihodkov v minulem letu, pa lahko rečem, da gre za resen posel. Najbolj ponosna sem na to, da smo do tega prišli brez kredita.

Blagovna znamka Hajdi.si postaja mednarodna zgodba. Kako ste se lotili posla v drugih državah? 

Iluzorno je pričakovati, da boš zgolj s prevodom spletne strani v angleščino osvojil svet. Naši koraki so bolj temeljiti. V vsaki državi želimo imeti osebo z znanjem jezika in razumevanjem navad tamkajšnjih kupcev ter partnerjev.

Se je Hrvaška pokazala za pravo izbiro za premiero v tujini?

Na Hrvaškem smo postavili koncept “baby butikov” in zelo smo zadovoljni z rezultati. Spogledujemo se tudi že z novimi tržišči. Vsak trg je poseben in potrebno ga je podrobno preučiti. V nasprotnem primeru je napačen korak lahko usoden. To sem spoznala že v moji bančniški karieri. Za Hrvaško smo se odločili, ker nam je zaradi jezika najbližje. Izkazala se je kot zelo obetaven trg v pogledu spletnega nakupovanja. Osvajali smo ga dobrega pol leta. Postavili smo spletno stran v hrvaškem jeziku Hajdi hr. ter Instagram profil, kar se je izkazalo za pravilno potezo.

Majhnost je lahko tudi prednost

So fizične trgovine za vaš posel nujno potrebne?

Fizične trgovine imamo v Celju in Ljubljani. Če jih želiš odpreti v tujini, je potrebno urediti veliko birokratskih zadev. Naše fizične trgovine so kot nekakšni “show-roomi”, v katerih želimo pokazati, kakšen je naš pogled. V njih tudi naši poslovni partnerji dobijo boljši vpogled v to, kaj želimo delati. Naši izdelki predstavljajo “upgrade” klasične ponudbe.

hajdi-trgovina-celje

Trgovina Hajdi.si v Celju sodi med lepše butične otroške trgovine v Evropi (foto: FB Hajdi.si)

Vaša trgovina v Celju ima poseben šarm…

Večkrat smo bili pohvaljeni, da imamo s trgovino v Celju eno najlepših butičnih trgovinic v Evropi. Z arhitekti smo iskali najboljše rešitve, sodelujemo z Muzejem novejše zgodovine in v naši stavbi se radi oglasijo tudi turisti. V trgovini je previjalnica, dojilnica, mikrovalovna pečica, v kateri lahko mamice pogrejejo hrano za otroka. Ne želimo biti samo trgovina, temveč skrbimo za udobje strank in njihovih otrok. Takšen koncept smo postavili tudi v Ljubljani, kjer je trgovina Hajdi.si v sklopu kavarne. Tudi v hotelu Celeia lahko najdete sobo, kjer se lahko otroci igrajo, medtem ko starši uživajo ob kavici.

Se v Sloveniji spopadate s hudo konkurenco?

Konkurenca je vedno prisotna, in dobro je, da je temu tako, saj te spodbuja k inovativnosti. Do konkurence gojim globoko spoštovanje. Večkrat se zgodi, da so moji konkurenti tudi poslovni partnerji. Kot 10-letna deklica sem začela svojo pevsko kariero in spoznala, da Slovenija sploh ni tako majhna, kot večina govori. Majhnost je lahko tudi prednost. Slovenci smo zelo napredni in zelo zaupamo spletnemu nakupovanju. Menim, da je Slovenija krasen trg. Slovenci so zelo potrpežljivi kupci in po mojem mnenju manj zahtevni od naših južnih sosedov.

Logistika je velik izziv

Je težko privabiti kakovostne dobavitelje?

Vedno iščem nove proizvode in nenehno razmišljam o tem, kako narediti korak naprej. Ko se zagledam v določen artikel, skušam čim prej vzpostaviti stik s potencialnimi partnerji in se dogovoriti za sestanek. Trenutno v naši distribucijski hiši gostimo že sedem zelo prepoznavnih vrhunskih blagovnih znamk. 

Ste vpeti v vse logistične procese v podjetju?

Imamo dislociran logistični center, kjer se vse dogaja. Na teden prejemamo od 15 do 20 palet izdelkov in dnevno odpošljemo strankam od 100 do 150 paketov. Zaloga je pač nujno zlo in veliko breme, tako da nam vodenje logističnega centra vzame veliko časa in energije. Postavili smo učinkovit sistem. Zadeve smo modernizirali in digitalizirali. Vse skupaj deluje preko računalnikov in povezano z računovodskimi programi. Logistika je bila in je še vedno zame velik izziv. Vedno se oziramo po izboljšavah in ogromno vlagamo v razvoj.

hajdi-trgovina-udobje

V trgovinah Hajdi.si skrbijo za udobje otrok in stranka (foto: FB Hajdi.si)

Kako zmešati pravi oglaševalski “koktejl”?

Koliko časa namenjate marketinškim aktivnostim?

Marketing je “point” tega šova. Kot Hajdi sem že imela določeno prepoznavnost med ljudmi. Mož Urban je takoj dejal, da bo ime trgovine Hajdi.si ter da nič drugega ne pride v poštev. Sama sem bila kar malce skeptična. Poslužujemo se “outsorcinga” in na tedenskih sestankih analiziramo rezultate. Ne želimo delati na pamet, zato je pomembno spremljanje analitike.

Katere oblike oglaševanja prinašajo najboljše rezultate?

Sodelujemo z otroškimi blogerji, snemamo videe, imamo svoj Youtube kanal, na katerem predstavljam svoje izkušnje z artikli. Sama sem mamica in ljudje mi lahko zaupajo. Če me artikel ne prepriča s svojo kakovostjo in uporabnostjo, ne dobi mesta v trgovini Hajdi.si. Seveda vlagamo v Facebook, Instagram in Adwords oglaševanje. Za uspeh je potrebno zmešati pravi “koktejl” omenjenih načinov reklame.

Uspešni podjetniki so malce “nori”

Verjetno je zelo zahtevno usklajevati vlogi podjetnice in mame?

Priznam, da je težko. Kronična utrujenost je integrirana v mojo osebnost (smeh). Že od otroštva sem garač in hiperaktivna. To je še vedno pristono v meni. Vse kar delam, delam s srcem. Imam jasne cilje in vem, kaj hočem doseči. Včasih je bilo ob dveh majhnih otrocih in rasti podjetja res zelo zahtevno in naporno. Če se ozrem nazaj, pomislim, da sem bila v določenem obdobju kar malce nora in ne vem, če bi vse to lahko ponovila. Za uspeh moramo biti vsi malce “nori.”

hajdi-druzina

Hajdi Korošec Jazbinšek uspešno usklajuje družinske in poslovne obveznosti (foto: Hajdi.si)

Kaj bi svetovali mladim, ki nameravajo stopiti v podjetniške vode?

Voditi jih mora strast. Svetujem jim naj ne rinejo brezglavo naprej za vsako ceno, če vidijo, da ne gre. Včasih je bolje narediti korak nazaj. Ohranjati morajo poslovno kulturo in biti vedno usmerjeni k stranki.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Eko-humanitarni projekt “I AM PANDA” tudi na Kickstarterju

Slovenski projekt "I AM PANDA" začenja svojo pot na Kickstarterju. S svojo humanitarno in ekološko noto želita mlada slovenska podjetnika Klemen Puh in Rok Setnikar v svet krutega kapitalizma vnesti vsaj malo sočutja. Preberite več >>

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Evegreen kot primer dobre prakse krožnega gospodarstva

Mlado podjetje Evegreen iz Mislinje želi nadomestiti plastiko z biorazgradljivimi materiali, izdelanimi iz odpadne hrane. Za svoje delo so prejeli veliko pohval in številne nagrade, vse bolj prepoznavni pa so tudi v tujini. Preberite več >>

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Slovenski Protocamel do odmevnega posla v Omanu

Iz Omana je prišla novica, da je inovativno slovensko podjetje Protocamel s tamakajšnjimi partnerji sklenilo pomemben posel. Z linijo visokokakovostnih prehranskih aditivov bo oskrbovalo rejce dirkalnih kamel. Preberite več >>

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovenska inovacija Vitta Smile vam prinaša bleščeč nasmeh

Slovensko podjetje Mimateam d.o.o. je na trgu predstavilo praktičen nastavek za zobno ščetko Vitta Smile, ki uporabnikom sporoča, kdaj so njihovi zobje primerno umiti. Inovacija je plod slovenskega znanja in ustvarjalnosti, s spletno prodajo pa bo dostopna celotnemu svetu. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje