Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Crowdfunding oziroma množično financiranje je alternativni način financiranja poslovnih idej, ki vodijo do uspešnega zagona podjetja. Uporabniku omogoča, da s pomočjo spletne platforme doseže potencialne investitorje in s tem zbere znesek, ki mu pomaga pri ustanovitvi in/ali zagonu podjetja.
množično financiranje

Možnosti za množično financiranje (Vir slike: Picjumbo.com)

Zaradi bančne krize in omejenih možnosti za zaposlovanje se je množično financiranje močno razširilo v preteklem desetletju. K temu je pripomogel tudi razvoj socialnih omrežij in drugih informacijskih tehnologij, ki lajšajo povezovanje in marketing med potrošniki in podjetniki. Na nek način gre za novo obliko potrošništva, saj se lahko vsakdo vključi v financiranje podjetniških idej in drugih projektov in v zameno za vložek dobi izdelek ali pa lastniški delež v podjetju.

Množično financiranje poteka na spletnih platformah kot so Kickstarter, Angel List, IndieGoGo in Funderbeam. Uporabnik lahko na teh platformah predstavi svojo podjetniško idejo, od množice obiskovalcev pa nato na podlagi majhnih investicij zbere zadosten znesek za zagon podjetja. V bistvenem se takšna vrsta financiranja uporablja za podpiranje inovativnih start-up idej, tudi umetniških del in nedobičkonosnih dobrodelnih projektov.

Na kratko o terminologiji

Platforma  je spletna stran, ki povezuje uporabnike z idejo in potencialne investitorje. Upravljalci spletne platforme skrbijo za pregleden in zakonit potek transakcij, ter varujejo obe stranki – podjetnika oziroma ponudnika, ter potrošnika oziroma investitorja.

Uporabnik je vsak, ki na spletu predstavi svojo idejo. Lahko gre za poslovno idejo ali pa drugačen, recimo dobrodelen projekt, ki potrebuje financiranje za zagon. Uporabnik spletne platforme predstavi svojo idejo (t.i. pitch) in tam zbira zastavljeni znesek. Ko ga doseže, se sredstva sprostijo in lahko prične z uresničevanjem svoje ideje.

Množica investitorjev (ang. crowd) je skupina potrošnikov, ki se s pomočjo spletne platforme odločijo, ali bodo investirali v projekt.

Različni načini množičnega financiranja

Najbolj pogost tip množičnega financiranja je t.i. lastniško financiranje. Po naravi je najbližje klasičnim modelom angelskih naložb in tveganega kapitala. V bistvenem gre za to, da investitor v zameno za svoj vložek prejme lastniški delež v podjetju. Spletne platforme, ki to omogočajo so med drugim Angel List, CircleUp in Micro Ventures.

Druga, najbrž najbolj komercialno poznana in priljubljena oblika množičnega financiranja je t.i. nagradno financiranje. Gre za obliko množinega financiranja, ki v zameno za vložek ponudi končni izdelek po nižji ceni. Splošno poznane platforme za nagradno financiranje so Kickstarter in IndieGoGo, ki so v zadnjih letih v hitrem porastu. Omenjeni platformi sta najbolj priljubljeni med potrošniki in povprečnimi uporabniki spleta, saj gre za enostavno naložbo s hitrim, enkratnim donosom.

Poleg omenjenih dveh oblik financiranja, poznamo tudi donacijsko financiranje, ki je namenjeno zbiranju sredstev za dobrodelne in neprofitne organizacije. Kakršnakoli humanitarna akcija ali podobno oglaševan projekt je po svoji naravi oblika donacijskega financiranja, saj vložek investitorju ne povrne donosa, vendar se porabi za dobrodelen namen. Na takšen način se pogosto financirajo tudi umetniška dela.

Zadnja izmed priljubljenih oblik množičnega financiranja je t.i. dolžniško financiranje, ki uporabniku v bistvu olajša pridobivanje kredita. Uporabnik z množico ljudi sklene posojilno oziroma kreditno pogodbo, ter si tako zagotovi obrestno financiranje, ki ga v začetni fazi poslovanja morda ne bi moral pridobiti pri banki. Najbolj razpoznavna spletna platforma je SoMoLend, ki pa deluje predvsem v Združenih državah Amerike.

V zadnjih letih so se razvile tudi t.i. hibridne oblike množičnega financiranja. Med njih spada tudi britanska platforma Funderbeam, ki je združila različne oblike zbiranja investicij in k celotni zgodbi dodala tehnologijo veriženja blokov (ang. blockchains). Uporabniki in potrošniki lahko investirajo s pomočjo spletnih kovančkov, na ta način pa nastanejo samo-izvršljive pogodbe. Na tak način se investitorji izognejo tveganju nihanja valute, čezmejnim oviram in drugim omejitvam, ki jih predstavljajo klasični načini investiranja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Razmišljaš o ICO kampanji? Pridruži se mentorskemu programu ICOrelator!

Imaš poslovno idejo, ki bazira na tehnologiji blockchain? Te zanima, kako pripraviti odlično ICO kampanjo? Pripravljamo brezplačen mentorski program ICOrelator, ki bo s predavanji in individualnimi mentorstvi pomagal pri začetnih ovirah ICO kampanje. Prijava je brezplačna in nezavezujoča, zato beri dalje! Preberite več >>


Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje