Pravni fokus: Možnosti za množično financiranje (crowdfunding)

Crowdfunding oziroma množično financiranje je alternativni način financiranja poslovnih idej, ki vodijo do uspešnega zagona podjetja. Uporabniku omogoča, da s pomočjo spletne platforme doseže potencialne investitorje in s tem zbere znesek, ki mu pomaga pri ustanovitvi in/ali zagonu podjetja.
množično financiranje

Možnosti za množično financiranje (Vir slike: Picjumbo.com)

Zaradi bančne krize in omejenih možnosti za zaposlovanje se je množično financiranje močno razširilo v preteklem desetletju. K temu je pripomogel tudi razvoj socialnih omrežij in drugih informacijskih tehnologij, ki lajšajo povezovanje in marketing med potrošniki in podjetniki. Na nek način gre za novo obliko potrošništva, saj se lahko vsakdo vključi v financiranje podjetniških idej in drugih projektov in v zameno za vložek dobi izdelek ali pa lastniški delež v podjetju.

Množično financiranje poteka na spletnih platformah kot so Kickstarter, Angel List, IndieGoGo in Funderbeam. Uporabnik lahko na teh platformah predstavi svojo podjetniško idejo, od množice obiskovalcev pa nato na podlagi majhnih investicij zbere zadosten znesek za zagon podjetja. V bistvenem se takšna vrsta financiranja uporablja za podpiranje inovativnih start-up idej, tudi umetniških del in nedobičkonosnih dobrodelnih projektov.

Na kratko o terminologiji

Platforma  je spletna stran, ki povezuje uporabnike z idejo in potencialne investitorje. Upravljalci spletne platforme skrbijo za pregleden in zakonit potek transakcij, ter varujejo obe stranki – podjetnika oziroma ponudnika, ter potrošnika oziroma investitorja.

Uporabnik je vsak, ki na spletu predstavi svojo idejo. Lahko gre za poslovno idejo ali pa drugačen, recimo dobrodelen projekt, ki potrebuje financiranje za zagon. Uporabnik spletne platforme predstavi svojo idejo (t.i. pitch) in tam zbira zastavljeni znesek. Ko ga doseže, se sredstva sprostijo in lahko prične z uresničevanjem svoje ideje.

Množica investitorjev (ang. crowd) je skupina potrošnikov, ki se s pomočjo spletne platforme odločijo, ali bodo investirali v projekt.

Različni načini množičnega financiranja

Najbolj pogost tip množičnega financiranja je t.i. lastniško financiranje. Po naravi je najbližje klasičnim modelom angelskih naložb in tveganega kapitala. V bistvenem gre za to, da investitor v zameno za svoj vložek prejme lastniški delež v podjetju. Spletne platforme, ki to omogočajo so med drugim Angel List, CircleUp in Micro Ventures.

Druga, najbrž najbolj komercialno poznana in priljubljena oblika množičnega financiranja je t.i. nagradno financiranje. Gre za obliko množinega financiranja, ki v zameno za vložek ponudi končni izdelek po nižji ceni. Splošno poznane platforme za nagradno financiranje so Kickstarter in IndieGoGo, ki so v zadnjih letih v hitrem porastu. Omenjeni platformi sta najbolj priljubljeni med potrošniki in povprečnimi uporabniki spleta, saj gre za enostavno naložbo s hitrim, enkratnim donosom.

Poleg omenjenih dveh oblik financiranja, poznamo tudi donacijsko financiranje, ki je namenjeno zbiranju sredstev za dobrodelne in neprofitne organizacije. Kakršnakoli humanitarna akcija ali podobno oglaševan projekt je po svoji naravi oblika donacijskega financiranja, saj vložek investitorju ne povrne donosa, vendar se porabi za dobrodelen namen. Na takšen način se pogosto financirajo tudi umetniška dela.

Zadnja izmed priljubljenih oblik množičnega financiranja je t.i. dolžniško financiranje, ki uporabniku v bistvu olajša pridobivanje kredita. Uporabnik z množico ljudi sklene posojilno oziroma kreditno pogodbo, ter si tako zagotovi obrestno financiranje, ki ga v začetni fazi poslovanja morda ne bi moral pridobiti pri banki. Najbolj razpoznavna spletna platforma je SoMoLend, ki pa deluje predvsem v Združenih državah Amerike.

V zadnjih letih so se razvile tudi t.i. hibridne oblike množičnega financiranja. Med njih spada tudi britanska platforma Funderbeam, ki je združila različne oblike zbiranja investicij in k celotni zgodbi dodala tehnologijo veriženja blokov (ang. blockchains). Uporabniki in potrošniki lahko investirajo s pomočjo spletnih kovančkov, na ta način pa nastanejo samo-izvršljive pogodbe. Na tak način se investitorji izognejo tveganju nihanja valute, čezmejnim oviram in drugim omejitvam, ki jih predstavljajo klasični načini investiranja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Taronska skrivnost na Adrifundu

Taronska skrivnost na Adrifundu

Na Adrifundu se predstavlja nov slovenski projekt: avtorica Maja Mlakar zbira sredstva za izdajo svojega mladinskega romana z naslovom Taronska skrivnost. V le nekaj dneh je dosegla že več kot polovico zastavljenega cilja, podprete pa jo lahko še do konca julija. Preberite več >>

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Pridružite se rastlinski revoluciji!

Slovensko podjetje Avokado je razvilo osem različnih okusov tofuja, ki ga tržijo pod blagovno znamko I Like Tofu. Blagovna znamka je že prisotna v 100 trgovinah v Sloveniji in Italiji, zdaj pa je ekipa vzpostavila kampanjo za množično investiranje na platformi Conda. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje