Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij.
REWO cover

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO.

REWO je platforma za vizualno digitalizacijo, ki drastično izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj ekosistema podjetij. REWO uporabnikom omogoča, da na enostaven in učinkovit način ohranijo domensko znanje v podjetju in ga uspešno prenesejo na nove zaposlene. Tako služi kot nekakšen virtualni mentor in skrbi za prenos znanja med generacijami.

O tem, kako so prišli do ideje za razvoj REWO, kako deluje in kakšni so prvi odzivi, smo se pogovarjali s soustanoviteljem in direktorjem podjetja VIAR Jernejem Mirtom.

Reševanje problematike prenosa znanja v proizvodnih podjetjih

»Do ideje smo prišli preko sodelovanja s Kolektorjem. Preko njih smo se naučili, s kakšnimi problemi se sooča industrija,« opisuje ozadje produkta sogovornik. Nato so v podjetju še sami opravili svojo raziskavo in precej hitro prišli do spoznanja, da je prenos znanja v proizvodnih podjetjih precej problematičen.

Dandanes prenos znanja namreč poteka približno tako: »Tipičen primer bi bil primer vzdrževalcev in operaterjev strojev. Vsako podjetje ima nekaj ljudi, ki so strokovnjaki, a imajo problem prenesti to znanje na nove sodelavce. Klasično se prenosa znanja v podjetjih lotijo preko mentoriranja v živo, ki ponekod traja tudi 12 mesecev. Drugi pristop je, da se napiše kupe skript in navodil, ki jih nihče nikoli ne prebere.«

Prav zaradi neučinkovitega trenutnega sistema so se v podjetju VIAR odločili, »da razvijemo produkt, ki lahko opravlja delo virtualnega mentorja, ki je na voljo novim zaposlenim, ko ga potrebujejo«.

REWO on Siemens terminal

Platforma REWO je primerna za različne naprave.

Oblikovanje knjižnice z vizualnimi navodili

Kako pa REWO sploh deluje? Produkt omogoča, da se iz prvoosebne perspektive zajame delo izkušenega zaposlenega.

»Če se vrnem k primeru vzdrževalca: ko gre izkušen vzdrževalec reševat strojno okvaro, se s pomočjo pametnih očal ali zunanje kamere posname postopek odprave okvare. Ta posnetek se nato naloži na našo platformo, ki je lahko nameščena tudi na lokalnem strežniku,« opisuje primer uporabe naš sogovornik.

Platforma v ozadju sicer opravlja precej kompleksne procese (npr. prepoznavanje objektov v videu), a je z vidika uporabnika vse precej enostavno zasnovano. Posnetek se nato obogati z dodanimi indikatorji in razdeli v smiselne korake. Takšna vizualna navodila se nato shranijo v knjižnico podjetja. Do knjižnice lahko dostopajo vsi zaposleni, zato »ko naslednjič pride do okvare, se lahko njene odprave loti tudi manj izkušen vzdrževalec, saj mora le slediti korakom«.

Če se pojavi še nepoznan problem, se lahko zaposleni povežejo tudi na daljavo in tako vizualno vodijo drug drugega skozi diagnostiko in odpravo problemov pri delu. Primerov uporabe je po besedah direktorja podjetja seveda še veliko več – »od sestavljanja na liniji do kontrole kvalitete«.

Gorenje - recording with head cam

Snemanje procesa v proizvodnji.

»REWO je uporaben povsod, kjer želijo shraniti znanje odhajajočih zaposlenih«

»REWO smo razvili z mislijo na hitro rastoča proizvodna podjetja, vendar pa je uporaben povsod, kjer podjetja želijo shraniti znanje odhajajočih zaposlenih za prihodnje generacije,« nadaljuje Jernej Mirt. Še posebej je tako uporaben za podjetja, ki imajo zapletene postopke in delovna navodila ali obsežno infrastrukturo oziroma strojni park.

Trenutno v Sloveniji sodelujejo s podjetji, kot so Kolektor, Gorenje, HELLA Saturnus in Odelo. Sogovornik poudarja, da sodelujejo »tudi z nekaj manjšimi podjetji, ki se želijo pripraviti na rast zaposlenih v prihodnosti«.

Poleg podjetij iz proizvodne panoge lahko virtualnega mentorja s pridom izkoristijo tudi energetska in telekomunikacijska podjetja, »saj morajo skrbeti za obsežno infrastrukturo na terenu«. »Glede na to, da je Slovenija tretja najbolj industrializirana država na prebivalca v Evropski uniji, smo se do sedaj fokusirali predvsem na domači trg,« še dodaja Mirt.

Kakšni so bili začetki sodelovanja s Kolektorjem in kaj je podjetju prinesel naziv start-up leta preberite TUKAJ >>

Stalno sodelovanje s končnimi uporabniki

Sogovornik se pohvali, da so začetni odzivi uporabnikov odlični: »Pomagalo nam je dejstvo, da smo že od samega začetka sodelovali s končnimi uporabniki, ki so nam v praksi pokazali, kako moramo razviti produkt, da bo uporaben za njih.« Prav zaradi tega so se namesto za širok nabor naprednih funkcij odločili predvsem za enostavnost uporabe.

»Prav tako smo spoznali, da mora delovati tako na obstoječi strojni opremi v podjetju (tablice, računalniki, terminali) kot tudi na pametnih očalih,« pravi direktor in soustanovitelj podjetja VIAR.

Marca so v podjetju platformo REWO odprli novim uporabnikom. Sogovornik tako za konec vabi zainteresirane potencialne uporabnike novega produkta k prijavi prek povezave.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, je pred kratkim zagnal kampanjo »Lifting like nuts«, v kateri zbira sredstva za nakup viličarja, ki bo zaposlenim v podjetju Rok's pomembno olajšal vsakodnevno delo s paketi surovin in izdelkov. Kampanjo lahko podprete do konca maja s spletnim nakupom izdelkov iz njihove ponudbe. Preberite več >>

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank? Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Peto obletnico delovanja pri Pivovarni Pelicon obeležujejo z odmevnimi mednarodnimi sodelovanji s partnerji - pivovarji iz Nemčije, Poljske, Hrvaške in Norveške. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Zdravstvene težave so kranjski podjetnici Jasni Grbić odprle nov pogled na svet. Po operaciji hrbtenice se ni prepustila malodušju. Zagrabila je priložnost, ki se ji je ponudila, ter z mazilom za nego tetovaž Tattoo care postala prava poslovna zvezdnica. Preberite več >>

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

09.12.2019 od 13:00 do 21:00
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti ponedeljek, 9. decembra? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2020 kot mladi podjetniki napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje