Preprosti koraki do učinkovitejšega LinkedIn profila
Želite priti v stik z delodajalcem ali investitorjem? Brigita Lazar Lunder je z nami delila nekaj nasvetov, kako urediti LinkedIn profila (Vir slike: YouTube).
Kot pravi Brigita Lazar Lunder, ki zadnja leta svetuje podjetjem in posameznikom pri vzpostavitvi uspešnih profilov na LinkedInu, je Slovenija s podatki, ki jih dosega na LinkedInu, približno deset let v zaostanku za ZDA, sedem za skandinavskimi državami in štiri za Nemčijo. V Sloveniji je aktivnih okoli 241 tisoč osebnih profilov, kar predstavlja 12 odstotkov aktivne populacije, LinkedIn stran pa ima 3.100 oziroma zgolj 2,9 odstotka podjetij. Se pa zato Slovenija uvršča v sam vrh po številu osebnih profilov top managerjev, teh je namreč kar 23 odstotkov.
Tisti, ki LinkedIn že uporabljate, veste, da to omrežje ni zgolj namenjeno iskalcem zaposlitve, temveč tudi iskanju novih poslovnih priložnosti, potencialnih strank ter investitorjev. Kot pravi sogovornica, katere profil na LinkedInu se uvršča med odstotek najbolj gledanih profilov na svetu, je osebni profil na LinkedInu pravzaprav naša poslovna vizitka.
Kaj je namen LinkedIn profila?
Pred njegovim oblikovanjem premislite, katerega od ciljnih trgov (delodajalce, stranke, investitorje itd.) boste nagovarjali s profilom. Če je njegov namen hitrejša pot do zaposlitve, opisujmo sebe, svoje kompetence, kakšna so naša strokovna znanja ter poudarimo, kaj lahko delodajalec z nami pridobi. »Noben delodajalec ali iskalci vodilnih kadrov (t.i. Headhunterji) na LinkedInu ne iščejo osebe, ki je brezposelna. Tako je ´brezposeln´ kot strokovni naziv, najslabše, kar lahko napišete, saj ima ta naziv zelo močen in negativen prizvok pri večini delodajalcev,« poudarja sogovornica.
Kako povečati možnost za stik z delodajalcem ali pa investitorjem?
»Ključni so štirje elementi, tisti, ki se prikažejo v LinkedIn oziroma Google iskalniku,« poudarja Lazar Lundrova. »Če boste imeli profesionalno fotografijo, obstaja sedemkrat večja verjetnost, da vas bodo našli in kontaktirali. Navedite naziv, ki pove točno, kaj delate. Ne zapišite zgolj naziva, na primer direktor. Bodite bolj opisni – pomagamo prodajni ekipi pri rasti njihovega poslovanja prek družabnih omrežij ali pa odprt sem za nove poslovne izzive na tem in tem področju. Ne pozabite pripisati panogo in lokacijo ter kontaktne podatke, na katerih vas interesenti lahko kontaktirajo. Dodajte še povzetek oziroma predstavitev. Ta naj bo ustrezno predstavljena in podprta s ključnimi besedami,« pripoveduje. Po njenih ocenah se lahko kaj hitro zgodi, da LinkedIn postane »nezanimiva spletna stran«.
Napotki Brigite Lazar Lunder pri oblikovanju LinkedIn profila:
– pišite v prvi osebi, vaš LinkedIn profil ni vaš življenjepis
– izpostavite bistvene ključne besede, ki so povezane s stroko oziroma branžo, v kateri delujete
– ne pretiravajte z opisom
Svetuje, da svoj profil dopolnimo z vsaj dvema zadnjima zaposlitvama ali projektnim delom. Tako bomo imeli kar 12-krat večje možnosti, da nas bodo našli pravi sogovorniki: »Nujno je, da dodate vsaj pet vaših ključnih kompetenc in jih vključite tudi v svoj opis.« Priporoča, da pridobimo vsaj deset priporočil, saj so le-ti ključni za izgradnjo vaše verodostojnosti, dodaja še povezovanje in širjenje naše mreže, izgradnjo dobrih odnosov, ter – objavljanje relevantnih strokovnih vsebin.
Bodite kratki in jedrnati
LinkedIn nam daje možnost do 2 tisoč znakov dolg opis. Pri tem Lazar Lundrova (na sliki levo. Vir slike: osebni arhiv) predlaga t.i. tehniko KISS, bodite kratki in preprosti (ang. Keep it short and simple). »Kratke, jasne stavke, z alinejami, odebeljen in podčrtan tekst,« dodaja. Kot pomoč svetuje ogled drugih uspešnih profilov, iz katerih lahko izluščimo tisto, kar nam je všeč. »In na koncu CTA- klic k akciji (ang. Call to action), s katerim povemo, kaj mora oziroma kaj naj oseba naredi, če želi priti v stik z nami. Skoraj tako kot direktni marketing.«
Vas bodo slovenski kadroviki resnično iskali prek LinkedIna?
Glede na zadnjo raziskavo, ki je bila v Sloveniji sicer opravljena pred časom, vas bodo. Raziskava večje agencije za zaposlovanje je pokazala, da »73 odstotkov kadrovikov pri nas uporablja vsaj en račun na družabnih omrežjih za poklicne namene, predvsem zato, da bi povečali število prijav in dosegli ciljne oziroma želene kandidate. Polovica omrežja uporablja tudi za preverjanje kandidatov, in sicer njihove mreže stikov, objav in priporočil«. Prek LinkedIna (in drugih kanalov) nove kadre iščejo tudi v podjetju sogovornice.
Največje napake slovenskih LinkedIn profilov po mnenju Lazar Lundrove:
– da profila sploh nimamo
– da imamo profil, a na njem ni nobenih podatkov
– da podjetja odprejo profil za osebe in ne za podjetja (tem je ponujena možnost LinkedIn strani)
– nerazumevanje, kaj LinkedIn je (gre za profesionalno osebno vizitko in ne zasebni profil za prijatelje; prepričanje, da je namenjen zgolj iskalcem zaposlitve)
– uporaba neprofesionalnih fotografij, ki spominjajo na tiste na Facebooku
– omenjanje delovnih zadolžitev, ki jih nismo nikoli opravljali
– nepopolni LinkedIn profil, brez povezav na Twitter ali Facebook
– neprimeren bonton
Koga iščejo na družabnih omrežjih?
Kot pravi Lazar Lundrova, kadroviki na teh omrežjih pravzaprav ne iščejo vodstvenih kadrov, temveč nevodstven kader. Takšnih iskanj je več kot dve tretjini. »S prej omenjeno raziskavo so tudi ugotovili, da je kar 33,5 odstotka delodajalcev že izključila kandidata iz postopka izbire zaradi informacij, fotografij ali vsebine v njegovem profilu ali spletu.«
Kot najučinkovitejše družabno omrežje za iskanje službe in ustreznih kandidatov se je v Sloveniji izkazal ravno LinkedIn. »Uporablja ga sicer dobrih 36 odstotkov tistih, ki iščejo službo po spletu, večina je zaposlenih. Za primerjavo – v Nemčiji LinkedIn pri iskanju službe uporablja le 13,2 odstotka vprašanih, saj je pri njih bolj priljubljen Facebook, uporablja ga 16,2 odstotka iskalcev.«
Vabimo vas na delavnico Trženje preko LinkedIn
Datum: 6. maj 2016
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>