S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme
S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme. (Vir slike: KingsBox)
Luka Železnik in Dejan Kobal se poznata že od malih nog. Med študijem na Ekonomski fakulteti sta v telovadnici Dejanovega brata našla svojo poslovno priložnost. Opazila sta namreč, da je oprema za funkcionalno vadbo Crossfit težko dostopna in draga – zato sta se odločila, da jo bosta začela uvažati.
Začetek s 7500 evri
Po prvem uspešnem uvozu opreme za telovadnico sta se odločila za ustanovitev podjetja. Začela sta leta 2015, in sicer kar iz domače garaže. »Naj se sliši še tako smešno, o poslu, razen na splošno, takrat nisva vedela ničesar. Načrta nisva imela nobenega, kaj šele poslovnega!« pripovedujeta.
Začela sta s 7500 evri, ki sta jih zaslužila s študentskim delom. Hobi, ki sta mu najprej posvečala le nekaj ur dnevno, pa je hitro prerasel v nekaj več – zato sta se vanj zagnala s polno paro.
»Postavila sva si prvi kratkoročni načrt: eno leto 12 ur dnevno delava, šest ur pa se učiva različnih veščin, ki nama bi lahko prišle prav za uspeh podjetja. Vse prihodke vloživa nazaj v podjetje,« opisujeta svojo odločitev.
V želji, da bi funkcionalno vadbo razširila med širšo populacijo in v centre privabila več ljudi ter da bi hkrati tako posameznikom kot tudi centrom ponudila opremo vrhunske kakovosti po odličnih in dostopnih cenah, sta oblikovala blagovno znamko KingsBox.
Celostna ponudba opreme za funkcionalno vadbo
Mlada podjetnika sta se uvrstila tudi v finale izbora za mladega podjetnika leta. Takrat je nastal prispevek KingsBox – stranke so na prvem mestu, v katerem smo ju podrobneje predstavili.
V prvem letu sta zaslužila 10 tisoč evrov, nato pa se je njuna pot strmo vzpela. S celostno ponudbo opreme za funkcionalno vadbo, kakršne ne premore noben konkurenčni prodajalec v Evropi, konkurenčno ceno, službo za podporo uporabnikom, kvaliteto, prilagodljivostjo in iznajdljivostjo sta Luka in Dejan v letu 2016 prepričala ogromno število kupcev v Sloveniji in Italiji. S prodajo sta skupaj zaslužila več kot 400 tisoč evrov.
V prvi polovici letošnjega leta sta že presegla lanskoletne prihodke, kar je za podjetje, ki se financira izključno iz lastnih sredstev, izjemen dosežek. Ponudbo opreme v spletni trgovini sta v kratkem času povečala z dveh na 200 izdelkov, v letošnjem letu pa se ta številka približuje 300 izdelkom.
Po začetnem uvažanju izdelkov nepreverjene kakovosti, s čimer sta imela tudi negativne izkušnje, sta se odločila za izdelavo lastnih izdelkov. Kako je prišlo do sodelovanja z lokalnimi varilci, mizarji in drugimi obrtniki, nam bosta zaupala v sredo, 6. decembra 2017.
Še pred dogodkom Od študentskega dela do milijona evrov prometa, na katerem bosta svojo podjetniško pot predstavila 27-letna podjetnika, smo jima zastavili nekaj vprašanj.
Ekipa šteje že 12 članov
Najprej nas je zanimalo, kako se v podjetju soočajo z rastjo in povečevanjem povpraševanja. V letošnjem letu je podjetje svoje prostore razširilo na 400 m2 veliko skladišče. Ekipi pa se je v letu 2017 pridružilo še 10 članov – tako jih je skupaj že 12.
Luka in Dejan posebno pozornost posvečata tudi izobraževanju in dodatnemu usposabljanju zaposlenih: »Spodbujava zaposlene, da se učijo. Če vidiva, da bi neko izobraževanje ali kaj drugega pripomoglo k poslovanju podjetja, pokrijeva stroške udeležbe za zaposlene. Pri tem ne pozabiva niti na kakšno stvar za njihovo dušo.«
Uspešno doseganje ciljev za leto 2017
Mlada podjetnika sta si za leto 2017 zastavila jasne cilje: 600 tisoč evrov prometa in širitev blagovne znamke KingsBox po celotni Italiji, Sloveniji in Hrvaški. Pri tem sta določila tudi jasne taktike – »branding na družabnih omrežjih, sponzoriranje tekmovanj iz funkcionalne vadbe in perfektna služba za stranke«.
Poleg tega so za vsak trg pripravili prilagojen načrt in se nanj podali v jeziku prebivalstva. Uspeh tako ni presenetljiv: »Znamka KingsBox je zrasla med tri najboljša podjetja v tej panogi na omenjenih trgih in v letošnjem letu že presegla milijon evrov prihodkov.«
Letos so vstopili tudi na nekatere druge tuje trge: v Turčijo, Bosno, Ciper in Dubaj. »Naslednje leto pa gremo v Avstrijo, Nemčijo in potem naprej po Evropi,« opisujeta Luka in Dejan načrte podjetja Tng oprema.
Širitev ponudbe in povečevanje proizvodnje v Sloveniji
Blagovna znamka KingsBox se ne širi le v tujino – širi namreč tudi ponudbo izdelkov. »Vsak mesec imamo plan narediti vsaj dva nova produkta. Sodelujemo s trenerji, ki nam povedo, kaj bi potrebovali,« pripovedujeta. Tako njihova ponudba vključuje že skoraj 300 izdelkov.
Poleg tega podjetje povečuje proizvodnjo v Sloveniji. Še pred nekaj meseci so pri nas izdelali okoli 30 %, danes pa se ta številka približuje 70 %. Tako skrbijo tudi za zaposlenost lokalnih podjetnikov in obrtnikov.
V letu 2018 se bo podjetje Tng oprema posvečalo predvsem širitvi na nove trge in izdelovanju novih izdelkov, s katerimi bodo »revolucionirali svet športa«.
Želite spoznati blagovno znamko KingsBox in slišati, česa sta se na svoji podjetniški poti naučila Luka Železnik in Dejan Kobal? Prijavite se na dogodek Od študentskega dela do milijona evrov prometa!