
PricePilot je rezervacijski sistem, ki ponudnikom storitev omogoča prilagoditev cene glede na zasedenost in s tem optimizacijo prihodkov. Deluje po zgledu letalske industrije (Vir slike: PricePilot).
Startup PricePilot ima danes 12 članov, 5 jih je zaposlenih za poln delovni čas, ostali manj (ekipo še dodatno širijo, a o tem v spodnjih vrsticah). »Letos spomladi smo prejeli novo investicijo s strani treh investitorjev, in sicer nemškega investitorja Erika Lorenza, ki je nekdanji direktor prodaje korporacije Sportradar AG in živi v Singapurju, s strani slovenskega sklada Silicon Gardens in novo investicijo s strani angelskega vlagatelja Jugoslava Petkoviča (ta je kot prvi prepoznal potencial platforme, prejeli pa so tudi 50 tisoč evrov konvertibilnega posojila Slovenskega podjetniškega sklada, op.a.),« pove Poljšak, ki nabor investitorjev označi za sanjskega v tej fazi razvoja.
V Singapurju imajo že pisarne
Investitorji jim pomagajo pri prodoru na trge jugovzhodne Azije, natančneje Singapur, kjer so že fizično prisotni, in Nemčijo. »Ta sta za naš produkt izjemno atraktivna trga, saj sta tehnološko zelo razvita, hkrati pa je močna lepotna industrija.« V Singapurju so v začetku poletja produkt lokalizirali in začeli preverjati, kako zanimiv je tam njihov produkt. Zaenkrat so pridobili dva salona, ki platformo testirata.
Potencial startupa je prvi prepoznal angelski vlagatelj Jugoslav Petkovič (Vir slike: Andreja Pogačar).
Septembra na nemški trg
»Septembra začnemo testirati še na nemškem trgu,« kjer bodo tako kot v Sloveniji zaposlovali. Doma iščejo pomoč v razvojem delu, v Nemčiji pa v prodaji. »Kako uspešni bomo na nemškem trgu, bom lahko sodil čez nekaj mesecev. Prvi odzivi iz Singapurja so dobri, a je trg popolnoma drugačen od slovenskega. Večina ponudnikov nek rezervacijski sistem ima, zato jih moramo prepričati, da je naš precej bolj napreden. V Sloveniji je konkurenca povečini zvezek oziroma pri naprednih uporabnikih Googlov koledar,« pove Poljšak.
PricePilot je rezervacijski sistem, ki ponudnikom storitev omogoča prilagoditev cene glede na zasedenost in s tem optimizacijo prihodkov. Deluje po zgledu letalske industrije. Ekipa je začela pri frizerstvu in kozmetiki, kjer stranke lahko vnaprej izberejo, kakšno storitev potrebujejo, obenem pa ponudniki in potrošniki sprejemajo variranje cen za enako storitev. Zaračunajo jim mesečno naročnino, ki je odvisna od velikosti ponudnika kot tudi števila zaposlenih. »Toliko, da salonov to ne boli, hkrati pa produkt z veseljem uporabljajo. Testiramo tudi druge modele, na primer na rezervacijo, zaenkrat tam, kjer je prisotna močna sezonska komponenta.«
Podjetja, ki uporabljajo PricePilot, se ukvarjajo s sladkimi skrbmi: zaradi preobremenjenosti bodo zaposlovali (Vir slike: PricePilot).
»Za Slovenijo se največjim ponudnikom programske opreme ne splača produktov lokalizirati.«
Uspeh na slovenskem trgu ne zagotavlja uspešnosti na večjih trgih, pravi sogovornik. Slovenija je tako majhna, da se globalnim ponudnikom programske opreme ne splača produktov lokalizirati in nuditi naročnikom ustrezno podporo, zato dokler ne poskusiš na razvitih trgih, ne veš, kje si. »Majhnost pa je hkrati prednost, saj se dokaj enostavno prebiješ do potencialnih naročnikov, ki ti omogočajo testiranje produkta in dajo motivacijo za nadaljnje delo. V Sloveniji smo bili pri ponudnikih res lepo sprejeti, zato imamo sedaj izjemen poligon, kjer lahko validiramo našo platformo tako z vidika uporabnosti kot uporabniške izkušnje.«
Z 80 na 100 odstotkov in povečanje ekipe
Njihovo platformo trenutno uporablja 46 slovenskih salonov in dva prej omenjena iz Singapurja. Z večjo zasedenostjo se poveča dobičkonosnost ponudnika, kar je tudi glavni namen produkta. »Salon iz Novega mesta je bil že pred uporabo platforme dobro zaseden, dosegal je 80-odstotno zasedenost. Marca letos so začeli uporabljati PricePilot. Zdaj je zasedenost praktično 100-odstotna, stranke se morajo naročiti za en teden vnaprej. Preobremenjenost bodo reševali s širitvijo ekipe, vendar so to sladke skrbi za lastnike salonov,« opiše konkreten primer povečanja.