ProteusThemes: v treh letih do milijona dolarjev

Projekt, ki sta ga začela Jaka Šmid in Primož Cigler, je nedavno dosegel nov mejnik: za milijon dolarjev prodanih WordPress tem na eni največjih spletnih platform ThemeForest (Vir slike: Nejc Pavlič).

ProteusThemes: v treh letih do milijona dolarjev

Leta trdega dela, konstantno učenje, ščepec sreče, jasen cilj, dober marketing in dober produkt ter dobro uigrana ekipa. To vse je po mnenju ekipe slovenskega ProteusThemes pripeljalo do odmevnega uspeha: za milijon dolarjev prodanih WordPress tem na eni največjih spletnih platform ThemeForest.
ProteusThemes: v treh letih do milijona dolarjev

Projekt, ki sta ga začela Jaka Šmid in Primož Cigler, je nedavno dosegel nov mejnik: za milijon dolarjev prodanih WordPress tem na eni največjih spletnih platform ThemeForest (Vir slike: Nejc Pavlič).

»Mislim, da ima večina, ki se ukvarja s spletom tako ali drugače, v sebi podjetniško žilico, in tudi midva sva jo imela,« pravi Jaka Šmid, eden od članov ekipe ProteusThemes. S Primožem Ciglerjem sta začela sodelovati še kot srednješolca, in sicer pri Primoževem osebnem blogu. Delo drug drugega sta nato spremljala prek spletnega foruma, vse dokler ni Primož že v času študija Jaki poslal elektronsko sporočilo. Za svojo prvo WordPress temo za nadaljnjo prodajo je potreboval dobrega oblikovalca. Nastal je zametek projekta ProteusThemes.

Na glas se je šušljalo, da lahko WordPress teme prinesejo kup denarja

»V tistih časih, leta 2012, se je v internetnih krogih že kar na glas šušljajo, da lahko visoko kakovostne WordPress teme prinesejo zajeten kupček denarja. Tudi sam sem razmišljal o izdelavi WordPress tem, tako da sem na Primoževo sporočilo odgovoril pritrdilno,« se spominja Šmid. Vedela sta, da izdelava WordPress teme ne bo mačji kašelj – predvsem na račun potrebe po visoki kakovosti.

Prvi produkt prelomen

Za prvi produkt sta potrebovala pol leta – danes za precej kakovostnejšo temo potrebujejo zgolj mesec in pol -, temo predstavila trgu in odziv je bil nad pričakovanji. »Mislim, da je bil to eden ključnih trenutkov, zakaj smo danes tu, kjer smo. Če za tisti produkt na trgu takrat ne bi bilo interesa, bi najverjetneje najina morala za izdelavo WordPress tem padla, saj sva nenazadnje za izdelavo porabila šest mesecev,« se spominja Šmid. Ko se je ekipi pridružil še Marko, se je čas izdelave prepolovil, danes jo sestavljajo še Gregor, Lena in Jaka J. »To, da smo slovenska ekipa, je predvsem posledica naključja,« tujcev se ne bojijo. »Že zdaj imamo kar nekaj zunanjih sodelavcev iz tujine, ki nam pomagajo pri marketingu in pisanju vsebin, vendar jih ne štejemo v jedro ekipe.«

Člani ProteusThemes vse, ki jim je poznan WordPress, PHP ali pa oblikovanje spletnih strani, vabijo, da stopijo v stik z njimi in sicer prek elektronskega naslova info@proteusthemes.com.

Internet se je umiril, nudi bolj varno poslovanje

Šmid pravi, da bi lahko že danes zaposlili tri ali štiri nove ljudi, povečali število izdanih produktov in posledično podvojili prihodke podjetja, vendar pa želita biti s Ciglarjem pazljiva: »Kaj hitro lahko podjetje zraste do te mere, da izgubi tisti prepotrebni ´vibe´, zaradi katerega se vsi v podjetju tako dobro počutimo.« Prav zato dolgoročnih ciljev v svetu interneta ni smiselno delati. »Mislim, da je internet na splošno ´dorasel´ in se umiril, tako da bo vedno bolj varno delati posel na spletu, kar je za nas odlična stvar. Glede na to, da tako ogromno število spletnih strani poganja WordPress, sem vedno bolj prepričan, da bo še vsaj pet, mogoče celo deset let povpraševanje po WordPress temah,« ne more pa (še) predvideti, ali bo tudi razmerje med ponudbo in povpraševanjem ostalo enako.

Na sliki produkt BuildPress, ki je njihov najuspešnejši produkt (Vir slike: ProteusThemes). 

Nišni produkti: ponudbe manj, kot je povpraševanja

Četrtino svetovnega spleta poganja WordPress, torej okoli 250 milijonov spletnih strani. Priložnost je velika, pograbi pa jo lahko tisti, ki zadostuje oblikovnim in uporabnim standardom. »Mi smo se usmerili v nišne produkte predvsem zato, ker je tu ponudbe mogoče manj, kot je povpraševanja. Morda se je lažje osredotočiti na neko nišo in tam ponuditi najboljši produkt, kot pa poskusiti zadovoljiti potrebe vseh. Če povlečem vzporednico pri drugih uspešnih slovenskih podjetij, tako kot Akrapovič ne dela izpušnih sistemov za serijske avtomobile ali pa Pipistrel komercialnih letal, tudi mi ne izdelujemo WordPress tem, ki bi bile v osnovi primerne za vse.«

Uporabniki pohvalijo odzivno podporo in enostaven produkt

Konkurenca na tem področju je, kot jo opisuje Šmid, gromozanska, prav takšno tudi povpraševanje. Od večine so se distancirali ravno z izdelovanjem nišnih WordPress, s čimer lahko ponudijo nekaj več kot konkurenca. Vse to seveda z rednimi raziskavami trga. »V veliko zadovoljstvo nam je, ko dnevno dobimo zahvale uporabnikov v smislu, da še nikoli niso videli tako prijazne in odzivne podpore ali pa da še nikoli niso uporabljali tako enostavnega produkta

Manjkajo zgolj Srednjeafriška Republika, Turkmenistan in Vatikan

Število njihovih strank vztrajno raste: v prvem letu delovanja, torej leta 2013, so imeli okoli 2.100 strank, leto pozneje 7.400, lani 9.400, zato letos upravičeno pričakujejo doseg novega mejnika: 10 tisoč uporabnikov. »Interesantno je, da še vedno večina strank, okoli 40 odstotkov, prihaja iz ZDA in Kanade. Naslednjih 40 odstotkov iz Evrope, ostalih 20 pa od drugod.« Njihove produkte so kupili uporabniki iz skoraj vseh držav, manjkajo zgolj tisti iz Srednjeafriške Republike, Turkmenistana in Vatikana. Gre za uporabnike različne starosti, spola in lokacije, je pa res, dodaja, da se tu postavlja zanimiv trend že od samega začetka izdelovanja spletnih strani – pogosteje jih postavljajo mlajši moški oziroma tisti v srednjih letih.

Primerjajte Slovenijo in ZDA!

V Sloveniji naredijo zgolj odstotek in pol poslovanja, a Šmid predlaga, da je pogledamo širše: smo tudi 160-krat manjši narod kot na primer Američani, zato slovenski odstotek uporabe njihovih produktov glede na število prebivalcev sploh ni tako slab.

Tik pred razkritjem nove teme …

Za letos pričakujejo ohranitev rasti prihodkov na 40 odstotkih, načrtujejo pa 500 tisoč dolarjev prihodkov. »Od leta 2013 do 2014 smo imeli 500-odstotno rast prihodkov, vendar je razlog v visokem odstotku predvsem v tem, da sva prvo leto prodajala le dva produkta. Leta 2014 pa smo lansirali do sedaj naš najuspešnejši produkt BuildPress,« pojasnjuje Šmid, ki razkriva, da bodo v kratkem lansirali novo temo, o kateri pa je še skrivnosten.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Več >

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Več >

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Več >

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Več >

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Več >

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Več >

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Več >

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Več >

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Več >

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki