
Projekt, ki sta ga začela Jaka Šmid in Primož Cigler, je nedavno dosegel nov mejnik: za milijon dolarjev prodanih WordPress tem na eni največjih spletnih platform ThemeForest (Vir slike: Nejc Pavlič).
»Mislim, da ima večina, ki se ukvarja s spletom tako ali drugače, v sebi podjetniško žilico, in tudi midva sva jo imela,« pravi Jaka Šmid, eden od članov ekipe ProteusThemes. S Primožem Ciglerjem sta začela sodelovati še kot srednješolca, in sicer pri Primoževem osebnem blogu. Delo drug drugega sta nato spremljala prek spletnega foruma, vse dokler ni Primož že v času študija Jaki poslal elektronsko sporočilo. Za svojo prvo WordPress temo za nadaljnjo prodajo je potreboval dobrega oblikovalca. Nastal je zametek projekta ProteusThemes.
Na glas se je šušljalo, da lahko WordPress teme prinesejo kup denarja
»V tistih časih, leta 2012, se je v internetnih krogih že kar na glas šušljajo, da lahko visoko kakovostne WordPress teme prinesejo zajeten kupček denarja. Tudi sam sem razmišljal o izdelavi WordPress tem, tako da sem na Primoževo sporočilo odgovoril pritrdilno,« se spominja Šmid. Vedela sta, da izdelava WordPress teme ne bo mačji kašelj – predvsem na račun potrebe po visoki kakovosti.
Prvi produkt prelomen
Za prvi produkt sta potrebovala pol leta – danes za precej kakovostnejšo temo potrebujejo zgolj mesec in pol -, temo predstavila trgu in odziv je bil nad pričakovanji. »Mislim, da je bil to eden ključnih trenutkov, zakaj smo danes tu, kjer smo. Če za tisti produkt na trgu takrat ne bi bilo interesa, bi najverjetneje najina morala za izdelavo WordPress tem padla, saj sva nenazadnje za izdelavo porabila šest mesecev,« se spominja Šmid. Ko se je ekipi pridružil še Marko, se je čas izdelave prepolovil, danes jo sestavljajo še Gregor, Lena in Jaka J. »To, da smo slovenska ekipa, je predvsem posledica naključja,« tujcev se ne bojijo. »Že zdaj imamo kar nekaj zunanjih sodelavcev iz tujine, ki nam pomagajo pri marketingu in pisanju vsebin, vendar jih ne štejemo v jedro ekipe.«
Člani ProteusThemes vse, ki jim je poznan WordPress, PHP ali pa oblikovanje spletnih strani, vabijo, da stopijo v stik z njimi in sicer prek elektronskega naslova info@proteusthemes.com.
Internet se je umiril, nudi bolj varno poslovanje
Šmid pravi, da bi lahko že danes zaposlili tri ali štiri nove ljudi, povečali število izdanih produktov in posledično podvojili prihodke podjetja, vendar pa želita biti s Ciglarjem pazljiva: »Kaj hitro lahko podjetje zraste do te mere, da izgubi tisti prepotrebni ´vibe´, zaradi katerega se vsi v podjetju tako dobro počutimo.« Prav zato dolgoročnih ciljev v svetu interneta ni smiselno delati. »Mislim, da je internet na splošno ´dorasel´ in se umiril, tako da bo vedno bolj varno delati posel na spletu, kar je za nas odlična stvar. Glede na to, da tako ogromno število spletnih strani poganja WordPress, sem vedno bolj prepričan, da bo še vsaj pet, mogoče celo deset let povpraševanje po WordPress temah,« ne more pa (še) predvideti, ali bo tudi razmerje med ponudbo in povpraševanjem ostalo enako.
Na sliki produkt BuildPress, ki je njihov najuspešnejši produkt (Vir slike: ProteusThemes).
Nišni produkti: ponudbe manj, kot je povpraševanja
Četrtino svetovnega spleta poganja WordPress, torej okoli 250 milijonov spletnih strani. Priložnost je velika, pograbi pa jo lahko tisti, ki zadostuje oblikovnim in uporabnim standardom. »Mi smo se usmerili v nišne produkte predvsem zato, ker je tu ponudbe mogoče manj, kot je povpraševanja. Morda se je lažje osredotočiti na neko nišo in tam ponuditi najboljši produkt, kot pa poskusiti zadovoljiti potrebe vseh. Če povlečem vzporednico pri drugih uspešnih slovenskih podjetij, tako kot Akrapovič ne dela izpušnih sistemov za serijske avtomobile ali pa Pipistrel komercialnih letal, tudi mi ne izdelujemo WordPress tem, ki bi bile v osnovi primerne za vse.«
Uporabniki pohvalijo odzivno podporo in enostaven produkt
Konkurenca na tem področju je, kot jo opisuje Šmid, gromozanska, prav takšno tudi povpraševanje. Od večine so se distancirali ravno z izdelovanjem nišnih WordPress, s čimer lahko ponudijo nekaj več kot konkurenca. Vse to seveda z rednimi raziskavami trga. »V veliko zadovoljstvo nam je, ko dnevno dobimo zahvale uporabnikov v smislu, da še nikoli niso videli tako prijazne in odzivne podpore ali pa da še nikoli niso uporabljali tako enostavnega produkta.«
Manjkajo zgolj Srednjeafriška Republika, Turkmenistan in Vatikan
Število njihovih strank vztrajno raste: v prvem letu delovanja, torej leta 2013, so imeli okoli 2.100 strank, leto pozneje 7.400, lani 9.400, zato letos upravičeno pričakujejo doseg novega mejnika: 10 tisoč uporabnikov. »Interesantno je, da še vedno večina strank, okoli 40 odstotkov, prihaja iz ZDA in Kanade. Naslednjih 40 odstotkov iz Evrope, ostalih 20 pa od drugod.« Njihove produkte so kupili uporabniki iz skoraj vseh držav, manjkajo zgolj tisti iz Srednjeafriške Republike, Turkmenistana in Vatikana. Gre za uporabnike različne starosti, spola in lokacije, je pa res, dodaja, da se tu postavlja zanimiv trend že od samega začetka izdelovanja spletnih strani – pogosteje jih postavljajo mlajši moški oziroma tisti v srednjih letih.
Primerjajte Slovenijo in ZDA!
V Sloveniji naredijo zgolj odstotek in pol poslovanja, a Šmid predlaga, da je pogledamo širše: smo tudi 160-krat manjši narod kot na primer Američani, zato slovenski odstotek uporabe njihovih produktov glede na število prebivalcev sploh ni tako slab.
Tik pred razkritjem nove teme …
Za letos pričakujejo ohranitev rasti prihodkov na 40 odstotkih, načrtujejo pa 500 tisoč dolarjev prihodkov. »Od leta 2013 do 2014 smo imeli 500-odstotno rast prihodkov, vendar je razlog v visokem odstotku predvsem v tem, da sva prvo leto prodajala le dva produkta. Leta 2014 pa smo lansirali do sedaj naš najuspešnejši produkt BuildPress,« pojasnjuje Šmid, ki razkriva, da bodo v kratkem lansirali novo temo, o kateri pa je še skrivnosten.