Raje kot v nakup Ferrarija investirata v razvoj
V manj kot treh letih je mlado sežansko podjetje za prodajo opreme za funkcionalno vadbo TNG Oprema z izdelki KingsBox pokorilo slovenski trg in postalo prepoznavno tudi v regiji. Uvrstitev med finaliste izbora Mladi podjetnik leta 2017 je bila le ena stopnička na poti do podjetniških zvezd.
Prijatelja od otroških dni Luka Železnik in Dejan Kobal sta prve podjetniške mesece preživljala v spopadanju s povsem banalnimi težavami, kot so – kako ustanoviti podjetje, kam pospraviti izdelke v natrpani garaži, kako jih odposlati? Ko sta avgusta 2015 tudi uradno odprla podjetje TNG Oprema, si niti v najdrznejših sanjah nista predstavljala, da bosta imela dobrih 30 mesecev kasneje 19 zaposlenih. Odločila sta se, da bosta podjetje zagnala brez kreditov in ga v uvodni fazi financirala zgolj z lastnimi prihranki in takšnega načina poslovanja se še vedno držita.
“V mislih sva imela podjetje, v katerem bi bila zaposlena zgolj midva in se s tem lahko preživljala. Hitro je postalo jasno, da potrebujeva nekoga, ki bo skrbel za odpošiljanje izdelkov. In ekipa se je začela hitro širiti,” se začetkov podjetniške poti spominja Železnik.
Ali želiš tudi ti predstaviti svoj posel na izboru mladi podjetnik leta? Prijavi se danes!
Prvi dobavitelji Kitajci, prvi trg Italija
Najprej sta navezala stik z dobavitelji iz Kitajske, saj sta bila za slovenske dobavitelje v začetni fazi praktično nezanimiva. V prvih mesecih poslovanja je prodaja potekala preko eBaya in Bolhe, vsakega prodanega izdelka pa sta se neizmerno razveselila. V drugi polovici leta 2016 so se pokazali prvi oprijemljivi rezultati. Ker je bilo zaradi velikega povpraševanja dela vse več, sta se odločila povečati ekipo.
Mlada podjetnika sta ujela pravi trenutek za predstavitev svojih produktov, saj je funkcionalna vadba v zadnjem obdobju postala pravi hit. Sežana leži ob meji z Italijo, zato ne čudi dejstvo, da sta se najprej osredotočila ravno na italijanski trg.
“Dobro poznava jezik, mentaliteto ljudi in poslovne običaje. Italijanski trg je v primerjavi s slovenskim ogromen in lažje sva prišla do prvih strank. Ob enakem finančnem vložku v marketing se v Italiji kažejo precej boljši rezultati. Če bi najprej zaštartala v Sloveniji, bi morda kaj hitro obupala, saj rezultati zagotovo ne bi bili tako dobri,” priznava Železnik.
V Italiji se s podobno dejavnostjo ukvarja sedem velikih podjetij, tako da je kreiranje široke prodajne baze pomenilo velik zalogaj. S kakovostnim “content marketingom” in odlično podporo strankam se je KingsBox hitro prebil med najboljšo trojko in postal pomemben igralec na 60-milijonskem trgu.
“Na tujem trgu si ne smeš privoščiti napake”
Po hitri in uspešni širitvi v Italijo in Hrvaško je Kingsbox razširil svojo prodajno mrežo tudi v Avstrijo in Nemčijo. Poslednično se je pojavila potreba po večjem številu tržnikov z odličnim znanjem jezika. “Za vsako področje imamo zaposlen kakovosten kader. Na tujem trgu si ne moreš privoščiti napake, saj te to lahko drago stane. Na vsakem novem trgu potrebuješ dobrega pol leta trdega dela, da se začnejo kazati rezultati. Seveda je trenutno vse skupaj precej lažje, saj si že lahko privoščimo večja vlaganja v marketing. Imamo zgrajen dober sistem, ki ga še nadgrajujemo,” je pojasnil Kobal.
Predvsem nemški trg bo velik zalogaj, a so rezultati že po dobrih dveh mesecih zelo obetavni. Mlada sežanska podjetnika priznavata, da jima promocijo svojih produktov močno olajšujejo socialna omrežja, na katerih je KingsBox zelo aktiven. Z modernimi marketinškimi prijemi se vsak vložen evro mnogokratno povrne. Za promocijo izdelkov v Sloveniji in tujini se poslužujeta tudi sodelovanja z znanimi športniki in športnimi klubi kot sta splitski Hajduk in italijanski prvoligaš Spal.
Kako se lotiti infulencerskega marketinga?
V skladu s trenutnim trendom sta se podjetnika lotila tudi influencerskega marketinga. “Skušava najti kakovostne tekmovalce in trenerje z dobrimi poznanstvi, ki jih športni navdušenci redno spremljajo na socialnih omrežjih. Pomembno je, da oseba, ki jo plačujeva za oglaševanje, najino opremo redno uporablja na pravi način. To je za naju najboljša reklama. Ne poslužujeva se sodelovanja z zvezdniki z milijoni takšnih in drugačnih sledilcev, ki najinih produktov v resnici ne uporabljajo,” opozarja Kobal.
Trdo zasluženega denarja ne razmetavata, temveč ga vlagata v nadaljni razvoj. “Zakaj bi denar trošil za nakup Ferrarija? Raje ga vložim nazaj v podjetje, saj me najbolj razveseli, ko na trg pošljeva nov kakovosten izdelek,” pojasnjuje Železnik.
Čim prej do svojih prostorov
KingsBox je postal zelo prepoznaven v lokalnem območju. Zaradi bližine Italije se sooča s precejšnjimi težavami glede najema primernega skladišča. Trenutnih 600 kvadratnih metrov bo kmalu premajhnih, najem večjega skladiščnega prostora pa bo kar velik zalogaj, saj je primernih kapacitet premalo.
“Najina največja želja je, da bi v roku treh do petih let lahko kupila približno dva tisoč kvadratnih metrov velik poslovni prostor. Tam bi uredila primerno velike pisarne in skladišče, tako da bi bilo tudi v logističnem pogledu vse skupaj lažje,” razkriva Kobal in dodaja, da je tudi zainteresiranih investitorjev v njuno zgodbo iz meseca v mesec več: “Zanimanje investitorjev je precejšnje, vendar trenutno ne vidiva potrebe po tem. Poznava se od otroštva in če bi v vodstveno strukturo vključila še tretjo osebo, bi to lahko delovalo negativno. Zavedava se, da je za podjetje najbolje, če je njegova rast postopna.”
Devet novih Kingsbox izdelkov na mesec
Da pri podjetju TNG Oprema ne počivajo na lovorikah potrjuje dejstvo, da na trg vsak mesec lansirajo kar devet novih izdelkov. Njihove inovativne izdelke pozorno preučujejo tudi strokovnjaki iz ZDA, konkurenca pa jim zaenkrat ne more slediti. Po Kobalovih besedah imajo ob 730-ih izdelkih v prodaji na zalogi še najmanj 500 novih idej, vendar je ekipa še vedno prostorsko in časovno omejena. Za izdelavo posameznega produkta v podjetju potrebujejo tudi po več mesecev, saj ga skušajo izdelati do popolnosti. Več kot dve tretjini izdelkov je izdelanih v Sloveniji. Tako imajo od uspeha TNG Opreme korist tudi nekatera slovenska podjetja.
Na lanskem izboru Mladi podjetnik leta sta Železnik in Kobal izrazila željo po izkupičku milijona evrov od prodaje, ki sta jo presegla za 20 odstotkov. Glede na porast prodaje v prvih petih mesecih tega leta, naj bi v letu 2018 prodaja narasla na dva milijona evrov. Zavedata se, da se bodo številke prej ali slej umirile, vendar vsaj še nekaj let načrtujeta 30-odstotno rast. S trenutno zasedbo naj bi TNG Oprema lahko zabeležila tudi do pet milijonov evrov letne prodaje.
Začenjata se “operaciji” Kuvajt in Avstralija
TNG Oprema je svojo distribucijsko mrežo razširila tudi v Turčijo. Tam je opremila telovadnice elitnih enot turške vojske. Distributerji želijo blagovno znamko KingsBox razširiti tudi v Kuvajt in Avstralijo, tako da bodo prihodnji meseci za podjetje zelo pestri. Če se bo podjetje širilo v skladu z načrtom, bo potrebovalo še kar nekaj prodajnikov. “V primeru, da bo preboj v Kuvajt in Avstralijo uspešen, bomo morali za kontakt s strankami zaradi časovne razlike uvesti vsaj dvoizmensko delo,” meni Kobal.
Kako uspeti kot podjetnik?
“Če govorim iz lastnih izkušenj je osebno življenje potrebno dati malce v drugi plan. Približno dve leti moraš delati po 16 ur dnevno ter veliko vlagati v dodatno izobraževanje. Nadaljevanje je lažje in v primeru uspeha si lahko zagotoviš dodatno pomoč. Še vedno delam od šestih zjutraj do petih popoldne. Če je potrebno si vzamem malce daljši dopust, vendar trenutno niti ne čutim neke potrebe po tem,” je odgovoril Kobal.
“Pomembno je, da si postaviš visoke cilje. Če v tem kar delaš uživaš in ti delo ne povzroča velike količine stresa, je vse skupaj bistveno lažje. Vsak dan izveš nekaj novega in obenem tudi ti lahko nekoga naučiš nekaj novega. Ne podajte se v podjetništvo zaradi želje po zaslužku, temveč zaradi tega, da ustvarite nekaj novega. Denar je lahko zgolj kratkotrajna motivacija,” mladim podjetnikom na dušo polaga Železnik.
Ali želiš tudi ti predstaviti svoj posel na izboru mladi podjetnik leta? Prijavi se danes!