Raziskava GEM 2018: Slovenci imamo pozitiven odnos do podjetništva

Namen vsakoletne mednarodne raziskave GEM je preučiti, kakšen odnos imajo prebivalci posameznih držav do podjetništva, v kolikšni meri se podjetništva lotevajo in koliko so pri tem uspešni. V raziskavo je že 17 let vključena tudi Slovenija. Kakšni so rezultati za leto 2018?
Kaj pravijo izsledki raziskave GEM? (Vir: Pixabay)

Kaj pravijo izsledki raziskave GEM? (Vir: Pixabay)

GEM oziroma Globalni podjetniški monitor je največja svetovna raziskava o podjetništvu, ki se izvaja vsako leto. Podatki za Slovenijo se zbirajo že 17 let. Kaj torej pravi statistika? Kakšen odnos imamo Slovenci do podjetništva v primerjavi z ostalimi državami?

Slovenci se čutimo sposobne za podjetništvo, vendar se raje odločamo za varno zaposlitev

Podatki za Slovenijo kažejo, da se iz leta v leto čedalje večji delež ljudi čuti sposobne za delovanje v podjetništvu. Prav tako Slovenci v čedalje večji meri zaznavamo podjetniške priložnosti v okolju (to je potrdilo 42 % vprašanih).

Raziskava kaže, da 51 % vprašanih meni, da imajo dovolj znanja, izkušenj in sposobnosti za delovanje v podjetništvu. To nas v evropskem merilu uvršča na 3. najvišje mesto. Prav tako naj strah ne bi bil ovira, da se v podjetništvo ne podajamo pogosteje, saj je strah pred neuspehom izrazilo zgolj 37,4 % vprašanih. Gre za precej nižji delež od evropskega povprečja.

Slovenska družba ima precej pozitiven odnos do podjetništva. Pozitivno mnenje o podjetnikih je namreč izrazilo kar 70,5 % ljudi.

Namero za podajanje v podjetništvo je v letu 2018 izrazilo 16,3 % vprašanih, kar je višje od evropskega povprečja. Vseeno se v podjetništvo poda le 6,4 % prebivalstva, kar je manj od mednarodnega povprečja.

V podjetništvu dvakrat več moških kot žensk

Ženske so v podjetništvu zastopane veliko bolj kot pred leti, vseeno pa je njihov delež v primerjavi z moškimi še vedno precej nizek. V Sloveniji v podjetništvu deluje kar dvakrat več moških kot žensk. 

Še posebej so odstopanja opazna v starostnem obdobju med 25 in 34 let, v katerem se za podjetništvo odloči le ena izmed 20 žensk. Razlog je verjetno v tem, da gre za obdobje, ko se ženske odločajo za naraščaj in skrbijo za majhne otroke. V istem starostnem obdobju se v podjetništvo poda kar eden izmed petih moških.

Ženske na splošno manj zaupajo v svoje podjetniške spodobnosti v primerjavi z moškimi.

Podjetja, ki so jih ustanovile ženske, so običajno manjša od tistih, ki so jih ustanovili moški. Se pa podjetja ženskih ustanoviteljic na trgu običajno obdržijo dlje časa. Iz tega lahko sklepamo, da se ženske sicer v manjši meri podajajo v podjetništvo, vendar so pri tem bolj preudarne in imajo zato večje možnosti za uspeh.

Ženske podjetnice najpogosteje delujejo v naslednjih panogah:

  • strokovne, znanstvene in tehnične dejavnosti;
  • trgovina na debelo in drobno;
  • nastanitvene in gostinske dejavnosti;
  • umetnost;
  • industrija zabave in rekreacije;
  • zdravje in socialno varstvo ljudi.

Vir: Delo

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Tiko Pro izbran za nacionalnega zmagovalca na prestižnem evropskem tekmovanju

Tiko Pro izbran za nacionalnega zmagovalca na prestižnem evropskem tekmovanju

Slovenski startup Tiko Pro je bil izbran za nacionalnega zmagovalca v kategoriji "Poslovne storitve" na evropskem tekmovanju European Business Awards. Končni izbor bo potekal 3. in 4. decembra v Varšavi. Preberite več >>

Visoke obresti in donosi pri investicijah v posojila

Visoke obresti in donosi pri investicijah v posojila

Visoke obresti z visokimi donosi pri investicijah v zavarovana posojila lahko investitor doseže na različnih platformah, ki so namenjena refinanciranju in množičnem investiranju. Naložbe v posojila in različne projekte na platformi se izplačajo v višini glavnice in zneska obresti, ki za vlagatelja predstavljajo dobiček. Preberite več >>

Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje sklenilo sodelovanje z japonskima multinacionalkama

Slovensko podjetje XLAB d.o.o. se je povezalo z uglednima japonskima podjetjema Microsoft Japan in SB C&S. Namen sodelovanja je zagotoviti japonskim podjetjem programsko opremo, s katero bi le ta lažje organizirala delo na daljavo za svoje zaposlene. Preberite več >>

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Poslovanje podjetij v letu 2018 – kaj pravi statistika?

Kako so slovenska podjetja poslovala v letu 2018 v primerjavi z letom 2017? Kolikšno dodano vrednost so ustvarila? V katerih dejavnostih so bili prihodki od prodaje najvišji? Preberite več >>

Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Ženske v podjetništvu – statistični podatki

Kljub temu, da v podjetniškem svetu še vedno prevladujejo moški, delež podjetnic vse bolj narašča. V ZDA so preučevali, kolikšna je povprečna starost podjetnic, s katerimi izzivi se najpogosteje srečujejo, v katerih panogah delujejo in v kolikšni meri so zadovoljne s svojo izbiro. Preberite več >>

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Projektno poročanje – zadnji korak do sredstev

Mikro in mala podjetja, ki prejmejo sredstva na javnem razpisu, se prevečkrat prepozno zavejo, kako obsežen in dolgotrajen je postopek projektnega poročanja. Zaradi napačnih poročil zato mnogi ne uspejo počrpati vseh sredstev, ki so jim bila dodeljena. Preberite več >>

Oznake: ,