
Kaj pravijo izsledki raziskave GEM? (Vir: Pixabay)
GEM oziroma Globalni podjetniški monitor je največja svetovna raziskava o podjetništvu, ki se izvaja vsako leto. Podatki za Slovenijo se zbirajo že 17 let. Kaj torej pravi statistika? Kakšen odnos imamo Slovenci do podjetništva v primerjavi z ostalimi državami?
Slovenci se čutimo sposobne za podjetništvo, vendar se raje odločamo za varno zaposlitev
Podatki za Slovenijo kažejo, da se iz leta v leto čedalje večji delež ljudi čuti sposobne za delovanje v podjetništvu. Prav tako Slovenci v čedalje večji meri zaznavamo podjetniške priložnosti v okolju (to je potrdilo 42 % vprašanih).
Raziskava kaže, da 51 % vprašanih meni, da imajo dovolj znanja, izkušenj in sposobnosti za delovanje v podjetništvu. To nas v evropskem merilu uvršča na 3. najvišje mesto. Prav tako naj strah ne bi bil ovira, da se v podjetništvo ne podajamo pogosteje, saj je strah pred neuspehom izrazilo zgolj 37,4 % vprašanih. Gre za precej nižji delež od evropskega povprečja.
Slovenska družba ima precej pozitiven odnos do podjetništva. Pozitivno mnenje o podjetnikih je namreč izrazilo kar 70,5 % ljudi.
Namero za podajanje v podjetništvo je v letu 2018 izrazilo 16,3 % vprašanih, kar je višje od evropskega povprečja. Vseeno se v podjetništvo poda le 6,4 % prebivalstva, kar je manj od mednarodnega povprečja.
V podjetništvu dvakrat več moških kot žensk
Ženske so v podjetništvu zastopane veliko bolj kot pred leti, vseeno pa je njihov delež v primerjavi z moškimi še vedno precej nizek. V Sloveniji v podjetništvu deluje kar dvakrat več moških kot žensk.
Še posebej so odstopanja opazna v starostnem obdobju med 25 in 34 let, v katerem se za podjetništvo odloči le ena izmed 20 žensk. Razlog je verjetno v tem, da gre za obdobje, ko se ženske odločajo za naraščaj in skrbijo za majhne otroke. V istem starostnem obdobju se v podjetništvo poda kar eden izmed petih moških.
Ženske na splošno manj zaupajo v svoje podjetniške spodobnosti v primerjavi z moškimi.
Podjetja, ki so jih ustanovile ženske, so običajno manjša od tistih, ki so jih ustanovili moški. Se pa podjetja ženskih ustanoviteljic na trgu običajno obdržijo dlje časa. Iz tega lahko sklepamo, da se ženske sicer v manjši meri podajajo v podjetništvo, vendar so pri tem bolj preudarne in imajo zato večje možnosti za uspeh.
Ženske podjetnice najpogosteje delujejo v naslednjih panogah:
- strokovne, znanstvene in tehnične dejavnosti;
- trgovina na debelo in drobno;
- nastanitvene in gostinske dejavnosti;
- umetnost;
- industrija zabave in rekreacije;
- zdravje in socialno varstvo ljudi.
Vir: Delo