
S PiPi si lahko izposodite avtomobil in se odpeljete na izlet. (Vir slike: PiPi)
Prek spletne platforme PiPi, kjer se lahko zainteresirani posamezniki že prijavite tako za najem kot oddajo avtomobila, bo kmalu začelo potekati oddajanje avtomobilov po principih delitvene ekonomije. Podobne platforme v tujini že uspešno delujejo, PiPi pa se v kratkem odpravlja po množično financiranje.
»Za življenje v mestu skorajda ne potrebuješ več avta«
Urša Hribernik, ena od pobudnic projekta, je že kot študentka iz študentskega bloka v Rožni dolini opazovala parkirišče, ki je bilo zasičeno z avtomobili, saj jih študentje med tednom niso uporabljali. Kasneje se je soočila z izzivom selitve z enega konca večjega mesta na drugega – ko ji je na pomoč priskočila prijateljica in ji posodila avto, se ji je utrnilo, da bi si večkrat želela izposoditi avtomobil na takšen način.
Pred kratkim je s podobno idejo z dopusta v tujini, kjer platforme za t. i. peer to peer (p2p) car sharing že uspešno delujejo, prišel tudi njen kolega – takrat so si zadali cilj, da takšno storitev predstavijo tudi v Sloveniji.
»Za življenje v mestu skorajda ne potrebuješ več avta. Za vikend izlete na obalo in v hribe ter razne opravke pa želimo vzpostaviti PiPi, ki bo omogočal enostavno in hitro izmenjavo avtomobilov v bližnji okolici neodvisno od časa,« tako pravi Urša Hribernik.

Projekt PiPi opozarja na neizkoriščenost avtomobilov. (Vir slike: PiPi)
»PiPi.si ni le spletna platforma«
Po besedah pobudnice projekta je PiPi skupnost, za katero stoji celoten sistem, ki omogoča izmenjavo avtomobilov: »V ozadju je veliko zavarovalniških in davčnozakonodajnih podrobnosti, ki jih je potrebno urediti. Dogovarjamo se z več večjimi zavarovalnicami v Sloveniji, da bi uredili zavarovanje za čas najema vozila.«
Ker podobne platforme v tujini že obstajajo, je ekipa, ki jo sestavljajo dva inženirja, oblikovalec in programer, proučila njihovo ponudbo in organizacijo. Nato so postavili spletno stran, ki potencialnim uporabnikom že omogoča prijavo.
»Storitev je namenjena vsakomur, ki ima vozniško izkaznico oziroma bi želel/a znižati stroške avtomobila«
Kako bo sploh delovala platforma oziroma sistem za p2p car sharing? U. Hribernik pojasnjuje, da bo v začetni fazi PiPi.si omogočal dnevne najeme. Preko platforme oziroma aplikacije se bosta lastnik in najemnik povezala in si na dogovorjenem mestu izmenjala ključe in uredila formalnosti v zvezi z zavarovanjem in predajo avtomobila.
Ekipa za platformo PiPi se zaveda tudi pomislekov v zvezi z varnostjo tako avtomobilov kot vseh udeležencev v celotnem postopku. »Želimo zagotoviti optimalen paket zavarovanja avtomobila in udeležencev ter tudi jasno definirati odgovornost v času najema vozila. Preverjalo se bo tako avtomobile kot tudi uporabnike, saj želimo že v začetku vzpostaviti visoko zaupanje med lastniki in najemniki avtomobilov,« na takšne dvome odgovarja Urša Hribernik.
Poleg tega bo v okviru storitve omogočeno tudi ocenjevanje avtomobilov in uporabnikov, kar bo vsakemu avtomobilu oziroma uporabniku dalo še dodatno mero kredibilnosti.

Projekt PiPi bo prispeval tudi k varstvu okolja. (Vir slike: PiPi)
Kaj pa cena?
Potencialne uporabnike bo seveda najbolj zanimala cena storitve. Po besedah sogovornice bo cena močno odvisna od modela in starosti avtomobila, v končni fazi pa se bo oblikovala glede na ponudbo in povpraševanje.
PiPi bo tako predlagal priporočeno ceno za avtomobil, »vendar je v končni fazi odločitev o višini postavke na lastnikovi strani«. V ceno bodo vključeni zavarovanje, davki, provizija za vzpostavitev in vzdrževanje platforme in lastnikov delež.
U. Hribernik ob tem poudarja: »PiPi želi zagotoviti optimalno ceno tako za najemnika kot tudi za lastnika avtomobila.«
Po sredstva na platformo za množično financiranje
Trenutno je na spletni platformi PiPi omogočena samo prijava, v ekipi pa že razvijajo druge funkcionalnosti. Pri tem črpajo tudi iz nasvetov, predlogov in izkušenj posameznikov, ki so stopili v stik z njimi. V bazi je namreč že več kot 400 registriranih uporabnikov; nekateri med njimi »že izmenjujejo avtomobile na prijateljski oziroma družinski ravni«.
Za nadaljnji razvoj in izvedbo pilotnega projekta člani ekipe, ki so do sedaj sami financirali projekt, potrebujejo dodatna sredstva. Zato že pripravljajo kampanjo za množično financiranje, ki se bo predvidoma začela v kratkem.
Pogled v prihodnost
Urša Hribernik je razkrila tudi načrte za prihodnost: »Želimo predvsem ustvariti skupnost, ki bo preko medsebojne izmenjave avtomobilov doprinesla k povečanju stopnje zaupanja in odgovornosti v družbi. Planiramo, da bomo platformo lansirali še to leto. Večina članov ekipe je kar nekaj let preživela v tujini, tako da imamo tendence razširiti skupnost tudi izven meja Slovenije.«